2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:50

Adamootje schreef:
Dat valt inderdaad wel mee, Evelien!

Gisteren woog ik 73 kilo. De komende dagen ga ik lekker genieten met mate en daarna ben ik weer wat strenger. Nog maar 3 kg te gaan. *\o/*

Eergisteren ben ik trouwjurken gaan passen en ik ben geslaagd, hoor! :D De trouwjurk die ik al had was een tweedehands. Uiteindelijk begon het wel te kriebelen om trouwjurken te gaan passen, dus dat heb ik gisteren gedaan. Ben zo blij met de nieuwe jurk! <3 Eind februari heb ik weer een pasafspraak en dan moet ik wel rond mijn streefgewicht zitten. Moet wel te doen zijn. :j


Netjes ook hoor! En mooi dat je bent geslaagd voor je trouwjurk!

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 11:39

Gefeliciteerd Adamootje! Wanneer ga je trouwen? :)

Hier wel heel veel moeite met de feestdagen. Niet dat ik perse veel eet, ik probeer het wel te compenseren met overdag wat meer bewegen en iets minder (calorierijk) te eten. Maar ik hou ontzettend veel vocht vast en voel me erg opgeblazen. Blij als straks de feestdagen voorbij zijn en ik weer in een normaal werkritme zit :') Sporten gaat overigens wel erg goed, dat is dan weer een pluspunt.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 04:31

Adamootje schreef:
Dat valt inderdaad wel mee, Evelien!

Gisteren woog ik 73 kilo. De komende dagen ga ik lekker genieten met mate en daarna ben ik weer wat strenger. Nog maar 3 kg te gaan. *\o/*

Eergisteren ben ik trouwjurken gaan passen en ik ben geslaagd, hoor! :D De trouwjurk die ik al had was een tweedehands. Uiteindelijk begon het wel te kriebelen om trouwjurken te gaan passen, dus dat heb ik gisteren gedaan. Ben zo blij met de nieuwe jurk! <3 Eind februari heb ik weer een pasafspraak en dan moet ik wel rond mijn streefgewicht zitten. Moet wel te doen zijn. :j


Oh wow, wat goed zeg! Gefeliciteerd.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 07:15

Volgende week komt er een nieuw Sonja bakker boek uit en dan ga ik er weer voor.
Ik sport niet maar loop veel op mijn werk .
Het zal in het begin wel moeilijk zijn want ik werk bij de Mac . Normaal taal ik niet naar de hamburgers maar dan is het moeilijker. Ook werk ik onder etenstijd dus eet tussen de middag thuis warm en als ik thuis kom om 21.30 nog een boterham .
Ik heb me dit keer voorgenomen om er geen wedstrijd van te maken en er een jaar voor uit te trekken .
Slank hoeft niet maar een beetje minder wel .
Wie weet ooit weer op een paard.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:19

jorika1986 schreef:
magda_90 schreef:
Op mijn broek. :+ Ik moet binnenkort echt kleinere broeken kopen want zelfs mijn riem is op het eind qua gaten bij prikken. _O-


Vond van de week een riem in de kast in een vergeten hoekje.
Voor de gein eens om gedaan op het gaatje waar hij ooit op zn ruimst gezeten heeft.
Dat was even schrikken! Holy kriebels kippenvel, dat ik ooit zo dik ben geweest.
Ome Willem zou zingen:" deze vuist op deze vuist en dan past er nog wat tussen!"
De rest van de dag een dikke smile gehad.


Snap ik helemaal! :D

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:20

_evelien_ schreef:
Deze maand is toch wel lastig hoor.. vanavond kerstborrel van mijn man zijn werk. Ga proberen niet zo veel te eten.. :+
Met de kerstdagen kerstavond bij mijn schoonouders eten, eerste en tweede kerstdag thuis. Heb me voorgenomen om niet te veel gaanaar eten. Geen calorieën tellen deze dagen. Ik ga gewoon in januari weer strak in het gareel.


Dat. Tm ik van huis weg ga, houdt in netjes mijn menu aan en daarna proberen steeds het gezondste te kiezen en veel water te drinken. :)

Mijn bh's zijn nu echt te groot zag ik. Ik heb van die voorgevormde en je kunt er onderhand een washandje extra bij in plaatsen. _O-

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 19:28

Spreek mij niet over BH's die te groot worden.
Wat een drama is dat zeg!
Heb de gehele collectie al tot 2x toe kunnen vernieuwen.
Ik had 100E inmiddels 80C... Als ik naar beneden kijk, zie ik de traptreden weer :D

Maar man... Sport BH's, Reguliere BH's. Ik haat shoppen voor ondergoed!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 01:15

Oeioei die kerstdagen altijd, dan hou je je keurig netje 2 avonden lang, maar ik heb me net toch een vreetbui gehad. Naja we zijn in ieder geval van alle restjes af :+
Niet zo trots op, maar de komende 4 dagen gaan we weer superstrak, ik hoop maandag -11 kilo te zijn, maar ik ben bang van niet.


Bh's hou op schei uit, en wat zijn die dingen duur zeg...

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 04:27

Ik ben zo blij dat ik geen kerst vier. Al jaren niet!
Neemt niet weg dat ik ook lekker heb staan kokkerellen hoor. Lekker veel groentes en andere "exclusieve" dingen die je anders niet snel zou proberen.

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de meergranen rijst van Lassie. Die was me een partij lekker. Ga ik zeker vaker gebruiken. Ook kwark met verse limoen is een toppertje. Normaal doe ik banaan met kaneel ofzo omdat kwark behoorlijk wrang is, maar die limoen neemt dat wrange goed weg.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 09:40

ik meld me ook weer, afvallen gaat niet snel nu 2kilo.
Niks bijzonders gedaan of gegeten met kerst nou ja niets bijzonders?? veel zand tegels en modder gesleept en getilt dus wel calorieën verbrand. eet nu elke ochtend trouw kwark met beetje muesli. nou nu ff niet zo naar de nood tandarts loop al 3 dagen met kiespijn

Adamootje

Berichten: 6215
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:44

Dieuwke_ schreef:
Gefeliciteerd Adamootje! Wanneer ga je trouwen? :)


2 juli 2019! :D

@Jorika1986, jij ook bedankt! :D Wat heb je allemaal gekookt?

Zo te lezen hebben jullie je aardig ingehouden met de feestdagen. Super! Ik niet zo, maar dat is niet erg. We pakken het gezond eten vanaf vandaag weer op.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:39

Ik heb eerste kerstdag een Aubergine lasagna gemaakt in een la crueset pannetje (dat was het kerst kado'tje voor mijzelf)
Ingredienten:
Gegrilde Aubergine plakken.
Ras el hanout kruiden.
2 kastanje champions in plakjes
1/2 Gele paprika stukjes
handje spitskool julliene gesneden
Handje spinazie geblancheerd
twee lepels magere kwark
Zelf gemaakte tomatenprut met ui en knoflook
plakje kaas on top.

Stapelen in willekeurige volgorde. Als de kaas maar bovenop ligt :)

Tweede kerstdag: Waterkip en soep (zelf verzonnen recept, voor in de la crueset pan)

Kipfilet
Tomaat in partjes
Rode ui snippers
Prei snippers
Witte kool julliene gesneden
Bouillion blokje.

Pan licht invetten.
Kipfilet er heel in leggen
Bodem opvullen met tomaat, prei en ui.
Blokje kruimelen.
Water toevoegen dat het net onder staat.
Witte kool erop gooien.
Deksel op de pan

In de oven voor 80 min op 180graden.

vaste inhoud van de pan serveren met wat rijst ofzo.
De bouillion die in de pan achter blijft is ook best lekker. (als je van uiensoep houd tenminste...)

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:17

Klinkt goed Jorika!

Laatste loodjes van 2018!

Vanmorgen even stiekem op de weegschaal gestaan, even kijken wat mijn "balans" dagen met de kerstkilo's gedaan hebben.
Het resultaat stemt mij tevreden, we gaan met -11.2 het nieuwe jaar in! :)

Is bij jullie de schade beperkt gebleven?

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:26

Ik was ziek met kerst. Dus ik had geen enkele verleiding...
Mijn weegschaal is kapot, geen grapje. Maar goed ik ben momenteel bij 3 medische instellingen en daar word ik gewogen en ze vinden mij allemaal afgevallen.
Il ga volgend jaar een nieuwe kopen.
Ik ben met revalideren gestart. Begin nu aan werk 3/10. Ze hadden diëtiste pas in week 7. Dat is gelukkig vervroegd.

Mijn vollemaansgezicht vertrekt gelukkig weer.

En weer wat te sporten is erg fijn, wel confronterend, ik ben gemaakt van pudding....

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:03

raket schreef:
Ik was ziek met kerst. Dus ik had geen enkele verleiding...
Mijn weegschaal is kapot, geen grapje. Maar goed ik ben momenteel bij 3 medische instellingen en daar word ik gewogen en ze vinden mij allemaal afgevallen.
Il ga volgend jaar een nieuwe kopen.
Ik ben met revalideren gestart. Begin nu aan werk 3/10. Ze hadden diëtiste pas in week 7. Dat is gelukkig vervroegd.

Mijn vollemaansgezicht vertrekt gelukkig weer.

En weer wat te sporten is erg fijn, wel confronterend, ik ben gemaakt van pudding....



Fijn dat je weer aan het sporten bent. Ook prettig dat men ziet dat je afvalt, dan ben je toch goed bezig ;)

Adamootje

Berichten: 6215
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 02:11

Oeh Jorika, die lasagne klinkt erg goed. Die wil ik zeker eens proberen te maken. Het kiprecept klinkt ook erg goed, maar ik eet geen vlees.

@raket, fijn dat het revalideren begonnen is. En top dat je al aan het afvallen bent.

@berriepie, ik ben een halve kilo zwaarder. Tot nu toe ben ik bijna 11 kilo afgevallen. Ook ik ben een tevreden mens dus. :D bijna alles zit mij inmiddels te ruim. Binnenkort maar eens shoppen voor nieuwe kleding. :D

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:54

Ik ben geen grammetje aangekomen met de kerst.
Heb eigenlijk ook niets buiten het boekje gedaan.

Gister heb ik bij mijn familie gegourmet. Die hadden gelukkig veel groentes liggen.
Hebben lekker lang getafeld, maar ik heb echt niet gek gedaan.
Geen stokbrood genomen, en friet was er alleen voor in de pannetjes. Wat een eeuwigheid duurt voor je 5 frietjes smakelijk eetbaar hebt...
Misschien in totaal een biefstukje op en een half kipfiletje. Wat sla zonder saus, en komkommer met yoghurt en verse knoflook. Thats it.
Geen toetje gedaan.

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:56

Wat knap Jorika! Wij hebben vandaag nog gourmet, ik ga het ook proberen zo netjes te eten.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:40

Ik wist eerst niet dat brood zoveel calorieën had. Dus in plaats van brood pak ik bij gourmet reepjes paprika.
En wij doen nu vaak hotpot en wat hapjes stomen. Ook lekker en beveel minder calorieën.

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 08:18

Ik ben even opgehouden met mezelf wegen en het eten enzo.
Het enige wat ik wel bij houd is het fietsen, wandelen en skaten. Ook de hoeveelheid koffie per dag heb ik op max 4 a 5 kopjes gezet.
Verder heb ik geprobeerd maar 3 x daags te eten. Dat vind ik lastig.
1stuk fruit als ochtend tussen door en komkommer als middagsnack werkt toch het beste bij mij.
De kerstadagen en oud en nieuw wat meer brood en andere dingen gegeten als anders.
Oliebollen, kerstkransje...moet kunnen op de dag zelf.

Ook ben ik op gesprek geweest bij een sportschool waar ook yoga, pilatus en yogapilatus worden gegeven.
Nog niet uit of we het gaan doen. De week is al best vol. En de eigen ponys verzorgen en trainen kost ook veel tijd naast het werk.

Ik las net meergranen rijst van lassie?
Is dat de beste vervanger van de gewone witte rijst?
Of quinoa ??
Geen idee waar her minste koolhydraten , kcal in zitten

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 09:32

Hoe gaat het hier?

Ik heb op moment een dip.
Weeg nu tussen de 57 en 59. Wat ik niet fijn vind. Ik wil graag tussen 55- 57.
Nu is het wel zo dat ik vanwege winter veel minder beweeg en meer lekker honger heb.

Afgelopen zomer was ik veel afgevallen. Op een gegeven moment kreeg ik een blaas-plas probleem. Kon het niet ophouden,veel naar de wc,bij aandrang rennen anders te laat, liep er zo uit zeg maar...
Nu ik langzaam deze winter wat ben aangekomen en bij de chiropractor in behandeling ben(was drama,te lang niet geweest) is het blaas-plas probleem zo goed als weg.

Gisteren zwaar aan de eet koekjes bui. Vanmorgen met schulgevoel wakker/angst om dik te worden. Vandaag balans dag.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 10:48

Horsie84, zo’n bui kan gebeuren toch? Als je jezelf maar weer herpakt! En dat kan je!

Ik ga weer als een trein! Kwa voeding dan. Eet gezond en genoeg kwa kcal inname. Morgen mezelf wegen en hoop natuurlijk op een - ! Vanaf morgen ook eindelijk weer naar de sportschool! Ben een maand niet geweest ivm een blessure. Dus zal Dinsdag er wel beurs van zijn haha.

Horsie84
Berichten: 552
Geregistreerd: 11-11-16

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:35

Fijn ladyloe, ik ben benieuwd hoe het sporten gaat. Wat voor blessure had je?

Het stoppen met roken heeft zon grote invloed. Dat is nog steeds een dingetje. Over een paar weken een jaar gestopt maar nog niet in balans.

NoTwixLeft
Berichten: 610
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:46

We zijn al wat verder in 2019. Ik dacht niet dat ik hier nog wat zou willen plaatsen, maar na een shopdagje met 4 meiden die ik in dit topic heb leren kennen (de 5de bokker was ziek, die kon helaas niet mee) wilde ik hun toch nog even ergens een beetje in het zonnetje zetten.

Vorig jaar januari meldde ik me hier. De juiste mindset leek ik gevonden te hebben, maar in dit grote topic vond ik goede steun vinden wat moeilijk. _KellyAV deed een oproepje voor een WhatsApp groep. Ze wilde een niet te groot groepje en uiteindelijk werd het een groep van 6 samen met Yesterday, EmptyWords, Es_ther, Carnivoria en ik.
We hebben allemaal onze strubbelingen gehad het afgelopen jaar, waardoor het niet altijd even makkelijk ging.
Ik ging als een speer. De kilo's vlogen er vanaf en ik heb echt voor mezelf een nieuwe etenswijze aan kunnen meten. Heb zeer weinig gesport, maar ik ben mentaal onwijs gegroeid. Vooral dat laaste is bij mij heel belangrijk geweest naast de steun van deze 5 bokkers.
Die mentale groei heeft me ook op andere vlakken keuzes doen maken en ook daar hebben de meiden me altijd in gesteund.

Maar gisteren dus onze eerste meeting, shoppen. Vooral voor mij. Want ik heb m'n doel gehaald. -30kg.
Tussen m'n oren wil ik het nog niet altijd helemaal geloven en dan is shoppen op een bepaalde manier confronterend. Ik hoef geen flubberende shirts meer aan, liever niet zelfs! M'n lijf kan misschien strakker, maar het ziet er gewoon goed uit.
Dankzij m'n lieve vriendinnen veel uitgegeven. Kleren die mij er goed uit laten zien.
In de laatste winkel voor mij even een heel emotioneel moment. De verkoopster was onwijs behulpzaam en kwam uiteindelijk met een jurkje aan. Ik draag normaal geen jurkjes, maar ik had al meer aangetrokken en gekocht wat ik vroeger liet hangen.
Het jurkje an sich was niet zo bijzonder. Gewoon wit met horizontale blauwe streepjes. Maar het was maatje S. (Voor degene die m'n voorstelpost hier zich herinneren of nu gaan terug lezen, ik ben 1.85 lang)
Dit jurkje had ik ook echt geen M of L moeten hebben, het staat en past me gewoon zo goed.
En ik brak gewoon.... Wat een jaar heb ik achter de rug, wat een onwijze fijn groepje zijn jullie. Van maat XXL naar L, langvallende M en heel soms dus gewoon ook een S passend.

Voor alle bokkers hier die nog niet zijn waar ze wezen moeten, geef niet op! Het heeft me heel veel jaar gekost om vorig jaar die gevreesde "knop" echt om te kunnen zetten. Zoek steun bij een klein groepje. Wees blij met elke goede dag en begin elke dag opnieuw. Het is geen sprint, het is een marathon!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:17

NoTwixLeft schreef:
We zijn al wat verder in 2019. Ik dacht niet dat ik hier nog wat zou willen plaatsen, maar na een shopdagje met 4 meiden die ik in dit topic heb leren kennen (de 5de bokker was ziek, die kon helaas niet mee) wilde ik hun toch nog even ergens een beetje in het zonnetje zetten.

Vorig jaar januari meldde ik me hier. De juiste mindset leek ik gevonden te hebben, maar in dit grote topic vond ik goede steun vinden wat moeilijk. _KellyAV deed een oproepje voor een WhatsApp groep. Ze wilde een niet te groot groepje en uiteindelijk werd het een groep van 6 samen met Yesterday, EmptyWords, Es_ther, Carnivoria en ik.
We hebben allemaal onze strubbelingen gehad het afgelopen jaar, waardoor het niet altijd even makkelijk ging.
Ik ging als een speer. De kilo's vlogen er vanaf en ik heb echt voor mezelf een nieuwe etenswijze aan kunnen meten. Heb zeer weinig gesport, maar ik ben mentaal onwijs gegroeid. Vooral dat laaste is bij mij heel belangrijk geweest naast de steun van deze 5 bokkers.
Die mentale groei heeft me ook op andere vlakken keuzes doen maken en ook daar hebben de meiden me altijd in gesteund.

Maar gisteren dus onze eerste meeting, shoppen. Vooral voor mij. Want ik heb m'n doel gehaald. -30kg.
Tussen m'n oren wil ik het nog niet altijd helemaal geloven en dan is shoppen op een bepaalde manier confronterend. Ik hoef geen flubberende shirts meer aan, liever niet zelfs! M'n lijf kan misschien strakker, maar het ziet er gewoon goed uit.
Dankzij m'n lieve vriendinnen veel uitgegeven. Kleren die mij er goed uit laten zien.
In de laatste winkel voor mij even een heel emotioneel moment. De verkoopster was onwijs behulpzaam en kwam uiteindelijk met een jurkje aan. Ik draag normaal geen jurkjes, maar ik had al meer aangetrokken en gekocht wat ik vroeger liet hangen.
Het jurkje an sich was niet zo bijzonder. Gewoon wit met horizontale blauwe streepjes. Maar het was maatje S. (Voor degene die m'n voorstelpost hier zich herinneren of nu gaan terug lezen, ik ben 1.85 lang)
Dit jurkje had ik ook echt geen M of L moeten hebben, het staat en past me gewoon zo goed.
En ik brak gewoon.... Wat een jaar heb ik achter de rug, wat een onwijze fijn groepje zijn jullie. Van maat XXL naar L, langvallende M en heel soms dus gewoon ook een S passend.

Voor alle bokkers hier die nog niet zijn waar ze wezen moeten, geef niet op! Het heeft me heel veel jaar gekost om vorig jaar die gevreesde "knop" echt om te kunnen zetten. Zoek steun bij een klein groepje. Wees blij met elke goede dag en begin elke dag opnieuw. Het is geen sprint, het is een marathon!


Mooi verhaal en wat super knap!