Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:17

AMCM schreef:
Afanaisa91 schreef:
Kan het niet nog een vals-positieve test zijn, nog een virus restje van de vorige ronde, of hebben ze ook echt klachten?

Net hier de HA gebeld, of ik wat kan doen aan m’n aanhoudende oogpijn. Ze hadden die klacht nog niet eerder gehoord, en bellen morgen terug. Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren, maar niet geschoten is sws mis.

Ik had ook oogpijn. Kan dat niet te maken hebben met de oogspier? De spierpijn vond ik enorm heftig aan corona, veel erger nog dan de pijnlijke longen.

Ohh had? Nu niet meer hoop ik?
Hmm ja zou zeker kunnen. Niet echt iets waar ik veel ervaring mee heb, maar ik had ook spierpijn idd. Wel bijzonder dat er meer mensen zijn met oogklachten, en dit voor de HAP nieuw info is. Ik zal morgen de spierpijn ook ff opwerpen!

AMCM schreef:
Toch veel mensen met dezelfde klachten! Hoe frustrerend is het om zo snel buiten adem te zijn -O- zoveel werk maar het lukt gewoon niet. Een uur of 2 wakker en ik ben alweer bekaf.

Ja demotiverend hé? Ik moest ook echt mentaal afschalen en hulp accepteren. Dit is het nu nou eenmaal ff -O-

Oeps, sterkte Zertab. Dat doet vermoeden, maar hopelijk ben je er snel van af.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:26

Afanaisa91 schreef:
Kan het niet nog een vals-positieve test zijn, nog een virus restje van de vorige ronde, of hebben ze ook echt klachten?

Net hier de HA gebeld, of ik wat kan doen aan m’n aanhoudende oogpijn. Ze hadden die klacht nog niet eerder gehoord, en bellen morgen terug. Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren, maar niet geschoten is sws mis.

Opnieuw (lichte) klachten.
Hij was echt meerdere keren negatief op de test, dus dit is wel écht positief.

Vorige ronde overigens 1,5 dag echt flink ziek. Hoge koorts. Verder hoesten. En nu licht hoesten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:40

En wbt die ogen. Had ook een soort flitsen in m'n rechter oog net knipperen. Dat vond ik wel gek maar hield niet lang aan gelukkig.

Leidinggevende gesproken. Klachten vrij houden ze momenteel niet meer aan want het tekort is te groot afhankelijk hoe ik erin stond. Ben benieuwd. Morgen hebben we contact. Ik snotter en hoest nog dus of dat helemaal weg is. Ik ben wel in staat om te werken, maar wel gezegd dat ik de verantwoordelijkheid niet wil dragen en dat ik die terug leg bij hun als ze willen dat ik ga komen. Zou het echt rot vinden als ik nog mensen besmet. Ik wil best een mond masker op hoor maar voelt toch dubbel dan.
Maargoed dat gaat dus gewoon werken worden.

Hoop vooral dat m'n zoontje van 2 negatief blijft. Hij snottert licht en hoest soms maar test al de hele week negatief dus dan zal het wel negatief zijn lijkt me. Hij werkte in ieder geval goed mee met testen.
Ergens had ik het weekend ook op een positieve test gehoopt. Scheelt zoveel gedoe de komende weken weer met die stomme tests enzo steeds.

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:00

Zijn er hier mensen dit ook nek spierpijn hebben?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:01

Ik ben nu 4 dagen ziek en vandaag benauwder dan ervoor.

Vrijdag ziek geworden en pas zaterdagavond positief getest op een zelftest. Dadelijk naar de ggd. De beesten verzorgen en verder niks.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:03

Zertab schreef:

Wel gehad! Nu niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:23

Afanaisa91 schreef:
Hmm ja zou zeker kunnen. Niet echt iets waar ik veel ervaring mee heb, maar ik had ook spierpijn idd. Wel bijzonder dat er meer mensen zijn met oogklachten, en dit voor de HAP nieuw info is. Ik zal morgen de spierpijn ook ff opwerpen!

AMCM schreef:
Toch veel mensen met dezelfde klachten! Hoe frustrerend is het om zo snel buiten adem te zijn -O- zoveel werk maar het lukt gewoon niet. Een uur of 2 wakker en ik ben alweer bekaf.

Ja demotiverend hé? Ik moest ook echt mentaal afschalen en hulp accepteren. Dit is het nu nou eenmaal ff -O-

Oeps, sterkte Zertab. Dat doet vermoeden, maar hopelijk ben je er snel van af.

Oogpijn is gelukkig weg inderdaad, net als de spierpijn. Heel soms voel ik het nog vaag maar meestal niet. Ik hoop dat het bij jou ook snel wegtrekt :)

Wat bij mij nog rest (corona sinds 17 februari) is die extreme vermoeidheid, kortademigheid, brandende longen bij inspanning, hoest, bijna dagelijks hoofdpijn, en geur- en smaakverlies.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:23

Vandaag weer aan het werk maar valt vies tegen.
Ben best moe nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:24

Zertab schreef:

Had ik inderdaad ook, dit lokte 2 / 3 x een migraine-aanval uit op 2 weken tijd.
Normaal heb ik slechts 1x per maand (hormonale) migraine.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:45

En ook geen honger. En als ik eet, smaakt het me niet

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 16:59

Blijf het apart vinden om achterbaan gevoelens te hebben terwijl ik stil zit op de bank.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:25

Zertab schreef:

Ja mijn vriend. Heel heftig.

Ik ging echt kapot aan de spierpijn in mijn rug en heupen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:40

AMCM schreef:
Zertab schreef:

Had ik inderdaad ook, dit lokte 2 / 3 x een migraine-aanval uit op 2 weken tijd.
Normaal heb ik slechts 1x per maand (hormonale) migraine.

Hier hetzelfde verhaal. Maar ook andere plekken van mijn lijf gigantische spierpijn

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:50

Zertab schreef:

Ja enorm gehad, vreselijk.

Hier vandaag vh eerst weer op kantoor geweest. De reis erheen (half uurtje reistijd) viel al wat tegen, toch intensief wel dat autorijden blijkbaar.

Ondanks dat we op kantoor met een klein clubje zaten, echt de focus van een mug... 0 concentratie en op gegeven moment echt met oordoppen in zitten werken omdat ik mij anders niet kon focussen als mijn collega's aan het bellen waren enz. Dat valt mij toch tegen moet ik zeggen hoor, niet verwacht dat dat zo'n impact zou hebben nog. 2uurtjes eerder gestopt om even iets meer rust te pakken, vanavond maar op tijd naar bed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:56

Ik wil het belang benadrukken van de zelftest ook in je keel uitvoeren én in je neus.

Zelftest neus: negatief
Zelftest neus en keel: positief
Pcr: positief

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:58

Hebben jullie ook weinig eetlust gehad? Ik heb mijn smaak gelukkig nog (reuk wel weg), en het eten smaakt me ook wel. Heb alleen geen eetlust, constant een vol/ietwat misselijk gevoel. Ik eet nu dus wel wat me smaakt en waar ik zin in heb. Was aan het afvallen dus het is niet erg dat ik nu al wat kwijt ben (volgens mij een goede kilo in een week), maar ik heb op internet ook wel gelezen dat het wel belangrijk is om goed te blijven eten voor je spierbehoud. Hoe hebben degene met een slechte eetlust dit gedaan?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:03

Herkenbaar. Niet echt honger, en als ik dat gevoel heb en ga eten, meteen weer vol.

Heb vandaag een beetje kwark op, half peperkoek je, halve tosti en halve rijstwafel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:13

Niet misselijk maar ook niet echt honger en al helemaal geen trek. Behalve in chocolade. Maar dat heb ik niet in huis en kan ik okk niet halen. Dat is wel irritant ;)

Vandaag voel ik me weer wat minder goed dan gisteren en vannacht veel moeten hoesten. Ik heb gisteren denk ik okk teveel gedaan waardoor ik 'm nu teeug krijg....

Heb wel weer een beetje m'n temp terug. Ik zit al een week in 17 graden het warm te hebben. Normaliter zou ik het echt koud hebben maar kachel aan was echt te veel 3n daarbij ook extra trigger voor m'n holtes. Vandaag voor het eerst sinds een week weer hoger gezet omdat ik het koud kreeg. Behalve m'n hoofd dan. Dat blijft een gloeiboei.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:14

Marcella schreef:
Blijf het apart vinden om achterbaan gevoelens te hebben terwijl ik stil zit op de bank.

Momenteel ook corona dan?
Of gewoon van de normale last van je longen enzo?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:19

Naweeën corona volgens Ha. Begin er mijn twijfels over te hebben, maar hoe krijg je dit aan verstand van ha. Ook aan het kijken geweest om over te stappen naar andere ha, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :=

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:26

Marcella schreef:
Naweeën corona volgens Ha. Begin er mijn twijfels over te hebben, maar hoe krijg je dit aan verstand van ha. Ook aan het kijken geweest om over te stappen naar andere ha, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :=

Ik snap het niet helemaal. Je denkt dus dat je ander klachten hebt, die niet door Corona komen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:29

Tancreda4 schreef:
Niet misselijk maar ook niet echt honger en al helemaal geen trek. Behalve in chocolade. Maar dat heb ik niet in huis en kan ik okk niet halen. Dat is wel irritant ;)

Vandaag voel ik me weer wat minder goed dan gisteren en vannacht veel moeten hoesten. Ik heb gisteren denk ik okk teveel gedaan waardoor ik 'm nu teeug krijg....

Heb wel weer een beetje m'n temp terug. Ik zit al een week in 17 graden het warm te hebben. Normaliter zou ik het echt koud hebben maar kachel aan was echt te veel 3n daarbij ook extra trigger voor m'n holtes. Vandaag voor het eerst sinds een week weer hoger gezet omdat ik het koud kreeg. Behalve m'n hoofd dan. Dat blijft een gloeiboei.

Hier ook, mijn hoofd gloeit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:30

Yvankaxx schreef:
Hebben jullie ook weinig eetlust gehad? Ik heb mijn smaak gelukkig nog (reuk wel weg), en het eten smaakt me ook wel. Heb alleen geen eetlust, constant een vol/ietwat misselijk gevoel. Ik eet nu dus wel wat me smaakt en waar ik zin in heb. Was aan het afvallen dus het is niet erg dat ik nu al wat kwijt ben (volgens mij een goede kilo in een week), maar ik heb op internet ook wel gelezen dat het wel belangrijk is om goed te blijven eten voor je spierbehoud. Hoe hebben degene met een slechte eetlust dit gedaan?

Mijn eetlust was volledig weg, heb 6 dagen enkel water gedronken en een klein beetje noodzakelijke yoghurt om pijnstillers te kunnen nemen. Reuk- en smaakzin zijn nog steeds weg. Na 2 weken kwam mijn eetlust pas een beetje terug.

Ik had veel spier- en vochtverlies volgens mij, -4 kg in een week en voelde mijn beenspieren ook echt verdwijnen.

Ik zou je gevoel volgen en gewoon eten waar je zin in hebt, hoe weinig ook, je eet daarna wel weer bij om op krachten te komen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-22 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:30

Mijn keel brandt like hell. Bij jullie ook?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 18:32

Ja ik denk dat de duizeligheid en oorsuizen ergens anders door komen. Heb in het verleden wel vaker last van duizeligheid gehad. Oorsuizen heb ik ook al heel lang, maar is sinds corona vele malen erger geworden.

Benauwd wel door corona, maar kan ook door de chronische bronchitis komen en hartklopping door medicatie gebruik (luchtwegpuffer is ook al bekend bij ha).