Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Gezond leven (wat dat dan ook is) voorkomt niet dat je een virus krijgt. Je hebt hooguit je immuunsysteem in optimale conditie kunnen houden waardoor je zelf wellicht sneller opknapt maar je kunt het nog steeds doorgeven aan een ander.
Er is echt wel een slag te maken qua gezonder eten maar zo rechtlijnig als sommige terrorvegans het brengen is het allemaal niet.
Cer schreef:Wij hadden het er thuis vandeweek ook nog over... dat te zwaar zijn echt een probleem kan zijn, en dat er weinig tot niks aan gedaan wordt om dat tegen te gaan. Net als kunnen roken en overmatig alcohol kunnen gebruiken.. sigaretten zouden veel duurder kunnen ..
Gezond eten moet goedkoper kunnen, maar ik weet niet hoe dat in de keten werkt...
Aan de andere kant hebben mensen zelfbeschikkingsrecht, dus ze mogen zelf weten wat ze naar binnen stoppen ...
Ik denk dat de boetes aangevochten kunnen worden en teruggedraaid worden ..?
Ninx schreef:Een gezond systeem kan dit virus tamelijk schadevrij doorrollen.
Een virus krijgen voorkom je niet, maar moet je ook niet willen..... juist door steeds weer in aanraking te komen met nieuwe virussen past dna zich aan. Prachtig systeem.
Dat ouderen en zieken daar minder tegen opgewassen zijn is helder. We moeten hen beschermen.
Alle andere, ongezonde, mensen door levensstijl gestimuleerd door onze fijne overheid kunnen we helpen aan een betere gezondheid. Het is onnodig en ongewenst dat er zoveel zware mensen zijn, zoveel medicijngebruik, en zoveel complicaties door die zaken mbt het virus.
We moesten altijd lachen om al die pillenslikkende dikkerdjes uit de US.... maar NL gaat hard dezelfde kant op.
En om on topic te blijven: Viruswaanzin bepleit ook dat we non-discriminerende maatregelen nemen voor een discriminerend virus. Dat lijkt me niet wenselijk.
MarlindeRooz schreef:Ja ben nog steeds benieuwd waarom ik dan 11 jaar geleden een maand lang enorm ziek ben geweest van de Mexicaanse griep. At gezond (vega ook), was enorm slank, sportte zeker 3 keer per week, eigenlijk altijd buiten etc. Toch raar dat een gezond iemand dan zo ziek wordt? Dus ik geloof dat er meer meespeelt dan levensstijl.
Janinevv schreef:MarlindeRooz schreef:Ja ben nog steeds benieuwd waarom ik dan 11 jaar geleden een maand lang enorm ziek ben geweest van de Mexicaanse griep. At gezond (vega ook), was enorm slank, sportte zeker 3 keer per week, eigenlijk altijd buiten etc. Toch raar dat een gezond iemand dan zo ziek wordt? Dus ik geloof dat er meer meespeelt dan levensstijl.
Denk ook dat mensen die teveel sporten juist eerder ziek worden, sporten is gezond.
Maar te is nooit goed.
Je lichaam is dan constant bezig met herstellen en dan een virus erbij.
secricible schreef:dan deed je vast wat anders verkeerd MarlindeRooz. Anders was je blijkbaar niet zo ziek geworden
en nee, dat was niet serieus
Ik ben benieuwd wanneer grapperhaus met een reactie komt, voor mijn gevoel is het nu wel iets om zsm te reageren hierop...
bigone schreef:Het word steeds gekker, een huisarts heeft op een overlijdensakte gezet dat de patient door corona was overleden, volgens hem overduidelijk gezien de symptomen. De familie heeft van te voren al aangegeven dat dit er niet op mocht want corona bestond niet, diehard virusontkenners dus. Vervolgens is de huisarts bedreigd en is er aangifte tegen hem gedaan bij het tuchtcollege.
Wat moet je hier nu van denken, oudere overlijd, besmet door familie die niet in corona geloofd??
bigone schreef:Het word steeds gekker, een huisarts heeft op een overlijdensakte gezet dat de patient door corona was overleden, volgens hem overduidelijk gezien de symptomen. De familie heeft van te voren al aangegeven dat dit er niet op mocht want corona bestond niet, diehard virusontkenners dus. Vervolgens is de huisarts bedreigd en is er aangifte tegen hem gedaan bij het tuchtcollege.
Wat moet je hier nu van denken, oudere overlijd, besmet door familie die niet in corona geloofd??
IMANDRA schreef:Maar wacht even, Corona zal sowieso letterlijk als reden voor overlijden zijn opgeschreven? Dat is immers nooit. Ik ben geen medicus, maar het is dan toch 'Overlijden door longfalen/hartfalen/wathetookis door ontsteking in de longen, (mogelijk) veroorzaakt door COVID-virus'?
Dimphyl schreef:het hoger beroep gaat dus vanmiddag om 4uur al behandelt worden.. hoop dat t niet gewonnen wordt!