Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:00

@Proven hoe zorg je er dan voor dat je niet te veel eet? Misschien heb je daar wel tips voor?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:03

Ja ik hou het bij in myfitnesspal. Als ik moet werken of een drukke dag heb dan bereken ik de dag van tevoren alles al helemaal uit zodat ik het in de ochtend alleen hoef te pakken en er niet meer over na hoef te denken. Ik bewaar altijd 2 tussendoortjes voor de middag wanneer de ergste honger komt en ik neem een koffie of cappuccino dat helpt ook bij de honger.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:07

Proven: dat had ik dus ook. Maar ik kwam mezelf al tegen met de 30x op 45 kg tegengewicht. Ik zei; die kan ik net zo goed overslaan zo makkelijk! Maar na 30 keer heb je toch wel door dat je wat aan het doen bent :j .

Normaal doe ik dit apparaat iets van 3x 10 met 35 kg tegen gewicht. Deze keer ff op een heel andere manier dus. Over een tijdje weer eens kijken of het dan makkelijker gaat! *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:09

Ik vind eigenlijk de manier waarop je het normaal doet logischer, wat is het voordeel van 30 herhalingen? :=

Ik hou idd ook alles bij in MFP, als ik het zo zie, vind ik het veel makkelijker om me eraan te houden.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:33

Het was gewoon eens een uitdaging :D .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 13:46

Alleen met tegengewicht train je geen stabiliteit en core. Daarom leer je de losse pull ups sneller als je die met een weerstandsband doet of boven begint en je laat afzakken waarna je op een verhoging stapt en weer bovenaan begint.
De machine die druk geeft onder je knieën haalt heel veel balans en kracht weg aan de oefening.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:59

Ik schrok eerst bij het lezen van pull ups met x gewicht van Sintara.. Ik dacht bij mezelf: kan nog geen eens 1 volledige zonder weerstand :+. Maar ik begrijp dat je met de weerstand machine bedoeld lol. Ik doe deze nu op 23 kg. Maar echt geen 30 reps. Wat is het nut daarvan ?

Waarom ik 4 liter moet drinken, is me ook nog niet geheel bekend. Zal het maandag bij de les weer is vragen. Maar zak vast goed zijn voor de afval stoffen :+.

Ik kan ook echt heel de dag door eten. Net een groot bord op. Maar ben nooit tot zelden echt verzadigd. Tenzij ik daarna gewoon se snoepjes induik. Anders echt niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:17

Mag ik ook meekletsen? Ik hoop dat dit me een beetje over mijn drempelvrees heen zet ook te gaan sporten alleen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:39

chimello schreef:
Mag ik ook meekletsen? Ik hoop dat dit me een beetje over mijn drempelvrees heen zet ook te gaan sporten alleen :+

Tuurlijk voel je welkom!! Heb je een bepaalde sportschool op het oog?

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:39

Tuurlijk Chimello, welkom!
Van tevoren voor jezelf bedenken wat je precies gaat doen en in welke volgorde. Dan hoef je niet daar te zoeken en (voor je gevoel een beetje onbenullig) staan gaan nadenken, maar kan je gewoon meteen lekker aan de slag en blijf je bezig. Echt niemand gaat je raar aan kijken de meeste mensen gaan alleen volgens mij. Alleen in het weekend zie ik veel stelletjes en vriendinnen, maar doordeweeks bijna iedereen alleen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:41

Ik heb net 1,5 uur gesport. Even uitpuffen haha dan zal ik uitgebreider posten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:43

Afvalstoffen scheid je niet meer uit met meer drinken.
Alleen meer verdund.
Was vorige week nog een wetenschappelijk tv programma waar ze dat getest hadden.
1x met iemands normale drinkpatroon (ik meen ongeveer 1,5 l vochtinname per dag) urine gemeten van een etmaal en 1x met ik geloof 3 liter vochtinname.
Hoeveelheid afvalstoffen die hij in die etmaal via urine had uitgescheiden was exact gelijk.
Alleen bij 2x zoveel drinken was de urine veel meer verdund, want hij had uiteraard wel veel meer geplast.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:52

chimello schreef:

Tuurlijk! Misschien kun je in het begin met een bokker mee als je bij iemand in de buurt woont.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:06

J0anieke schreef:
Hoi dames!
Ik lees/praat ook graag mee! Zit de laatste tijd een beetje in een dip en vorig jaar heb ik rond dit tijdstip veel gesport in de sportschool, toen voelde ik me veel blijer en fitter dus besloten dat ik weer ga beginnen.

Heb een voor foto gemaakt, verder doe ik niet echt meten. Af en toe op de weegschaal, maar gezien ik veel krachttraining ga doen verwacht ik eigenlijk dat dat cijfertje sowieso eerst omhoog gaat i.p.v. naar beneden.. :')
Ik eet ook gewoon nog wat ik wil en hoop door een paar keer in de week te sporten mn lichaam iets bij te werken. :D

Welkom!
En Chimello natuurlijk ook.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:13

Ja ik vind 4 liter ook echt heel veel, vooral als je zoveel moet plassen, ook 's nachts. Dat betekent volgens mij alleen maar dat je je nachtrust verpest door zoveel drinken en dat vind ik wel zonde.

Welkom J0anieke en Chimello! Inderdaad, veel mensen gaan alleen en dat is totaal geen probleem. Ikzelf ga wel vaker met mijn vriend er heen, maar we doen compleet andere dingen en zien elkaar pas weer als we weer naar huis gaan. Dus praktisch is het ook alleen!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:17

Ik ga ook alleen sporten. Vond het eerst fijner om te sporten als het rustig is, maar merk dat ik het nu fijner vind als het juist druk is omdat er dan zoveel verschillende mensen rondlopen (met verschillende lichaamsbouw etc..) :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:49

Zo, vandaag dus gestart met mijn nieuwe schema. De armkracht, schouders, het klimmen bleef nu wat achter tijdens de run. Mooi moment om nu dus te gaan starten met wat meer gerichte krachttraining op dat gebied. Vond het om twee redenen wat spannend. Ten eerste had ik veel oefeningen nog nooit gedaan en ben ik bang dat ik ze verkeerd uitvoer. Ten tweede omdat ik mijn sleutelbeen twee keer heb gebroken. Die kant doet dan ook heel snel zeer en het is dan ook de kunst om die rustig sterker te maken. Ik heb, voor mijn gevoel, dan ook echt met baby gewichtjes moeten trainen maargoed ik moet ergens beginnen. Hoop over een maand alweer een stuk verder te zijn. Dit is mijn huidige schema (in willekeurige volgorde):

5min infietsen

Hammer curl (dumbbell)
Lat pulldown (single arm)
Leg extension
Seated overheid press (dumbbell)
Triceps dip (assisted machine)
Chin up (assisted machine)
Face pull (cable)
Bicycle crunch
Jump squat

5 min uitfietsen

Ik heb er zelf nog een kwartier hardlopen aan toegevoegd zodat ik ook wat cardio mee pak. Liep alleen na 12 minuten tegen de noodstop aan van de loopband waardoor mijn training gelijk stil lag en toen was ik er ook klaar mee.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:30

Marije_jiplover schreef:
Afvalstoffen scheid je niet meer uit met meer drinken.
Alleen meer verdund.
Was vorige week nog een wetenschappelijk tv programma waar ze dat getest hadden.
1x met iemands normale drinkpatroon (ik meen ongeveer 1,5 l vochtinname per dag) urine gemeten van een etmaal en 1x met ik geloof 3 liter vochtinname.
Hoeveelheid afvalstoffen die hij in die etmaal via urine had uitgescheiden was exact gelijk.
Alleen bij 2x zoveel drinken was de urine veel meer verdund, want hij had uiteraard wel veel meer geplast.

Oh dat is wel interessant ! Ik ga het nog navragen. Ik probeer gewoon sowieso meer te letten op mijn vocht inname, daar ik anders echt te weinig drink

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:43

2.5 a 3 kilo als je sport ( en dus zweet) is niet gek. Vochtbeperking is 1 liter per dag, das echt afzien.
Waar het vooral om gaat is je natrium. Meer water drinken krijg je een lager natrium gehalte van.
Natrium geeft een reactie in je spiercellen, welke krijg ik op dit tijdstip even niet uit mijn blote hoofd gestampt. Daar kan ik later op terug komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:32

Goh ik wil graag mijn beenspieren sterker maken, omdat ik zoveel last van mijn benen heb. Ik heb een B_ND resistance band gekocht omdat ik wel fitness kanalen volg en thuis een beetje oefeningen doe maar zou toch wel graag ook echt een uurtje bezig willen zijn. Ik woon echt in een boeren gat en gebruiik openbaar vervoer dus ik heb niet heel veel opties :+

Maar ik kan 1 a 2x per week gaan en twijfel of ik geen personal coach wil die kan helpen eerste maandje en erna gewoon zelfstandig sporten. Maar heeft iemand daar ervaring mee?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:46

Chimello, zelf geen PT gehad, maar kan mij goed voorstellen dat het fijn is. Zeker als fitness helemaal nieuw voor je is :)
Op YouTube zijn er ook veeeel video's met weerstand banden en lichaamsgewicht te vinden
En welkom joanieke!

Ik ben wel benieuwd smurffie.
Maakt het nog echt veel uit of je water of thee (munt/groen) drinkt?

Klinkt als een goed schema Inge!
Vanmorgen weer getraind, inmiddels de monkeybar nu helemaal :) is een snelle verandering!
Nu komende 2 weken focussen op chinups. Al wat video's met tips gekeken. Hoop dat ik ze over 2 weken zonder band kan :))

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:55

Suuszels schreef:
Chimello, zelf geen PT gehad, maar kan mij goed voorstellen dat het fijn is. Zeker als fitness helemaal nieuw voor je is :)
Op YouTube zijn er ook veeeel video's met weerstand banden en lichaamsgewicht te vinden
En welkom joanieke!

Ik ben wel benieuwd smurffie.
Maakt het nog echt veel uit of je water of thee (munt/groen) drinkt?

Klinkt als een goed schema Inge!
Vanmorgen weer getraind, inmiddels de monkeybar nu helemaal :) is een snelle verandering!
Nu komende 2 weken focussen op chinups. Al wat video's met tips gekeken. Hoop dat ik ze over 2 weken zonder band kan :))

Ik heb ook lekker spierpijn op de juiste plekken nu. Goed dat je zo snel vooruit gaat!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:33

Wanneer je na 2 weken enorm hoesten weer gaat sporten. Want het hoesten is bijna weg En er dan een enorme chemische lijmlucht hangt ivm verbouwen. Direct dikke hoestaanvallen weer. Ugh. :+

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:39

MarlindeRooz schreef:
Wanneer je na 2 weken enorm hoesten weer gaat sporten. Want het hoesten is bijna weg En er dan een enorme chemische lijmlucht hangt ivm verbouwen. Direct dikke hoestaanvallen weer. Ugh. :+

:(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:40

Ja en het Squad rek is niet beschikbaar. Ga niet 60 kilo alleen staan squatten zonder zo’n beveiligings rek. :=