Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:51

Oh bah Supervixen!
Ik heb zelfs nog niks gelopen deze week := Ik spaar m'n krachten :+

hwn
Berichten: 4818
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:12

@supervixen, gn hm lopen met n verkoudheid hoor, niet verstandig!
Ben trouwens ook verkouden, maar da's nt mn grootste hinderpaal: zondag van mn paard gevallen, met paar breuken tot gevolg (1 sleutelbeen en 2 ribben), dus ik ben wel voor zeker n maandje out.

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:35

Au hwn! Heb je niet ontzettend veel pijn? Wat is er gebeurd?
Ribben ben je wel langer zoet mee dan een maandje lijkt me.

Ben nog steeds verkouden, maar ga wel lopen. Op standje 'ik ga van het bos genieten'.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:40

Zojuist mij ingeschreven voor een marathon a.s zondag. Wilde eerst even aanzien of ik voldoende snel herstelde van de marathon van afgelopen zondag en of de keel en oorpijn niet doorzette. Maar alles voelt goed dus ga ik weer meedoen. Overigens gewoon al duurtraining hoor.

hwn beterschap, je bent dus echt verkeerd terecht gekomen.

Marijke_1995
Berichten: 898
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:18

hwn schreef:
@supervixen, gn hm lopen met n verkoudheid hoor, niet verstandig!
Ben trouwens ook verkouden, maar da's nt mn grootste hinderpaal: zondag van mn paard gevallen, met paar breuken tot gevolg (1 sleutelbeen en 2 ribben), dus ik ben wel voor zeker n maandje out.

Aiiii, dat moet pijnlijk zijn ;( Beterschap :(:)

Greetje63 schreef:
Zojuist mij ingeschreven voor een marathon a.s zondag. Wilde eerst even aanzien of ik voldoende snel herstelde van de marathon van afgelopen zondag en of de keel en oorpijn niet doorzette. Maar alles voelt goed dus ga ik weer meedoen. Overigens gewoon al duurtraining hoor.

Succes Greetje! Etten-leur hè?

Ik ga toch maar niet daar voor mijn 2e halve marathon binnen 2 weken, maar ik ga vanmiddag wel meedoen aan de Snertcross in Tilburg! :)

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 09:30

HWN veel sterkte, hopelijk knap je vlot op :(:)

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:29

Hoppa 24km Posbanktrail in the pocket. Man man wat was het een pittige route zeg!!
Ik denk dat ik ongeveer 20km van de paden wel kende en eerder heb gelopen.

Heb afgezien en genoten tegelijk. Mijn langste afstand tot nu toe gelopen.
Op naar de 30km :)

Lisitano hoe ging je canitrail??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:44

Het was een gevecht met mezelf. Misschien dat ik er straks wat positiever op terug kan kijken, maar nu even niet :=
Het was best warm voor mijn hond dus ik had sowieso al een paar keer een stop bij wat modderpoeltjes.
De andere 23 km lopers waren echt beter dan ik dus ik liep al snel achteraan. Geeft niet, ik heb door mijn griep weinig getraind en dit is de eerste keer zo'n afstand en route voor mij en hond. Rustig aan en genieten was de bedoeling.

Na de tweede verzorgingspost op 17 km liep ik verkeerd ;( Ik heb een lang ruiterpad afgesjouwd, in de volle zon en toen ik daarna op een zelfde pad terecht kwam als ik al gelopen had viel het kwartje. Terug dus, meh. Toen ik weer op de route kwam zat ik al op 20,5 km waar ik dus eigenlijk op 17/17,5 km had moeten zitten.
M'n schoenen knelden en ik had zo'n pijn! M'n hond had door de warme zon ook echt moeite gekregen.
Toen kwam die ellendige zandvlakte en stortte ik mentaal echt in. Ik heb m'n horloge gepauzeerd en ben gaan wandelen. De hele vlakte... Ik kon niet meer, ik kon echt wel huilen.
Doorgepakt en ik moest en zou die finish halen. We kwamen in een losloopgebied en meerdere honden leidden mijn hond af. Normaal echt niet erg maar ik had de puf niet meer om m'n hond bij de les te houden. Ik raakte heel gefrustreerd en m'n hartslag piekte. Weer wandelen, even kalmeren en mezelf weer bijeen geraapt.
Die laatste kilometers waren echt hels. M'n voeten deden alleen maar meer pijn en m'n benen wilden niet meer. Ik was zo gefrustreerd dat m'n ademhaling ontregeld was en ik had al besloten dat die hele finish me gestolen kon worden.

Ik zag in de verte andere trailers lopen en vond de moed om toch door te zetten. Toen was daar godzijdank de finish!
Mijn hemel. Ik heb er echt lang over gedaan. Ik heb m'n hond geprezen, hij deed fantastisch zijn best. Maar oh wat ben ik teleurgesteld in mezelf.

De route was heel mooi, technisch en voor mij als strandsjouwer pittig :D De afstand is nieuw voor mij en dat merk ik nu niet aan mijn lijf, ondanks de griep en weinig training. Behalve mijn letterlijk blauwe tenen dan. Mijn trailschoenen zijn dus niet geschikt voor lange afstanden :+
Als ik met een beetje redelijkheid terug kijk: hell yeah! Ik heb super ver gerend en ook nog eens met een prut mindset *\o/*
Maar ik kan dit echt beter.

15 december herkansing in Montferland.

Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 16:58

Niet zo streng voor jezelf! Soms gaan dingen eventjes anders en je bent ziek geweest.
Je hebt het uitgelopen en je prachtige hond ook nog <3
Dikke knuffel!

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 19:24

Maar je hebt het maar mooi gedaan, kun je trots op zijn! Heel knap toch en ook nog een extra stukkie erbij zelfs.
Ja we kwamen over een stuk van het hondenlosloopgebied, dat is misschien niet zo handig als canitrailt.
Het zand was heftig inderdaad, ik heb daar ook een stukje gewandeld. De laatste kilometers daarna had ik het ook aardig zwaar.
Ben benieuwd hoe de benen morgen voelen.

Ik merk wel dat sommige mensen die altijd redelijk vlak lopen zich vergissen in de trails die we op de Veluwezoom lopen. Stond voor de start ook met iemand te praten die altijd een gemiddelde van 4 hoogtemeters heeft tijdens het lopen. Dan is dit wel even wat anders. Al viel het nog mee, iets meer dan 300 hoogtemeters.
De moeilijkheid zat meer in het zand en de single tracks.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:26

Dat is ook zo, volgende keer weer beter :D
Ik vind heuvels leuk! Thuis hebben we duinen, maar dat is wat steiler omhoog en lang niet zo'n klim als op de Veluwe inderdaad. Je gaat daar ook zo stiekem omhoog. Dat ik mezelf afvraag waarom het me zo'n moeite kost en ik achterom moet kijken om te ontdekken dat we stijgen :D

Ik vind die single tracks zo lekker lopen! Scheelt ook dat mijn hond die ook leuk vindt en dus een beetje trekt aan de lijn waardoor je alleen nog maar op je voeten moet letten omdat ik geholpen wordt in m'n looppas. Ik ben alleen echt die technische paden niet gewend, met boomstronken, geulen en stenen. Zeker met al het gevallen blad was het opletten waar je liep. Zand ben ik gewend maar toch voelt dat anders als je al 20 km hebt geploegd :))
Helaas heb ik hier geen bos in de buurt, dan moet ik al gauw een uur in de auto. We hebben wel een klein bos, maar daar kan je max 7 km maken als je niet dezelfde paden wil lopen.

Op naar nieuwe trainingen, die ga ik toch wat diverser proberen te maken. En hopen dat ik de volgende trail beter kan handelen :D

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:35

Montferland is wel nog steiler, daar loop je al gauw heel veel hoogtemeters bij het trailen.
Daar heb je ook genoeg mooie paadjes :)

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 21:55

Supervixen schreef:
Montferland is wel nog steiler, daar loop je al gauw heel veel hoogtemeters bij het trailen.
Daar heb je ook genoeg mooie paadjes :)

Ja, zo mooi daar! Ik heb die trail vorig jaar ook gedaan, maar dan 12 km. Vorig jaar lag er sneeuw <3

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 04:48

Lisitano en SV: super gelopen weer zeg!!! Warm, zwaar parcours en verkeerd lopen lisitano, daar zou iedereen even van inkakken.

Ik heb mijn eerste loopjes in de states erop zitten. Het is hier heel vochtig en warm dus tempo maken zit er niet in maar verder is het prima. De laatste week ga ik niet kunnen lopen maar volgende week moet wel nog lukken.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:57

Dat lijkt me ook wel heel gaaf. Stoer dat je gewoon voor je rondjes gaat, lekker bezig!

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:33

Lisitano, ik hoop dat je inmiddels wat positiever bent over je eigen prestatie, want het is namelijk een hele prestatie!

Valt me nog mee, die hoogtemeters in NL. 300 is toch al wat.

Ik heb weinig gedaan deze week. Ja, stevig gewandeld met 1200 hoogtemeters. Helaas maar zo'n 20 km totaal gerend. Het heeft geregend en dat kan gevaarlijk zijn hier.

Maar morgen op pad met het maatje, dan maken we wel flink wat kilometers, erns zien waar die me heen sleept!

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:14

Mooie foto's sv. Trailen is inderdaad geheel wat anders dan lopen op de weg. Behalve dat de ondergrond zwaarder is moet je je vooral ook meer concentreren. Zowel op de route als op de ondergrond. Je komt nooit echt in een ritme en je moet je voeten optillen hetgeen voor mij best een uitdaging is. Anderzijds merk ik ook dat mensen die bijna alleen maar trailen zich verkijken op wegwedstrijden. ze zijn vaak niet meer gewend aan het door blijven lopen en moeten vaak ook een pauze nemen zonder excuus van een zware klim of moeilijk begaanbaar terrein. Mijn motto blijft dan ook vooral varieren en de nadruk op waar je wedstrijd prioriteit ligt.
Loop wel wekelijks in het bos maar al even geen trails meer gelopen. Heb wel in febr. weer een trailweekend in de Eifel gepland.
De marathon afgelopen zondag ging goed. Zonder enige druk en genietend van het mooie loopweer in 3hr46 gelopen. Gisteren al weer 11km uitgelopen. Heb helemaal nergens last van gehad. De volgende 2 zijn al weer over respectievelijk 3 en 4 weken.

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 17:22

Inderdaad je voeten optillen is bij mij af en toe ook een dingetje.
Ik vind de afwisseling van snelheid en doorgaan bij de wegwedstrijden en het genieten van de natuur op een iets lager tempo bij de trails erg leuk.
Ik pak zaterdag weer een halve marathon op de weg mee. En daarna weer eens kort en snel bij de 7h nacht.

Zo'n trailweekend lijkt me echt genieten! Fijn dat je marathon lekker ging, het weer was heerlijk.

Piekosjj

Berichten: 5500
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:03

Ik geniet op het moment vooral veel van de trails nu het nog fatsoenlijk kan voordat de sneeuw komt. Het is hier op het moment erg modderig wat erg afremt in het lopen. Wel zonet een hoofdlamp besteld dus geen excuses om níet door te blijven lopen deze winter!

Nu het nog zo mooi groen is:
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:43

Prachtig!

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 00:23

Bedankt voor de goede woorden :* Ik voel me er inmiddels al beter over :D
Komende weken ga ik me voor het eerst echt trainen en aan een schema houden. Ik ben benieuwd!
In maart organiseert mijn werk een hardloopwedstrijd en wil ik de halve marathon in 2 uur lopen. Tot die tijd heb ik nog een paar lange trails op de planning staan en wie weet pak ik nog een paar keer een wegwedstrijd.
Komende zondag een survival, 30 november Ede en 15 december Montferland. Ik wil eigenlijk in november nog een trail doen met de hond maar ik zie niets op de kalender staan. Wel iets in Holten maar dat is gelijk wel heel ver weg.

Piekosjj, wat een prachtige omgeving! Daar zal je wel heel veel mooie paden hebben <3

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:34

Mooie plaatjes piekosj en sv! Ik heb nu ook meer zin om te trailen, merk dat ik mountainbike paden erg leuk vind: smal en slingerend met heuveltjes en niet te mul :D Alleen lastig nu de dagen korter zijn om in het bos te lopen...

Lisitano, fijn dat je je er inmiddels wat beter over voelt :)

Ik heb woensdag voor het eerst in tijden niet gelopen (terwijl ik het wel had gepland) omdat ik er geen zin in had. Achteraf wel spijt van want ik had later wel zin om te lopen maar geen tijd meer. Vanochtend om kwart over vijf opgestaan om te lopen voor het werk, het was heerlijk :)

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:21

Mooie foto's! <3
Nou, wat hier genoemt word is de reden dat ik toch met regelmaat asfalt loop. Ondanks dat ik dat ook niet zonder hoogtemeters kan vinden hier doe ik dat echt voor de techniek en om aan de snelheid te werken.

Ik heb woensdag een pittige klim gedaan, bij erg warm weer voor deze tijd van het jaar, om sterker te worden, vandaag 7km onverhard met weinig hoogteverschil en morgen met het maatje rennen. Hij heeft meer ervaring en conditie dan ik, dus dat is allern maar goed voor me. :+
Van woensdag:
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 08:38

Heerlijk, ik krijg alweer zin om naar La Palma te gaan. Geweldig eiland.

Vanmiddag halve marathon tijd. Hoop dat het een beetje droog blijft. De wind is wel jammer :\

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 08:41

Wauw wauw wauw wauw
Wat is het daar mooi <3
Je mag wel vaker foto’s posten zeg!

Heb je daar ook wel vlakke wegen of is alles eigenlijk altijd wat heuveltje op, heuveltje af?

Succes SV!

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een halve marathon ging lopen maar ik was zo snel terug, ik snapte er niks van :+
Ik had een tijd van 47 minuten dus dat kon gewoon niet. Bleek de organisatie de 10 en de 21 te hebben omgedraaid.
Heerlijke droom :P