Ik herken het wel, minder zin hebben om mee te praten als het even wat minder gaat. Ik trigger mezelf om het juist wel te doen. Want het gaat niet altijd goed, niet alleen met afvallen maar in het algemeen in het leven. Ik merk dat ik mezelf beter kan herpakken als ik hier meepraat dat het niet goed gaat, dankzij jullie motivatie.
Es_ther
Geplaatst: 21-04-21 10:11
Ja, jullie werken echt motiverend ! Die virtuele schop die jullie geven is zo verhelderend. En ook leuk dat het soms ook over andere dingen gaat.
Alleen moet Brutus de baby Shet weg, maar ik wil dat niet ... dus ben ook heel druk aan het afwegen om hem wel/niet te kopen als ie groot is..
Waarom zou je het niet doen Esther? Hij is wel echt heel leuk!
Leuke beloning, Maaike! Wat voor paard?
Ik heb de laatste week echt heel weinig zin in koken 's avonds. Heb een keer een flinke pan soep gemaakt waar ik twee dagen van heb gegeten, inclusief lunch, doe vaak iets simpels. Gisteravond was mijn diner een pangafilet en een bakje watermeloen. Maar ik had bij mn lunch een flinke smoothie met groente gehad, dus ik vond dat dat wel kon. Wat eten jullie als je geen zin hebt om te koken maar toch gezond wil eten?
Es_ther
Geplaatst: 21-04-21 11:10
We willen wel graag een huis kopen, en hij moet dan ergens hier in de buurt staan. Hoeft niet luxe, maar wel kosten per maand. En je kan er afgezien van knuffelen verder nog niet veel mee.. dus dat zijn wel dingen. Maar, ik heb m dan wel vanaf baby af aan en dan zie je m wel helemaal opgroeien.
Dus twijfel! Maar gelukkig blijft ie nog ff bij mama en kan ik nog rustig nadenken
gaucho
Geplaatst: 21-04-21 11:27
Weinig tijd maar wel gezond:
- wok noodles met vega stukjes en een zak roerbakgroente - stoommaaltijd - zak oven groente + vlees of vega wat erbij kan op de bakplaat - pureersoep van de AH - vega gyros + salade - wrap met gerookte kipfilet + sla + cottage cheese of hummus
Daarnaast probeer ik slim te plannen zodat ik restjes heb voor dagen met weinig tijd om te koken.
Oh, en ik ben enorm fan van de boeken van Rukmini Iyer, zoals de groene bakplaat. Alleen kort voorbereiden en de oven doet het werk.
Zorro_
Geplaatst: 21-04-21 11:31
Bedankt allemaal! Ik ben ook heel tevreden over de resultaten van de afgelopen week
Hahahaa Roosch. Dat is zó herkenbaar Wie wat waar is Foxy? Ik lees heel veel over Foxy.. Niet mee bekend.
Esther, vervelend van je buik. Is dat inmiddels opgeknapt? Oh ik lees al verder, balen dat het nog wat onrustig is.
Arabella wat heftig.. Gecondoleerd & heel veel sterkte gewenst.
Roosch, oeh cadeautjes! Goeie motivatie
Musli, lekker bezig! Ik heb nog geen motivatie gehad om thuis een work out te doen.. Mehh
Goed bezig Roosch!
Ah lekker Gaucho Gaat de goede kant op dus.
Welkom Ivy! Die turning point heeft bij mij heel lang geduurd. Plots vorige week was deze in eens gewoon helemaal om. Succes!
Eshter, ach wat een lief snoetje!
Heftig ook Imre.. Sterkte en beterschap voor je vader! Fijn dat het wandelen weer goed gaat!
Negerzoen, ah balen zeg. Goed van je dat je je weer kunt herpakken!
Imre, ik herken je wel een beetje in jouw verhaal. Maar je voeding aanpassen én elke dag wandelen doet al heel veel hoor! Als dat iets is wat je makkelijk vol kunt houden, begin hier dan mee Wie weet kun je dit later uitbreiden.
Oh wauw MiccaMaaike! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ook
Oehhh weekendjes weg! Ben ik ook ZO HARD aan toe. Pfff. Heerlijk!
Roosch, Esther, zo herkenbaar die virutele motivatie
Imre, daar kan ik je echt niet mee helpen helaas. Zit heel vaak met hetzelde probleem.
Lastig Esther..Heb je zelf meer paarden? Ik zou niet zo snel een shet kopen denk ik.. Tenzij je het voor (je) kinderen doet? Van wie is hij eigenlijk? Snap wel dat je er aan gehecht bent hoor!
Zo even een dikke bijleespost.
Hier gaat het super! Voel me goed, weinig verleiding, hopelijk een dalende lijn in cm's en kg's. En een stijgende lijn in gezond eten, bewegen en conditie Onwijs genoten ook van het week de afgelopen dagen, had van mij wel door mogen zetten.
Oja het is zo ingeburgerd dat ik het even vergeet. Foxy is mijn crosstrainer, die net zoals alles van persoonlijke waarde in huize Roosch een naam heeft. Dat is ook de reden dat de weegschaal geen naam heeft. Onnozel ding.
Ik ga ook niet zonder hond. Dan voel ik mij echt eenzaam en doelloos
MuSLi
Geplaatst: 21-04-21 19:42
Dag 21 van de challenge zit erop ik heb lekker 1,5e week vrij nu. Echt een heerlijk vooruitzicht. Maandag en woensdag volgende week ben ik echt, echt vrij. In de zin van kindloos
Dan ga ik lekker met de racefiets op stap en een lange run/wandeling doen. Kijk er nu al naar uit
gaucho
Geplaatst: 21-04-21 20:21
Lekker Ik heb een lang weekend, ga naast klussen hopelijk ook wat buiten doen.
Buiten PT net was heerlijk, flink krachttraining gedaan.
Ik doe mee met Maaike en heb ook een paard gekocht als beloning EN als motivatie voor het afvallen
Al heb ik momenteel een methode om af te vallen die ik niemand toewens: galstenen (inclusief galkolieken). Ik heb een paar kolieken gehad en sindsdien doet het continu pijn, met uitstraling naar m’n maag waardoor ik geen trek heb. Wel makkelijk, niet leuk
Es_ther
Geplaatst: 21-04-21 22:30
Detroit schreef:
Ik ga ook niet zonder hond. Dan voel ik mij echt eenzaam en doelloos
Haha wie z’n hond mag ik lenen ?
Wat leuk Ryder! Wat voor paard heb je gekocht ?
En beterschap. Wat balen zeg!
En goed bezig allemaal met sporten! Hier een cheatday en niet gesport, morgen weer lekker klimmen na werk
Pallatin
Geplaatst: 21-04-21 22:35
Hoi Dames, ik ben even niet zo actief wegens knetterdrukke werkweken, hopelijk kan ik dit weekend wat uitgebreider posten. Maar moest 1 ding alvast even typen...Arabella: gecondoleerd en enorm veel sterkte voor jou en je familie
gaucho
Geplaatst: 22-04-21 07:32
Moge!
Zo leuk Ryder Ik kom een keer een bosritje bij jullie doen
Zo, ik heb mezelf vanochtend maar even voor het ontbijt het huis uit gesleept voor een rondje hardlopen. Deed ik vorige zomer ook, maar ik moest echt ff de moed vinden nu. Was achteraf toch wel lekker, 5 kilometer gelopen in weer een sneller tempo. Ik combinatie met de workout van gisteren zal ik mijn benen wel gaan voelen, en vanavond ook nog een lading hooi lossen
Vind het wel erg lekker voelen dat ik zo fit ben, ik heb echt veel meer energie.