Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:25

Zo nr 1 gehad! Pittig en iets gesmokkeld. Ik wil level 1 wat langer doen dan 10 dagen. Iig dat ik m met 2 kg af kan.

Succes jullie ook!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:59

Niniane schreef:
Die van Ballet Beautiful doen zeer maar vind haar zo vreselijk irritant.

Jessica vind ik zelf heel fijn met barre. Gewoon een keer proberen. :) Deze bijvoorbeeld:

Wauw deze zijn fijn zeg! Zojuist de onderste video gedaan en het voelt lekker :)) Fijne afwisseling op Jillian!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:16

Heeft er iemand ooit gesport met lage rugpijn? Ik heb mijn rug overbelast en ik denk door deadlifts met een te holle rug (juist denkend dat een neutrale rug weer te bol was), en toen is het binnen 4 dagen 2x ingeschoten. Niet tot het punt dat je alleen nog maar plat kan liggen maar wel ongelofelijk stijf en pijn als je een verkeerde beweging maakt.

Nu wil ik weer beginnen want ik word rusteloos van zo weinig sporten maar twijfel aan wat ik het beste kan doen? Wil juist voorkomen dat het er opnieuw inschiet.

Zat te denken aan kickboksen of lichtere cardio. Iemand suggesties?

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 21:20

Ik wil zo graag weer beginnen maar oh jee, arme huisgenoten.. Dat gespring zie ik niet echt zitten. :+

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 07:38

Niniane even rust geven kan geen kwaad hoor!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:07

LaraLise schreef:
Ik wil zo graag weer beginnen maar oh jee, arme huisgenoten.. Dat gespring zie ik niet echt zitten. :+

Even weer een upje.. Hier ook, al zoveel pogingen gedaan maar dan haak ik snel af omdat het hier thuis ook als hinderlijk word bevonden dat gespring. :Y) Iemand daar tips voor??

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:10

Leuk dat dit topic weer actief is. :D

Ik heb afgelopen zomer de 30 day shred gedaan. Ben er echt veel fitter van geworden (qua conditie en kracht). Ook fijn dat ik licht spieren heb gekregen. Ben/was een lange, magere lat. :') Nu dus iets meer vorm. Blij mee!

Na die 30 dagen was ik wel toe aan wat meer afwisseling. Ik doe nu vaak iedere workout van de verschillende levels 1x per week. De andere dagen pak ik dan een yoga meltdown, een keer kickbox fastfix en een keer joggen of zwemmen. Op vrijdag doe ik niks. :D
En verder de paarden natuurlijk. Ik heb er 2, maar ze staan laag in training. Mijn pony werk ik 2x per week 20 minuutjes aan de hand en 1x een half uurtje rijden. Mijn paard hetzelfde maar dan net iets korter ivm revalidatie.
Daardoor natuurlijk ook meer tijd om ernaast te sporten. Al vind ik JM wel relatief eenvoudig dagelijks in te passen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:25

_Marinke_ schreef:
LaraLise schreef:

Even weer een upje.. Hier ook, al zoveel pogingen gedaan maar dan haak ik snel af omdat het hier thuis ook als hinderlijk word bevonden dat gespring. :Y) Iemand daar tips voor??

De barre workouts van Jessica Smith :j https://www.youtube.com/playlist?list=P ... PNme99v8cV

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 21:11

Kyno, je kunt meer JM workouts wisselen (ik zou sowieso aanraden juist te wisselen ipv steeds dezelfde) verder is Kayla Itsines een erg leuke aanvulling.

_Marinke_ schreef:
LaraLise schreef:

Minder haklanden?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 16:36

Even zoeken op low impact cardio of apartment cardio. Ik weet dat Fitnessblender er een aantal van heeft. Total body strength is ook altijd een goeie. Je beweegt niet snel of hard maar omdat je juist veel spieren tegelijkertijd gebruikt en zwaar tilt, gaat je hartslag hard omhoog.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:04

Zijn er nog meer mensen weer aan de slag gegaan in het nieuwe jaar?
Ik heb na 2 dagen shred lekker spierpijn... :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:46

Bedankt voor jullie tips! Zelf ben ik echt iemand die snel op tenen loopt en met springen ook niet iemand die echt stampt ofzo maar ze hebben er gewoon last van hier thuis.. :/ Mijn broertje heeft ook een tijdje in huis gesport maar dat kon je ook goed horen.. :=

Dus Targaryen bedankt voor de tip! Even snel gekeken en ziet er goed uit. Krijg helemaal zin om te gaan beginnen. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:37

Karin, ik ook :j Heb er alweer 6 x opzitten. Level 2 vind ik altijd rot dus dat wordt doorbijten zometeen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:17

Hey wat leuk dat je weer aan de slag kan/bent Kaatje!
En jij ook Fitzroy!

Ik ben sinds de kerst onwijs verkouden /niet fit
Maar daarvoor wisselde ik verschillende workouts af met bootcamp en een voorzichtig rondje hardlopen.

Merkte dat ik in mijn jillian tijd last kreeg van bepaalde overbelasting en jillian-moeheid :+
Ik wil morgen weer gaat bootcampen en afwisselen zoals ik al bezig was

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:07

Fitzroy schreef:
Karin, ik ook :j Heb er alweer 6 x opzitten. Level 2 vind ik altijd rot dus dat wordt doorbijten zometeen.

Shred level 2 is indd rot!

Ik pak ook nog steeds Jillian mee. Ik hou wel van de buns & thighs serie, shred it with weights, en no more trouble zones is mijn favoriet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:13

Ik ga vanavond Jillian Michaels weer oppakken, volgende week weer naar de sportschool. Maar moet voor die tijd de ergste spierpijn gehad hebben :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:03

Ik ben ook weer begonnen icm dieet! Eerste 3 kilo is er af (oke 5kg maar had buikgriep dus zal vast weer 2kg bijkomen van vocht). Spierpijn valt me nog alles mee! Vorige keren kon ik amper lopen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:08

Zou ik hier ook mogen mee praten?

Ik heb al wel vaker naar deze work-out gekeken, onder andere door dit topic, maar steeds niet de moed gehad om er aan te beginnen (vanwege verschillende blessures).
Voorheen deed ik veel buikspieroefeningen met mijn fitnessbal, maar ik merkte dat ik de lol een beetje begon te verliezen... Het was steeds hetzelfde :o.

Vandaag maar eens begonnen met de 30 days shred level 1 en hoewel zwaar tijdens de oefeningen (doe nooit cardio :') ) voelde ik mij na de douche zo voldaan en energiek... kan niet wachten tot morgen :o.

Ik hoop dat dit mee kan helpen in mijn gevecht tegen mijn medicijn kilo's, maar als ik de verhalen in dit topic hoor denk ik dat dat wel moet lukken :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:25

Heb het tegengekomen in een ander topic, lijkt me wel fijn om met te starten. Kan je de 30day shred gewoon op youtube volgen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:04

Ja: https://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Morgen heb je spierpijn M_D_H :D
Je moet overigens ook op je eten letten, anders heeft het niet zoveel zin.

Ja, na een half jaar met lang gips en weinig kunnen bewegen is het tijd om weer wat in beweging te komen. 3 maanden stilzitten met een voet in het gips is nergens goed voor. :D En troostvoer ook niet...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:24

KarinvdM schreef:
Ja: https://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Morgen heb je spierpijn M_D_H :D
Je moet overigens ook op je eten letten, anders heeft het niet zoveel zin.

Ja, na een half jaar met lang gips en weinig kunnen bewegen is het tijd om weer wat in beweging te komen. 3 maanden stilzitten met een voet in het gips is nergens goed voor. :D En troostvoer ook niet...

Oh dat zal best :D.
Maar de beste remedie tegen spierpijn is bewegen :))
Dus dat zal wel goed lopen.
En elke keer een warm bad/douche na de training met lavendel olie of jeneverbes olie zal ook een hoop goed maken :)).

Voeding ben ik al mee bezig (al een jaar) met een diëtiste.
Ik ben de allerslechtste eter ter wereld en een hele leuke casus voor haar en daarom laat ze ook al haar studenten op mij los :').
Maar langzaam maar gestaagd komen er nou toch de veranderingen in het voedingspatroon die we graag willen zien. Minder thee en water drinken 3 keer per dag eten (6 is beter, maar van 1 keer naar 3 gaan is al een hele prestatie ). Dus daar heb ik hele goede begeleiding in.
De verandering van medicijnen helpt ook (al helpt het niet zoveel als dat ik zou willen ).

En nu hoop ik dat dit nog meer helpt. Alleen buikspieren en rugspieren was het niet (en was tevens ook erg saai, na 250 buikspier oefeningen (rechte en zijdelingse ) en heb het wel een beetje gezien :+)
En voor de sportschool heb ik niet elke dag tijd. Voorheen liep ik elke dag 10 kilometer hard, maar dat kan ik niet meer sinds ik de pees in mijn enkel dwars door midden gescheurd heb. Maar ik ben gewoon iemand die elke dag wat moet doen, anders klim ik tegen de muren op :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:19

Ik was ook fanatiek met hardlopen, maar ik kan dat door een knieblessure niet meer. Ik heb daarom een racefiets gekocht, ook erg leuk. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:48

Hey, wat leuk een aantal oude bekenden.
Forumster: ik zoek altijd nog jouw link op blz. 239 op voor de Beachbabe :))

Sall :wave: , how's life?

Karin, wat heb je gedaan ? Half jaar in het gips? Je bent toch niet van je paard gevallen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:05

Nee, niet eens :D
Ik heb half juli een paard op m'n voet gehad, die sprong er midden bovenop. Mijn voet is toen gebroken en dat genas niet, ik maakte geen bot aan. Na 3 maanden stoppen ze met gips en toen moest ik met stevig schoeisel gaan belasten, in de hoop dat de botaanmaak gestimuleerd zou worden. Toen zat het nog niet vast en ben ik 18 dec geopereerd. Toen bleek het toch wel vast te zitten maar de chirurg raakte een pees en die ging doormidden. := Toen moest ik alsnog weer in het gips en dat is er nu een week weer vanaf.
Nu mag ik weer rustig gaan belasten en opbouwen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:50

Och karin het blijft ook bezig bij jou he! Ik ben ook nog altijd niet aan het hardlopen... Misschien als het weer weer wat beter wordt. Opbouwen in kou en regen heb ik geen zin meer in.