Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:49

1 op de 250000 - 300.000 ontwikkelt tromboose klachten. Dus ik verwacht nu heel de EU behoorlijk op aan het schalen is, dat we per miljoen 3 à 4 cases krijgen. Iedere case is teveel want er zit groot verdriet achter! Net zoals het overlijden aan covid waar de risico's vele male hoger liggen. Het is poedersuiker, maar het is niet anders. Ook al is het nog niet bewezen, voor mij is wel zeker dat sommige mensen net als bij covid die trombose problemen ontwikkelen. Aangezien AZ in de hele verte verte uit covid deeltje bestaat (zeg ik even in Jip en Janneke taal) kan ik dit ergens ook nog wel volgen. Tevens vraag ik me dan af, als deze mensen zelf covid zouden hebben gehad, zouden ze dan ook deze grote problemen hebben ontwikkelt? Dat is een vraag waar waarschijnlijk nooit antwoord op kan komen, want 1+1 is in dit geval niet zo gemakkelijk gesteld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:45

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 95603.html

Ons land ( belgië ) blijft stug doorgaan met AZ. Ook het VK en Oostenrijk blijkbaar.

In Italië wordt het dan weer niet meer gebruikt voor 80+.

Ik krijg toch stilaan het vermoeden dat er wat werk aan de winkel is voor het EMA om één en ander een beetje te stroomlijnen :Y)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:46

De voordelen wegen nog steeds op tegen de risico's, ik verwacht daarom dat er aankomende week geadviseerd gaat worden om weer gewoon door te gaan met AZ in Nederland. Denk wel dat veel meer mensen nu een persoonlijke afweging gaan maken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:49

Klopt, ik verwacht ook zoiets.
Ze kunnen zich ook gewoon eigenlijk niet permitteren om een vaccin wat werkzaam is in volle pandemie van de markt te halen.
Maar enige richtlijn over de leeftijdsgroepen zou wel wat minder rommelig ogen en misschien weer wat meer vertrouwen aan de bevolking geven :P

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:20

Ik denk dat ze AZ alleen maar meer in gaan zetten voor 60+, in heel Europa .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:22

Leuk voor al die zorgmedewerkers die nog een 2e prik moeten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:39

SusanH schreef:
Leuk voor al die zorgmedewerkers die nog een 2e prik moeten.

Wat mij vooral benieuwd is hoe het in de UK doorgaat , daar zijn miljoenen jongere mensen die de tweede nog moeten krijgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:44

Hebben ze genoeg andere vaccins voor 60-? Dat is de vraag.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:47

Op den duur wel.

Totale inkoop is behoorlijk hoog geloof ik.

Maar wanneer en hoe?

Het gaat in ieder geval veel trager dan ik in eerste instantie dacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:52

Maar wanneer alle mensen boven de , zeg 50 , en risicogroepen gevaccineerd zijn kan er best heel veel open. Dan neem je een risico maar we gaan de zomer in en dan volop door vaccineren en komt er hopelijk een eind aan de maatregelen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:54

Wonderbaarlijk genoeg beginnen de besmettingen nu al af te vlakken, hopelijk zet dat door, het weer wordt beter, 60+ heeft dalijk een vaccin.. ik denk dat het wel snel kan gaan nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:55

Ik hoop het.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:55

Ooh, dat komt er ongetwijfeld ook wel aan.
Eind maatregelen.

Ik zei al eerder dat volgende jaar zomer een heel eind normaler zal zijn, vrijwel volledig in NL zelfs.

Maar het kantelpunt schuift iets naar achteren, als het vaccineren trager gaat.

Ik ben heel benieuwd hoe Jansen het gaat doen.
En wanneer daar in grote aantallen mee gestart gaat worden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:58

Maar op zich is er nu toch nog niet echt een probleem kwa vaccins? We zitten toch nog wel even in de 60+.
Daarna zal het denk ik moeilijker worden met 60- en AZ die wegvalt. Maar ik zou misschien Pfizer etc dan wat meer gaan bewaren voor die groep en AZ aan ouderen gaan geven.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:58

sureido schreef:
Wonderbaarlijk genoeg beginnen de besmettingen nu al af te vlakken, hopelijk zet dat door, het weer wordt beter, 60+ heeft dalijk een vaccin.. ik denk dat het wel snel kan gaan nu.

Ik zag het gister ook.

Ik ben heel benieuwd of deze afvlakking doorzet.
En of we al dan niet een dag of 5 a 10 na Pasen nog een paaseffect omhoog krijgen.

De cijfers van zondag en maandag zijn altijd al lager, dat zal nu ongetwijfeld vanwege de feestdagen nog lager uitpakken. (En de dinsdag ook)
Effect van minder tests.

Ik ben benieuwd wat daarna gebeurt.
Kan het niet helemaal goed inschatten nog.

(Bijna letterlijk dezelfde tekst stuurde ik gisteren naar een vriend)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:03

Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen die Pasen gaan vieren het toch al niet super nauw namen met de regels. Ik vond na kerst het effect ook nog wel ‘meevallen’ en Pasen wordt wel minder gevierd toch? En het is hele week mooi weer geweest dus misschien weegt veel buiten af tegen Pasen binnen.

Maar ik ben ook benieuwd.

Maar, het is al best positief want ik had verwacht deze week de 10k in te gaan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:04

Absoluut eens.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:46

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:05

sureido schreef:
Maar op zich is er nu toch nog niet echt een probleem kwa vaccins? We zitten toch nog wel even in de 60+.
Daarna zal het denk ik moeilijker worden met 60- en AZ die wegvalt. Maar ik zou misschien Pfizer etc dan wat meer gaan bewaren voor die groep en AZ aan ouderen gaan geven.

Ik ben 67 en zou nu zogauw ze zo ver zijn Pfizer krijgen. Als ze mij nu die AstraZeneca zouden willen geven omdat die door jongeren geweigerd worden en dus over zijn,dan wil ik die ook niet.Dat besluit heb ik al genomen.Ik wil wel gevaccineerd worden maar dan met een zo goed en veilig mogelijk vaccin.Anders liever niet alhoewel ik de maatregelen waar ik me goed aan houd ook echt beu ben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:09

sureido schreef:

Kun je de keuze voor de leeftijdsgroepen motiveren?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:13

anjali schreef:
sureido schreef:

Ik ben 67 en zou nu zogauw ze zo ver zijn Pfizer krijgen. Als ze mij nu die AstraZeneca zouden willen geven omdat die door jongeren geweigerd worden en dus over zijn,dan wil ik die ook niet.Dat besluit heb ik al genomen.Ik wil wel gevaccineerd worden maar dan met een zo goed en veilig mogelijk vaccin.Anders liever niet alhoewel ik de maatregelen waar ik me goed aan houd ook echt beu ben.

Zou dan idd ook Pfizer afwachten. Die is tenslotte beloofd aan iedereen van 65 en ouder. En ze zijn al met 73/74 aan de beurt. Bovendien zit tussen de 2 pfizershots maar max 6 weken en bij AZ 12. Dus als je AZ weigert en op je beurt op Pfizer wacht heb je waarschijnlijk nog sneller je 2 shots gehad dan wanneer je AZ neemt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:17

pien_2010 schreef:
sureido schreef:

Lijkt me niet zo heel moeilijk toch aangezien AZ niet meer aan 60- gegeven wordt? En AZ uiteindelijk even effectief is als Pfizer / Moderna?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:19

pien_2010 schreef:
sureido schreef:

Pien, ouderen hebben een minder fanatiek immuunsysteem dus zal AZ qua bijwerkingen ook minder heftig zijn( zoals met veel vaccins) tenminste dat is de verklaring die ik er aan hang. Ik ga AZ krijgen van de huisarts en ga gewoon , goed over nagedacht en besloten dat ik mijn lichaam zo goed ken dat ik meteen aan de bel trek wanneer er iets anders is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:21

Bigone weet je al wanneer je mag eigenlijk?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:27

Dank je wel Bigone, dit is het antwoord op mijn vraag. Ik was even bang dat mijn leeftijd het afvalputje is, zo van.....doet er niet toe.

Ik ga ook voor AZ heb ik besloten, hoe poedersuiker ik ook al die negatieve pr er omheen vind. Mijn bloed heeft juist wat te weinig stollingsfactoren. Dat uit zich in giga blauwe plekken bij stoten, overdreven bloeden bij wondjes. Niets onrustbarend maar dat is wat anders als bij anderen. Dus ik ken ook mijn lichaam goed en verwacht geen stollingsproblemen en zeker niet vanwege net iets te weinig stollingsfactoren.

Eerder in dit topic was iemand met trombose verleden. Terecht en verstandig dat zij voor een ander vaccin gaat.