Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BloemBloem schreef:Als ik Rutte was, zou ik nu toch doorpakken om nog erger te voorkomen, het gaat als een razend vuurtje!
Joman schreef:safina schreef:
En hoe komt het op die spullen, deurklinken en kranen? Via druppels. Hoest of nies en het daalt er op neer. Hoest in je hand en pak iets vast en het zit er aan. Dat werk. Het virus overleeft in druppeltjes. Daarbuiten niet.
Of praten met een beetje consumptie. Of iemand die net in zijn of haar mond heeft gezeten en vervolgens een klink aanraakt... Zoveel mogelijkheden te verzinnen.
safina schreef:Joman schreef:
Of praten met een beetje consumptie. Of iemand die net in zijn of haar mond heeft gezeten en vervolgens een klink aanraakt... Zoveel mogelijkheden te verzinnen.
Dat zou in theorie kunnen, maar dat is en wat minder voor de hand liggende transmissieroute. Die virusdeeltjes zitten vooral daar waar het geinfecteerd is. Daar 'wonen' ze en vermenigvuldigen ze zichzelf. Dus in ontstoken longen, luchtwegen, neusslijmvlies.... En wie daar geen dikke infectie heeft, produceert niet veel slijm en dus niet veel besmettelijke druppels. Dus zal in ieder geval nooit zo'n infectiebron zijn als iemand die loopt te hoesten en te proesten.
Giolli schreef:BloemBloem schreef:Als ik Rutte was, zou ik nu toch doorpakken om nog erger te voorkomen, het gaat als een razend vuurtje!
Ik denk ook dat er wat sneller gehandeld moet worden nu, misschien moet er wat minder advies worden gegeven en wat worden opgelegd nu. Maar dat is puur gevoelsmatig en ze zullen het vast niet zonder reden zo doen.
safina schreef:Even wat anders he? Vindicat is sinds zaterdag terug en sommigen verwachtten dat daarna in Groningen een hele uitbraak. Er werd zelfs gesproken over het 'verloren gaan' van Groningen. Of zoiets. Het is nu woensdag en Groningen is de enige provincie waar nog geen enkele melding vandaan is gekomen.
Als ze wat hebben meegesleept zou je onderhand wel de eerste gevalletjes gaan zien, leek me zo?
Femke_Tweety schreef:En dan krijg je dit als reclame onder dit topic.
Uiteraard zijn er ook bedrijven die er ge/mis? bruik van maken.
[ [url=m/CSiITn.png]Afbeelding[/url] ]
Giolli schreef:De zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de burger. Oké. Ik begin me nu iets meer zorgen te maken.
Femke_Tweety: Ja ik hoorde op de radio reclame van de Kruidvat over allerlei vitamine tabletten die je weerstand versterken. Er is altijd iemand die er beter van moet worden he.
Vala schreef:Groningen komt echt wel aan de beurt hoor, het gaat nu heel hard.
rayoow schreef:Ik lees nu hier 1 dorp verder zit iemand in quarantaine. Haar familie mag wel in en uit?
Verspreid je het zo niet verder?
Ik heb mogelijk contact gehad en mag buiten zolang ik geen koorts heb maar probeer dat al te vermijden. Werken mag ik zowieso niet. En geen contact met mensen, 1 meter afstand houden
imaudy schreef:Nu al boven de 500 besmettingen bekend. Met een incubatietijd van 2 -12 dagen zitten we ws al op een paar duizend besmettingen. Als een olievlek gaat het verder. Hele strenge maatregelen komen er ws toch wel, dus zou beter zijn om dat nu al te doen. Ik irriteer mij mateloos aan mensen die keihard rond lopen te hoesten...gaat er ook een ander virus rond met veel hoesten, weet iemand dat?