paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandyislief

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 22:17

Goed dat je hulp inroept Rien! En dat je het zelf inziet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:28

Ik ben weer gemotiveerd, goed bezig. Dus eens kijken wat de weegschaal zegt na een week.
Heb wel besloten dat ik ff niet op de pony van m'n dochter klim. Als zij niet kan rijden, ga ik wel dubbele lijn longeren of zo. Heeft hij toch werk en hoef ik er niet op.

Zadel ligt trouwens bij de zadelmaker, daar is wat mee. Dochter mag een dresssuur zadel lenen van een stalgenoot. (precies hetzelfde zadel, en het pas perfect) of rijd op haar spring zadel.
Nou, daar pas ik echt niet in |(

Zo maf, die twee zadels zijn onderling op de twee dieren (1 x grote pony - 1 x slank paard) uit te wisselen. Het paard is overleden, helaas. Dus het zadel is nu niet in gebruik. Dat is wel fijn voor mijn dochter.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 01:20

Rien10 ik hoop dat het nu na bijna een week resultaat geeft voor je, dat stimuleerde mij altijd enorm. Elke ons eraf is er weer een toch.

Hier terug van een 10 daagse vakantie zonder weegschaal iiieeeekkkk!
Vond dat echt spannend en was erg benieuwd hoe dit zou gaan. Thuis weeg ik me nog elke ochtend en stuur ik bij wanneer nodig maar nu geen controle te hebben vond ik dus maar niks.
Heb me redelijk aan mijn calorie inname gehouden van 1750 kcal en paar keer tegen de 2000 kcal gezeten en ook ons verjaardagen gevierd met gebak en chips maar wel lekker gewandeld en keer op 5 gaan hardlopen daar.
Eenmaal terug thuis was ik bang toch wat zwaarder te zijn geworden maar was gewoon redelijk gelijk gebleven dus zeer tevreden!!!
Het calorieën tellen werkt dus gewoon.

Hoe gaat het met de overige mensen hier nu?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 08:34

Netjes patt!

Ik zit ziem thuis en verveel me onwijs... de neiging om te eten is heel groot. Toch gaat t op t momenr wel prima eigenlijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:49

Patt wij gaan heel gelijk op volgens mij. Ook hier vakantie gehad, en blijk na 7 dagen thuis precies gelijk gebleven. Ik heb daardoor veel meer vertrouwen gekregen dat het gewoon goed zit nu en ik het er blijvend af kan houden.

EW: fijn dat het goed gaat!

Hoe gaat het met de rest?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:52

Patt schreef:
Rien10 ik hoop dat het nu na bijna een week resultaat geeft voor je, dat stimuleerde mij altijd enorm. Elke ons eraf is er weer een toch.

Hier terug van een 10 daagse vakantie zonder weegschaal iiieeeekkkk!
Vond dat echt spannend en was erg benieuwd hoe dit zou gaan. Thuis weeg ik me nog elke ochtend en stuur ik bij wanneer nodig maar nu geen controle te hebben vond ik dus maar niks.
Heb me redelijk aan mijn calorie inname gehouden van 1750 kcal en paar keer tegen de 2000 kcal gezeten en ook ons verjaardagen gevierd met gebak en chips maar wel lekker gewandeld en keer op 5 gaan hardlopen daar.
Eenmaal terug thuis was ik bang toch wat zwaarder te zijn geworden maar was gewoon redelijk gelijk gebleven dus zeer tevreden!!!
Het calorieën tellen werkt dus gewoon.

Hoe gaat het met de overige mensen hier nu?

Lief van je. En maak je niet gek zonder weegschaal!!
Ik ben nu anderhalve kilo kwijt.
Net een weekend weg geweest, veel gelopen, veel gedaan. Maar ook alcohol gedronken en wat gesnoept. Anderhlave kilo zit er weer aan. Mijn ervaring is, dat die er overmorgen weer af is. Dus ik heb goede moed. Vandaag weer het gewone leven in, strenger regime, geen alcohol.
Hoeveel ik per keer afval, maakt me niet meer zoveel uit. Als ik maar iedere vrijdag minder weeg dan de vrijdag ervoor.

Ben tijdelijk wel gestopt met rijden. Vind het niet eerlijk tegenover de pony (E pony van mijn dochter).

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:32

Wat fijn dat het lekker gast bij iedereen!

Hier gaat het ook prima :) gewicht schommelt wat heen en weer, maar daalt langzaam. Ik probeer wat minder khd te eten, en daar voel ik me goed bij! Ben ook wat minder met het eten bezig

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 23:46

En hoe gaat het hier met jullie?

Het blijft toch een levenslange strijd om op gewicht te komen en blijven maar als je eenmaal zover bent weet je waar je het voor gedaan hebt is mijn ervaring.

@SusanH klopt wij gaan idd beetje gelijk op denk ik, blijft moeilijk met sommige tijden maar vertrouwen groeit :o
@Rien zijn de 1,5 kilo er alweer af?
@KellyAV en lukt het khd arm eten een beetje, lijkt me erg moeilijk maar ik ben dan ook een khd liefhebber met brood, aardappels, pasta en rijst hihihi
@EmptyWords en niet meer ziek?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:42

Nog niet ... maar het gaat wel goed dus ik houd maar vol. :j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:36

En m’n logeer hond is er, dus ik loop veel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 08:16

Hier gaat t op en ad. Wel weer aan het werk maar nog wel een snotneus en hoesten. Morgen weer een rondje hardlopen.

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:26

Hier gaat het de goede kant op weer! vorige week 1,2 kilo aangekomen door 3bbq, 2x patat, 2x taart enw eet ik veel wat nog meer. maar er is nu inmiddels alweer 1,3 kilo af sinds maandag. dus schijjnbaar toch heel veel vocht!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:37

Hier gaat het redelijk..
School stress waardoor ik slecht slaap en wat minder eet, en dan heb ik de volgende dag weer meer trek -O- ..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:44

Hier alles prima. Hart onder de riem voor degenen waarbij het nog niet zo wil vlotten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:46

Hier is het gewoon tijd dat de deadlines voorbij zijn..
Heb geen tijd om echt te sporten, al ligt het ook aan mijn rust in mn hoofd haha.

gister wel vanaf het station naar huis gelopen, lekker 40 minuutjes samen met vriendlief.
Zaterdag baantjes zwemmen, al vind ik dat altijd wat duf klinken :+.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:00

Net lekker gelopen met Dorus de logeer Doodle.
Zo fijn, weer een hond in huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:32

Hi allemaal, mag ik hier meekletsen? Ik ben dit jaar dmv veel sporten al zo'n 15 kilo afgevallen en kom nu langzaam weer op een gewicht waarmee ik weer te paard zou kunnen.. Gisteren toevallig even een oude rijbroek gepast en die past weer! :D Afgelopen jaren best vaak de vraag gehad waarom ik niet weer ging paardrijden en altijd zei ik dat het niet genoeg miste.. Deels is dit ook wel zo, want zelf weer een paard aanschaffen zie ik nog steeds niet gebeuren (alleenstaand en zou dan veel in moeten leveren financieel) maar de voorname reden was toch wel dat ik het niet vond kunnen.. -O- Eigenlijk was ik ook steeds verbaasd over die vraag, alsof die mensen niet zagen dat ik te zwaar was :? Gezien de huidige discussies die vaak lopen vond ik dat zo vreemd :+
Inmiddels zit ik bijna weer op het gewicht van toen ik met mijn laatste paard (zie filmpje in profiel/onderschrift) begon als 3 jarige.. Als ik de berichten op Bokt altijd las vinden ze dat nog steeds te zwaar, maar ik ben 1,80m. en had een paard van 1,70m.

Persoonlijk ben ik ook wel van mening dat iemand die zwaarder (niet veel te zwaar uiteraard :+ ) is nog altijd een paard minder in de weg kan zitten dan een lichter iemand die waardeloos rijdt :) Dat heb ik ook in mijn jury tijdperk regelmatig gezien :j

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:40

Welkom Relexed! wat fijn dat je al zoveel kwijt bent zeg :D

Ik ben ook tevreden. 2 kilo afgevallen afgelopen maand! dat houd in dat de teller hier op: -36,9 staat :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:51

Richting de 40 Ladybird, wat goed!

Relaxed ook al veel afgevallen.

Grappig mensen zeggen nu steeds dat ik echt niet verder af moet vallen. Terwijl ik al ruim 3 maanden hetzelfde gewicht heb onderhand. Maar blijkbaar valt het in zomerkleding meer op. In mijn eigen hoofd ben ik nog steeds dik trouwens. Vreemd hoe dat werkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:51

Ladybird!!!! Knetterjantje wat gooooeeed!

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:09

SusanH schreef:
Richting de 40 Ladybird, wat goed!

Relaxed ook al veel afgevallen.

Grappig mensen zeggen nu steeds dat ik echt niet verder af moet vallen. Terwijl ik al ruim 3 maanden hetzelfde gewicht heb onderhand. Maar blijkbaar valt het in zomerkleding meer op. In mijn eigen hoofd ben ik nog steeds dik trouwens. Vreemd hoe dat werkt.

Thanks :D DAt laatste is overigens ook mijn gevoel! ik kan mezelf nog niet in de spiegel zien zonder te enken, mensen overdrijven echt. zo dun ben ik helemaal niet. Ik heb toevallig met de psych erover gehad en we zijn nu bezig met een successenlijstje. ik moet alles in de komende week opschrijven waar ik aan merk dat ik afgevallen ben. Dat ik daaruit leer zien dat het echt wel verschil maakt! ik ben benieuwd.

rien10 schreef:
Ladybird!!!! Knetterjantje wat gooooeeed!

Dankjewel :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 17:13

Ik vind het vooral vervelend met kleding kopen. Is me nu al 2 keer gebeurd dat ik een broek toch te ruim koop en hij alsnog afzakt met dragen :+

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 23:52

@Rien10 een hond in huis is echt zo fijn en dan loop je inderdaad ook veel sneller een mooie ronde als je dan toch buiten bent. Voor mij heeft mijn hond al veel dienst gedaan als wandelpartner, heerlijk.

@Ladybird Wauw dan ga je goed zeg! Goed gedaan en dat moet toch echt een mega goed gevoel geven.

@Emtywords hardlopen doe ik ook regelmatig, goed voor de kcal verbranding en even lekker je hoofd leegmaken.

@Es_ther probeer routine te krijgen in je eten die dag door bijvoorbeeld vooraf in te vullen wat je gaat eten en een minimaal aantal kcal aan te houden. Wandelen en zeker baantjes trekken in het zwembad zijn super goed voor de kcal verbranding. Ik vindt baantjes trekken ook echt heel fijn.

@Relaxed leuk dat je mee komt kletsen en je bent al goed op weg met 15 kilo eraf. Weer kunnen starten met paardrijden is erg fijn en zolang je niet te gek zwaar bent en je paard niet in de weg zit vindt ik het prima kunnen.

@SusanH ..... Echt precies wat jij zegt klinkt allemaal zo bekend en is zo herkenbaar! Zowel dat mensen nu zo zien dat je veel bent afgevallen als het feit dat ze zeggen zo is het genoeg hoor er hoeft toch niet nog meer af en precies je verhaal dat het in je hoofd nog een plaatsje moet krijgen en je echt niet meer bij de grotere maten hoeft te kijken en kleding nog vaak te ruim koopt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:01

Susan, dat is volgens mij idd een heel bekend probleem.. Dat is ook bij anorexia bekend, die meiden zien zelf echt nog een dik iemand in de spiegel. Je moet dan echt maar geloven op de cijfers en je kleding haha :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:22

Thanks Pat! Soms heb ik even een extra duwtje nodig :).

Ik vind in mn eentje wandelen niet leuk, maar samen met Mona wel!

Afbeelding

Afbeelding

Vaak doen we een lekker rondje van 30/40 minuten. Niet op hardloop tempo, maar lekker wandelen langs de zandpaadjes :)