Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 07:32

Adamootje, ik duim voor je dat t deze keer wel raak is. Wat vind je er zelf van dat ze nog niet verder gaan onderzoeken?

Met de baby gaat idd alles goed gelukkig!!
Ik durf er nu pas echt, nog steeds voorzichtig, blij om te zijn. Heb heel lang afwachtend gezeten of t toch mis zou gaan.

Welkom maaikemarlou, wat heftig zeg al die miskramen |(

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:03

Ik ben natuurlijk niet de expert, dus ik wil de expertise van de gynaecoloog ook niet in twijfel trekken, al blijf ik het gek vinden dat ik nauwelijks menstrueer zonder medicatie. Wat de oorzaak daar dan van is, weten we nog altijd niet. Wat we wel weten, is dat de zaadkwaliteit suboptimaal blijkt, waardoor zwanger worden moeizamer gaat. Als de kwaliteit gelijk blijft of minder is bij de volgende analyse, dan gaan we over op IUI en in het 'ergste' geval gaan we over op IVF. We mogen eind deze maand weer terug.

Ik kan me voorstellen dat je die spanning een lange tijd houdt. Daarnaast heb je ook erg lang gebloed, natuurlijk. Hopelijk kun je toch ook een beetje genieten van de zwangerschap.

MaaikeMarlou, welkom! Wat ontzettend heftig dat je al zoveel miskramen hebt moeten meemaken.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:05

Afbeelding

Ik grijp alles aan om iets te kunnen zien.
Maar denk dat ik moet concluderen dat sensitest ook een indroogstreep heeft. -O-
Ondanks dat ze adverteren van niet.

Nu dag 28. Dus mijn verwachtingen zijn zeer laag. En voel al een menstruatie aan komen. Het rommelt al iets.

Wel beetje misselijk. Maar mijn maag is snel van streek, dus ook dat zegt niets.

Zucht. Soms wou ik dat ik zelf een lab had.
Streepjes turen... word er gek van.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:50

Welkom MaaikeMarlou
Wat een toestanden met de miskramen :(:)

Damber herken je helemaal in het turen en alles aangrijpen :(:)
Zit nu op wacht dag 8 pff :o

Hoe is het met de andere dames ?

En voor iedereen een vrolijk Pasen

HHorseA

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:51

Vrolijk Pasen..
Hopelijk niet damper, geen menstruatie..

Beentjeshar wachten is frustrerend e :(

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:00

Damber, wanneer lees je de test af? De test moet je tussen de 5 en 10 minuten na 'dippen' aflezen. Bij mijn testen (precies dezelfde) waren er trouwens geen indrooglijntjes te zien, ook niet na een half uur. Hopelijk geen menstruatie voor jou. :)

Beentjesshar, spannend! Wachten is zo verschrikkelijk. Wanneer mag je testen?

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:16

Damber2 schreef:
[ [url=m/Mqtocp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik grijp alles aan om iets te kunnen zien.
Maar denk dat ik moet concluderen dat sensitest ook een indroogstreep heeft. -O-
Ondanks dat ze adverteren van niet.

Nu dag 28. Dus mijn verwachtingen zijn zeer laag. En voel al een menstruatie aan komen. Het rommelt al iets.

Wel beetje misselijk. Maar mijn maag is snel van streek, dus ook dat zegt niets.

Zucht. Soms wou ik dat ik zelf een lab had.
Streepjes turen... word er gek van.

Ik heb bij deze testen nooit een indroogstreep gehad... Wil je geen valse hoop geven maar die 2e test zie ik ook... Zou zeker nogmaals testen aankomende dagen :) Spannend!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:34

Aankomende zaterdag mag ik testen pff

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:58

Adamootje schreef:
Damber, wanneer lees je de test af? De test moet je tussen de 5 en 10 minuten na 'dippen' aflezen. Bij mijn testen (precies dezelfde) waren er trouwens geen indrooglijntjes te zien, ook niet na een half uur. Hopelijk geen menstruatie voor jou. :)

Beentjesshar, spannend! Wachten is zo verschrikkelijk. Wanneer mag je testen?

I know. Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen.
Denk dat het op 12 minuten zat. Zet altijd wel een timer.

Maar helaas. Paar uur erna was al raak. Dus zit alweer op dag 2.

Heb onlangs ook al een lichting ovulatie testen terug gedaan. Omdat de kleur niet wegtrok. En hij slecht urine opnam. Dus feilloos zijn ze niet.
Ondanks vind ik het nog wel het beste merk.

Clearblue kan ik helemaal niets mee. Zo duur en de ovulatietesten gaven wel 8 positieve dagen aan. Aangezien ik een hoog lh niveau heb. Die is te gevoelig voor mij. Dat is weggegooid geld.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:59

beenjesshar schreef:
Aankomende zaterdag mag ik testen pff

Oh ja. Ik voel dat. Lang kan een week dan duren hè? Ik zal voor je duimen!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:03

Wat kak, Damber!

Beentjesshar, dat is even wachten dus, maar hopelijk zaterdag goed nieuws voor jou.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:07

Adamootje schreef:
Ik ben natuurlijk niet de expert, dus ik wil de expertise van de gynaecoloog ook niet in twijfel trekken, al blijf ik het gek vinden dat ik nauwelijks menstrueer zonder medicatie. Wat de oorzaak daar dan van is, weten we nog altijd niet. Wat we wel weten, is dat de zaadkwaliteit suboptimaal blijkt, waardoor zwanger worden moeizamer gaat. Als de kwaliteit gelijk blijft of minder is bij de volgende analyse, dan gaan we over op IUI en in het 'ergste' geval gaan we over op IVF. We mogen eind deze maand weer terug.

Ik kan me voorstellen dat je die spanning een lange tijd houdt. Daarnaast heb je ook erg lang gebloed, natuurlijk. Hopelijk kun je toch ook een beetje genieten van de zwangerschap.

MaaikeMarlou, welkom! Wat ontzettend heftig dat je al zoveel miskramen hebt moeten meemaken.

Nauwelijks menstrueren? Wat is nauwelijks?
Is dat heel weinig bloeden of heel kort?

Ik denk dat het wel gedaan is, maar wat is er aan hormoon onderzocht dan?
Het samenspel tussen alle hormonen is ook zo complex.

@maaikemarlou.. jij hebt naast de frustratie ook nog een hoop verdriet! Man wat een verhaal zeg. Hoe hou je je staande? Onwijs veel respect, maar waak er wel voor dat je jezelf niet voorbij loopt in zo’n intens zware periode waarbij ik enkel kan gokken hoe dat moet voelen.
Verdriet hebben mag hè? Geef dat ook de ruimte.

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:11

Dank jullie wel

Ja wachten duurt lang we gaan er maar een lekker bedrijvig weekje van maken
Zit nu op dag 9 na tp
En aankomende woensdag 2 weken terug dat ik de punctie had

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:28

Nauwelijks menstrueren betekent dat ik soms gewoon 7 maanden helemaal niet bloed. Word ik na een aantal maanden weer ongesteld, dan duurt de menstruatie maar 2 dagen en dan is deze heel licht (kan betekenen dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden). Ze hebben alle waardes m.b.t. vruchtbaarheid bekeken, zoals LH, FSH, testosteron, schildklierwerking, of ik in de vervroegde overgang zou kunnen zitten, Chlamydia, etc. en alle waardes waren gewoon goed.

Dat is fijn, Beentjesshar. Hopelijk geeft die drukte wat afleiding.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:39

Wat apart adamootje. Andere kant als er niks afwijkend is hormonaal. Maar hebben ze wel opgevolgd dmv echo’s na een menstruatie en bloedprikken?
Dat ze het ook zien?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:53

Ik heb inderdaad echo's gehad en toen zagen ze veel follikels, maar niet meer dan 20 follikels per kant, wat betekent dat het dus ook geen PCOS zou kunnen zijn. Ook de bloedwaardes zijn goed. Vaak zijn o.a. de testosteronwaarden hoger bij PCOS'ers en dat was bij mij dus niet het geval. Prikken na de eisprong gaat wat lastig, als je in de eerste plaats niet weet of en wanneer je je eisprong krijgt. Progesteronwaarden zijn in mijn natuurlijke cyclus dus alleen gemeten i.c.m. al die andere hormonen, etc.

Met de Letrozol zijn mijn progesteronwaarden wel gemeten rond dag 20/21 om te kijken of er een eisprong had plaatsgevonden en sinds de medicatie, is deze er maandelijks geweest (progesteron was netjes verhoogd). Als het aan mij ligt, slik ik dat spul dus gewoon wat langer maar dat is volgens de gyn niet mogelijk omdat het lichaam gaat "wennen" aan het medicijn. Daarom gaan we binnenkort over op prikken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:06

Adamootje schreef:
Nauwelijks menstrueren betekent dat ik soms gewoon 7 maanden helemaal niet bloed. Word ik na een aantal maanden weer ongesteld, dan duurt de menstruatie maar 2 dagen en dan is deze heel licht (kan betekenen dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden). Ze hebben alle waardes m.b.t. vruchtbaarheid bekeken, zoals LH, FSH, testosteron, schildklierwerking, of ik in de vervroegde overgang zou kunnen zitten, Chlamydia, etc. en alle waardes waren gewoon goed.

Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik had precies hetzelfde, en ons wondertje is nu 8 weken.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:15

Caira, gefeliciteerd met jullie kleintje!

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:15

Caira schreef:
Adamootje schreef:

Ik wil je geen valse hoop geven, maar ik had precies hetzelfde, en ons wondertje is nu 8 weken.

Ik word juist blij dat er hoop mag zijn. Anders heeft het geen zin. Maar 8 weken. Prachtig..!
Verder gehele zwangerschap goed gegaan?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:39

Geëindigd in een keizersnede, maar dat maakt allemaal niet uit, dat heb ik er graag voor over gehad na 10 jaar hopen ;)

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:42

Dag dames, graag zou ik mij hier ook even melden. Bij mij is in december PCOS vastgesteld omdat mijn menstruatie al een aantal maanden uitbleef. Na het stoppen met de pil had ik wel een aantal vrij normale maar lange cyclussen van 35 dagen gehad, maar toen plots niets meer... Inmiddels ben ik gestart met letrozole, de 2,5 mg deed eerst niks, maar na doorverwijzing door de gynaecoloog naar fertiliteit in het ziekenhuis, zagen ze daar toch een ei op de 28e dag van de cyclus. Helaas niets opgeleverd, en nu met 5 mg aan het proberen, maar voorlopig groeit er weer niets. Dus we blijven (min of meer) rustig afwachten.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:52

Dames ik duim voor jullie .. ookal hebben mijn duimen nog niet veel opgebracht :( . maar ik kijk zo hard uit naar positief nieuws voor jullie!!! Ik voel met jullie mee ..Allen een dikke knuffel! :(:)

Voor de zw dames <3 . Gefeliciteerd <3 tijd om te ontspannen <3

Joketje welkom. :(:) en dikke knuffel. Idd rustig aan.. afwachten

Jullie zijn sterk. _/-\o_ schapaeu dames!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:21

Welkom Joketje voor jou ook een knuffel en rustig afwachten inderdaad

Hier duim ik ook gewoon door voor iedereen en zet elke dag een kaarsje aan

Voor de de gene die zwanger zijn gefeliciteerd geniet ervan

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:01

Welkom, Joketje! Balen dat de 2,5 mg weinig deed. Hopelijk de hogere dosering wel.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:08

Bedankt :) Ik kan er gelukkig, ondanks dat het natuurlijk heel verdrietig blijft, goed mee om gaan. Op de momenten dat ik mezelf niet zo top voel komt het er vaak wel extra uit, maar normaal gesproken kan ik wel goed relativeren. Er is bij ons gelukkig nog wel een mogelijkheid om een gezond kindje te krijgen, al zal die weg misschien heel lang zijn. Dan denk ik altijd maar weer dat er andere mensen waar het misschien helemaal nooit zal zullen.

Dat van het turen naar die test om toch een streepje te zien herken ik helemaal. Ondanks dat bij ons het probleem niet zit in zwanger worden, hoop je toch dat er een streepje komt als je een test doet.. Ik heb ook wel eens de strip helemaal uit de test gehaald om te kijken of ik misschien toch niet misschien ergens een heel erg licht streepje zag.

Voor iedereen die probeert zwanger te worden veel succes