Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Lenaatje: ja, precies, dat is dus iets dat nog echt anders kan en dan ook nog wat uit zal maken in hoe mensen ermee omgaan.
Bigone: waarom die avondklok Ik hoor dat iedere keer langskomen, maar snap nou nog steeds niet wat het voor concreet nut heeft. Ook nergens schattingen of uitwerkingen waarom dat zinvol zou zijn.
(Bedrijven aanpakken die de regels niet naleven of niet veilig handelen lijkt me verder prima.)
bigone schreef:Shadow0 schreef:Lenaatje: ja, precies, dat is dus iets dat nog echt anders kan en dan ook nog wat uit zal maken in hoe mensen ermee omgaan.
Bigone: waarom die avondklok Ik hoor dat iedere keer langskomen, maar snap nou nog steeds niet wat het voor concreet nut heeft. Ook nergens schattingen of uitwerkingen waarom dat zinvol zou zijn.
(Bedrijven aanpakken die de regels niet naleven of niet veilig handelen lijkt me verder prima.)
Iemand vroeg wat er nog meer aan maatregelen genomen konden worden, dit zijn er een paar . Staat los van wel of niet werkzaam
Getup schreef:In Luxemburg was n avondklok tm 21 u. En daardoor gingen wij met oud en nieuw niet bij onze vrienden eten. Vanaf 11.01 weer tm 23u
En max 2 bezoekers, kinderen inbegrepen. Dus ga je ook amper ergens
bigone schreef:Avondklok is wel veel gemakkelijker te handhaven . En zolang er dit soort Nederlanders rondlopen :
Nederlands meisje (17) met corona opgepakt in Zwitserland, probeerde terug te vliegen naar Schiphol
https://www.destentor.nl/binnenland/ned ... ~a40db9d8/
Shadow0 schreef:Dat soort dingen geven ook een houding aan. Ik geloof niet dat Angela Merkel zo vaak op achteloos gebruik is betrapt.
Shadow0 schreef:Dat soort dingen geven ook een houding aan. Ik geloof niet dat Angela Merkel zo vaak op achteloos gebruik is betrapt.
bigone schreef:Het blijkt dat de meeste besmettingen die nu gevonden worden te herleiden zijn naar het bezoek bij anderen.
Achterom schreef:Shadow0 schreef:En veel meer FFP2-maskers in de zorg. (Die zijn niet meer schaars.)
Ik pik er even een uit hoor... hoe had je dat precies voorgesteld? Iedereen in de zorg met cliëntcontact de hele dag met zo'n ding op z'n waffel inclusief het bezoek?