3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:45

He wat gek. Ik snap de insteek, maar dat ze het dan een positieve kleur toekennen ofzo, de gezonde keuzes :roll: in plaats van aan je punten te zitten bij minder goede keuzes.

Ooh hels is dat he! Ik zie nu al op tegen mijn PhD scriptie := over welk onderwerp schrijf je?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:59

Bhriseis schreef:
He wat gek. Ik snap de insteek, maar dat ze het dan een positieve kleur toekennen ofzo, de gezonde keuzes :roll: in plaats van aan je punten te zitten bij minder goede keuzes.

Ooh hels is dat he! Ik zie nu al op tegen mijn PhD scriptie := over welk onderwerp schrijf je?

Ja dat vind ik dus ook een beetje krom, gelukkig voer ik al lang genoeg mn eigen kcal in om te weten waar mijn grens ligt. Je mag dus dingen zoals magere yoghurt/kwark, groenten, fruit, onbewerkte kip/vis en ei onbeperkt eten (zijn 0 punten). Ik snap alles, behalve ei :') Ze zeggen erbij dat de theorie van 2-3 eieren per week ontkracht is, maar geven geen aanbeveling over hoeveel dan wel. Ze promoten producten waarvan je lang verzadigd zou zijn (hoog in eiwitten) Maar je zou bijna geneigd zijn om 5 eieren per dag te gaan eten, want dat is onbeperkt O:)
Toch ben ik heel blij dat ik de stap heb genomen hoor. Er moest gewoon een knop om, en die ging bij mij niet om bij kcal tellen. Die punten vind ik op de een of andere manier veel erger om op te zien gaan :')

Wow PhD scriptie! Dat is intens! Dit is nog maar bachelorniveau, en in principe loop ik goed op schema, maar een presentatie moet natuurlijk weer roet in het eten gooien }:) Ik schrijf nu over hoe de etnische verschillen in hart- en vaatziekten mogelijk verklaard kunnen worden (specifiek gericht op traumatische levensgebeurtenissen). Razend interessant wel!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 05:15

Oh mijn moeder heeft ook lang Weight Watchers gedaan, die vond dat een super programma. :j

Wowie, 40 kg afvallen in 7 maanden is snel, maar wel knap zeg!

Scripties.. ben blij dat die tijd achter de rug is.. := (Al deed ik geen PhD, maar gewoon eind scriptie bachelor).

Hier gaat het een beetje heen en weer. Ik had vorige week een zware kuur antibiotica welke me echt ziek maakte (veel misselijk en duizelig enzo) dus erg weinig gedaan qua workouts.
Bovendien is deze week super stressvol op het werk en het is hier echt koud aan't worden (ja, zelfs in Australie haha). Met koud weer heb ik toch vaker de neiging om te snoepen. Gelukkig is er niets in huis, maar maakt het gevoel niet minder! Van het weekend ook ongezond gegeten.. maarja. Tis wat 't is.

Vandaag:
O: Apple & Honing oats.
T: Appel
L: Couscous (125 gram) salade met bladspinazie, cherry tomaatjes, feta, avocado en rode ui met een honing/citroen & olijfolie dressing. Echt suuuuper lekker.
D: roerbak met brocolli, courgette, wortel, ui, sperzie bonen en biefstuk reepjes en soba noodles (die hebben we vorige week ontdekt! Gezonde noodles! 100kcal voor 100 gram geloof ik dat het was) in een sojasaus met chili flakes en wat sriracha.
T: Waarschijnlijk chocomel uit het koffie apparaat (40 kcal?) met melk (geklopt, zoals een cappucino).

B: Hiit workout waarschijnlijk.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:09

Oh nagini ben je er wel weer een beetje bovenop gekomen nu? Ik herken het gevoel van als het koud is te willen snoepen :') En dan vooral niet komkommer of wortels willen knauwen.

Hoe is het met de rest in het topic? :D

O: kwark met fruit
L: 3 volkoren boterhammen met mr. veggiespread (aanrader! Erg weinig kcal :j )
T: salade met kip en thatsiki
T: gekookt ei
A: linzenburger met witte kool/appel salade op basis van remio mayolijn :+
B: uurtje gewandeld

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 14:19

Nagini, wat naar :(:) Maar sporten als je ziek bent is toch niet zo verstandig, dus had je weinig andere opties. Ken je de site van Chocolate covered Katie al? Allemaal lekkere zoetigheden, maar wel gezond!

Aight, wat een net lijstje! Erg lekker ook. Je scriptie onderwerp klinkt reuze interessant! Hopelijk is het snel af *\o/*

Vanochtend een intens half uur circuittraining met gewichten gehad, en nadien lekker actief geweest. Ik heb nu gezonde maaltijden en gezonde tussendoortjes tot en met vrijdag in de koelkast, yeah 8-) Als tussendoortjes vetarme carrot cake en citroencake (beide met kokosbloesemsuiker ipv gewone, minder bloem, etc).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:53

Aight: helpt weight watchers je nu meer dan MFP? Wel goed dat ze daadwerkelijk ook nog sturen zo met die punten verdeling. Maar wat positieve sturing zou idd ook niet verkeerd zijn, nu straffen ze keihard in je punten :') Interessant onderwerp van je scriptie!

Hanneke137: fijn dat je bijna je streefgewicht hebt bereikt!

Ollytje: jeetje wat veel kilo's in 7 maanden! Respect.

Kipje39: wat vervelend, is het er dan wel met een paar dagen weer af?

Bhriseis: ai, dat is echt zo frustrerend, gelukkig al een poos niet meer gehad *klopt af* Verstandig om even een omschakeling te maken, dat cutten icm de workouts klinkt ook wel een beetje killing moet ik zeggen :+ Ow die tussendoortjes, hou me tegen :')

Yonker: moet kunnen! Jij bent al tijden zo goed bezig! Lekker gegeten bij de pizzeria?

Vervelend Nagini, hopelijk is het nu klaar en voel je, je snel weer helemaal fit.

Lieszje: netjes! Fijn dat je gewoon je gewicht hebt kunnen houden met gezond eten.

Met mij gaat het ja, let op :+ Eindelijk eens wat beter! Medicatie voor de MS slaat volgens mij aan (eerst 1,5 week ellende van gehad, maar dat lijkt nu weg), vermoeidheid zakt wat af en kan mezelf weer iets meer belasten. Veel fijner dat ik nu ook gewoon wat dingetjes kan doen anders dan laveloos op de bank liggen. Hopelijk blijft het zo. Helaas was er niks te zien op de echo, dat was wel even een domper, had gehoopt dat ze iets vonden waar makkelijk iets aan gedaan kan worden. Volgende keer bij de neuroloog maar weer aangeven, die constante pijn in mijn rechterheup/bekken beperkt me wel meer nu ik juist wat actiever kan zijn. Beschadigde oogzenuw blijft bloedje irritant ook. Maar daar kunnen ze niks mee.

O: 2 kampioentjes met kipfilet
T: banaan
L: kwark met lijnzaad, honing en superfood&notenmix
T: wortels
A: vegetarische pizza <3 (van de Lidl, spinazie, vond het een aanrader)
T: bakje magere bosvruchten yoghurt

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:33

WoW ik ben in een week 2 kg afgevallen :o
Nu zal dit ook wel te maken hebben met een groot deel vocht, maar ik ben in totaal nu 7 kg afgevallen.

Ik eet nu juist meer en regelmatiger, en merk dat ik me er fysiek veel fijner bij voel. En ik heb PDS en dat gaat ook al stukken beter nu :D
Dikke motivatie om door te gaan dus :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:11

Sophie wat goed!! Ik ben zelf de laatste jaren nog nooit bijgekomen van te veel te eten, wél van te weinig. Je kan even kijken naar de site van Eatmore2weighless, daar staat het wat meer wetenschappelijk uitgelegd.

Urosa, wat goed!! Neem je zware medicijnen? Mijn vriend neemt neuroleptica, en dat is zo een troep...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:08

Dankjewel! Ik ga me er in verdiepen :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:40

Bhriseis: ik krijg nu Tecfidera, wel zware medicatie, maar anders zwaar dan neuroleptica, dat is minder prettig. Ze wilden mij aan de antidepressiva om beter te kunnen slapen met pijn, maar dat wilde ik niet (blijkbaar de stap als alle normale pijnstillers niet helpen). Gebruik dan liever sporadisch wiet, dan elke dag een pil. Als het niet anders kan, dan kun je niet. Maar hoop er nooit aan te hoeven. Klinkt interessant die site, heb hem even gescand :j

SophieFT: fijn zeg dat je zoveel beter gaat! 7 kilo kwijt is niet niks!

Vanochtend fijn gereden met Luna, wordt echt nog een dressuurpaard <3 (pony :') ukkie) Gelukkig dat ik ook niet zo groot ben :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:44

Goed bezig Sophie!! Nu volhouden :)

Wat fijn dat de medicijnen aanslaan Urosa!! Hopelijk houdt het stand! En ja ik had wel lekker gegeten bij de pizzeria, lasagne :9

Hopelijk voel je, je een stuk beter Nagini :(:)

Hier het strenge weer aan het oppakken maar ik merk dat ik echt "honger" heb.... wat vanmiddag dus ook uitte in een lunch die heel kcalrijk was := Ik snap niet zo goed waar het vandaan komt, mijn maag was al op half 12 aan het knorren terwijl ik pas om half 1 lunch....

O: skyr met ontbijtgranen en glaasje coolbest
T: paprika, tomaatjes, komkommer
L: 3vk boterhammen, 1 met philadelphia, muhamara en kaas + mosterd. Toen nog 2vk crackers, 1 met kruidenboter en 1 met philadeplhia (711 kcal := jezus zeg.....) ik moet echt proberen me weer vast te houden aan de 3 boterhammen met mager beleg :(
T: appel
T: goed bezig reep bolletje
A: vega lasagne van de Aldi (die is amar 464kcal)
T: nog wel iets denk ik?? Maar nog geen idee wat...
B: fietsen (50 min totaal) + paardrijden
Zit totaal op 1837kcal dus heb nog ruimte.... maar miss dat ik nog wel iets van salade eet vanavond erbij, maar weinig tijd....

Ik weet echt niet waar die onstilbare honger vandaan komt en baal daar zo van -O-
Misschien moet ik op zoek naar dingen die meer vullen? Ook voor lunch misschien aanraders? Ik lunch in principe bij mijn ouders maar kan wel eigen lunch meenemen....

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 14:45

Ja nu inderdaad echt proberen door te zetten! Maar ik heb wel echt (nog) de motivatie :D

Mijn lijstje van vandaag:

o; tosti met ham en kaas en curry
t; evergreen appel (twee koekjes)
l; 500 g kwark met appel rozijnen kaneel en suiker
t; pinklady appel
a; aardappelpuree (zelfgemaakt) met duitse biefstuk en rode kool
t; eierkoek

b; 25 minuten fietsen

Zit hiermee nog wel maar aan de 1400 kcal dus nog even kijken wat ik nog meer neem :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:52

Zo, dat duurde eventjes, maar ik ben er ook weer. Druk druk, met als gevolg niet al te best eten. Geen excuus, maar het zij zo. Gelukkig niet al mijn moeite van de weken ervoor teniet gedaan :+

WW heb ik ook gedaan, maar nog met het oude systeem. Dat ze bepaalde calorierijkere gezonde producten voor 0 punten erin hebben gezet nu vind ik wel een goede zaak, dat was toen nog niet. Ik eet graag avocado, maar dat kostte me behoorlijk wat punten. Ik verdeelde wel altijd mijn hele weekextra over alle dagen, anders kreeg ik veel te weinig binnen. Al met al was het wel erg geslaagd, ben er 32 kilo mee afgevallen.

Lekker bezig Sophie!

Fijn dat het beter met je gaat urosa! Pittig die medicatie -O-

Misschien ook wat extra eiwitten in je lunch gooien Yonker? Iets van cottage cheese ofzo. Ik heb ook irritant veel honger/snaaidrang de laatste dagen, ik gok dat bij mij de tijd van de maand de schuldige is. Gister ging er zo een hele zak Doritos in, dat heb ik eigenlijk nooit meer >;) Ik hou me voorlopig weer even aan mijn geen-zooi-kopen-voornemen.

Lijstje van vandaag;

O; yoghurt met ontbijtgranen (die nieuwe van Bolletje, heel weinig toegevoegde suikers), banaan, lijnzaad, lepeltje abrikozenjam minder suiker
L; 2 vloerkadetjes met filet americain
T; cottage cheese met nootjes en gedroogd fruit
T; flesje kokoswater :9
A; carbonara ovenschotel met gnocchi en tuinbonen
T; aardbeismoothie-ijsje

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:39

Maar als je wil afvallen is het toch wel belangrijk hoeveel kcal je eet? Ik snap dat avocado gezond is, maar dat het gezond is wil niet zeggen dat je er slank van blijft als je het te veel eet (bovenop wat je 'mag' eten). Of is dat alweer achterhaald?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 16:44

Bhriseis schreef:
Maar als je wil afvallen is het toch wel belangrijk hoeveel kcal je eet? Ik snap dat avocado gezond is, maar dat het gezond is wil niet zeggen dat je er slank van blijft als je het te veel eet (bovenop wat je 'mag' eten). Of is dat alweer achterhaald?

Het is ook niet de bedoeling dat je dan 3 avocado's per dag weg gaat zitten snaaien, maar voor een halve avocado werd je in dat puntensysteem al flink afgestraft, en daar is het gewoon te gezond voor. Fruit was toen ook al "gratis", maar dan is het nog steeds niet de bedoeling dat je 5 stuks fruit weg gaat werken. Er wordt wel verwacht dat je nog een beetje nadenkt :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:06

Ja ik heb er ook een tijdje aan gedacht om WW te doen maar toch dat concept spreekt me niet helemaal aan.... denk dat kcal tellen beter werkt :j

Ik weet al waar die onstilbare honger vandaan komt :Y) Ongesteldheid.... := Nu heb ik gisteren echt wel een netje dagje gehad met 2100 kcal :j en 2900 verbrand :)
Weegschaal was ook lief, bijna -26kg dus ik zit weer op de goede weg *\o/*
Nu alleen mijn snaai drang in bedwang houden :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:16

Ik neig ook soms naar WW, maar er is iets wat me toch steeds beetje tegenhoudt. Ik zie ook meer in kcal tellen geloof ik. De stok achter de deur spreekt me dan wel weer aan, misschien toch maar weer eens een diëtiste raadplegen.
Maar eerst maar eens in rustiger vaarwater komen :)

Ohhh ik heb ook altijd zo'n honger als ik ongesteld moet worden, vooral heel erg de dag ervoor.

Vandaag redelijk ok dagje, kijken of ik dat vast kan houden. Meestal slaat de snaaitrek 's avonds toe, maar ga vanavond wandelen met een vriendin dus dan valt t wel mee denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:03

Ik ken WW alleen nog uit de tijd dat het een hapklaar dieet was en amper gepersonaliseerd, en dat houdt me tegen. Ik ben lang en breed en mijn BMR ligt rond de 1900, dus ik moet naast opletten dat ik niet te veel eet ook opletten dat ik wel genoeg eet. En ik moet zeggen dat ik dingen als 'avocado's zijn 0 punten' toch wel een beetje gek vind. Natuurlijk moet je zelf ook altijd nadenken, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die aan iets als WW begint (misschien juist niet zelfs) door heeft wat de voedingswaarden van bepaalde producten zijn en snel heel veel avocado's (of andere dingen die 0 punten zijn) gaan pakken. Het zal vast onwijs goed werken want ik hoor er veel goede verhalen over, maar het is niet voor mij. Ik kan hetzelfde met kcal tellen en dan kan ik zelf bepalen of een blokje chocola nog in mijn dag past ipv dat ik een puntensysteem dat voor me laat bepalen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:30

Ja vind dat idd ook een beetje gek!!

Denk dat dietiste misschien nog geen gek idee voor je is Laura, stok achter de deur :j Ik zou dat gewoon doen!!

Jaaa mijn honger is gelukkig wel iets gezakt := maar nog wel beetje aanwezig _O- Maar heb gisteren een goede dag gehad en uiteindelijk woensdag ook!! Er is ook gelijk weer wat af dus ben blij.

Vandaag:

O: skyr met ontbijtgranen (278 kcal)
T: tomaatjes komkommer (37 kcal)
L: 3vk boterhammen, appelstroop, philadelpia en 30+ kaas. Nog 1 wascracker philadelphia (536 kcal)
T: appel (80 kcal)
A: 2 spinaziewraps met kip, kidneybonen, mais, paprika en magere kwark met peterselie :9 + wat nog over is van het mengsel :+ (891 kcal)
Totaal 1823 kcal dus ik pak vanavond net als gisteren 4 blokjes chocola :D Die zijn in totaal 168 kcal dus mooi op 1991 kcal en dan misschien nog een reep als ik honger heb. Zit ik mooi rond de 2.100 kcal wat voor mij dikke prima is! Ik verbrand er gemiddeld 3.000 per dag en mijn bmr zit rond de 1.800 :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:39

Mijn lijstje vandaag:

O; vanilleyoghurt met muesli
t; krentenbol
m; bakje gemixt met kipsalade, griekse salade, mozarellaballetjes en komkommer
t; twee mandarijnen
a; biefstukje met zilvervliesrijst en gewokte groenten
t; weet ik nog niet

Ik ben nog wel een beetje zoekende in calorieën. De ene keer zit ik op 1200 kcal en heb ik geen zin meer om te eten en de andere keer zit ik met gemak aan 2000 kcal.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:46

Hier geen ervaring met WW, dus kan daar niet over mee praten.

Over het algemeen zie ik goede resultaten! lekker bezig iedereen!
Zag ergens 40 kilo in 7 maanden voorbij komen?! WAUW, super knap gedaan.

En Urosa, fijn te lezen dat je je beter voelt, is dit nu enkele dagen nog steeds zo?

Hier gaat het goed, zit sinds een week weer af en toe op het paard, dus kom nu ook aan meer beweging toe :)
Afvallen staat nu op -5,6 in 37 dagen, ben ik erg blij mee! Begin het wel te merken, mijn rijlaarzen zitten veel minder strak (lees vingers kunnen er nu bij :') ) riem gaatje strakker. Vriendlief merkte gisteravond op dat ik "een smal bekkie" begin te krijgen, geloof me, dat het hem opvalt zegt genoeg :')
Weekenden is vaker iets meer vet, omdat ik dan samen eet en ook vriendlief dus mee bepaald wat er op tafel komt. Door de week is hij werken en ga ik vaak weer op wat strenger regime. Heb mijn afgelopen 3 avonddiensten ook eigen eten meegenomen ipv het eten op de afdeling, dan kon ik van te voren mijn dagen vast invullen qua eten.

Gister een dag school gehad van 8.45 tot 18.00 uur.. Dus ook meer koolhydraten:
O: 1 maïs boterham met 15 gram smeerkaas light 20+
T: 1 maïs boterham met 15 gram smeerkaas light 20+
L: 2 speltboterhammen met 2 plakken kipfilet, b'tween reep hazelnoot. Blikje redbull.
T: Havermout breaks koekjes van quaker, blikje pepsi max.
A: 250 gram verse friet uit de airfry, 100 gram biefstuk en 200 gram salade.
T: 1 snack a jack kaas, glas rivella.

Vanavond eten we toevallig pizza :+ let dan de rest van de dag wat meer op.
O: 125 gram griekse yoghurt met 50 gram diepvries rood fruit en 40 gram muesli.
T: blikje redbull.
L: 2 maïs boterhammen met 2 plakken kipfilet.
T: 1 snack a jack kaas.
A: Pizza met mozarella, tomaatjes en pesto.
T: kiwi en een snack a jack.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:08

Lis_Ol: helaas niet, gisteren en vandaag was ineens weer vrij prut. Hopelijk voel ik me snel weer beter. Gelukkig heb ik Netflix voor dit soort dagen :+
Fijn dat je weer aan het rijden bent! Heel netjes 5.6 kilo in 37 dagen!

Yonker: yeah, honger weer onder controle!

Laura82 hoe gaat het nu met je gezondheid?

Black kelpie: ik kan dat ook hebben, eet ik dagen of weken lekker gezond zonder dat trek in 'slechte' dingen en dan BAM ineens slaat het toe :')

Kan me voorstellen als je er alleen niet uitkomt WW wel een fijn concept is.

Vanochtend gaf de weegschaal 63.5 aan. Op 200 gram na dus de 3 weken niet opletten weer goed gemaakt. Hopelijk zie ik volgende week de 62.

Edit:ik heb mijn profiel en avatar aangepast, dus niet schrikken :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:18

Urosa, wat balen dat t nu weer slechter gaat :(:)

En lief dat je t vraagt! Gisteren de hele dag met een holterkastje gelopen voor een 24 uurs hartritme meting. En dan volgende week een hartecho, ecg en evt nog aanvullende onderzoeken, en afspraak met de cardioloog. Ben heel benieuwd! Ben op het moment weer wat sneller benauwd, ook in rust, dus het wordt wel tijd dat er wat gevonden wordt :o

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:29

lis_ol netjes -5,6

ik ben in 3 weken 3 kilo kwijt :D, het begin is er

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:49

@Lemanthia, goed bezig! Kilo per week is een mooi ritme! :D
@Laura82, Hopelijk komt er wat uit en kunnen ze het goed behandelen!
@Lis_Ol, lekker dat je paardrijlaarzen beter zitten en dat je vriend het ziet! :D
@Bhriseis, je tussendoortjes klinken gezond! :D
@SophieT, lekkere en haalbare lijstjes heb jij! En goed dat je er mee afvalt! :j
@Aight, als WW voor je werkt lekker doen. Als je maar geen rare en ongezonde shakes als maaltijd gaat doen of enorm weinig gaat eten is het toch prima. :)
@Nagini, beterschap!

Ik ben nu 2,5 kilo kwijt. Maar ben een week met school in Stockholm geweest en ben net gisteravond terug gekomen. Vandaar niet zo actief vandaag. :=
Maar vanmorgen weer gezonde dingen gehaald en morgen nog even wat boodschappen doen als ik een auto heb haha. In Stockholm niet super gezond gegeten maar ook niet extreem rare dingen. Maar wel elke dag 3000 kcal of meer verbrand door het lopen. Ook nog een keer overgegeven dus die dag is ook weer weg. _O- Maar woensdag weer wegen en kijken hoe het er dan voor staat. Wil wel mijn ontbijt gaan doen met een smoothie ipv niks of een beschuitje. :)

O: 2 beschuitjes met vegan boter en pure hagelslag
T: Blauwe bessen
Late lunch (half 3): Witlof, bbq krieltjes en kaas
A: geen idee / iets met brood wat ik nog moet halen.

Moet werken van 16:00 tot 20:30 (horeca) en daarna direct door naar een verjaardag. Dus daarom tussen de middag warm eten en 's avonds brood.

Morgen:
O: 2 beschuitjes met vegan boter en pure hagelslag + smoothie
L: Zelfgemaakte tomaat, gegrilde paprika en gegrilde aubergine soep met stokbrood en kruidenboter
A: ??? waar we zin in hebben. Misschien bij mijn ouders :)