Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:05

Tof Puera en fijn dat je goed zicht had.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 12:50

Het was echt heel goed te doen gisteren zonder licht! :j

Meneer Ninus had haast dit keer :+ dus we hebben het grootste samen door het donker gelopen, het was zo prachtig stil :+:
Ze moesten op het laatste moment een andere route uitzetten, dus het was voor ons ook onbekend terrein. Leuk!

Na afloop was er soep en brood bij een vuurtje. Was gezellig en ook leuk dat je er was Xx

Nu op naar de RFR zaterdag! Gelukkig zijn de weersvoorspellingen heel goed O:) :')

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:13

Dat klinkt als een geslaagd evenement! Leuk om dat samen te doen!

Hier vanmorgen al 11 km getraild samen met mijn vriend. Zoonlief ging met oma naar de dierenweide dus wij konden even samen op pad.
Voor mij de eerste keer zo’n lange trailafstand en voor de eerste keer gelopen terwijl het licht is. Echt genieten! Hond mee en gaan.
Hopelijk kunnen we dat wat vaker gaan doen.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:23

Heerlijk, Namiro!

Jullie gingen lekker vlot weg, Ninus! :)) Op hoeveel km zijn jullie gefinisht? Wij hebben in de laatste km een afslag gemist. Klokte net onder de 12 km af. Zag op FB dat een van de canitrailers ook die afslag had gemist.
Ninus schreef:
Nu op naar de RFR zaterdag! Gelukkig zijn de weersvoorspellingen heel goed O:) :')

Oh lord, als die voorspelling uitkomt dan wordt het een herhaling van Appelscha. :=
Laatst bijgewerkt door Puera op 05-03-23 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:25

11,7km was het volgens Garmin. Er waren ook best veel lichtjes uit op de pijlen, dus het was wel opletten onderweg, nadeel van alleen lopen is dat je niemand kunt volgen :))

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:50

Leuk dat die night trail zo'n succes was dames! Klinkt als een heel gezellig evenement zo en leuk dat jullie elkaar nog getroffen hebben daar :)

Namiro klinkt ook als een heerlijke loop. Fijn om met je vriend samen te kunnen gaan als de kleine lekker bij oma is. Lekkere besteding van de ochtend voor iedereen zo!

Goof wat balen zeg een nekhernia... Ik hoop dat de fysio en huisarts je verder kunnen helpen.

Ik heb vanmorgen nog een klein rondje gelopen, was niet zo'n groot succes maar in ieder geval even buiten geweest. Heel hoge ademhaling dus iedere keer steken en benauwd. Ook nog een stevige regenbui op mijn kop gehad midden in de polder dus de korte route naar huis gepakt en met 5,5km afgeklokt. Daarna het hele huis gepoetst dus ik heb toch wel een workout gehad :')

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 13:57

Lekker Namiro!

Balen dat het nog geen succes was Kylan :knuffel: heb je nog steeds stress/druk van je werk?

We nemen in ieder geval droge kleren mee Puera :D
Voordeel is dat de wind daar een boel scheelt met hier!

Ik zit nu heerlijk in de tuin met de hond naast me en met uitzicht op de paarden die na een week al 'besties' zijn. Lekker ravotten en kriebelen <3

EedihcrO

Berichten: 791
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:11

Het klinkt als een hele geslaagde loop. Heerlijk! En volgend week dus weer iets, maar dan met wat ander weer :brr: .

Hier gister ook heel fijn gelopen. Best een afstand ook al. En tussendoor niet alleen maar meer wandelen, maar ook veel huppelen en langzame dribbel zoals ze dat daar noemen.
De tijd per km is heel hoog, maar dat komt omdat we 2 keer gestopt zijn voor warming up en core stability. De kern vandaag was 5x3 min met 2 min herstelpauze tussendoor.
Afbeelding
En de omgeving waar we lopen op zaterdag <3
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:14

Lekker bezig, Orchidee! Wat een heerlijke omgeving!

Wat fijn dat ze zo goed klikken, Ninus! Lekker dat je in de tuin kan zitten.
Volgende week inderdaad maar een droge set kleren mee. :))

Jammer van de bui, Kylan. Maar toch even erop uit geweest én het huis schoon. +:)+

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:22

Ninus schreef:
Balen dat het nog geen succes was Kylan :knuffel: heb je nog steeds stress/druk van je werk?

Ik maak me vooral druk geloof ik -O- De omstandigheden op werk zijn de laatste tijd perfect om mijn hele nare perfectionisme aan te wakkeren. Ik voel me nogal eens gedwongen om me meer te profileren op manieren die eigenlijk niet bij mij passen, om gehoord te worden. Maar ik heb ook geen zin om als toeschouwer aan de zijlijn te staan wachten op een uitkomst die mij niet zint.
Komt wel weer goed, maar het is irritant. Er zit vast en of andere levensles in, iets met controle loslaten ofzo %)

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 16:27

Lastige dingen Kylan, perfectionisme kan zo in je voordeel werken, maar ook heel erg in je nadeel.

Vanmorgen 26km getraild, de laatste 2km begon mijn voet wat te zeuren, dus mooi op tijd gestopt. Heerlijk gelopen. Hopelijk van de week de kilometers weer wat opvoeren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:22

Wow wat fijn dat je er weer 26km op hebt zitten, SV! Prachtige foto's weer, ziet er erg mooi uit daar.
En mooi op tijd gestopt voor je voet.

Ninus, en Puera gaaf dat jullie die nacht trail hebben gelopen! Leuk dat jullie LMM ook nog ontmoet hebben, klinkt gezellig!
Heerlijk Ninus dat je paardjes het zo naar de zin hebben met elkaar, daar doe je het toch voor hé!

Eedi mooie foto's zeg, echt een pracht plek om te lopen!
Mooi weer bijna 8 km in the pocket!
Fijn dat het goed ging.

Kylan, jee vervelende situatie op je werk, sterkte ermee, hoop dat het goed komt, klinkt behoorlijk complex allemaal.
Wat dat betreft ben ik wel blij met simpel werk, om 17 uur gooi ik alles neer, en dan snel naar huis om geen seconde meer aan werk te denken!

Namiroo mooi weer 11km trail gelopen! Leuk dat je vriend ook mee loopt, gezellig zo!

Ik heb mezelf nog gevonden op een foto van de wedstrijd van vorige week in Dieren, er was daar een fotograaf, Spieker fotografie, en daar heb ik deze foto besteld, vond hem wel leuk!
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:27

Leuke actiefoto ieris!

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 20:42

Wat een toffe foto's komen hier voorbij!

Ik heb vandaag weer gelopen na een paar dagen niet fit te zijn (geweest). Begin viel echt zwaar, maar vervolgens 7 km gelopen met steeds 2 minuten rennen. Uiteindelijk viel het me mee. Hopelijk komende week weer verder opbouwen.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:14

Lekker bezig Orchidee! Inderdaad mooie omgeving, genieten!

Heel herkenbaar Kylan :knuffel: Het komt inderdaad weer goed tot de volgende situatie. Nu ik wat ouder en wijzer ben kan ik beter loslaten, maar de lat blijft voor mezelf soms onmogelijk hoog.

Prachtige foto's weer SV en mooie afstand, goed dat je op tijd gestopt bent.

Superstoere foto Ieris!

Fijn dat je weer hebt gelopen Tiggs!

Ik heb wat een ingewikkelde looppuzzel deze week. De km's worden weer opgevoerd, maar ik heb het ook druk met werk en nog wat privéafspraken :D Komt vast weer goed!

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:56

Fijn dat je voet toch lijkt mee te vallen SV! Apart dat zoiets ineens kan ontstaan hè? Ik vraag me altijd af wat er dan gebeurd in je lijf..

Goed gedaan Tiggs! Fijn als je uiteindelijk met een goed gevoel op je run kunt terugkijken.

Moeilijk Kylan.. luister vooral naar je eigen gevoel en laat je vooral niet meeslepen in dingen waar je niet achter staat! Dat rennen komt echt wel weer! :(:)

Tiggs

Berichten: 7567
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 08:30

Hebben jullie tips voor merken die fijne shirts of broeken verkopen met een zakje met rits?

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:52

Meerdere mensen hier zijn fan van het merk fusion voor broeken. Ik loop er al mijn lange afstanden mee. Geen rits, maar wel twee fijne zakken op de bovenbenen. Ik heb daar mijn telefoon altijd in.
Nike trail broeken hebben ook zakken op de bovenbenen en ook een zakje met rits.

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:25

Fusion inderdaad. :j Als ik mijn telefoon meeneem, gaat ie in mijn rugzak of een buideltje om m’n middel want ik vind het niet prettig om ‘m op m’n bovenbeen te dragen vanwege het hoesje dat ik erom heb.
Decathlon heeft ook prima broeken maar dan moet je het even treffen met de pasvorm.

Qua shirts heb ik veel van de Decathlon, en een aantal fijne van Mizuno. Craft heeft ook fijne shirts.

Mooie foto, Ieris!

Toppie Tiggs, die kilometers heb je maar weer in de pocket!

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:18

:wave:

Wat een activiteiten weer in dit topic! Leuk.

Beterschap Goof, fijn dat je een goed fysio hebt. Heb je de huisarts al kunnen spreken voor vervolgstappen?

Ninus, jij bent ook lekker bezig zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En veel plezier alvast voor komende zaterdag tijden de RFR, hoeveel km loop je daar? Succes met het maken van je puzzel :Y)

Wat leuk dat jullie samen hebben gelopen in het donker Xx, Peura en Ninus. Leuk dat er wat nieuwe paden inzaten. Hoe waren jullie gekleed? Hadden jullie zelf nog verlichting "aan"?

Klinkt als een heerlijke zondagochtend Namiro, wat voor hond hebben jullie?

Jouw zondag was ook nuttig dus Kylan, je hele huis weer spik en span. Wel goed dat je even lekker gelopen hebt, en 5,5 km is toch een mooie ronde! Die levenslessen leer je altijd te laat vind ik, hopelijk word het snel rustiger voor je.

Je gaat lekker Orchidee, leuk hoor om die opbouwfase te zien. Je gaat lekker, mooie omgeving om in te lopen!

Gave foto's weer SV; en wat fijn dat je voet zoveel beter gaat. Voelt ie vandaag ook goed?

Leuke foto Ieris, ga ook eens de foto;s bekijken. Heb je al je prijsje in huis?

Lekker verder opbouwen Tiggs! 7 km is al best wat als je niet fit geweest bent. Wat staat er deze week op je planning? Ik heb geen broeken met rits, wel een broek met een soort flap erover heen, zal eens kijken welk merk dat is.

Ik heb gisteren mijn eerste HM gelopen. Ging erg lekker. Was de vestingloop in Gorinchem. Nu begreep ik dat er 5 zijn dus wellicht ga ik ze allemaal nog lopen. Was leuk en kleinschalig opgezet. Route was op 8 km na wel saai. Één lange rechte weg(fietspad) en na een km of 6 draaide we midden op het fietspad meer om dezelfde weg terug te volgen... -O- In en rond Gorinchem was het wel erg leuk.


Afbeelding

Blij ei *\%/*
Afbeelding

Puera

Berichten: 8140
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:41

Super gedaan, Suusje! *\o/* Wat een gave broek heb je aan!

Het doel van de Dark Sky Trail was juist om zonder licht of met minimaal licht te lopen. Ik had wel verlichting mee, voor de zekerheid maar dat heb ik niet nodig gehad.

-Namiro-

Berichten: 1982
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:05

Gefeliciteerd Suusje *\o/*

Onze Duitse herder gaat mee. Vanwege zijn leeftijd (9 jaar) mag hij nog maar tot max 15 km mee, maar hij vindt het geweldig.
Deels canicross (dan mag hij dus echt trekken) maar waar mogelijk lekker los.

Supervixen

Berichten: 13034
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:40

Ik zag al meerdere mensen klagen over de dodelijk saaie route suusje. Ze hadden daar toch wel iets spannenders van kunnen maken?

Voet is iets gevoelig, vandaag sowieso hardlooprust. Half uur kracht vanavond en dan morgen na het werk een klein rondje denk ik.

Ninus
Berichten: 1746
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:50

Woei wat goed Suusje *\o/* *\o/*

Leuke foto ook en inderdaad, superleuke en -vrolijke broek :)) Jammer dat de route zo saai was.....

Qua broeken: ik ben fan van de Sweaty Betty broeken. Met zakje op het bovenbeen, zonder rits. Achterop zit nog wel een klein zakje met rits, daar prop ik mijn winegums in. Ik vind dat helemaal prima. De rest van de spullen prop ik in mijn waterrugzak(je) als ik meer dan 15km. ga lopen.
Als het weer warmer wordt dan stap ik over op mijn korte Nike 2 in 1 dryfit. Daar zit op de binnenbroek ook een telefoonzakje.

Qua shirts loop ik wat ik koop tijdens bijzondere evenementen. Ik heb van Craft nog wat ondershirts en de jasjes die ik heb (en nauwelijks gebruik, ik heb het snel warm) van de Decathlon.

Hoop dat de gevoeligheid weer wegtrekt SV!

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 18:44

Oei suusje,
Als ik lees over je route dan denk ik: blij dat ik daar niet liep……
Gefeliciteerd met je prestatie, knap!!
En leuk dat je gelijk motivatie hebt om vaker te lopen