Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:43

Haha! Die heb ik vanmiddag bekeken en een paar dingen meegedaan, die is inderdaad zwaar, vooral dat stuk met de gewichten. %)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:44

Ja dat is helemaal ellende.
Ik krijg mijn handen er ook niet goed omheen dat ze op de grond steunen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:46

Ik kan ook niet op de gewichten steunen, ik leg ze naast m'n handen en dan pak ik er gewoon eentje om op te tillen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:49

luckyboy5 schreef:
Jolien : soep met brood : dat moet je ook niet te vaak doen : ook niet echt "hoogwaardig voer", zeker niet als je al zo slecht hebt gegeten op een dag!

I know, dat was ook niet helemaal de bedoeling maar mams had een nieuwe brug laten zetten door de tandarts dus die mocht nog niet echt kauwen. Die heeft dus aan de soep met kleffe kadetjes met filet gezeten en ik heb de kadetjes maar vervangen door bruine pistoletjes. Maar ik zat daarna volledig vol. Ik moet echt gaan oppassen! :oo

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:02

Remember schreef:
Ik kan ook niet op de gewichten steunen, ik leg ze naast m'n handen en dan pak ik er gewoon eentje om op te tillen.

Slim!

Ga ik ook proberen morgen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:04

Remember schreef:

Ow is dat de truuk met die oefeningen! Ik heb op zich wel ruimte om op mijn gewichten te steunen, maar mijn handen gaan zo zeer doen van het leunen. Dus dan val ik halverwege maar op mijn knieen, omdat dat prettiger is voor mijn handen terwijl ik het eigenlijk makkelijk vol kan houden.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:06

Soep met (geroosterd) volkoren brood of een afbak volkorenbroodje en een laagje boter is als lunch bijvoorbeeld echt prima.

Neem er dan nog een schaaltje komkommer - worteltjes - tomaatjes bij.
Of een schaaltje verse watermeloen of wat je dan ook lekker vind van groente of fruit.

Dan is het geen slechte maaltijd hoor.
Voorkeur heeft natuurlijk zelfgemaakte soep, vind ik persoonlijk toch lekkerder en je weet ook meteen wat er in zit.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:08

Oke moet mezelf echt even een schop om een hoek geven. Zo geen zin :') pas dag 5 _O-

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:10

_Jessie schreef:
Oke moet mezelf echt even een schop om een hoek geven. Zo geen zin :') pas dag 5 _O-

Ik wil best helpen schoppen :P

Ik heb zelf gister lekker hardgelopen en daarna nog wat cardio oefeningen gedaan uit level 1 en 2. Vandaag lekker een dagje vrij genomen. Misschien morgen maar eens dag 12 gaan doen..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:13

Ik ga morgen ook beginnen :) Heb echt geen tijd ben zo druk.. Sta om half 7 op dan begin ik om 8 uur met werken, tot 3, 4 of 5. Daarna naar mn paarden. Dan thuis eten en hier de beestenboel verzorgen. Daarnaast studeer ik ook nog, en werk ik zowel doordeweeks als weekend heb echt tijd te kort ;(

Vind het ook moeilijk om dit in te passen in mijn drukke leven, maar het kost een stuk minder tijd dan de sportschool bezoeken. En ik wil verandering dus ik zal wel tijd moeten maken.

Heb zo nu en dan wat gelezen in dit topic en ben gemotiveerd geraakt door jullie :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:16

Zijn er trouwens meer mensen hier die het doen zonder schoenen? Ik heb artrose in mn grote teengewricht waardoor ik een hele bobbel aan de zijkant van mn voeten heb. (Overigens ook in mn polzen) Goed passende sportschoenen zou ik dus moeten laten maken om geen last van mn voeten te krijgen, maar dat is een te duur geintje.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:19

Ik heb het gisteren zonde schoenen gedaan. Ik dans ook altijd op sokken dus ik vind dat prima gaan.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:19

Dat had ik ook Jaime. Ik werk 40 uur, paard, studie, mijn Freelance werk daarnaast....
Ik doe het zonder schoenen en sokken. Met schoenen is wel prettiger vind ik maar met bloten voeten heel goed te doen.

Oke Elise....daar gaan we :') echt geen zin haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:20

Ik heb -met moeite- besloten vandaag niet te shredden. Ben net op stal weer niet lekker geworden, denk dat ik er nu verstandiger aan doe om even rust te pakken. Duik dus ook gelijk m'n bed in.

Zag trouwens wel nog dat Laura een heel lief vriendje heeft! Heel attent!

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:22

Ik heb in het begin zonder schoenen geshred. Kreeg hiervan alleen super pijn in mn enkels en pezen. Doe nu altijd met en heb hier geen last meer van. In jouw geval is t natuurlijk erg lastig, maar je wilt natuurlijk ook niet met ontstoken, overbelaste pezen komen zitten. Dit is een erg lang herstelproces. Er was een bokker, Mrijn als ik me goed herinne,r die hier last van had..

Edit Omdat je erg veel aan het springen bent
Laatst bijgewerkt door Oyeru op 06-02-13 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:22

@Raponsje Nou heb ik toch even een vraag.. aangezien jij nogal veel weet :D
Ik heb van mezelf altijd al een buikje gehad en sinds mn zwangerschap lijk ik verdacht veel op een hangbuikzwijn. Is die er nog af te trainen of zal het nooit helemaal 'om aan te zien' zijn?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:25

Ik heb ook artrose aan m'n grote teen (hallux rigidus) en ik kan het juist zonder schoenen niet doen. Bij een goede sportzaak kunnen ze je vast wel helpen, Jaime.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:27

Jaime_ schreef:
Zijn er trouwens meer mensen hier die het doen zonder schoenen? Ik heb artrose in mn grote teengewricht waardoor ik een hele bobbel aan de zijkant van mn voeten heb. (Overigens ook in mn polzen) Goed passende sportschoenen zou ik dus moeten laten maken om geen last van mn voeten te krijgen, maar dat is een te duur geintje.

Yep, ik heb het één keer met mn schoenen geprobeerd, maar ik krijg verschrikkelijke kramp onder mijn voet. op sokken/blote voeten gaat het me velen malen beter af!
wel heb ik gehoord dat de kans op hielspoor veel groter is als je geen schoenen aan hebt.. even op letten dus!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:28

Mn pezen maak ik me niet zo'n zorgen om. Maak me meer zorgen om de last van mn gewrichten. Ik kan me bijvoorbeeld niet opdrukken door mn polsen omdat dat ontzettend pijn doet. Ik ga proberen om ipv op mn platte hand dan op mn vuist/knokkels te steunen. (Heb ik ooit als tip gehad) Dan houd je je polsen namelijk recht maar is geloof ik wel extra zwaar..

De problemen die ik heb komen vooral omdat ik hypermobiel ben, ik kan dus alles overstrekken/buigen, ik kan zo mn arm uit de kom draaien etc. Hoop door te shredden dat door strakkere spieren ik ook minder last krijg van alle andere klachten.

Daarbij doe ik het shredden natuurlijk voor mn lichaam. Ik woog altijd 56-57 kg en was hier happy mee, ben nooit dun geweest maar wel gewoon slank met vrouwelijke vormen. Ik reed veel paard, had lichamelijk werk (stalmedewerker en in de horeca). Nu rijd ik al een aantal jaar geen paard meer. (Heb 2 paarden die beiden geblesseerd zijn :\ ) en ik heb nu zittend werk. Mijn enige beweging is van huis naar de auto en van de parkeerplaats naar mn werk. En dagelijks een stalletje mesten.

Ik heb ook het gevoel dat ik nu minder energie heb juist doordat ik zo weinig beweeg, dus ik hoop door het shredden ook weer meer energie te krijgen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:32

Ik zou graag wat tips willen van de dames die de shred al voorbij zijn.

Ik wil hierna nog een programma doen. De keuze is al gevallen op 6w6p maar wil er nog een bij.
Daarnaast wil ik een programma doen waar in niet zoveel gesprongen etc wordt. Ik merk nu dat mijn linkerknie geirriteerd begint te raken en ook mijn linkerkuit voelt alsof ie op klappen staat. Geen spierpijn, maar alsof je kramp hebt gehad zeg maar. Die plankoefeningen zijn ook retezwaar gezien er 95 kilo op mijn schoudertjes en polsjes steunt. Wil voorkomen dat ik mijn gewrichten naar de klote help.

Dus een programma waar je lekker kunt trainen, zonder een al te grote kans overbelast te raken door die leun en springoefeningen.

Help!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:33

KarinvdM schreef:
Ik heb ook artrose aan m'n grote teen (hallux rigidus) en ik kan het juist zonder schoenen niet doen. Bij een goede sportzaak kunnen ze je vast wel helpen, Jaime.

Ik loop juist het liefst zonder schoenen :o Ik loop ook bij de orthopeed, heb speciale zolen e.d. In de zomer kan ik uren wandelen op slippers zonder problemen, schoenen knellen standaard, (behalve mijn aangepaste met zolen) Ik heb al diverse sportschoenen geprobeerd in eerste instantie lijken ze goed te zitten, tot ik er echt actief mee wordt.

Daarnaast vind ik shredden juist ideaal omdat het 'gratis' is. Want ik heb het behoorlijk krap o.a. door gezondheid van m'n dieren.

Ach ik probeer het eerst gewoon zonder en dan zie ik vanzelf hoe het gaat :)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:33

Raponsje schreef:
Soep met (geroosterd) volkoren brood of een afbak volkorenbroodje en een laagje boter is als lunch bijvoorbeeld echt prima.

Neem er dan nog een schaaltje komkommer - worteltjes - tomaatjes bij.
Of een schaaltje verse watermeloen of wat je dan ook lekker vind van groente of fruit.

Dan is het geen slechte maaltijd hoor.
Voorkeur heeft natuurlijk zelfgemaakte soep, vind ik persoonlijk toch lekkerder en je weet ook meteen wat er in zit.

Haha, nee Jolien had het over havermout als ontbijt, pringels en oreo's als lunch en soep als warme maaltijd _O- .
Vandaar dat ik dat niet echt goed "voer" vond !

Hier dag 12 erop zitten, hijg als een ouwe stoomboot als ik adem :o maar wel overleefd.
Viel me eigenlijk mee, zag er wel tegenop, de eerste keer ging echt slecht maar ik had toen alles met natalie meegedaan en nu met anita, dat scheelt wel, zeker ook voor de knieen!!!
Nu nog ff lekker zitten en dan :Z

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:34

Bleuh, ik heb een shred-dip. Ik zit op dag 26, maar lag gister plat met flinke hoofdpijn en vandaag was een goede vriend op visite die ik al een jaar niet had gezien. Hij was er al toen ik thuis kwam en we hebben samen gegeten. Wijntje erbij, film aangezet en hij is net weg. Vandaag dus weer niet geshred. -O- Morgen weer. Ik wil het graag helemaal afronden. En dan verder met ripped!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:49

Jaime_ schreef:
KarinvdM schreef:

Ik loop juist het liefst zonder schoenen :o Ik loop ook bij de orthopeed, heb speciale zolen e.d. In de zomer kan ik uren wandelen op slippers zonder problemen, schoenen knellen standaard, (behalve mijn aangepaste met zolen) Ik heb al diverse sportschoenen geprobeerd in eerste instantie lijken ze goed te zitten, tot ik er echt actief mee wordt.

Daarnaast vind ik shredden juist ideaal omdat het 'gratis' is. Want ik heb het behoorlijk krap o.a. door gezondheid van m'n dieren.

Ach ik probeer het eerst gewoon zonder en dan zie ik vanzelf hoe het gaat :)

Ja, ik loop in huis ook zonder schoenen, maar het shredden kan ik niet op blote voeten, level 1 ging nog wel maar level 2 lukt mij niet zonder schoenen. Ik heb ook steunzolen, maar ik heb voor het hardlopen goede schoenen met voldoende steun kunnen vinden (natuurlijk loop ik niet pijnvrij, maar ik kan zo wel hardlopen :) ).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:56

ZO dag 5 gedaan maar heb nu al een hekel aan die jumping jack zeg :') irritante move haha
Ik doe het wel op mn blote voeten maar meer ivm geluid overlast met schoenen op laminaat. Mn ouders die dan als slapen worden daar niet blij van.

Heb trouwens wel onwijs veel moeite met mijn buikspieren goed aanspannen en mijn navel intrekken met de sit-ups. Als ik gewoon zo sta of zit helemaal geen problemen mee.