[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 18:18

Ben d’r ook blij mee! :o

En inderdaad, eigenlijk is het een knertje of jackalope.

Volgende maand gaan we verder aan m’n arm, maar eerst over 3 weken m’n hondje laten zetten. Eindelijk! Deze komt op de zijkant van m’n kuit, en heel eerlijk? Daar heb ik weinig zin in, haha! Zal wel een marteling worden van ongeveer 7 uur.. :x

Aangezien de artiest een gastartiest is, moet deze wel in 1x af…

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:06

Ik vind jouw tattoo echt prachtig, Wendy! <3

Kay_Kim: wat fijn dat je bloed goed is en je al zo snel terecht kan!

Je konijn is echt super leuk geworden, Jolijn! Ik vond m’n onderarm qua pijn echt goed te doen. Zo zie je ook maar dat het per persoon enorm kan verschillen. Ik ben ook erg benieuwd naar de tattoo van je hond over drie weken.

Ik ben de dagen aan het aftellen tot maandag, ben zo benieuwd! :') Hier zijn de mensen in mijn omgeving momenteel geobsedeerd door de reden dat ik (nog) een vos laat zetten. Ik was hier niet helemaal op voorbereid en heb geen zin om die reden met iedereen te delen, dus ben nog even aan het zoeken naar een goed antwoord op al die vragen. Het antwoord “Ik houd gewoon van vossen” volstaat voor de meesten niet. Ik vind het soms bijna onbeschoft dat mensen zo door kunnen vragen op zoiets persoonlijks, maar blijkbaar ben je een soort antwoord verschuldigd als je iets op je lijf laat zetten. :+ Ik moest dit even kwijt bij mensen die dit vast herkennen

xx_Irisje

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:09

Ja dit herken ik wel, soms heb ik helemaal geen zin om te praten achter de symboliek erachter, omdat de mensen of het moment er niet naar is en juist dan drammen mensen door.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:13

In mijn vakantie kwam ik iemand tegen met een fantastische sleeve.
Ik wilde haar ermee complimenteren maar durfde dat niet.
Worden jullie wel eens aangesproken door een wildvreemde?

Ik mag morgen om 11 uur.
Voel me net een klein kind dat morgen jarig is. :o

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:16

tones schreef:

Ik mag morgen om 11 uur.

Complimenten zijn altijd leuk toch? Ik vind van wel hoor! Ook van vreemden.

Mensen die dan ook meteen eraan voelen.. kan ik wel neerschieten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:22

tones schreef:

Ik mag morgen om 11 uur.

Jep.
Laatst zei een oude vrouw ohhh mooie hond heb je op je arm is dat je eigen hond uhm nee het is een vos….
Ohh maar je hebt toch ook hondjes die erop lijken,ja dat klopt maar dat zou dit niet moeten zijn.
Ik loop door en spreekt een moeder met dochter me aan,echt tof joh je sleeves en gelijk ook een heel verhaal en vragen of ik als vrouw niet anders gezien wordt ect.
Meestal als ze zien dat je niet angst aan jagend bent gaan er mensen ook naar vragen :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 23:23

Ik kreeg gelukkig niet de neiging om te willen voelen. :')

Mijn zoon wil ooit een sleeve waar ie minstens 2 uur over zou kunnen kletsen. :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 00:04

xx_Irisje schreef:
Ja dit herken ik wel, soms heb ik helemaal geen zin om te praten achter de symboliek erachter, omdat de mensen of het moment er niet naar is en juist dan drammen mensen door.

Nou, precies dat! Juist op momenten dat je er even geen zin in hebt of niet de behoefte voelt om je hele hebben en houden op tafel te gooien blijven mensen doordrammen.

tones schreef:

Ik mag morgen om 11 uur.

Ik ben al meerdere keren door wildvreemden aangesproken en met een compliment vind ik dat zeker geen probleem. Dat is juist leuk toch? Veel plezier morgen. :D Ik herken je gevoel volkomen, haha.

cinniz123 schreef:
Jep.
Laatst zei een oude vrouw ohhh mooie hond heb je op je arm is dat je eigen hond uhm nee het is een vos….
Ohh maar je hebt toch ook hondjes die erop lijken,ja dat klopt maar dat zou dit niet moeten zijn.
Ik loop door en spreekt een moeder met dochter me aan,echt tof joh je sleeves en gelijk ook een heel verhaal en vragen of ik als vrouw niet anders gezien wordt ect.
Meestal als ze zien dat je niet angst aan jagend bent gaan er mensen ook naar vragen :')

Mijn vosje op m’n arm werd ook voor een hond aangezien laatst. Ik kreeg ook dezelfde reactie en daarna de vraag “Waarom zou je een vos tatoeëren? Je eigen hond had ik nog wel begrepen” en toen liep ze door. :')

Vooral dat vragen hoe erop gereageerd wordt dat je tattoos hebt blijf ik bijzonder vinden. Alsof je ineens een ander mens bent. Ik krijg ook heel vaak de vraag of ik geen problemen krijg/heb op m’n werk (onderwijs) of dat ik niet bang ben dat mensen me ordinair gaan vinden. :+ Of de vraag “Heb je er geen spijt van?” of “Wat als je het over 10 jaar niet meer mooi vindt?”

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 06:34

Ik ben benieuwd, want hier staat ook een vosje op de planning. Tot dusver geen vragen of commentaar van anderen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:37

Ik word ook regelmatig door vreemden aangesproken over mijn tattoos.
Vorig weekend nog tijdens een trailrun kwam er een man naar me toe. 'Ik hou nooit van tattoos, maar die van jou vind ik wel mooi, zo fijntjes gezet!'

Vrouw in de supermarkt laatst: wat heb je een mooi hert op je been. Ik: dat is geen hert, maar een koedoe. Wat is dat? Ik uitleg geven. Toen begon ze een heel verhaal dat ze een schedel aan de muur had hangen uit Ibiza van een hert.

Man in de stad: wat een mooie zwaluwen op je benen. Ik: dat zijn geen zwaluwen. Daarna uitleggen wat het wel voor vogels waren.

Soms geef ik uitleg, soms zeg ik alleen dank je en loop ik door.

Straks wordt het weer winter, dus langere kleren aan, dan zie je ze bijna niet en is het weer een half jaar rustig aan het tattoo commentaar front.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:09

Herkenbaar.
Meeste reacties krijg ik vaak op mijn gepersonaliseerde diafragma op mijn arm.

Maar laatst was ook grappig bij de orthopedisch chirurg die me ging opereren.
'wow, heel verhaal op je been!' :')

Ik had de uitbreiding hier volgens mij nog niet gedeeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:17

Super leuk!

Het laatste compliment die ik kreeg was voor de tattoo die ik graag wil bijwerken/aanpassen/coveren .. goed te weten dat er anders tegenaan gekeken wordt _O-

En ach veel mensen snappen mijn zeekoe en rainbow farting unicorn ook niet. Ik zeg altijd maar: gelukkig hoef jij er niet mee te lopen..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:35

Indd de vraag of je geen problemen met werk hebt zeg ik altijd,ik heb geen werk dan kijken mensen je helemaal afkeurend aan en vaak zeg ik er nog achteraan dat mn man helemaal vol zit incl nek en handen :')
Maar moet zeggen dat over het algemeen de opmerking en vragen juist wel positief zijn.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 08:49

Ja, je moet vaak gewoon een gevat antwoord terug geven, maar soms sta ik echt met m’n mond vol tanden. Een collega zei laatst: “Oh, wat veel tattoos heb je. Wat zonde. Je was zo mooi zonder”. Tja, wat zeg je dan? _O- Al moet ik zeggen dat mijn oma echt wel de kroon spant. Die zegt gewoon letterlijk in je gezicht dat ze het verminking van je lichaam vindt. Ze heeft ook heel lang geprobeerd m’n ouders te overtuigen om het ons te verbieden. Ik denk dat ze binnenkort een hartverzakking krijgt als ze mijn bovenbeen ziet en m’n broertje met z’n sleeve. :=

Ik vind het echt niet erg om aangesproken te worden en soms krijg je echt leuke gesprekken daardoor, maar heb gewoon een beetje respect denk ik dan. Vind je het niet mooi? Prima, maar dat hoef je dan niet te verkondigen. :+ Mijn leerlingen vragen er ook met enige regelmaat naar en dat vind ik helemaal prima. Zij kunnen ook redelijk direct zijn in hun vragen en dat komt ook niet altijd op een handig moment, maar ze nemen wel genoegen met een “oppervlakkig” antwoord.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:30

Ik krijg ook regelmatig complimenten over het zeepaardje op mijn onderarm. Eigenlijk altijd van klanten in de winkel. Die zeggen dan dat ze het een mooie vinden. Laatst wel een klant gehad die vroeg of ik een kreeft ben? Staat toch een kreeft op je schouder? Nou nee, dat is een schorpioen, heeft gelijk kennis gemaakt met de 2 kanten een schorpioen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:59

Hier gelukkig nog geen negatieve commentaren gehad - zelfs niet van m'n ouders -, wel idd heel veel mensen die vragen wat het is, want het is zo gedetailleerd dat je wel even goed moet kijken welke elementen erin zitten. :)) Ik word nog steeds blij elke keer als ik m'n tattoo zie. <3

Fem schreef:
Herkenbaar.
Meeste reacties krijg ik vaak op mijn gepersonaliseerde diafragma op mijn arm.

Maar laatst was ook grappig bij de orthopedisch chirurg die me ging opereren.
'wow, heel verhaal op je been!' :')

Ik had de uitbreiding hier volgens mij nog niet gedeeld.

[ [url=m/MA5Ci2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wLWDa1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4EyAp4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat een schattige tattoo's heb je. <3

NaginiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:16

Ik krijg ook regelmatig complimenten. Vind dat natuurlijk wel leuk.
Toen ik nog veel naar festivals ging waren er wel regelmatig mensen die ook wilde voelen of aanwijzen (wereldkaart). Dat dan weer liever niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:24

Ik krijg nog steeds dagelijks complimenten over mijn bovenarm tatoeage met ijsvogel. En ik ben blij want dat ding is echt al een beetje vervaagd, maar over 2 weken gaat ie bijgewerkt worden. Dus dan wordt hij nog mooier <3

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:44

Ik ben halverwege. Valt goed te doen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:15

tones schreef:
Ik ben halverwege. Valt goed te doen.

En, hoe is het geworden? :)

Geven jullie fooi? En zo ja hoe veel?
Ik had de eerste keer bij een vrij grote geen fooi gegeven omdat het een guest artist was en hij een week mijn huis heeft mogen gebruiken (ik sliep bij m’n vriendin) maar toen kreeg ik bij het afrekenen een beetje scheve blik (niet van de artist zelf hoor). Voor een kleintje in een andere studio had ik wel fooi gegeven en toen reageerde degene bij wie ik afrekende juist weer alsof het helemaal niet gebruikelijk is. Nu ga ik maandag en dinsdag weer naar de guest artist (die ook weer een paar dagen in m’n huis is) en nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Help?! :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:26

Fooi? Daar heb ik nog nooit van gehoord bij het laten zetten van een tattoo...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:26

Als het een rond getal is niet, maar ik had bijv eens 485, daar heb ik toen gewoon 500 van gemaakt. Maar vind het allemaal al duur genoeg dus meestal niet. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 18:41

Ik heb ook wel eens naar boven afgerond en 20 euro fooi gegeven. Of een keer een cadeautje meegebracht.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:31

Haha, ik dacht echt dat iedereen flinke fooien gaf :o Goed te weten, tnx! :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 19:52

Hier issie dan.
Mijn eigen Hound of the Baskervilles.

Afbeelding