De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:27

Groningen komt echt wel aan de beurt hoor, het gaat nu heel hard.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:27

Hier in Groningen is het vast al wel maar inderdaad nog niet bevestigd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:28

*knip*

Ontopic: Misschien wat wereld vreemd maar ik heb dus moeten googlen wat vindicat is. :o

Ik vind ook dat de aantallen rap om hoog gaan nu! Maar dat is wel logisch. Ik vermoed dat we Italië wat achter na gaan. Ik had niet in de schoenen van wereldleiders willen staan nu hoor. :n
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off-topic reactie verwijderd

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:32

Als ik Rutte was, zou ik nu toch doorpakken om nog erger te voorkomen, het gaat als een razend vuurtje!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:32

Ik werk in Groningen ( woon er buiten) en had net als mijn collega's geen goed gevoel bij het uitstapje van Vindicat. Lijkt mij stug dat daar niks achterweg komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:33

KNVB laat gewoon in volle stadions door voetballen buiten Brabant. Dat lijkt me echt wel onverstandig....
Laatst bijgewerkt door ynskek op 11-03-20 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Sneer verwijderd

Giolli
Zeg maar Ber!

BloemBloem schreef:
Als ik Rutte was, zou ik nu toch doorpakken om nog erger te voorkomen, het gaat als een razend vuurtje!

Ik denk ook dat er wat sneller gehandeld moet worden nu, misschien moet er wat minder advies worden gegeven en wat worden opgelegd nu. Maar dat is puur gevoelsmatig en ze zullen het vast niet zonder reden zo doen.

Anoniem

Joman schreef:
safina schreef:

En hoe komt het op die spullen, deurklinken en kranen? Via druppels. Hoest of nies en het daalt er op neer. Hoest in je hand en pak iets vast en het zit er aan. Dat werk. Het virus overleeft in druppeltjes. Daarbuiten niet.

Of praten met een beetje consumptie. Of iemand die net in zijn of haar mond heeft gezeten en vervolgens een klink aanraakt... Zoveel mogelijkheden te verzinnen.

Dat zou in theorie kunnen, maar dat is en wat minder voor de hand liggende transmissieroute. Die virusdeeltjes zitten vooral daar waar het geinfecteerd is. Daar 'wonen' ze en vermenigvuldigen ze zichzelf. Dus in ontstoken longen, luchtwegen, neusslijmvlies.... En wie daar geen dikke infectie heeft, produceert niet veel slijm en dus niet veel besmettelijke druppels. Dus zal in ieder geval nooit zo'n infectiebron zijn als iemand die loopt te hoesten en te proesten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:35

Precies dat Giolli! Maar goed hoe ga je dat dan weer handhaven....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:35

safina schreef:
Joman schreef:

Of praten met een beetje consumptie. Of iemand die net in zijn of haar mond heeft gezeten en vervolgens een klink aanraakt... Zoveel mogelijkheden te verzinnen.

Dat zou in theorie kunnen, maar dat is en wat minder voor de hand liggende transmissieroute. Die virusdeeltjes zitten vooral daar waar het geinfecteerd is. Daar 'wonen' ze en vermenigvuldigen ze zichzelf. Dus in ontstoken longen, luchtwegen, neusslijmvlies.... En wie daar geen dikke infectie heeft, produceert niet veel slijm en dus niet veel besmettelijke druppels. Dus zal in ieder geval nooit zo'n infectiebron zijn als iemand die loopt te hoesten en te proesten.

Nee, dat zijn we eens! Dat typte ik ook al. Een besmetting ligt meer voor de hand wanneer iemand duidelijke symptomen vertoont :)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:36

Blijkbaar ook nog geen geval in mijn stad, maar ik vraag me ook af in hoeverre dat waar zal zijn.
Ze testen blijkbaar niet iedereen, deze cijfers voelen voor mij als een druppel op een hete plaat.

Het zou beter zijn als er een duidelijk beleid is vanuit de overheid in plaats van alleen geen handen meer geven.
Van mij mag er wel meer doorgepakt worden betreffende beurzen en openbare evenementen, zoals deze opschorten tot het virus geen grip meer heeft op onze samenleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:36

Giolli schreef:
BloemBloem schreef:

Ik denk ook dat er wat sneller gehandeld moet worden nu, misschien moet er wat minder advies worden gegeven en wat worden opgelegd nu. Maar dat is puur gevoelsmatig en ze zullen het vast niet zonder reden zo doen.

Ze waren juist zo aan het prediken dat Nederland een volk is dat graag zelf handelt, en dat ze daarom geen zaken willen opleggen, maar dat ze uitgaan van de zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de burger.
Ik ben het wel met je eens overigens hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:37

De Vindicaters zijn vrijdagmiddag weggegaan. De gemiddelde incubatietijd is 2 tot 6 dagen, tot max 12. Daarom houden ze die 14 dagen van contacten vermijden als je naar buiten gaat (je mag dus wel naar buiten) aan. Je zou dan inderdaad verwachten dat er al eentje ziek is als ze het bij zich hadden. We zitten nu op dag 5 sinds vertrek.
Ze hoeven overigens niet binnen te blijven. Die link is hierboven al gepost en anders is er info terug te vinden op rtvnoord.nl. Volgens mij zouden ze eerst ook niet naar college gaan, maar is dat weer veranderd in alleen niet gaan bij klachten.
Als er nu eentje positief getest wordt, dan krijgen we de 'zie je wel' verhalen. De kroeg/clubhuis van Vindicat is tot vandaag (of tot en met, dat weet ik zo niet) dicht.

Femke_Tweety

En dan krijg je dit als reclame onder dit topic.

Uiteraard zijn er ook bedrijven die er ge/mis? bruik van maken.

Afbeelding

mystery1980

safina schreef:
Even wat anders he? Vindicat is sinds zaterdag terug en sommigen verwachtten dat daarna in Groningen een hele uitbraak. Er werd zelfs gesproken over het 'verloren gaan' van Groningen. Of zoiets. Het is nu woensdag en Groningen is de enige provincie waar nog geen enkele melding vandaan is gekomen.

Als ze wat hebben meegesleept zou je onderhand wel de eerste gevalletjes gaan zien, leek me zo?

Zou dat echt pas na een week of 3 echt durven zeggen eigenlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:38

Alleen de studenten die een medische opleiding doen moesten twee weken weg blijven .

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:38

De zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de burger. Oké. Ik begin me nu iets meer zorgen te maken. :')

Femke_Tweety: Ja ik hoorde op de radio reclame van de Kruidvat over allerlei vitamine tabletten die je weerstand versterken. Er is altijd iemand die er beter van moet worden he. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:41

Femke_Tweety schreef:

[ [url=m/CSiITn.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is niet door het coronavirus hoor :+ Dit soort systemen bestaan sowieso voor bepaalde bedrijven en omdat jij nu heel veel leest dat gaat over ziektes, desinfectie, enz. enz. krijg je daar nu de reclames van....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:41

Giolli schreef:
De zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van de burger. Oké. Ik begin me nu iets meer zorgen te maken. :')

Femke_Tweety: Ja ik hoorde op de radio reclame van de Kruidvat over allerlei vitamine tabletten die je weerstand versterken. Er is altijd iemand die er beter van moet worden he. :D

Hahahahhaa! Iedereen draait ee maar een beetje omheen.

Op mijn werk ben ik ook nog even niet welkom....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:42

Vala schreef:
Groningen komt echt wel aan de beurt hoor, het gaat nu heel hard.

Vast wel. Maar als die 900 vindicatters het hadden meegesleept en de afgelopen verspreid, zou je daar onderhand wel wat van gaan zien op het kaartje, dacht ik zo.

Uiteindelijk komt 60% a 70% van de bevolking aan de beurt volgens Merkel en 80% volgens Trump. Een epidemioloog die ik ken en die er momenteel dag in dag uit mee bezig is, zei vandaag dat hij denkt aan 60%.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:43

Officieel nu in Veenendaal, gezellig, daar woon ik. En ebn door mijn werk ( zonnestudio ) met veel mensen in contact...nou ben benieuwd

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:45

Femke_Tweety schreef:

[ [url=m/CSiITn.png]Afbeelding[/url] ]

Reclame voor hele grote schoenen en lucifers vanwege de lange tenen en korte lontjes mis ik nog.

;)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:49

rayoow schreef:
Ik lees nu hier 1 dorp verder zit iemand in quarantaine. Haar familie mag wel in en uit?
Verspreid je het zo niet verder?

Ik heb mogelijk contact gehad en mag buiten zolang ik geen koorts heb maar probeer dat al te vermijden. Werken mag ik zowieso niet. En geen contact met mensen, 1 meter afstand houden

Is er iemand die weet hoe dat zit? Dat familie leden wel in en uit huis mogen terwijl 1 persoon dat niet mag?

Anoniem

imaudy schreef:
Nu al boven de 500 besmettingen bekend. Met een incubatietijd van 2 -12 dagen zitten we ws al op een paar duizend besmettingen. Als een olievlek gaat het verder. Hele strenge maatregelen komen er ws toch wel, dus zou beter zijn om dat nu al te doen. Ik irriteer mij mateloos aan mensen die keihard rond lopen te hoesten...gaat er ook een ander virus rond met veel hoesten, weet iemand dat?

Ja, influenza, bronchitis, en de doorsnee winterverkoudheden.

secricible

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Het is überhaupt gewoon griepseizoen, de jaarlijke griepepidemie speelde ook al op. Dus ja er is genoeg anders.