Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:52

Jahoor, ik heb het voor elkaar....
Ik ga dit weekend gezellig een weekendje naar mijn tante in leeuwarden, voornamelijk om mijn kledingkast aan te vullen.
En natuurlijk heb ik het weekend uitgekozen dat sinterklaas aankomt...
Gruwel, de hele binnenstad vol met kinderen |o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:25

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:26

Laurora schreef:
Jahoor, ik heb het voor elkaar....
Ik ga dit weekend gezellig een weekendje naar mijn tante in leeuwarden, voornamelijk om mijn kledingkast aan te vullen.
En natuurlijk heb ik het weekend uitgekozen dat sinterklaas aankomt...
Gruwel, de hele binnenstad vol met kinderen |o

Hey, ik moet zaterdag 9,5 uur werken!!!! Terwijl er gillende kinderen rondlopen in de binnenstad van Zwolle. :r

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:30

:){ ja ellende.... ik ben zaterdag helemaal de pineut, ik ga zwarte piet spelen, als grote kindervriend _O-
Vriendin van me doet mee en haar paard is amerigo.... dus ik werd gevraagd om te helpen -O-
Ik ben de paardenpiet heb ik besloten, hou me alleen bezin met amerigo en verder noppes /3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:32

Oh god, ik had de route even opgezocht. Dus ik helemaal blij dat die beste oude man niet langs mijn werk kwam. Lees ik dit: "Voor het stadhuis op het ****plein vinden diverse activiteiten plaats tot 17.30 uur". Dat is precies voor mijn werk.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:34

Ik vond de sinterklaastijd wel altijd heel leuk toen ik nog in een winkel (boekhandel) werkte. Mooie sport om zoveel mogelijk cadeautjes te verkopen :j

Mijn merrie mag morgenmiddag met zwarte piet mee. Ondanks dat we beiden niet gek op kinderen zijn, vinden we dat dan wel weer heel leuk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:36

Hilli schreef:
Ik vond de sinterklaastijd wel altijd heel leuk toen ik nog in een winkel (boekhandel) werkte. Mooie sport om zoveel mogelijk cadeautjes te verkopen :j

Mijn merrie mag morgenmiddag met zwarte piet mee. Ondanks dat we beiden niet gek op kinderen zijn, vinden we dat dan wel weer heel leuk.

Het is bij ons op zulke dagen eigenlijk (te) druk. Dan is het gewoon niet meer leuk. :=

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:41

c_alsemgeest schreef:
:){ ja ellende.... ik ben zaterdag helemaal de pineut, ik ga zwarte piet spelen, als grote kindervriend _O-
Vriendin van me doet mee en haar paard is amerigo.... dus ik werd gevraagd om te helpen -O-
Ik ben de paardenpiet heb ik besloten, hou me alleen bezin met amerigo en verder noppes /3

Aiaiai wat doe je jezelf aan.... Arme jij :(:)
Succes er mee....

En niet vergeten, pieten mogen best per ongeluk expres een kindje laten struikelen, niemand die het ziet in die drukte :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:58

Pepernoten in de ogen! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb nog getwijfeld om zo'n zak pepernoten mee te nemen bij de Makro, om terug te kunnen gooien. :D{

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:23

hahaha ja zou het bijna doen :')
Gelukkig hoef ik alleen amerigo vast te houden en te aaien tijdens de optocht :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:19

Magrathea schreef:
https://m.metronieuws.nl/video/2017/11/ ... n-kinderen
Leuke vlog. Natuurlijk heel moederend metrolezend NL op de achterste benen want "wat nou als je werkeloos wordt?" Ja dat is nu letterlijk niet wat ze zegt, maar goed. Luister maar :j

Geef die vrouw een medaille! +:)+ Eindelijk eens iemand die het begrijpt.

Ik zag zojuist een advertentie van "It's about time" langskomen, wat ging over het langer uitstellen van je ongesteldheid. De berichten daar onder zijn niet mals! :=

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:11

Cayenne schreef:
Misschien is het hier al besproken: maar zijn er hier mensen die zich hebben laten steriliseren?

Ja, een jaar geleden ongeveer.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:45

Afbeelding

Lekker kind laten zijn... uhu :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 20:51

Mamsie lekker laten betalen.. desnoods in termijnen als ze het niet heeft.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:15

Cayenne schreef:
Het is toch Joran ipv Yoran? Met dat laatste zou ik dan ook geen moeite hebben, maar grote kans dat het kind daar op school nog gezeur mee krijgt in de pauzes :=

Misschien is het hier al besproken: maar zijn er hier mensen die zich hebben laten steriliseren?

Niet heel actief meegepraat in het topic, maar ik heb het laten doen vorig jaar.
Heeft meerdere afspraken gekost + een evaluatie bij een psych voordat het goedgekeurd werd.

Heb het laten doen door middel van een salpingectomy, verwijdering van de eileiders. Wilde 0% kans op oepsjes die mogelijk zijn met branden of filshy clips.
Laatst bijgewerkt door Deri op 17-11-17 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:18

Hoe is de revalidatie na zoiets?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 21:44

De revalidatie was heel makkelijk voor mij. Eigenlijk geen pijn gehad, heb wel preventief 2x per dag paracetamol en ibuprofen ingenomen voor de eerste 3 dagen. Daarna gestopt en niets gevoeld behalve de incisie in de navel. Na 2 weken begonnen de hechtingen eruit te vallen, op één na die ik van mijn arts na 3 weken er uit mocht trekken, want hij was maar half opgelost en begon vast te zitten.

Ook geen last gehad van het gas waarmee ze je buikholte opblazen. Bij sommige mensen gebeurt het dat ze een paar weken een naar gevoel hebben tussen de schouderbladen.

Meestal doen ze een incisie boven het schaambeen en een in de navel, maar bij mij hebben ze alles via mijn navel gedaan, dat was wel erg fijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:10

Fijn dat dat met een kijkoperatie kan. Hoewel ik liever niet in een gezond lijf laat snijden vind ik het langzaamaan een optie worden...
Laatst bijgewerkt door Qimm op 17-11-17 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:10

Qimm schreef:
Hoe is de revalidatie na zoiets?

Ik heb het laten branden. De gyn was zo overtuigd dus dat was geen probleem. Bij mij idd een incisie boven het schaambeen en in de navel. Mijn navel hadden ze niet heel mooi gehecht en heeft de dagen erna nog behoorlijk nagebloed. Daar heb ik best wat last van gehad. Ook een rotplek omdat er toch elke keer beweging is als je gaat zitten enzo. Dat litteken is ook niet zo mooi geworden. En ik had idd last van dat gas om ruimte in je buik maken, niet tussen mijn schouderbladen maar aan de voorkant achter de sleutelbeentjes. Ik moest wel even plat. Maar na 1,5 week reed ik alweer een wedstrijd. Het waren vooral de eerste paar dagen die ff rot waren. Ik zou het zo weer doen in elk geval, wat een opluchting en wat een geruststelling!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:13

Ik ben op vergelijkbare manier mijn galblaas ook al kwijtgeraakt, dus wel een aardig idee dat het vergelijkbaar zal zijn

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:13

Zou zoiets een optie zijn voor ‘iedereen’. Of moet je hiervoor in een bepaalde leeftijdscategorie zitten en/of een heel traject (van jaren) volgen?

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:14

Als je boven de 30 bent of al kinderen hebt doen ze minder moeilijk.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:21

Had ik al verwacht inderdaad, dat wordt nog even wachten hihi!
Gek eigenlijk vind in het.. is toch je eigen lichaam.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:24

Ik was 26 toen de operatie gedaan werd. Heeft wel aardig wat moeite gekost om een meewerkende gynaecoloog te vinden. Huisarts is gelukkig altijd heel relaxed geweest qua meewerking.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:26

Is het ook. Een abortus mag je in 3 dagen over beslissen, je mag je lichaam vol laten stoppen met siliconen en een nieuwe neus nemen, maar hier doet men moeilijk over, omdat het iets is waar veel mensen zich gewoon weinig bij voor kunnen stellen. 'als je later spijt krijgt' dan is dat dikke pech en moet je gaan kijken naar eitjes harvesten en middels KI zwanger proberen te worden, dat is dan de consequentie. Maar waarom je als arts voor iemand moet beslissen dit wel of niet te doen is mij een raadsel.