Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:07

Dimphyl schreef:
Ah thanks secricible, zoals ik t begreep gingen ze nu dit spoedappel doen zodat vanavond de avondklok wél geldt, maar dat man dus sowieso niet ?

jawel. Het spoedappel is een soort kort geding om een kort geding kwijt te raken. Daarmee kunnen ze voorkomen dat de maatregel per direct van tafel komt en dan zou de avondklok dus blijven gelden tot er hoger beroep is of tot er een oplossing is om het buiten de WBBBG te regelen (gewoon via de normale route als ik het goed begrepen heb, dus via de kamers)

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 14:08

secricible schreef:
Dimphyl schreef:
Ah thanks secricible, zoals ik t begreep gingen ze nu dit spoedappel doen zodat vanavond de avondklok wél geldt, maar dat man dus sowieso niet ?

jawel. Het spoedappel is een soort kort geding om een kort geding kwijt te raken. Daarmee kunnen ze voorkomen dat de maatregel per direct van tafel komt en dan zou de avondklok dus blijven gelden tot er hoger beroep is of tot er een oplossing is om het buiten de WBBBG te regelen (gewoon via de normale route als ik het goed begrepen heb, dus via de kamers)

Oh kijk, tot zover dus mijn kennis over de rechtsgang :') bedankt voor de extra info.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:09

De besmettingen gaan naar beneden, er is geen bewijs dat de avondklok helpt en toch blijft het kabinet eigenwijs doen. Wie snapt dit nog?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:10

IMANDRA schreef:
Maar wacht even, Corona zal sowieso niet letterlijk als reden voor overlijden zijn opgeschreven? Dat is immers nooit. Ik ben geen medicus, maar het is dan toch 'Overlijden door longfalen/hartfalen/wathetookis door ontsteking in de longen, (mogelijk) veroorzaakt door COVID-virus'?

Volgens mij (maar het is enige jaren geleden) geeft de lijkschouwer / behandelend arts die de dood heeft geconstateerd |(
te ja of te nee een 'verklaring van natuurlijk overlijden' af.

Omdat covid-19 op de zogeheten lijst A van besmettelijke ziekten staat, kan het verplicht zijn om bij vermoeden van 'natuurlijk overlijden ten gevolge van een ernstig besmettelijke ziekte' expliciet te vermelden 'dat er covid-19, of TBC, etc in het spel is'.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:12

purny schreef:
De besmettingen gaan naar beneden, er is geen bewijs dat de avondklok helpt en toch blijft het kabinet eigenwijs doen. Wie snapt dit nog?

omdat dit ook met terugwerkende kracht speelt. Het zegt nog niks over of de avondklok een vervolg moet krijgen. Als nu blijkt dat de afgelopen weken onrechtmatig waren levert dat heel veel onrust en gedoe op waarschijnlijk, moeten alle boetes terugbetaald worden enz. enz.

Ik kan me dus zo voorstellen dat het vooral in het belang van de afgelopen periode is, en minder voor de toekomst.

Janneke, COVID is nooit een doodsoorzaak en kan zo ook niet beschreven worden op het formulier. Iemand sterft niet aan corona, wel door de gevolgen van corona. Zie de link die ik postte.
Familie kan hoogstens discussiëren of er "ten gevolg van corona" of "ten gevolg van verdenking corona" had moeten staan.
Maar normaal krijgt familie deze formulieren helemaal niet te zien, dus ik vind het sowieso een vreemd verhaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:18

purny schreef:

Maar waar komt dat door? Door de avondklok? Doordat de teststraten dicht zijn? Door de 1persoonsregeling... wie het weet mag het zeggen :+

purny

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:27

Daarom is het voor mensen ook hard om dubbel te straffen. En ik noem het straffen omdat deze hele pandemie niet meer word omgekeken naar wat menselijk is. Had dan alleen de avondklok erin gelaten en het bezoek op de oude voet verder of andersom.

Het geduld van de mensen is op. En het is heel makkelijk om te zeggen om vol te houden als je bijna 24/7 werkt. Dan heb je geen tijd voor een sociaal leven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:29

Top, Willem engel roept op vanavond de pleinen te vullen met hossende mensen om het staartje van carnaval te vieren.
Ja, toppertje -O-

Uiteibdelijk is het allemaal dubbel. Als verlies van de avondklok nu zorgt voor meer besmettingen blijven de winkels wellicht langer dicht of weet ik wat. Ik had persoonlijk liever een avondklok dus ik hoop dat er geen streep doorheen gaat.
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-02-21 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:30

secricible schreef:
Top, Willem engel roept op vanavond de pleinen te vullen met hossende mensen om het staartje van carnaval te vieren.
Ja, toppertje -O-

Maar nee die avondklok is écht een slecht idee hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:31

Die is echt gek... maar goed dat wisten we al.

Maar avondklok of niet, samenscholen mag nog steeds niet.
Aanpakken die hap.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:32

Saillant detail, op de Wikipedia pagina van viruswaarheid is ruzie uitgebroken, wordt om de haverklap gewijzigd, en is nu leeg gehaald

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:33

DuoPenotti schreef:

Aanpakken die hap.

Ja maar bij rellen is niemand gebaat. Grafzak die het is.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 14:38

purny schreef:
Daarom is het voor mensen ook hard om dubbel te straffen. En ik noem het straffen omdat deze hele pandemie niet meer word omgekeken naar wat menselijk is. Had dan alleen de avondklok erin gelaten en het bezoek op de oude voet verder of andersom.

Het geduld van de mensen is op. En het is heel makkelijk om te zeggen om vol te houden als je bijna 24/7 werkt. Dan heb je geen tijd voor een sociaal leven.

Maar dat deden ze toch sowieso, het 1 persoons bezoek staat als advies op de rivm site, niet als plicht.. wij hebben afgelopen weken 3 verjaardagen gehad (2 van onszelf en 1 elders) en geen een keer de vraag gehad of er meer mensen kwamen.. geloof niet dat er veel mensen zijn die zich aan dat advies houden..

* edit: bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/bezoek

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:48

bigone schreef:
Het word steeds gekker, een huisarts heeft op een overlijdensakte gezet dat de patient door corona was overleden, volgens hem overduidelijk gezien de symptomen. De familie heeft van te voren al aangegeven dat dit er niet op mocht want corona bestond niet, diehard virusontkenners dus. Vervolgens is de huisarts bedreigd en is er aangifte tegen hem gedaan bij het tuchtcollege.
Wat moet je hier nu van denken, oudere overlijd, besmet door familie die niet in corona geloofd??

Een huisarts schrijft niet ‘overleden door Corona’ op de akte. Dat gaat veel zorgvuldiger want je gaat niet dood door Corona maar aan de gevolgen daarvan, en dat schrijven ze dan ook op.
Zo bijvoorbeeld:

Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:49

En WE zit vanavond zelf bij een talkshow dus gaat blijkbaar niet mee feesten. Blijkbaar is MSM nu ineens wel goed. Hypocriet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:52

secricible schreef:
En WE zit vanavond zelf bij een talkshow dus gaat blijkbaar niet mee feesten. Blijkbaar is MSM nu ineens wel goed. Hypocriet.

Ach hij fietst met de wind mee wanneer het hem uitkomt. Het is gewoon lachwekkend.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:11

DuoPenotti schreef:

Aanpakken die hap.

Dit dus. Kan die avondklok er wel af zijn, maar hij overtreedt dan nog steeds de regels die nog wél gelden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:18

Ze doen alsof ze echt een dikke doorbraak hebben, maar van al dat geroeptoeter het afgelopen jaar is dit volgens mij pas 1 van de eerste overwinningen voor ze. Dus het is natuurlijk allemaal zwaar overdreven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:25

Karl66 schreef:
Ninx schreef:
Een gezond systeem kan dit virus tamelijk schadevrij doorrollen.
Een virus krijgen voorkom je niet, maar moet je ook niet willen..... juist door steeds weer in aanraking te komen met nieuwe virussen past dna zich aan. Prachtig systeem.

Dat ouderen en zieken daar minder tegen opgewassen zijn is helder. We moeten hen beschermen.

Alle andere, ongezonde, mensen door levensstijl gestimuleerd door onze fijne overheid kunnen we helpen aan een betere gezondheid. Het is onnodig en ongewenst dat er zoveel zware mensen zijn, zoveel medicijngebruik, en zoveel complicaties door die zaken mbt het virus.
We moesten altijd lachen om al die pillenslikkende dikkerdjes uit de US.... maar NL gaat hard dezelfde kant op.

En om on topic te blijven: Viruswaanzin bepleit ook dat we non-discriminerende maatregelen nemen voor een discriminerend virus. Dat lijkt me niet wenselijk.

Nee, ook jonge, gezonde en sportieve mensen kunnen serieuze restschade aan corona overhouden. Het is echt een heel fout idee dat ziek dan misschien wel niet je schuld is, maar als je complicaties krijgt of als je restschade overhoudt, dat het toch echt aan jezelf ligt. Dat is soms waar en soms ook niet waar en door het te brengen als de enige waarheid, maak je er een grote leugen van en geef je mensen schuld voor iets waar ze geen schuld aan hebben.

Ik heb echt een gigantische hekel aan dit soort victim blaming.

Ik ook.
Sommige mensen kunnen het blijkbaar gewoon niet opbrengen om hun punt te maken zonder door te slaan. Zeker is het goed als er meer aandacht wordt besteed aan gezonder eten en leven. Maar er gaan ook voorheen prima gezonde mensen dood aan corona. Corona wordt hier gebruikt als stok om iedereen mee te slaan die er geen vegan lijfstijl op nahoudt. En om 'pillenslikkende dikkerdjes uit de US' uit te lachen. Maar ja altijd leuk natuurlijk, leedvermaak in combinatie met moralisme.

Wat de avondklok betreft verbaast het me vooral dat de regering de juridische aspecten daarvan van tevoren niet heeft uitgezocht. Ze staan mooi te kijk nu, vooral Grapperhaus.
Ik denk niet dat de avondklok nou dé maatregel is die levens bespaart en de zorg ontlast, dus dat deze opgeheven wordt lijkt me geen punt. En als Willem Engel daarom carnaval wil vieren moet ie dat vooral doen - in zijn eentje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:28

purny schreef:

Misschien gaan ze wel zo hard naar beneden juist door de avondklok ?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:36

De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.

Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:42

We gaan het zien zal mij niks verbazen als de andere maatregelen nu nog langer gaan duren.

Tevens gaat het sowieso nog wel een jaar duren voordat iedereen is gevaccineerd en de meeste maatregelen weg kunnen. Vooral de 1,5 meter verwacht ik dit hele jaar ook nog wel. In sommige gevallen mag die ook wel blijven :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:45

Karl66 schreef:
De avondklok op zich helpt niet tegen besmettingen. Het virus draagt geen horloge en stopt niet om negen uur 's avonds met werken.

Wat de avondklok wel doet, is het aantal bezoeken tussen huishoudens omlaag brengen. En dat lagere aantal bezoeken zorgt wel dat de besmetting minder snel rond gaat. Indirect werkt het dus wel. En dan kom je weer uit op de preventieparadox. Door de avondklok krijg je indirect minder besmettingen en die mindere besmettingen worden dan weer als bewijs opgevoerd, waarom de avondklok niet nodig is.

Preventieparadox, ik was die term even kwijt. Dank je wel :P WEllicht lopen de besmettingen toch weer op als de avondklok vervalt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:07

Dimphyl schreef:
Maar dat deden ze toch sowieso, het 1 persoons bezoek staat als advies op de rivm site, niet als plicht.. wij hebben afgelopen weken 3 verjaardagen gehad (2 van onszelf en 1 elders) en geen een keer de vraag gehad of er meer mensen kwamen.. geloof niet dat er veel mensen zijn die zich aan dat advies houden..

Bijzonder dan. In onze (grote) familie- en vriendenkring gaan we niet op visite bij elkaar.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:12

Dimphyl schreef:
purny schreef:

* edit: bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/algemene-coronaregels/bezoek

Zoiets heeft een mooie benaming:
Asociaal en egoïstisch.

Het advies wordt niet voor niks gegeven, en jij/jullie kunnen in theorie best je verantwoordelijkheid nemen door te zeggen 'joh, de overheid adviseert het niet te doen, dus we slaan deze verjaardag even over of komen een andere keer zodat we in overeenstemming zijn met de adviezen rondom Corona'.

Hoe zie je het voor je dat ze dit echt als regel in gaan stellen? Ze hopen dmv advies dat mensen dus minder bij elkaar op bezoek gaan (en volgens mij werkt dit redelijk oké, het aantal bezoeken zal flink zijn gedaald), maar als ze het gaan verplichten/verbieden dan zal je moeten handhaven. Dus handhaven áchter de deur, ín de privésfeer.