Catnip schreef:Edit: ik heb tot nu toe enkel ambulante therapie gehad, dus een uurtje per week of zo. In dagopname gaan is heel wat heftiger, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen ervaring met dagopname. Een opname is wel ooit ter sprake gekomen, maar dat zag ik echt niet zitten om verschillende redenen.
Ik had toen wel de mogelijkheid om - als ik dat zag zitten - bv 2x/week een gesprek te hebben ipv 1x/week. Ik ben op dat moment ook naar een psychiater beginnen gaan en heb dan meer medicatie gekregen en ben aansluitend ook begonnen bij een tweede therapeute die AAT (animal assisted therapy) aanbiedt.
Als je (dag)opname niet ziet zitten, kan je misschien bekijken of het een optie is om vaker naar je therapeut te gaan, medicatie ter ondersteuning te nemen (als je dat nog niet doet), eventueel naast de therapie die je nu al hebt er een andere vorm van therapie bij te nemen,...
Jorine, hoe gaat het met jou?
claudiadvx schreef:hier gaat het ook niet goed. zit thuis en wil graag naar school maar kan het gewoon niet. elke keer als ik op de fiets stap naar school moet ik continu huilen en gaat het gewoon niet. ( in de bus kan ik al helemaal niet want dan krijg ik paniekaanvallen) uiteindelijk beland ik dan weer op de bank

gelukkig heeft stage en school er begrip voor. en ik wacht nu op een intake bij het ggz die waarschijnlijk begin november gaat plaatsvinden.
ik zit er aan te denken om in lichttherapie te gaan, heeft iemand hier ervaringen mee? omdat ik toch elke keer rond deze tijd van het jaar weer terug val in mijn angst en depressies
Vervelend dat je toch nog een tijdje moet wachten op de intake terwijl het niet goed gaat. Hier geen ervaringen met lichttherapie. Ik denk wel dat het je op dit moment zou kunnen helpen ter ondersteuning, maar ik vermoed dat dit geen langetermijneffect heeft en je dus volgend jaar opnieuw hetzelfde zou kunnen hebben...Bovendien denk ik eigenlijk dat het aan je angst niet veel zal veranderen. En je depressie...daarbij lijkt het mij de vraag wat voor depressie je hebt. Als je een seizoensgebonden depressie hebt, zou het kunnen helpen, als dat het niet is, ben ik niet helemaal overtuigd van de effectiviteit. Maar goed, eigenlijk weet ik er te weinig van om er deftig gefundeerde uitspraken over te doen...