Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 12:41

Maar wel een mooie foto SV!

Ik heb vanochtend met m'n loopgroep gelopen, ging lekker.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:35

Goof schreef:
Oh god, dat had ik op zich zelf ook kunnen bedenken, maar dat geeft maar weer aan hoezeer mijn hoofd aan vakantie toe is :')

Net een half uurtje gelopen. En wtf... ik moet echt serieus betere sportbh's... Ik ben zojuist door een hoogbejaarde man met rollator erop gewezen dat 'alles mee doet' >;)

Dus wederom de vraag; goede, stevige cups, maar wel dusdanig strak en ingesnoerd dat de boel als geheel gewoon niet meer zo mee hupst??? Iemand please?

Hahaha heb je gevraagd wat er bij hem wappert als hij een stukje gaat rennen?

Ik heb ook snel last van geklos en ik ben erg blij met mijn ON beha. Het zit strak ingesnoerd maar het zit zacht. Ik geef nog borstvoeding en sindsdien zit Shock Absorber niet strak genoeg meer. Dan doet zoveel beweging gewoon zelfs een beetje pijn. Dure beha maar wel erg comfortabel!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:59

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:48

Wat had ik spijt dat ik geen korte tight aan had getrokken. Maar wel een heel lekkere interval gelopen:
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 18:37

Mooie sprintjes Koekie! Ik liep vanochtend al kort :D

Vond je het eng om wat harder te gaan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:05

Mooie loopjes zag ik weer voorbij komen de afgelopen dagen :j

Was vrijdag en vandaag ook prima loopweer. Gisteren echt bagger, hele dag regen en benauwd.

Dus ipv gisteren, liep ik vandaag mijn duurloop. :D
Was heerlijk! Bos, strand en duin gehad. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:13

Tiggs schreef:
Mooie sprintjes Koekie! Ik liep vanochtend al kort :D

Vond je het eng om wat harder te gaan?

Ja :o Maar ik dacht, zodra ik wat voel gewoon meteen wandelen. En voor het eerst heb ik niets gevoeld. Ben ook maar kort zone 4 ingegaan, dat heb ik wel in de gaten gehouden.
De rest van de week ga ik weer op slakken tempo :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:14

Mooie plaatjes Sherivey. Dat mulle zand lijkt me best heel vermoeiend.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:18

Koekie73 schreef:
Mooie plaatjes Sherivey. Dat mulle zand lijkt me best heel vermoeiend.

Ik vind het oom verschrikkelijk :))
Maar moet erin leren lopen zonder compleet stuk te gaan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:22

Lekker gelopen Koekie en Sherivey!

Pittig ja dat mulle zand, ik pak wel eens stukje bij Soesterduinen mee maar zwaar hoor pfff.

Ik heb vandaag rustig aan gedaan.
Gisteren dus tempoloop, daarna had ik sinds hele tijd weer eens privéles met m’n paard. Moet wel zeggen, mn conditie is wel top want ik ben daarna dan niet stuk. Alleen m’n bekken/heup deed wel pijn zo na dat lopen en dan nog paardrijden.
Vandaag alleen paard gereden, morgen rustig loopje weer. Twijfel even of ik ‘s morgens vroeg ga of na werk.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:25

Leuke foto’s SV & Sherivey!

Ik heb vandaag lekker een interval gelopen met actief herstel.

3 km warmlopen - 5 x 400 - 300 - 200 - 100 met als rust dezelfde afstand maar dan op 6:00 min/km ipv 4:30. Daarna 3 km uitlopen.

Het was heerlijk weer! Echt genieten :)

Gister lekker 35 km met de mtb over de track

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:42

Oke ik loop gewoon 3 paginas achter na 1 dag niet bijlezen :+

Leuk dat je ambasadeur van de airborne freedom run mag worden. Ik zag dat dat de bridge to bridge run was vroeger. DIe heb ik ook 4 keer gelopen en wat was tof!

Ziet er weer prachtig uit Danseresje

frikandellentocht lijkt me heel leuk! Doet me denken aan de kermisrun hier in Tilburg. Alleen dan dus lopen met gids! Alcohol drink ik ook echt zelden

ieris wat leuk als mensen even een compliment geven! En leuk dat je zoontje mee was met de fiets!

Lekker loopje weer Sherivey! En idd, vrijdag en vandaag waren perfect! En mul zand, dat isgewoon echt om stuk te gaan. Ik kan er maar niet aan wennen.

Wauw Goof hahahaha. Maar ik zou even terug lezen. Er zijn tijdje terug echt heel veel bh's voorbijgekomen.

Tiggs deload heb je ook nodig! Hopelijk was het loopgroepje weer leuk. Ow zie nu dat het lekker ging :')

Lekker gelopen koekie! geen last gehad nu van je lijf/hart?

Vandaag mocht ik met prive gids Suliko mee. :Y)
We hebben 28km gelopen met om en nabij 430hm van Rhenen naar Amerongen en weer terug. Het was echt prachtig en ik heb onwijs genoten. Ook wel echt afgezien want ik had het zwaar! Doordat we non stop hebben lopen kletsen was min hartslag wel echt een slag (haha) hoger en ik ben gewoon geen hoogtemeters gewend. Dat icm een afstand die ik nog nooit gelopen heb. Ik ben wel een beetje moe :+
Maar ik denk dat ik voor beide spreek als ik zeg dat we vol vertrouwen samen naar Limburg gaan *\o/*
Fotospam :') <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ow btw er vroegen nog wat mensen naar mijn vestje. Hij zit echt top maar ik vind hem dus erg warm.
Ik had vandaag 2 flesjes erin en vond hem wel wat zwaar dan van voren. Doet me toch twijfelen of ik niet liever achterop wat draag maar als ik dit al zo warm vind... Maar ik kwam er vandaag wel achter dat ik echt meer water/drank mee moet nemen en moet drinken. In de auto naar huis heb ik 1,5 ltr non stop naar binnen geslurpt en thuis nog 1. :+
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 23-02-25 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:52

Wat leuk dat jullie dat samen gedaan hebben Leonie en Suliko! Prachtige omgeving ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 22:33

Goed gedaan beiden! Mooi loopgebied en knap dat je zo ver hebt gelopen. Het was ook heerlijk loopweer.
Achterop drinken is warmer en je drinkt dan ook warm drinken. Word je misschien ook niet zo blij van.
Welke gaan jullie in Limburg ook alweer lopen?

Het is niet de bridge to bridge, dat is een loop op de weg. Het gaat om de freedom trail. Een loop op de weg zou ik nooit kiezen om ambassadeur voor te zijn.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 22:41

Wauw super zeg Leonie en Suliko! Mooie foto’s ook.

Ik heb liever geen drinken achterop, wat SV zegt, het water word warm.
Bij evenementen heb ik wel genoeg aan 2x500 ml meenemen want kan je onderweg nog pakken bij de vp. Maar bij een eigen loop is het wel lastiger ja.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:08

Ik heb nog nooit water achterop gehad. Het kan wel, ik heb zo'n zak bij m'n trailrugzak. Maar tot nu toe gaat het ook met 2 keer 500ml. IK heb ook altijd het idee dat ik trager ben met een trailrugzak, want je sjouwt tot die rugzak+1kg drinken mee. En dan nog gelletjes.
Vrijdag had ik na die 32km echt koppijn, had natuurlijk te weinig gedronken, want 1 liter over 32km is niet genoeg. Dus 's avonds zeker nog 2 liter gedronken.
Zaterdag was ik behoorlijk fit, toen nog 2 paarden gereden. Gisteren ook gedoken en 2 paarden gereden.
Maar gisteren had ik WEER het gevoel of m'n longen te weinig lucht gaven, alsof ze te klein zijn zeg maar. Dat heb ik in januari ook al een aantal weken gehad en vannacht werd ik weer wakker met een duidelijk hoorbare ademhaling, dan zit er slijm in de longen wat wel zo weer weg is als je gaat lopen door huis. Maar het is heel irritant. Er mag dan wel van alles rondgaan, maar het slaat mij normaal gesproken gewoon over en pakt me maar 1 keer per 8 jaar. Kan me ook niet voorstellen dat het van het hardlopen komt. Want zaterdag had ik het nog niet.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:19

O vervelend Germie, ook geen tips want nooit gehad.
Ik was vanochtend lekker vroeg, ben om 6:55 gaan lopen. Geen mooie zonsopgang foto vandaag sorry.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:24

Iemand misschien een idee? Ik wil een spinning fiets/fitbike kopen om thuis te fietsen. Als afwisseling met lopen, en om toch te kunnen trainen bij blessures.
Enige eis is niet te duur en ik wil er Zwift op kunnen doen.
Ik zie zoveel soorten? Van 300 tot 3000 euro?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:29

Samantha_ schreef:
Iemand misschien een idee? Ik wil een spinning fiets/fitbike kopen om thuis te fietsen. Als afwisseling met lopen, en om toch te kunnen trainen bij blessures.

Wil je er ook buiten mee kunnen fietsen?
Ik heb bijvoorbeeld een simpele racefiets (Decathlon ofzo) en die kan ik heel makkelijk op de Tacx zetten. Zwift aan en dan kan je gaan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:41

Supervixen schreef:
Goed gedaan beiden! Mooi loopgebied en knap dat je zo ver hebt gelopen. Het was ook heerlijk loopweer.
Achterop drinken is warmer en je drinkt dan ook warm drinken. Word je misschien ook niet zo blij van.
Welke gaan jullie in Limburg ook alweer lopen?

Het is niet de bridge to bridge, dat is een loop op de weg. Het gaat om de freedom trail. Een loop op de weg zou ik nooit kiezen om ambassadeur voor te zijn.

Thx! Het was idd perfect weer.

Ik had hem even opgezocht en ik vond dit:
Afbeelding
Maar op zich best logisch dat jij geen wegevent gaan lopen :+ . Ik dacht alleen misschien hebben ze gewoon meerdere events/routes. Even gemist dat het airborn freedom run en airborn run is.

Om die reden wil ik idd geen water op mijn rug. NOG warmer en ook nog eens warm water :') . Hoewel ik weer hoorde dat er ook rugzakjes zijn met ventilatie kanaal (wat ik ook op mijn backpack heb, soort van rekje dat de rugzak van je rug houd). Ik mag deze 30 dagen proberen dus dat is heel tof. Hij zit me 0 in de weg maar heb vandaag wel mega spierpijn in mijn schouders wat ik toch wel wijt aan het rugzakje.
Ben er nog niet over uit of dit hem is.

Ik weet niks van fietsen Samantha. :+ Bij de spinning staan ze er gewoon maar daar kan je niet op swiften volgens mij.

SulikoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:45

Ik vind het juist wel prettig om water achterop te dragen. Ik ben zo klein, en het werd van voren echt heel vol met 1 liter water, eten en andere dingen. :') Met water achterop heb ik voor meer bewegingsvrijheid en ruimte voor eten. Niet zo'n last van warm water trouwens.
Ook zeker niet het idee dat het gewicht mij trager maakt, terwijl 1,5-2 kg erbij met mijn postuur best veel is. Aan 1 liter voor heb ik ook niet genoeg bij de langere runs zonder VP, al helemaal niet in de zomer. Dus draag graag 1,5 achterop.

Germie, er heerst van alles, misschien toch op de achtergrond wat onder de leden of nog aan het herstellen daarvan. Na mijn kinkhoest had ik nog heel lang dat het hardlopen veel van mijn longen vroeg, met erna veel hoesten en slijm. Soms hebben je longen wat langer nodig om te herstellen. Wel vervelend!

ieris, de interval kwam uit mijn Ben Parkes schema! Tempo van het interval komt voort uit de tabel van de MP die ik aan wil houden die ook bij het schema zit. Altijd leuk om zo'n compliment te ontvangen van voorbijganger! En wat tof dat je dan samen met je zoontje op pad gaat.

Samantha, nee gelukkig in beweging niet! Alleen nog op de huid erg beurs. En ik had inderdaad meer rust moeten pakken tijdens de intervallen, ik dacht dat ik deed met rustig joggen, maar had gewoon moeten wandelen.
Ik heb geen verstand van spinning fietsen!

Goof, ooh wat een opmerking :') Helaas geen tips op dat gebied, mijn mandarijntjes doen niet zo snel mee.

Koekie, vervelend zulke dagen, maar ze zitten er helaas wel eens tussen en soms/vaak is de oorzaak ook echt niet te vinden. En zo te zien ging je interval lekker, dus dan hoef je er niet over in te zitten gelukkig! :D

SV, kan me voorstellen dat je benen nog de marathon voelde! Leonie en ik gaan de Hivernaltrail lopen in Limburg, 30 km met 900 hoogtemeters!

Sherivey, heerlijk zeg!

Lies, jij bent ook lekker bezig!

Leonie heeft al de update geplaatst! De route die ik had getekend was echt superleuk uitgepakt, het weer was fantastisch en het samen lopen ging heel fijn. :D

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:46

Goof schreef:
Samantha_ schreef:

Wil je er ook buiten mee kunnen fietsen?
Ik heb bijvoorbeeld een simpele racefiets (Decathlon ofzo) en die kan ik heel makkelijk op de Tacx zetten. Zwift aan en dan kan je gaan.

Ik zeg voor nu nee, maar ik mezelf, dus misschien is dit wel een idee ja. Welke heb je?
En welke prijsklasse is dat?
Kan ook op mp wel even zoeken in de buurt ofzo.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:13

Wat leuk dat jullie samen zijn wezen hardlopen Suliko en Leonie! Ziet er uit als een prachtige route met mooi weer. En wat een afstand! :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:57

Er is weer veel geschreven, ook veel gerend. Zie mooie foto's voorbij komen weer! Leonie en Suliko samen op pad, leuk!

Ik heb dus gister mijn frikandellentocht gewandeld met gids in Dordrecht. Ontzettend leuk en ontdekt hoe mooi Dordrecht eigenlijk is en wat voor rijke historie het heeft.
De drie frikandellen waren heerlijk, maar ook echt wel genoeg :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het tempo hebben we het maar niet over _O-
Afbeelding

Vandaag ingeschreven voor de Nijmeegse Vierdaagse *\o/* <3 , lekker 4x50km bikkelen voor kruisje nummer 6 :):)

Na werk een nieuw rondje opbouwschema, week 4 al weer: 2min WU, 4x 5min zone 3 / 2min zone 2, 2min CD. Heen had ik windje tegen, maar ging het al best lekker, terug ging ik steeds fijner lopen voor mijn idee. Eigenlijk jammer dat de training al voorbij was _O- . Had vandaag een uitvoeringsscore van 92% :wow:! En ondanks dat ik dus een minuutje langer per blokje 'moest', heb ik nergens in zone 4 gezeten :wow:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet nu alleen wel even wat activiteiten in hoog-aeroob of anaeroob doen, want heen veel activiteiten in het blauw (laag-aeroob). Ben anders bang dat mijn status niet op productief blijft :')
Met de voorgestelde training van Garmin zou ik dat wel gered hebben...: 'Suggestie: drempel, 15min op 7:10/km, 35min' :')

Nog even en dan is het 's avonds weer langer licht en dan kan ik nog maar het duin voor mijn beoogde intensieve hoogtemeter-training: de mulle strandopgang meerdere keren op en af gaan ~~}> . Daar heb ik natuurlijk echt geen zin in, maar kan het wel gebruiken ook voor mijn vakantie in juni in Frankrijk en red het momenteel tijdstechnisch niet om naar Sallandse Heuvelrug, Rijk van Nijmegen of zuid-Limburg af te reizen :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:05

Echt heel lekker bezig, Danseresje! Wat een kilometers maak jij en dan nog hardlopen ernaast. Je loopt in de omgeving waar ik opgegroeid ben. Ik loop er nog weleens, ik heb nog vriendinnen in die buurt.
Ga je ook Hollen door de Bollen doen op 30 maart?

Leonie en Suliko, dat ziet er gezellig uit! Flinke trail! Ik vind het echt knap Leonie, en dan zeker met een redelijk onbekend iemand mee. Als je je grenzen verlegt kan dat mentaal ook nogal wat vragen, ik word daar zelf niet perse goed gezelschap van :')

Iris, wat een tof compliment!

Ik ben weer terug van wintersport. Weer een nieuwe verkoudheid, yay! Vanavond maar weer even de schoenen aantrekken, ik zit mezelf op te peppen. Mijn oudste heeft vakantie en met die regen wilde hij natuurlijk niet mee lopen dus zijn we maar naar Trail run store gegaan en heb ik mezelf verwend met nieuwe schoenen en een merino shirt. Ook wat nieuwe gels meegenomen om te testen.