2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:33

Sporten is altijd motiverend Faringo! Vind het zelf altijd zonde om te snaaien na het sporten, eet dan liever iets gezonds :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:36

Anthea schreef:
Sporten is altijd motiverend Faringo! Vind het zelf altijd zonde om te snaaien na het sporten, eet dan liever iets gezonds :P

Klopt na het sporten voel ik me ook altijd goed en pak ik inderdaad fruit of kwark. Ik weet alleen met die rug nu niet in hoeverre sporten gaat lukken en/of het door het sporten niet erger wordt. Maar daar kom ik maar op 1 manier achter....gewoon gaan en ervaren :Y) .

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:23

magda_90 schreef:
_evelien_ schreef:
Ik doe voornamelijk op gewicht. En op zicht.

Op mijn broek. :+ Ik moet binnenkort echt kleinere broeken kopen want zelfs mijn riem is op het eind qua gaten bij prikken. _O-

Dat is een goed teken! Ik zeg shoppen! ;)

magda_90

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 19:26

Wil ik van het voorjaar pas gaan doen. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:08

Haha goed teken Magda!

Ik wil vanaf januari naast gewicht ook centimeters bij gaan houden, dubbele motivatie. In september hebben we een bruiloft van een van mijn beste vriendinnen en dan wil ik goed voor de dag komen :))

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 09:26

Anthea wat ga je lekker! supergoed!

Faringo, al het begin is moeilijk.. Is het misschien makkelijker om voor nu te proberen om op gewicht te blijven ipv af te vallen? Wel supergoed dat je gestopt bent met roken!

Magda, lekker bezig! Straks een extra grote beloning met allemaal nieuwe kleding waar je je lekker in voelt!

Ik ging vanochtend op de weegschaal staan... En zowaar: 79,7 kg. Zit nu dus op -5,3, ben het hele jaar nog niet onder die vervloekte 80 kg gekomen, en nu is het gewoon gelukt. Superlekker gevoel. Gister ook een lekker rondje van 5km hardgelopen. Nog wel een paar keer moeten wandelen tussendoor, maar had toen ik er weer mee begon echt niet verwacht dat dat nu al zo goed zou gaan.

Moest even mijn blijheid kwijt :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:14

Tortilla, dat is inderdaad het plan ja om niet zwaarder te worden dan dit. Vooralsnog gaat het aardig. 3 december (tevens de dag dat ik stopte) 5 dagen naar Edinburgh geweest dus genoten van lekker en veel eten. Toen zat er eigenlijk al 1,7 bij. Op dit moment is dat 2 kilo dus het blijft ondanks meer snoepen nog wel stabiel. Dus als ik nou dat snoepen eens zou laten en meer ga bewegen dan zou er niets aan het handje moeten zijn haha.

Super dat jij onder de 80 zit! Gaaf gevoel geeft dat he, weet ik ook nog goed dat gevoel. Super ook dat je 5 kilometer bent gaan hardlopen. Dat is mijn doel ook, maar ben echt pas net begonnen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:16

Mooie resultaten hier. Ik was echt sjacherijnig de laatste dagen. Ik zag foto's van mezelf en baalde zo dat ik echt een paar dagen aan een crash dieet heb gedaan, maar ik viel niets af en het vasthouden van het vocht werd erger.
Dus besloten dat dat ook niet werkt dus nu ga ik me maar aan mijn calorien houden.
Ook omdat er bij de revalidatie iemand is uitgevallen en ik vandaag start in plaats van 21 januari en daar ben ik ook wel erg blij mee! Nu kan ik dus langzaamaan gaan sporten en krijg ik de begeleiding van de dietiste.

Hoe gaan jullie de kerstdagen doen? Ik heb het jaarlijkse goutmetten geruild voor aziatische stoomhapjes en hotpot. Mijn schoonouders maken dingen die ik niet lust, dus dat is een natuurlijke selectie en verder ga ik niet al te strikt zijn, maar zeker ook niet helemaal los.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:03

Ik moet werken met kerst, dus geen verleidingen hier. Lijkt me echt lastig! Wat is hotpot?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:39

Ik ga over de hele dag gewoon proberen wat meer te bewegen en verder gewoon normaal te eten. De etentjes kom ik niet onderuit (wil ik ook niet) maar ik ga me niet helemaal laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:55

Netjes tortilla! Altijd een fijn gevoel om eindelijk onder een bepaald gewicht te zitten :))

Ik ben alleen met de feestdagen dus geen verleidingen, alleen vrijdag een feest met een open bar := Dat word vooral vodka en whiskey denk ik :')

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:41

Hotpot is een soort fondue met bouillon waar je ook groentes en vlees in kunt doen. Chinees is het eigenlijk.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:48

Zo rottig dit...iedere dag neem ik me voor naar de sportschool te gaan en iedere dag ben ik aan het einde van de werkdag dat ik er zo geen energie voor heb....schiet niet op zo. Terwijl ik weet dat als ik ga ik me daarna wel weer erg voldaan voel. Maar hoe kan ik dit doorbreken.......word er moedeloos van. Gelukkig krijg ik het vanaf volgend jaar wat minder hectisch op het werk. Dat komt mijn energielevel wel ten goede. Zelfs de laatste paar kilo's afvallen kunnen me niet over de streep trekken.

Hotpot klinkt errug lekker :D

Ik zit tweede kerstdag waarschijnlijk ook alleen dus dat scheelt een hoop eten inderdaad. Hier vrijdagavond ook een kerstborrel met eten/drinken en in jaren '20 thema. Mag van mezelf niet al te veel wijn drinken maar de feestjes hier zijn nogal berucht....

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:08

Faringo, dat in combinatie met gestopt zijn met roken, petje af hoor.

Voor aankomende twee weken is mijn streven om te blijven sporten en op gewicht te blijven. Ik ben wel van plan om lekker te gaan genieten. Dan daarna weer in het gareel.

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:27

Faringo schreef:
Zo rottig dit...iedere dag neem ik me voor naar de sportschool te gaan en iedere dag ben ik aan het einde van de werkdag dat ik er zo geen energie voor heb....schiet niet op zo. Terwijl ik weet dat als ik ga ik me daarna wel weer erg voldaan voel. Maar hoe kan ik dit doorbreken.......word er moedeloos van. Gelukkig krijg ik het vanaf volgend jaar wat minder hectisch op het werk. Dat komt mijn energielevel wel ten goede. Zelfs de laatste paar kilo's afvallen kunnen me niet over de streep trekken.

Hotpot klinkt errug lekker :D

Ik zit tweede kerstdag waarschijnlijk ook alleen dus dat scheelt een hoop eten inderdaad. Hier vrijdagavond ook een kerstborrel met eten/drinken en in jaren '20 thema. Mag van mezelf niet al te veel wijn drinken maar de feestjes hier zijn nogal berucht....

De oplossing; gewoon gaan, ookal ben je nog zo gaar, direct uit je werk, sportkleding en aan en gaan. Dat werkt echt het allerbeste! Als je eenmaal zit ben je te gaar om nog wat te doen, ik spreek uit ervaring :+

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:58

Heb je helemaal gelijk in. Punt is alleen dat ik nu pas thuis ben, als ik dan gelijk door ga zonder te eten dan val ik om. Dus vaak kleed ik me gelijk om, dan wat eten en dan door. Dat werkt ook aardig, alleen nu even niet haha. Maar komt wel weer. Over twee weken lekker vrij, kan ik mezelf weer even goed herpakken.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:23

En 's ochtends sporten is geen optie? Ik heb precies hetzelfde, 's avonds naar de sportschool zit er niet in. Maar 's ochtends kan ik me wel zetten. Of met iemand samen afspreken? Extra stok achter de deur.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:27

Eet even een boterham anders voor het sporten die je meeneemt of iets anders rond de 100kcal (of wat je zelf goed lijkt) en je kan er even tegenaan, na het sporten kan je dan avondeten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 20:35

magda_90 schreef:
Op mijn broek. :+ Ik moet binnenkort echt kleinere broeken kopen want zelfs mijn riem is op het eind qua gaten bij prikken. _O-

Vond van de week een riem in de kast in een vergeten hoekje.
Voor de gein eens om gedaan op het gaatje waar hij ooit op zn ruimst gezeten heeft.
Dat was even schrikken! Holy kriebels kippenvel, dat ik ooit zo dik ben geweest.
Ome Willem zou zingen:" deze vuist op deze vuist en dan past er nog wat tussen!"
De rest van de dag een dikke smile gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:10

Sportkleding anders mee naar het werk en bv iets meenemen als een proteïne bar of noten oid? Dan kan je meteen naar de sportschool vanuit werk.

Jorika :)) kan me voorstellen dat je de rest van de dag een smile had :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 01:35

Ik denk dat ik met de kerstdagen gewoon van het lekkere eten ga genieten. Het zijn maar twee daagjes. :o Deze week let ik meer op mijn eten en dat zal ik ook weer de dagen na kerst doen. Maar met kerst ga ik even geen calorieën tellen.

@Faringo, inderdaad in de ochtend gaan of wat extra eten meenemen voor na werk en gewoon gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:33

Helaas in de ochtend geen optie in verband met werk want anders zou ik dat zeker doen. In de weekenden pak ik wel de ochtend. Ben echt een ochtendmens. Maar komt goed, krijg vanzelf weer echt zin om te gaan. Volgende week lekker vrij dus dan pak ik de draad weer goed op.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:25

Deze maand is toch wel lastig hoor.. vanavond kerstborrel van mijn man zijn werk. Ga proberen niet zo veel te eten.. :+
Met de kerstdagen kerstavond bij mijn schoonouders eten, eerste en tweede kerstdag thuis. Heb me voorgenomen om niet te veel gaanaar eten. Geen calorieën tellen deze dagen. Ik ga gewoon in januari weer strak in het gareel.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:40

Vanochtend weer mijn weekelijks weegmoment.. valt mij nog mee zo tijdens de feestdagen, 74,2 kg. Als ik dit stabiel kan houden moet er in januari weer een kleine 3 kilo af. Gaat vast lukken. Hoe vergaat het jullie deze dagen?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:43

Dat valt inderdaad wel mee, Evelien!

Gisteren woog ik 73 kilo. De komende dagen ga ik lekker genieten met mate en daarna ben ik weer wat strenger. Nog maar 3 kg te gaan. *\o/*

Eergisteren ben ik trouwjurken gaan passen en ik ben geslaagd, hoor! :D De trouwjurk die ik al had was een tweedehands. Uiteindelijk begon het wel te kriebelen om trouwjurken te gaan passen, dus dat heb ik gisteren gedaan. Ben zo blij met de nieuwe jurk! <3 Eind februari heb ik weer een pasafspraak en dan moet ik wel rond mijn streefgewicht zitten. Moet wel te doen zijn. :j