Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:16

Lenaatje: ja, precies, dat is dus iets dat nog echt anders kan en dan ook nog wat uit zal maken in hoe mensen ermee omgaan.

Bigone: waarom die avondklok Ik hoor dat iedere keer langskomen, maar snap nou nog steeds niet wat het voor concreet nut heeft. Ook nergens schattingen of uitwerkingen waarom dat zinvol zou zijn.

(Bedrijven aanpakken die de regels niet naleven of niet veilig handelen lijkt me verder prima.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:18

Shadow0 schreef:
Lenaatje: ja, precies, dat is dus iets dat nog echt anders kan en dan ook nog wat uit zal maken in hoe mensen ermee omgaan.

Bigone: waarom die avondklok Ik hoor dat iedere keer langskomen, maar snap nou nog steeds niet wat het voor concreet nut heeft. Ook nergens schattingen of uitwerkingen waarom dat zinvol zou zijn.

(Bedrijven aanpakken die de regels niet naleven of niet veilig handelen lijkt me verder prima.)

Iemand vroeg wat er nog meer aan maatregelen genomen konden worden, dit zijn er een paar . Staat los van wel of niet werkzaam

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:19

In Luxemburg was n avondklok tm 21 u. En daardoor gingen wij met oud en nieuw niet bij onze vrienden eten. Vanaf 11.01 weer tm 23u

En max 2 bezoekers, kinderen inbegrepen. Dus ga je ook amper ergens

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:21

bigone schreef:
Shadow0 schreef:

Iemand vroeg wat er nog meer aan maatregelen genomen konden worden, dit zijn er een paar . Staat los van wel of niet werkzaam

Maar waarom zou je ze dan nemen?

Dan ben ik het wel eens dat er steeds meer tegenstand gaat komen.

Het valt en staat met handhaven denk ik, zolang dat niet gebeurd schiet je niks op met bijv. Een avondklok

ruitje

Ik denk dat een avondklok inderdaad het bezoek zou verminderen.

En ik denk dat het een middel is wat urgentie laat voelen bij mensen.

Maar of het veel effect zou geven in de besmettingscijfers denk ik eigenlijk niet.

lenaa_tje

Getup schreef:
In Luxemburg was n avondklok tm 21 u. En daardoor gingen wij met oud en nieuw niet bij onze vrienden eten. Vanaf 11.01 weer tm 23u

En max 2 bezoekers, kinderen inbegrepen. Dus ga je ook amper ergens

Maar houden mensen zich hieraan?

Als je hier (maar ook in andere landen ) mensen oud en nieuw zag vieren

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:33

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:36

Lekker dat hele vliegtuig besmetten...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:39

bigone schreef:
Avondklok is wel veel gemakkelijker te handhaven . En zolang er dit soort Nederlanders rondlopen :

Nederlands meisje (17) met corona opgepakt in Zwitserland, probeerde terug te vliegen naar Schiphol

https://www.destentor.nl/binnenland/ned ... ~a40db9d8/

Ik zie ook nog steeds mensen met 3 of meer buiten lopen. Ook dat wordt niet gehandhaafd een avondklok schiet dan ook niet op.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:46

Hier rijdt nu veel vaker een busje van de handhaving door de straat dus ik denk wel dat ze meer controleren. Maar heb ze nog niet in het bos gezien. En melden te paard is toch net iets te moeilijk.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:50

friezenfan2 schreef:
Hier rijdt nu veel vaker een busje van de handhaving door de straat dus ik denk wel dat ze meer controleren. Maar heb ze nog niet in het bos gezien. En melden te paard is toch net iets te moeilijk.

Ik zou het dan ook nooit melden maar dat is een andere discussie denk ik

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:59

Ik dacht ik zal van het weekend weer eens met mijn ouders afspreken maar dan wel buiten, ik zocht het nog even op maar je mag buiten maar met 2 personen zijn, mijn moeder kan geen auto rijden dus dan kan ik alleen met mijn vader afspreken. Ik kom nu liever niet bij mensen binnen terwijl dat dus wel zou mogen, ben benieuwd wanneer ik ze weer kan zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:03

lenaa_tje schreef:
purny schreef:
Als ik laatst zag dat rutte of een andere politicus het kapje gewoon zo uit de zak haalde... of dat rutte en de jonge lekker dicht naast elkaar kwamen...

Tja.. blijven mensen hé?

Maar het zijn wel de mensen die ons er iedere keer op wijzen dat wij het goed moeten doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:06

Dat soort dingen geven ook een houding aan. Ik geloof niet dat Angela Merkel zo vaak op achteloos gebruik is betrapt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:10

Shadow0 schreef:
Dat soort dingen geven ook een houding aan. Ik geloof niet dat Angela Merkel zo vaak op achteloos gebruik is betrapt.

Tja, en dit is dus zo typisch voor de Nederlandse houding tov Corona maatregelen. Wie betrappen we, waar kunnen we het nog iets oprekken.
Wanneer mijn buurman in de sloot springt doe ik dat niet. Dus wanneer Rutte of iemand anders zo met zijn mondkapje omgaat zal me aan m’n reet roesten. Ik probeer het wel goed te doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:16

Shadow0 schreef:

Als de Duitsers wat betreft mondkapjes gebruik nou zo n goed voorbeeld waren :')
Nee die dingen worden door de meeste mensen in de wereld niet goed gebruikt.
Het ligt inderdaad bij jezelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:18

Het blijkt dat de meeste besmettingen die nu gevonden worden te herleiden zijn naar het bezoek bij anderen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:21

bigone schreef:
Het blijkt dat de meeste besmettingen die nu gevonden worden te herleiden zijn naar het bezoek bij anderen.

Dat vind ik niet raar. Dat is het enige wat momenteel mag. Al geloof ik ook dat werk (school) maar ook sport het na de vakantie/feestdagen weer besmettingen gaat opleveren en dat, dat aandeel stijgt

*kromme zin
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 05-01-21 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:23

Shadow0 schreef:
En veel meer FFP2-maskers in de zorg. (Die zijn niet meer schaars.)

Ik pik er even een uit hoor... hoe had je dat precies voorgesteld? Iedereen in de zorg met cliëntcontact de hele dag met zo'n ding op z'n waffel inclusief het bezoek?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:25

Deze is dan wel weer humor!
Afbeelding

Veel contact met kinderen. Met slecht bereik duik ik wel eens richting router met 2 katten erbij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:45

Achterom schreef:
Shadow0 schreef:
En veel meer FFP2-maskers in de zorg. (Die zijn niet meer schaars.)

Ik pik er even een uit hoor... hoe had je dat precies voorgesteld? Iedereen in de zorg met cliëntcontact de hele dag met zo'n ding op z'n waffel inclusief het bezoek?

Ah, positieve bewoording, dat helpt altijd :)

En als het nodig is, dan ja? Als het alternatief is dat de ambulances in files voor het ziekenhuis staan met patienten? Sommige dingen lijken me echt niet zo moeilijk. Mondkapjes zijn vervelend, FFP2-maskers zijn ongetwijfeld nog veel vervelender... maar het verspreiden van een besmettelijkere variant van een virus dat voor veel mensen dodelijk blijkt te zijn is misschien ook niet helemaal ideaal.

Dat er verpleeghuizen zijn waarbij bijna alle personeel en alle bewoners besmet zijn geeft op z'n minst de indruk dat de bescherming niet overal voldoet. En vervolgens gaan er dus mensen dood. Die overdracht moet gestopt worden. En dat moet ook al voordat iedereen ingeent is (want 1. de vaccinatie werkt voorlopig nog niet als enige maatregel, en 2. je wilt niet dat er in de tijd waarin mensen wel en mensen niet gevaccineerd zijn, het virus ruim de tijd en gelegenheid heeft om te muteren naar een variant die om de vaccinaties heenkomt.)

Dus ja, meer FFP2 in de zorg, hoe naar ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:49

Shadow, de verspreiding bínnen de instelling kan ook plaatsvinden door de bewoners onderling. Dus tenzij je pleit om de bewoners ook allemaal in de PBM te steken kun je er redelijk gif op innemen dat als het virus binnen is het zich ook makkelijk verspreid. Zeker op een PG afdeling. De verspreiding binnen kan ook prima via bezoek binnenkomen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:51

We kunnen natuurlijk heel veel energie blijven steken in bedenken waarom we echt helemaal niets kunnen doen om besmetting te voorkomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:51

Lekker inhoudelijke post :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:53

Wat wil je dan dat ik zeg? Als de besmetting van bewoners alleen onderling zou plaatsvinden (wat erg onwaarschijnlijk is als het gaat om bewoners die apart op hun kamer zitten) dan zou het personeel niet ook positief testen. Ik denk dat het zinvol is om te kijken naar hoe we die besmettingen kunnen voorkomen, en 1 van de manieren waarop het kan is beter filterende maskers.

Maar als alles, echt alles, op voorhand wordt gezien als te moeilijk, te ingewikkeld, te lastig, te oncomfortabel.... dan stoppen die besmettingen niet, en weet je in elk geval zeker dat er een boel mensen ziek worden en ook een boel mensen nog doodgaan.