Gister had ik mijn afspraak in het ziekenhuis voor het plaatsen van mijn spiraal.
Aangezien ik van mijn huisarts amper info had gekregen heb ik dit eerst uitgebreid gekregen in het ziekenhuis. Er werd mij gevraagd of ik hem gelijk wou laten plaatsen of dat ik het liever tijdens de menstruatie wou aangezien je baarmoedermond dan wat verder open staat (dit wordt meestal gedaan als je nog geen kinderen hebt gehad). Ik had wel pijnstillers genomen van te voren dus de arts stelde voor om het te proberen en als het niet ging te stoppen en terug te komen tijdens de menstruatie.
Ik moet zeggen dat de behandeling me eigenlijk best wel mee viel. Of in ieder geval had ik het veel en veel erger verwacht. Het vastbakken van de baarmoedermond en het opmeten/inbrengen van de spiraal is wel even super vervelend en doet best wel pijn. Echt kramp. Maar over het algemeen viel het me mee. Er was ook bij mij een assistent bij die me er doorheen heeft gepraat.
Na de behandeling moest ik in de wachtkamer nog even een kop thee drinken aangezien mensen nog wel eens licht in het hoofd konden worden en na een kop thee was het zo goed als zeker dat het goed met je ging dus dat je veilig naar huis kon. Ik heb wel heel veel kramp en last van mijn rug gehad gisteravond en vanochtend nog. Nu gaat het wel weer.
Dus al met al vond ik het niet zo erg als sommige verhalen beweren die ik heb gelezen

Maarja dat zal ook per persoon verschillen denk ik!
Nog wel even een vraag aan de mensen met een spiraal....
Als jullie ongesteld zijn gebruiken jullie dan nog wel een tampon? Of kan/mag dit niet meer als je een spiraal hebt. Ik heb namelijk een hekel aan maandverband of inlegkruisjes.