Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:57

Gezond leven (wat dat dan ook is) voorkomt niet dat je een virus krijgt. Je hebt hooguit je immuunsysteem in optimale conditie kunnen houden waardoor je zelf wellicht sneller opknapt maar je kunt het nog steeds doorgeven aan een ander.
Er is echt wel een slag te maken qua gezonder eten maar zo rechtlijnig als sommige terrorvegans het brengen is het allemaal niet.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:02

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:04

Qua veganisme valt trouwens de meeste winst te behalen, omdat dan een groot deel van de bio-industrie verdwijnt. Zie bijv.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:08

Mars schreef:
Gezond leven (wat dat dan ook is) voorkomt niet dat je een virus krijgt. Je hebt hooguit je immuunsysteem in optimale conditie kunnen houden waardoor je zelf wellicht sneller opknapt maar je kunt het nog steeds doorgeven aan een ander.
Er is echt wel een slag te maken qua gezonder eten maar zo rechtlijnig als sommige terrorvegans het brengen is het allemaal niet.

Een gezond systeem kan dit virus tamelijk schadevrij doorrollen.
Een virus krijgen voorkom je niet, maar moet je ook niet willen..... juist door steeds weer in aanraking te komen met nieuwe virussen past dna zich aan. Prachtig systeem.

Dat ouderen en zieken daar minder tegen opgewassen zijn is helder. We moeten hen beschermen.

Alle andere, ongezonde, mensen door levensstijl gestimuleerd door onze fijne overheid kunnen we helpen aan een betere gezondheid. Het is onnodig en ongewenst dat er zoveel zware mensen zijn, zoveel medicijngebruik, en zoveel complicaties door die zaken mbt het virus.
We moesten altijd lachen om al die pillenslikkende dikkerdjes uit de US.... maar NL gaat hard dezelfde kant op.

En om on topic te blijven: Viruswaanzin bepleit ook dat we non-discriminerende maatregelen nemen voor een discriminerend virus. Dat lijkt me niet wenselijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:12

Cer schreef:
Wij hadden het er thuis vandeweek ook nog over... dat te zwaar zijn echt een probleem kan zijn, en dat er weinig tot niks aan gedaan wordt om dat tegen te gaan. Net als kunnen roken en overmatig alcohol kunnen gebruiken.. sigaretten zouden veel duurder kunnen ..
Gezond eten moet goedkoper kunnen, maar ik weet niet hoe dat in de keten werkt...

Aan de andere kant hebben mensen zelfbeschikkingsrecht, dus ze mogen zelf weten wat ze naar binnen stoppen ...

Ik denk dat de boetes aangevochten kunnen worden en teruggedraaid worden ..?

Zelfbeschikkingsrecht ja, maar je kan natuurlijk vanuit de overheid en gezondheidszorg wel motiveren/aansturen. Denk dat daar veel winst te behalen is.

Dacht dat door de uitspraak van de rechter de avondklok inderdaad per direct nu niet meer geldt. Ben benieuwd hoe ze het aanpakken, las ook dat de rechter iets zei over dat de 'verkeerde' wet was gebruikt, aka met een andere wet is het wél rechtsgeldig? Maar dat was even scannen dus misschien weet iemand anders hier meer van.

Topic gaat overigens (ook) over misinformatie binnen corona. Haaienolie binnen vaccins valt daarbinnen. Random opmerkingen over vlees die verder niet zo veel van doen hebben met corona niet. Dus open daar aub een ander topic over of zodat het deze niet verder vervuild wordt met dit soort discussies. Dan kan je naar hartelust discussieren over vegan/vega/vlees en hoe dat van invloed heeft op een gezond lichaam. Ik heb ook getemd. De reacties zijn sowieso ontzettend opruiend en lijken niet gericht op het hebben van een nette discussie. :').

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:15

dat gezond eten je beschermd tegen corona...dat valt er dan wel onder denk ;-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:18

Ja ben nog steeds benieuwd waarom ik dan 11 jaar geleden een maand lang enorm ziek ben geweest van de Mexicaanse griep. At gezond (vega ook), was enorm slank, sportte zeker 3 keer per week, eigenlijk altijd buiten etc. Toch raar dat een gezond iemand dan zo ziek wordt? Dus ik geloof dat er meer meespeelt dan levensstijl.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:22

Goede nachtrust ook heel belangrijk...
Te veel Stress is ook killing!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:29

Ninx schreef:
Een gezond systeem kan dit virus tamelijk schadevrij doorrollen.
Een virus krijgen voorkom je niet, maar moet je ook niet willen..... juist door steeds weer in aanraking te komen met nieuwe virussen past dna zich aan. Prachtig systeem.

Dat ouderen en zieken daar minder tegen opgewassen zijn is helder. We moeten hen beschermen.

Alle andere, ongezonde, mensen door levensstijl gestimuleerd door onze fijne overheid kunnen we helpen aan een betere gezondheid. Het is onnodig en ongewenst dat er zoveel zware mensen zijn, zoveel medicijngebruik, en zoveel complicaties door die zaken mbt het virus.
We moesten altijd lachen om al die pillenslikkende dikkerdjes uit de US.... maar NL gaat hard dezelfde kant op.

En om on topic te blijven: Viruswaanzin bepleit ook dat we non-discriminerende maatregelen nemen voor een discriminerend virus. Dat lijkt me niet wenselijk.

Nee, ook jonge, gezonde en sportieve mensen kunnen serieuze restschade aan corona overhouden. Het is echt een heel fout idee dat ziek dan misschien wel niet je schuld is, maar als je complicaties krijgt of als je restschade overhoudt, dat het toch echt aan jezelf ligt. Dat is soms waar en soms ook niet waar en door het te brengen als de enige waarheid, maak je er een grote leugen van en geef je mensen schuld voor iets waar ze geen schuld aan hebben.

Ik heb echt een gigantische hekel aan dit soort victim blaming.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:30

MarlindeRooz schreef:
Ja ben nog steeds benieuwd waarom ik dan 11 jaar geleden een maand lang enorm ziek ben geweest van de Mexicaanse griep. At gezond (vega ook), was enorm slank, sportte zeker 3 keer per week, eigenlijk altijd buiten etc. Toch raar dat een gezond iemand dan zo ziek wordt? Dus ik geloof dat er meer meespeelt dan levensstijl.

Denk ook dat mensen die teveel sporten juist eerder ziek worden, sporten is gezond.

Maar te is nooit goed.

Je lichaam is dan constant bezig met herstellen en dan een virus erbij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:31

Ja precies, topsport is ook niet gezond. Deed ik gelukkig ook niet haha. Had net vakantie gehad dus had genoeg geslapen en geen stress. Maar toch echt heel ziek. Rolde over de grond van het ijlen zoveel koorts had ik. :n

Ouders konden me niet eens alleen laten zo hard ijlde ik steeds. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:37

Janinevv schreef:
MarlindeRooz schreef:

Denk ook dat mensen die teveel sporten juist eerder ziek worden, sporten is gezond.

Maar te is nooit goed.

Je lichaam is dan constant bezig met herstellen en dan een virus erbij.

Te veel is idd niet goed, maar je hebt geen idee wat zij aan sport deed die 3x in de week.

Gezondheid en een gezond systeem omvat veel meer dan gezond eten, voldoende bewegen en niet ziek zijn.
We weten dat een gezonde levensstijl de kans op ziekte doet afnemen, maar wat die gezonde levensstijl precies inhoudt is nog helemaal niet zo bekend.
Het is iig al ontkracht dat een veganistisch eetpatroon invloed heeft op de hoeveelheid medicatie die mensen nemen.

Distress is een bekende verzwakker van je lichaam, terwijl stress op zich niet schadelijk is. Maar de oorzaak van de distress kan prima buiten jezelf liggen, of zelfs onbekend zijn.

We weten dat de psyche veel invloed heeft op het fysieke lichaam, maar in welke mate precies en hoe dat precies te verhelpen is is nog niet altijd bekend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:38

dan deed je vast wat anders verkeerd MarlindeRooz. Anders was je blijkbaar niet zo ziek geworden

en nee, dat was niet serieus

Ik ben benieuwd wanneer grapperhaus met een reactie komt, voor mijn gevoel is het nu wel iets om zsm te reageren hierop...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:40

Jonge gezonde mensen kunnen inderdaad ook ziek worden en restschade houden... maar de percentages IC opnames zeiden toch iets over overgewicht? Of heb ik dat niet goed verstaan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:45

ja, met overgewicht heb je meer kans om op de IC te komen inderdaad. Niemand zal pleiten dat overgewicht gezond is voor je hoop ik. Maar dat is wat anders dan zeggen dat je met gezond eten en een gezonde leefstijl (en dan kunnen we nog discussieren wanneer een leefstijl gezond is, daar zijn ze tot nu toe überhaupt nog niet uit) een pandemie kan voorkomen natuurlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:46

Oh nee, dat zeker niet.. je kunt het met gezond leven niet voorkomen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:46

Wat Karl zegt.

Mijn eigen moeder zag op haar afdeling jonge fitte mensen met blanco medische voorgeschiedenis en zonder overgewicht overlijden aan dit virus. Absoluut niet alleen ouderen of mensen die al ziek waren.

Dat overgewicht in NL een groot probleem is: eens. En dat dat grote gezondheidsrisico's met zich meebrengt: ook mee eens. Maar dit virus pakt niet alleen te dikke en oude mensen, ik vind je dus te kort door de bocht in dit gval.

Overigens kun je ook als vegan overgewicht krijgen, het is niet be-all-and-end-all

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:49

secricible schreef:
dan deed je vast wat anders verkeerd MarlindeRooz. Anders was je blijkbaar niet zo ziek geworden

en nee, dat was niet serieus

Ik ben benieuwd wanneer grapperhaus met een reactie komt, voor mijn gevoel is het nu wel iets om zsm te reageren hierop...

Er is zo een live-uitzending :j
https://www.youtube.com/watch?v=pQ3etEm ... hannel=NOS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:51

Het word steeds gekker, een huisarts heeft op een overlijdensakte gezet dat de patient door corona was overleden, volgens hem overduidelijk gezien de symptomen. De familie heeft van te voren al aangegeven dat dit er niet op mocht want corona bestond niet, diehard virusontkenners dus. Vervolgens is de huisarts bedreigd en is er aangifte tegen hem gedaan bij het tuchtcollege.
Wat moet je hier nu van denken, oudere overlijd, besmet door familie die niet in corona geloofd??

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:55

het hoger beroep gaat dus vanmiddag om 4uur al behandelt worden.. hoop dat t niet gewonnen wordt!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:56

bigone schreef:
Het word steeds gekker, een huisarts heeft op een overlijdensakte gezet dat de patient door corona was overleden, volgens hem overduidelijk gezien de symptomen. De familie heeft van te voren al aangegeven dat dit er niet op mocht want corona bestond niet, diehard virusontkenners dus. Vervolgens is de huisarts bedreigd en is er aangifte tegen hem gedaan bij het tuchtcollege.
Wat moet je hier nu van denken, oudere overlijd, besmet door familie die niet in corona geloofd??

Als er geen test is gedaan lijkt me dat dit sowieso niet als overlijdens oorzaak mag worden genoemd ? Vind overigens wel dat dit te ver gaat, ga rouwen om je familielid ipv deze nietszeggende strijd aan..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:58

bigone schreef:

Maar niet getest begrijp ik dan?
Om eerlijk te zijn vind ik dan corona op de akte ook niet kloppen.
En dan ben ik geen ontkenner.

Het aanvechten vind ik wel onzin om te doen, patiënt word er niet ineens weer levend van of zo

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:00

Maar wacht even, Corona zal sowieso niet letterlijk als reden voor overlijden zijn opgeschreven? Dat is immers nooit. Ik ben geen medicus, maar het is dan toch 'Overlijden door longfalen/hartfalen/wathetookis door ontsteking in de longen, (mogelijk) veroorzaakt door COVID-virus'?

*edit: woord vergeten haha
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 16-02-21 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:01

IMANDRA schreef:
Maar wacht even, Corona zal sowieso letterlijk als reden voor overlijden zijn opgeschreven? Dat is immers nooit. Ik ben geen medicus, maar het is dan toch 'Overlijden door longfalen/hartfalen/wathetookis door ontsteking in de longen, (mogelijk) veroorzaakt door COVID-virus'?

ja, dit inderdaad. En daarbij is geen noodzaak dat het ook bevestigd is, een sterk vermoeden is voldoende.
https://www.cbs.nl/nl-nl/deelnemers-enq ... ormulier--

Dimphyl schreef:
het hoger beroep gaat dus vanmiddag om 4uur al behandelt worden.. hoop dat t niet gewonnen wordt!

het is niet inhoudelijk, dat zal langer duren. Er wordt een spoedappel gedaan wat ik begrijp.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 14:06

Ah thanks secricible, zoals ik t begreep gingen ze nu dit spoedappel doen zodat vanavond de avondklok wél geldt, maar dat man dus sowieso niet ?