Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
trustHim schreef:welkom voor de nieuwelingen
hier dag 1 na menstruatie, leek heel even weer raak te zijn maar toch niet. Vandaag een slechte dag, moe, alles is teveel en sjago. Zal ook wel deels te maken hebben met de 1e miskraam, was dat goed gegaan was ik vandaag uitgerekend geweest. op maar weer naar de volgende ronde
Damber2 schreef:trustHim schreef:welkom voor de nieuwelingen
hier dag 1 na menstruatie, leek heel even weer raak te zijn maar toch niet. Vandaag een slechte dag, moe, alles is teveel en sjago. Zal ook wel deels te maken hebben met de 1e miskraam, was dat goed gegaan was ik vandaag uitgerekend geweest. op maar weer naar de volgende ronde
![]()
Zo, Wat heftig
Mijn Enig advies is om er toch even aan toe te geven.
Je bent je kleine ongeboren kindje verloren..
‘een volgende ronde’
Ik snap dat helemaal. Maar je vorige ronden ‘zijn’ er ook nog. Anders was je niet zo uit balans.
Geef jezelf ook de ruimte om te rouwen. Een ‘ronde’ klinkt zo hard, zoals de maatschappij het zou zeggen. Terwijl ik en jij weten dat er zoveel emotie bij komt kijken.
Lees het niet als kritiek. Alsjeblieft niet. Laatste wat ik wil is een sneer uitdelen.
Maar soms is even goed luisteren naar jezelf ook erg belangrijk en nodig. Vooral op zo’n dag als vandaag.
De harde vertaling van de maatschappij en het alsmaar door willen gaan, het moeten vechten en vechten. soms is ook ‘heerlijk’ om dat eens van tafel te vegen.
Even goed janken in je pyjama op de bank. Kan zo bevrijdend zijn.
Boompje1985 schreef:Ja die uitgerekende datum is bij mij ook wel een dingetje geweest na elke miskraam, tis toch een moment van besef en verdriet.
Welkom alle nieuwelingen!
Dikke knuffel voor wie het nodig heeft
Ik ben helemaal klaar met het zwanger zijn van een leeg vruchtzakje, wordt gestoord van de hormonen want heb nog steeds last van heftige misselijkheid.
Waarvoor denk ik dan er zit niks in dus hou nu maar op lijf! Moet nog 3 weken wachten voor ik aan de medicatie mag om het op te wekken.
Boompje1985 schreef:Ja die uitgerekende datum is bij mij ook wel een dingetje geweest na elke miskraam, tis toch een moment van besef en verdriet.
Welkom alle nieuwelingen!
Dikke knuffel voor wie het nodig heeft
Ik ben helemaal klaar met het zwanger zijn van een leeg vruchtzakje, wordt gestoord van de hormonen want heb nog steeds last van heftige misselijkheid.
Waarvoor denk ik dan er zit niks in dus hou nu maar op lijf! Moet nog 3 weken wachten voor ik aan de medicatie mag om het op te wekken.
Adamootje schreef:Nauwelijks menstrueren betekent dat ik soms gewoon 7 maanden helemaal niet bloed. Word ik na een aantal maanden weer ongesteld, dan duurt de menstruatie maar 2 dagen en dan is deze heel licht (kan betekenen dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden). Ze hebben alle waardes m.b.t. vruchtbaarheid bekeken, zoals LH, FSH, testosteron, schildklierwerking, of ik in de vervroegde overgang zou kunnen zitten, Chlamydia, etc. en alle waardes waren gewoon goed.
Dat is fijn, Beentjesshar. Hopelijk geeft die drukte wat afleiding.
Adamootje schreef:Mijn eerste gynaecoloog vertelde dat de oorzaak PCOS was, maar mijn huidige gynaecoloog was het dus niet met die diagnose eens. Een verklaring die ikzelf heb voor mijn uitblijvende menstruatie, is dat ik vorig jaar en het jaar ervoor veel kilo's kwijt ben geraakt en veel sportte. Een combi van te weinig eten en veel sporten kan er ook voor zorgen dat je menstruatie stopt. Na meer eten en minder sporten kwam de menstruatie moeizaam op gang. Uiteindelijk hulp gekregen mbv medicijnen dus. Een vreemd verhaal blijft het wel dat je lichaam opeens stopt met doen waar het o.a. voor gemaakt is.