Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:41

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:50

Ik zelf doe persoonlijk niks door de yoghurt, ben inmiddels gewend aan de smaak :P vindt het gewoon lekker zo.

Cracottes eet ik omdat ik hier geen opgeblazen buik van krijg en van brood wel, andere cracker variant heb Ik nog niet naar gekeken, kan ik inderdaad ook wel even gaan doen!

Ohja, vraagje aan jullie ik eet op het moment geen brood meer, en dat vind ik veel fijner. Maar straks over 4 weken begint school weer, hebben jullie ideetjes om te nemen als lunch? Wat wel makkelijk is? Heb wel al crackers geprobeerd maar die worden klef en zacht :o

Edit: ga toch morgen in de supermarkt is naar die wasa lichtgewicht crackers kijken! Is misschien een stuk beter :) dankjulliewel voor de tip!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:32

Die dunne crackers van wasa zijn heel lekker! En als je ze pas belegt als je op school bent dan valt t reuze mee met klefheid (bijv t beleg in Alu folie doen)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:35

Dat is inderdaad een idee! Ga ik zeker is naar kijken :)

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:14

Ik neem idd crackers in een broodtrommel mee en dan in een plastic zakje kipfilet plakjes, pas wanneer je ze gaat eten doe je ze erop dan is er niets aan de hand(Dit geldt ook voor rijstwafels, die worden anders ook klef).

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:29

Mijn lijstje voor vandaag:

O: activia havermout met aardbei <3
T: wat stukjes watermeloen
L: 3 wasa vezelrijke crackers met kaas en ei
A: 2 speltbroodjes met smeerkaas en 150 g optimel magere kwark

Ik moet helaas eten op mijn werk waardoor ik twee broodjes eet ipv een "normale" maaltijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:19

Na lange tijd meld ik me ook weer, helaas door een operatie en meerdere complicaties geen puf gehad om te reageren. Maar nu gaat alles weer prima en kan ik verder (of eigenlijk opnieuw beginnen :( ) met het gezond eten/afvallen.

Interessant die link met crackers, handig om zo even alles op een rijtje te hebben.
Linsey, als lunch om mee te nemen idd crackers met het beleg apart, of wraps (thuis beleggen en dan in aluminiumfolie meenemen, of een lekkere gevulde salade.

O: 200 gr griekse yoghurt met 30 gr. muesli
L: wrap met sla en zalm + misschien nog 2 kiwi's of een appel
A: Rijst met kip en groenten uit de wok
B: 2 paarden rijden, 15 km fietsen en van 14 tot 21 werken.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:51

O: 300 g magere kwark met 30 gram kay's naturals protein cereal en aardbeien/kiwi.
L: eiwitshake met 100 ml magere merk, 200 ml water
T: Appel met kaneel
A: Gegrilde kipfilet met half theelepeltje groene pesto en basilicum + gestoofde groenten.
B: 1 uur hardlopen, rond de 40 km racefietsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:03

Oh die cracker vergelijk test is super handig en leerzaam! Wist niet dat tarwemeel zo slecht was. Jammer dat we hier nog kei veel normale wasa crackers hebben liggen haha.

Ik hoorde trouwens dat melk en brood eigenlijk ook niet gezond is, klopt dit en hoezo is dat dan?

Ik ga vriendlief eens uit bed jassen, dan eens kijken wat ik ga eten :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:55

Niet alles geloven wat je leest :) zelf ktitisch nadenken.

Ook over tarwe trouwens. Mooi toppunt van slechte onderbouwibg "dat is wetenschappelijk onderbouwd" zonder enige link naar die daadwerkelijke onderbouwing.
het artikel waarom tarwe slecht is kan ik ook nergens vinden op haar site. Als ik ergens schrijf "franse boskabouters bestaan, dat is wetenschappelijk onderbouwd" vraagt iedereen naar de onderbouwing. Gaat het om eten dan knikt iedereen braaf ja en slikt het voor zoete koek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:43

Ben erg blij met de smart protein shake van body en fit! Heb hem zelfs als ontbijt gegeten vandaag met 15 gram high protein muesli.

Deze vult WEL, en is ook veel dikker van structuur als de Delicious, en ik hoef erna niet perse iets te eten om van die gore zoetstof 'smaak' af te komen.

Ik eet hem met volle melk, anders krijg ik veel te weinig calorieën binnen.

Vandaag ook de bestelde noten binnengekregen van de notenshop: de paleomix en de zoutloze macadamia mix. Erg lekker. En erg gezond.

Nu ga ik aan twee vitalu crackers voltarwe (zooooo lekker dat je ze als koekje kunt eten) met ham en een gekookt eitje en vanavond de hello fresh spaghetti.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:58

O; 100 gram magere yoghurt met ciazaad, haverzemelen, tarwezemelen, lijnzaad, kaneel en 1/2 appel.
L: 1 desembroodje met geitenkaas.
A: 100 gram aardappels, 200 gram dopertwen met wortels en een stukje kipfilet + jus.
T: sultana koekjes + flesje cola light en een blikje redbull light.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:31

Net die wasa lichtgewicht crackers gehaald! Heerlijk zijn ze, dus voortaan voor de wasa ipv cracottes :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:35

Oke het loopt bij mij ook de spuigaten uit dus ik ga me ook weer melden! Merk dat ik mega veel aan het snoepen ben weer laatste tijd en ben aan het aankomen. Er mag dus weer iets af. Ik ga over 2 weken naar Thailand om 4 weken te backpacken dus ik denk dat het daar wel goed gaat komen maar ik wil in Nederland alvast beginnen. Ontbijten doe ik sowieso gezond met havermout, het gaat me eigenlijk vooral om de tussendoortjes, dat ik die ga vervangen voor iets gezonds. Heb dit al eerder gedaan en dit werkte best snel voor mij, dus ik heb wel hoop dat het goed gaat komen haha. Ik ga ook morgen mn hardloop kleding weer uit het stof trekken :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:58

Aman, jij ook hier! komt door die ben en jerry´s van vorig weekend :=

ik ben net weer op de weegschaal gaan staan, 63 kilo, terwijl mijn doel 64 was :') eigenlijk vind ik het wel prima zo. Ga volgende maand op vakantie met vriendinnen dus zal wel een eet en drink festijn worden!

mijn verwachte lijstje van vandaag:
O: hero fruit ontbijt drink.
T: pakje sultana koekjes.
L: 2 spelt boterhammen, 1 met horizon pindakaas en 1 met geitenkaas.
T -
A: we gaan vanavond met de patiënten op werk bbqen, dus daar zal ik van mee eten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:09

Heeeel lisje haha! Ja dit is wel een goed motiverend topic :P heb zo mega slecht gegeten laatste weken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:34

Goedemorgen!
Na een wild weekendje (Gentse feesten, dus veel drank en lekker eten :D ) is het weer maandag en tijd om te balansen! Heb genoten van het weekend. Niet per sé heel veel gegeten, wel vrij veel gedronken, heb geen idee hoe dat kcalgewijs en macrogewijs is uitgepakt, maar in het weekend kijk ik daar niet echt naar.

Planning voor vandaag:

O: Protein smoothie
T: /
L: 2 gekookte eitjes, 40 gram kipfilet, 100 gram komkommer
T: Protein smoothie
A: ??

Beweging: naar de sportschool. Mijn broer komt in dezelfde sportschool trainen als ik. Hij is Nederlands kampioen powerlifting geweest dus hij gaat me dan ook meteen maar trainen! Ik heb er veel zin in en heb hoge verwachtingen voor goede progressie, hij is geen makkelijke trainer maar krijgt me echt tot het gaatje! :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:51

Vandaag al lekker gesport! Samen met Naad om 6u opgestaan om te gaan wandelen / hardlopen, samen met de hond.. We hebben zo'n 5km gelopen en de hond zeker het driedubbele haha.

Voedsel tot nu toe:

O: [voor hardlopen] FormaFast Café Latte Shake
[na] 250ml magere yoghurt + banaan

Straks iets van een eitje en vanavond iets met garnalen haha.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:03

Goedemorgen! Hier ook een balans dag en er weer hard tegenaan. Zaterdag en zondag heel veel en ongezond gegeten, was er even helemaal klaar mee. Maar hierdoor nu wel weer motivatie om het op te pakken en weer gezond te gaan doen. :)) Fijne dag allemaal vandaag!

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:06

Ook ik moet weer hard aan de bak haha gezellig een dagje bij opa en oma maar ze proppen je vol en ik kan geen nee zeggen tegen opa's en oma's ( my bad)

Dus mijn lijstje voor vandaag:

O: kwark met stukjes perzik een glaasje verse sinaasappelsap en thee
t: banaan
m: gebakken ei met een beetje sla en thee
t: appel
a: snijbonen 150 gram tartaar en 150 gram aardappelen

B: een lesje xcore en met de hond op pad

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:06

Mijn lijstje van gister:

O: 150 gram magere aardbeien yoghurt 0% vet, 2 volkoren cracottes met kipfilet
T: -
L: 4 volkoren cracottes met kipfilet
T: 250 ml verse jus d'orange, pakje meergranen melba toastjes
A: 2 kleine volkoren wraps, 125 gram kipfilet stukjes, 100 gram bistro krieltjes
T: Appel, 2 wasa lichtgewicht crackers met kipfilet
T: klein handje rozijntjes

B: rustdag

Nu heb ik de afgelopen dagen erg netjes gegeten, geen ongezonde dingen. Alleen afgelopen donderdag een cheatavondje, maar blij hangen op 65.5.. Gaat niks vanaf, maar komt ook niks bij, het is geen ramp maar zou toch leuk zijn als hij elke week een paar ons minder aangeeft :+ iemand misschien tips?

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:08

Mij tip vooral Door zetten. Ik ben weken blijven hangen op een bepaald gewicht en op dit weekend na vliegt het er opeens af bij mij.

Maar ik snap je frustratie volkomen. Heel rot als je je best doet en geen resultaten ziet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:09

Enige tip die ik kan geven is niet zoveel focussen op de weegschaal, maar meer te kijken naar je spiegelbeeld. Meet jezelf eventueel op met een meetlint. Gewicht zegt lang niet alles.

En volhouden! :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:10

Doorzetten doe ik sowieso! Het gezonde eten bevalt me dan ook veel beter dan het ongezonde :)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:11

Ja dat is ook een goede.
Daar ben ik ook mee begonnen zit duidelijk verschil in had ik persoonlijk niet verwacht.

Ik ben daar mee begonnen dat mensen zeiden jeetje ben je afgevallen en ik dacht dat van krijg de piep helemaal niks maar schijnbaar in centimeters dus wel al