Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joolien schreef:Ik heb een blog geschreven over mijn dipjes. http://psychevecht.weebly.com
RubyRed schreef:Mooie blog Joolien! Hoe gaat het nu met je?
Jorine: Wat lastig zeg! Ik herken het gevoel helaas... Ik hoop dat de situatie de goede kant op is gedraaid.
Goede tips Ikkkke en Duplo.
DezeNaam schreef:Tijdens deze down periodes wil ik dan het liefste dood, komt niks meer goed, doe ik mezelf pijn om dingen te vergeten/verwerken of om mezelf te straffen. Dit speelt ongeveer al drie jaar en ik denk dat ik het daarom ook erg moeilijk vind om geholpen te worden, dit is namelijk ook hoe ik ben en ik zou niet weten wat ik ben zonder mijn extreme stemmingswisselingen, zonder mijn angst en mijn hypere momenten die dan weer gevolgd worden met een extreme slag in mijn gezicht.
Om even een voorbeeld te geven: ik ga elke maand naar een bepaalde fuif, echt extreem leuk vind ik het daar, ik voelde me thuis en kon me redelijk goed over mijn angst zetten. Na afloop van de fuif ben ik er echt onzettend hard mee bezig, ik denk er echt constant aan en ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten, ik durf dat kleine moment dat ik gelukkig was echt niet meer loslaten en dan gaat het mis. Hoe hard ik dan ook probeer om blij/neutraal te blijven, het lukt niet en dan slaat de angst terug toe.
DezeNaam schreef:Nee, helaas. Zo werken die dingen niet.Ik heb echt tegen mezelf zitten smeken om nu gewoon eens gelukkig te zijn, te wachten en vrede te sluiten dat het voorbij is, maar het lukt niet.
DezeNaam schreef:k herken het. Ik ben ex snijster. De minder ideale cirkel wordt idd bevestigd door het snijden - "maar een mens moet wat". Destijds was het voor mij de enige manier om om te gaan met mijn psychische pijn... (En allerlei verwijten zoals "dat dit niet de goede manier is" maakten het alleen maar erger.)Op zo'n momenten ga ik dan weer automutileren om het van me af te kunnen zetten.. Op dat moment werkt het natuurlijk wel, maar op lange termijn natuurlijk niet en het vult de cirkel dan ook alweer.