De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:51

rayoow schreef:
rayoow schreef:
Ik lees nu hier 1 dorp verder zit iemand in quarantaine. Haar familie mag wel in en uit?
Verspreid je het zo niet verder?

Ik heb mogelijk contact gehad en mag buiten zolang ik geen koorts heb maar probeer dat al te vermijden. Werken mag ik zowieso niet. En geen contact met mensen, 1 meter afstand houden

Is er iemand die weet hoe dat zit? Dat familie leden wel in en uit huis mogen terwijl 1 persoon dat niet mag?

Omdat die ene persoon in haar kamer hoort te zitten en geen contact hoort te hebben met eventuele huisgenoten. Dit houdt in dat ze alleen naar de badkamer mag en na de toiletgang de wc schoon moet maken. Verder moet ze haar eigen eten bereiden of in elk geval met niemand anders delen. Voor zover ik weet hoeft niet gelijk iedereen in quarantaine, maar correct me if I am wrong.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:57

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:59

Dit topic gaat ontzettend hard, dus sorry als ik het gemist heb.

Maar wat ik mij af vraag; test je positief direct na besmetting of pas na incubatie tijd?

Of met andere woorden; zouden we nu al effect moeten kunnen zien van alle nieuwe "corona regels" in de dagelijkse stijging van besmettingen? Of pas over een 2 weken?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:01

SUSANNEx schreef:
Dit topic gaat ontzettend hard, dus sorry als ik het gemist heb.

Maar wat ik mij af vraag; test je positief direct na besmetting of pas na incubatie tijd?

Of met andere woorden; zouden we nu al effect moeten kunnen zien van alle nieuwe "corona regels" in de dagelijkse stijging van besmettingen? Of pas over een 2 weken?

Helemaal in het begin kun je vals negatief testen.

Later wordt dat onwaarschijnlijker.

Er worden dan soms ook 2 tests gedaan, voor alle zekerheid. Niet altijd overigens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:01

Wanneer een gezinslid positief is getest maar de rest gewoon naar buiten mag (met voorzorgsmaatregelen zoals iedereen die naleeft) dan Dam je dit nooit in gezien de steeds sterkere bewijzen dat je tijdens de incubatietijd ook besmettelijk bent.

Bloodymary

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:12

Wel fijn dat er nu ineens niet meer de hele dag over het klimaat gezeurd wordt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:14

Bloodymary schreef:
Wel fijn dat er nu ineens niet meer de hele dag over het klimaat gezeurd wordt.

Of over vluchtelingen, geld en hoe slecht we het allemaal hebben...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:14

Hahaha dat is het enige voordeel ja.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:15

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:15

Er gaan nu wel alleen telkens vliegtuigen de lucht in met bijna tot geen passagiers erin :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:16

@IMANDRA: Logisch toch, als er niets werkt wordt er niets uitgestoten ook. Beetje terug naar 'the (very) old days...'
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 11-03-20 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:16

Whale schreef:
Er gaan nu wel alleen telkens vliegtuigen de lucht in met bijna tot geen passagiers erin :=

De regels hieromtrent gaan ze aanpassen zodat maatschappijen hun vliegrechten behouden ook al wordt er niet gevlogen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:17

PSvanLot schreef:
Whale schreef:

De regels hieromtrent gaan ze aanpassen zodat maatschappijen hun vliegrechten behouden ook al wordt er niet gevlogen.

Oh gelukkig maar. Er was zonet bij Jinek wel iemand van KLM maar die had het daar nog niet over gehad.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:17

Whale schreef:

Jammer eigenlijk. Kon zoveel CO2 schelen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:18

Whale schreef:
PSvanLot schreef:

Oh gelukkig maar. Er was zonet bij Jinek wel iemand van KLM maar die had het daar nog niet over gehad.

Kwam vanochtend in het nieuws.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:19

Áls er dan nog steeds gevlogen mag worden zou ik zeggen 'alleen als een vliegtuig minimaal 80% vol zit'.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:20

Nou ik hoop dat er helemaal niet meer gevlogen mag worden, dan krijg ik tenminste m’n geld terug. :))

Mijn vlucht annuleren kost 200 euro per ticket. Mijn vlucht verplaatsen kost 100 euro per ticket.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:20

PSvanLot schreef:
Whale schreef:

Dit heb ik ook gehoord inderdaad, kan het alleen niet zo snel terugvinden.
Scheelt wel als ze deze regels even opschorten tot nader order.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:22

DubbelDun schreef:
Áls er dan nog steeds gevlogen mag worden zou ik zeggen 'alleen als een vliegtuig minimaal 80% vol zit'.

Zo werkt het niet. Vliegtuigmaatschappijen moeten blijven vliegen om hun rechten te behouden om op die route/tijden te mogen blijven vliegen.

Brussel gaat nu kijken of ze dat kunnen doen zodat de vliegtuigen niet te hoeven vliegen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:23

Hoorde net p de radio 503 besmetting in NL ( getest) en helaas weer iemand overleden (68).

Was hier net in de supermarkt, maar je kon wel zien dat er al gehamsterd wordt. Ik denk dan, zijn hier nog geen geteste besmettingen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:24

PSvanLot schreef:
Zo werkt het niet. Vliegtuigmaatschappijen moeten blijven vliegen om hun rechten te behouden om op die route/tijden te mogen blijven vliegen. .
Desperate times ... etc....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:24

PSvanLot schreef:
DubbelDun schreef:

Zo werkt het niet. Vliegtuigmaatschappijen moeten blijven vliegen om hun rechten te behouden om op die route/tijden te mogen blijven vliegen.

Brussel gaat nu kijken of ze dat kunnen doen zodat de vliegtuigen niet te hoeven vliegen.

Is ook wel nodig dat Brussel hier iets aan doet. Want dit is zinloze uitstoot. Kunnen we eens een keertje makkelijk CO2 uitstoot beperken dan worden er spookvluchten uitgevoerd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:26

Voor mensen die het hele gezegde niet kennen...
desperate times call for desperate measures and simplified procedures.

Het is gewoon onder deze omstandigheden belachelijk om zo strak vast te houden aan dit soort regels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:26

Hier is alleen wc papier gehamsterd zag ik aan de lege schappen. Dat snap ik echt niet. Als je dan toch wil hamsteren neem dan houdbare producten mee zoals groenten in blik, soep etc.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:27

SusanH schreef:
Hier is alleen wc papier gehamsterd zag ik aan de lege schappen. Dat snap ik echt niet. Als je dan toch wil hamsteren neem dan houdbare producten mee zoals groenten in blik, soep etc.

Zijn blijkbaar bang dat ze ineens aan de schijt raken.