3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:10

@urosa, oh volg je me op instagram?

De gerechten maak ik zelf ja maar de recepten zijn van kicgirls (programma dat ik volg.)

@Briseis ja dat schommelen doe ik normaal ook veel maar nu zit ik toch al een tijd 'vast' op 73. (En dat terwijl ik liever 68/69) ben dus het heeft een beetje een positive mindset nodig om er niet depri van te worden. :')

Lis_oi yum die "taart" klinkt super lekker.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:17

Nagini: nee, we zijn vriendjes op FB :+ Nog van 2-3 jaar geleden denk ik? Toen we ook samen in de app zaten, ben ik toen uitgegaan omdat ik nogal issues met eten kreeg. Is die app trouwens nog alive?

Qua eten heb ik inderdaad vaak het geld er niet voor over om echt zo te gaan eten, maar het klinkt allemaal wel verrukkelijk. Misschien 1x per week ofzo eens iets speciaals maken.

Dinsdag lichte krachttraining gedaan en gisterochtend paardgereden, was al wel warm zeg! Vandaag denk ik even een rust dagje.

O: 2 kampioentjes met kipfilet
T: banaan
L: bapao of tosti (ligt eraan wat mijn vriend wil)
T: wortels
A: Zilvervliesrijst met kip, broccoli en tomaat
T: bakje magere perzik yoghurt
B: niks :+ heel misschien wat in de tuin doen

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:09

Huh? Weet je zeker dat je de goeie hebt? :')
Ik kan me niet herinneren dat ik in een app heb gezeten.

Kwa kosten valt het reuze mee trouwens. Dacht ik eerst ook, maar niet duurder dan normaal.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:04

Ik heb mij hier ooit al eens gemeld, maar vaak waren het bij mij impulsieve ideeën om af te vallen. Nu ben ik er wel heel bewust mee bezig en zou ik dus graag weer komen meepraten!

Ik ben 20 jaar en heel wat kilo's te zwaar. Mijn doel is om 20 kg af te vallen en dan verder te kijken.
Ik heb bij de bieb eens wat boeken opgehaald (o.a. Sonja Bakker) om ideeën op te doen en om te zien wat nou eigenlijk een gezond eetpatroon is. Ik ben zelf niet zo hele moeilijke eter maar wel een beetje kieskeurig, dus daarom kies ik er niet voor om bijvoorbeeld de weekschema's van sonja bakker aan te houden.

Ik hoop dus ook in dit topic wat ideeën op te doen en ook feedback te krijgen natuurlijk :) . Daarom ben ik ook benieuwd wat jullie van mijn lijstjes vinden:

Gisteren:
o; twee bruine boterhammen met vruchtenhagel
t; appel
l; twee volkoren wraps beide belegd met een beedje zuivelspread met tuinkruiden, twee plakjes kipfilet en ijsbergsla
t; pakje liga evergreen (2 koeken)
a; gebakken aardappeltjes met een rundervink en ijsbergsla met komkommer, tomaat en een beetje slasaus, en als toetje een beetje magere vruchtenyoghurt
t; eierkoek

Totaal: 1676 calorieën

Vandaag:
o; magere vruchtenyoghurt
t; komkommer en tomaatjes
l; twee pistoletjes met jong belegen kaas en een opkikker
t; liga evergreen pakje
a; weet ik nog niet
t; halve mango

Totaal (zonder avondeten):
800 kcal

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:33

Je lijstje klinkt lekker Sophie! Hoe groot ben je?
Ik vind namelijk 1676 kcal niet erg veel (en 800 al helemaal niet, maar ik hoop dat je een groot avondeten hebt haha). Verder vind ik je keuzes wel prima. Misschien kiezen voor iets ander broodbeleg ipv twee boterhammen met vruchtenhagel, maar verder heb ik er niet veel op aan te merken. En je magere vruchtenyoghurt al ontbijt trouwens, daar zit vaak veel suiker is, dus daarbij is het beter een andere keuze te maken.

Ik let op dit moment niet zo goed op. Ik mag van mezelf twee weken alles eten wat ik wil, als ik maar slaag voor mijn examen :')
Dat is maar goed ook, want door de stress en het stilzitten heb ik nogal wat last van eten tussendoor _O-

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:37

Bedankt voor de tips!

ik ben zelf 1,70 ongeveer :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:38

Nagini:dat zal dan wel :') denk dat jullie boktnaam op elkaar lijkt. Mooi dat het bij jou dan meevalt met de kosten!

Mijn avondeten is veranderd naar spaghetti. Het zakje Italiaanse groente ging anders over datum. Haal altijd voor een week boodschappen in huis.

Hoi SophieFT! Fijn dat je zo een houvast hebt aan Sonja Bakker in het begin.

Kimmie:groot gelijk om de focus nu even op de examens te houden!

Vandaag toch bijna de hele dag buiten geweest, wat tuinwerk, schuur opgeruimd en zelf een elektrisch probleem opgelost bij mijn scooter. Super trots :+
Afbeelding

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:09

Welkom Sophie!

Dat ziet er intens ingewikkeld uit urosa :') Respect

Ik ben vandaag begonnen met weight watchers. Was er helemaal klaar mee dat ik al een tijdje op hetzelfde gewicht bleef steken (en zelfs aangekomen ben). Ik voerde kcal wel in op MFP, maar ik deed er verder niks mee.
Hopelijk is dit een stok achter de deur, want duur is het wel :o

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:26

Ik heb vandaag weer weegmoment gehad ! Nog maar 1,5 kilo tot mijn streefgewicht. Ik begin het nu ook wel te zien aan mijn lichaam. Best blij mee!

Qua eten ben ik nu vrij goed bezig. Mijn werkdagen zien er altijd wel zo uit:

O: skyr 300 ge
T: appel
M: 5 crispbread, 2 gekookte eieren en 2 belegen met mix hagelslag
T: grapefruit
A: wisseld.
Soms avond nog wat nootjes.

Weekend wel altijd skyr, maar de rest wisseld dan beetje.
Maar het eten gaat nu best goed. Als ik straks mijn doel heb bereikt wil ik kijken of ik nog vetmassa om kan zetten naar spiermassa.

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:33

40 kilo afgevallen, ik ben best trots. Gisteren voor het eerst in een normale paardrijwinkel broeken gepast, dacht maat 44 te hebben maar kwam uit in maat 42. Mijn hele leven te dik geweest en nu van maatje 54 naar maatje 42 in 7 maanden tijd. Heb wel veel overtollige huid, hierdoor pas ik net niet in maat 40, maar ik heb het er voor over. Waanzinnig gaaf om te kunnen shoppen en alles te passen wat er in de winkels hangt. Ik heb alleen nog wel stevige kuiten dus paardrijlaarzen pas ik nog net niet....

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:11

Netjes Hanneke, en wat draag jij leuke outfits in het outfit topic!

Wat superknap ollytje!! Wat een prestatie heb je geleverd!

Vandaag en gisteren waren mijn allereerste dagen van WW, ik vind persoonlijk dat ik best wel weinig punten heb. Dus ik denk dat ik er wel wat overheen ga.

O: paasbroodje met kipfilet en glaasje appelsientje + bosbessenpannenkoek
L: 2 gekookte eieren op 2 afbakbroodjes
T: verschillende knabbelgroenten
A: gepofte aardappel met creme fraiche light, ree-hamburger en gewokte groenten

edit: Vergeten er wat bij de schrijven!
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-05-18 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:18

Ik weet niet of dit lijstje zo goed is Aight, ik vind twee gekookte eieren als lunch eerlijk gezegd wel wat karig

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:25

Kimmie25501 schreef:
Ik weet niet of dit lijstje zo goed is Aight, ik vind twee gekookte eieren als lunch eerlijk gezegd wel wat karig

Oh ik ben helemaal vergeten de broodjes erbij te zetten :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 17:28

Ik dacht ook al _O-

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:47

Ik heb een beetje een baal moment..

Ondanks dat ik streng tel, weekend gehad met een verjaardag en daar beetje buiten mn kcal gegeten. (2 wijntjes en een stukje gebak)

En toch vanmorgen een dikke kilo aangekomen.. ;(

Hoe kan dat? Ik zit laag in mn kcal 1250-1300 daar val ik mee af.. maar als ik ook maar iets extras neem kom ik gelijk aan..

Dat moet toch kunnen?

Valt me in de laatste maanden dus op als ik boven die 1300 kcal zit ik meteen aankom

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 19:54

Dat komt omdat je wss veel te weinig kcal eet.
Ik zou even je BMR uitrekenen met de link in de OP en daar wat boven gaan zitten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:02

Ik had zaterdag op de trein een lange bijleespost gemaakt, maar toen verdween ie plots door de slechte verbinding :Y)

Hebben jullie een fijne week voor de boeg dames?

Ik neem eventjes afscheid van het cutten; ik ben nu zo'n drie maanden vrij streng bezig en merk dat ik toch vocht begin vast te houden. Vanaf morgen een paar weekjes op verbruik en zakken in vetten en weer met gewichten aan de slag :)

Vandaag een drukke dag, ik eet ongeveer zoiets:
O: Bakje fruityoghurt, 120 g vk krentenbrood met wat boter, twee lattes
L: 2 bakjes Griekse yoghurt
T: ?
B: Naar de paarden toe, 40 min. wandelen
A: Pasta met paprika, quorn, light room en kurkuma
T: ?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:30

40 kilo afgevallen in 7 maanden??? Wel knap maar ik vind het niet zo gek dat je dan overtollig vel hebt, imo veel te hard gegaan maar als jij er blij mee bent!! :)

Kipje, ik geloof nooit dat 1250/1300 kcal genoeg is. Ik denk dat je daarom weer "aankomt" maar vooral in vocht waarschijnlijk. Ga eens meer eten wellicht helpt dat. Bereken je BMR uit en eet daarboven (wat Kimmie zegt) het is heel ongezond om lange tijd onder je BMR te eten.

Balen van je bijleespost Bhriseis := Maar agh maakt ook niet zoveel uit _O- Verstandig dat je afscheid neemt van het cutten!

Ik moet deze week weer even streng, van het weekend echt belachelijk veel gegeten en ik val ook niks meer af te laatste weken. Vanavond nog uit eten want date en dan weer streng opletten!

Vandaag dus nog niet zo goed :+

O: Skyr met bolletje onbijtgranen
T: tomaatjes, komkommer paprika
L: 2 vk boterhammen met kipfilet en kaas
T: fruit
A: naar de pizzeria, nog geen idee wat het gaat worden :+

Morgen weer kcal tellen!! vandaag wil ik dat nog niet doen want wil vanavond wel nog even genieten :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:48

Misschien doet het je net goed Yonker, dat je het even wat losser aanpakte. En ik vind je lijstje prima hoor, een keer pizza moet kunnen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:52

Haha ja vandaag wel maar donderdag bbq, vrijdag bbq, zaterdag high tea, zondag sushi en dan nog de ijsjes die ik allemaal heb op gevreten _O- Ik ben echt een sucker voor ijsjes!! Maar gisteren wel lekker gesport dus ruim 3100 kcal verbrand :j Ga het vanaf morgen gewoon weer wat strenger aanpakken en dan zie ik vast weer resultaat volgende week.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:01

Ik kom me na een tijdje ook weer even melden :)
Door de drukte zat ik er mentaal even doorheen maar sinds ik wat minder sport gaat het een stuk beter (waarschijnlijk teveel van mijn lichaam gevraagd..).

Ben wel op mijn voeding blijven letten en ben inmiddels ook op een net gewicht :)
Ik ben van 88 kilo naar 64 kilo gegaan is ongeveer 1,5 jaar.
Vel op mijn buik zit wel wat losjes, maar hoop dat het nog een beetje bijtrekt..

40 kilo in 7 maanden ollytje? :oo
Dat is wel heel vlot voor je lichaam..

Goed bezig Hanneke!

Ik denk dat je te laag zit Kipje..
Aan het begin bleek ook dat ik te weinig at..
Pas toen ik meer ging eten viel ik af.

Lekker hoor Yonker :D
Zit er ook aan te denken om pizza te eten vanavond :o

Heel verstandig Bhriseis..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:33

Wauw 40 kg in 7 maanden :oo wel heel knap, maar denk dat dat iets te veel van het goede is voor je lichaam :o

Lieszje welkom terug! Super dat je op zo'n net gewicht zit!

Yonker heerlijk genoten, moet ook kunnen :D nu gewoon weer netjes!

Bhriseis, verstandig! Dat van die bijleespost herken ik, had ik laatst ook -O-

Ik heb ook een ehhhh.... behoorlijk calorierijk weekend achter de rug := high tea, ayce sushi en een uitgebreid moederdagontbijt (en bij de moeders ook nog volgestopt).
Nu weer goed opletten.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:28

Welkom Lieszje! Wat goed dat je netjes op gewicht zit. Goed naar je lichaam luisteren inderdaad, misschien was het allemaal wel wat te veel.

Yonker, ach herpakken en door! Een slechte maaltijd maakt nog geen slechte dag. En een slechte dag maakt nog geen slechte week! Herken het wel, al die uitjes en ijsjes en bbq's :')

BHriseis, wat houdt het cutten in? Ik dacht dat dat juist op verbruik gaan eten was (en zakken in vetten). Jouw avondmaaltijd klinkt heerlijk!

Vandaag:
O: koffie, kwark met fruit
T: 1 gekookt ei
L: salade met (zelf)gepaneerde kip, ei en yoghurtdressing
A: pitabroodjes met falafel, gegrilde groenten en tsatsiki
B: stressen om scriptie :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:37

Liesje wat een knappe prestatie! En dat sporten komt zo wel weer terug, rust is ook noodzakelijk.

Hihi Laura lekker wel! Typisch ook met dat mooie weer, ijsje hier, aperitiefje daar...

Aight, cutten = de bodybuilding term voor lijnen, dus minder eten dan je verbruikt. Bulken is het averechtse, en op verbruik eten is precies tussen in :) Omdat ik minder sportte dan voorheen en dus minder stress ervoer heb ik vrij streng gecut, maar vorige week begon ik te schommelen en sinds gisteren is er plots een anderhalve kg bij. Ik ben ook al een dag of tien hondsmoe, dus ik denk dat mijn lichaam me vertelt dat het tijd is om even een rustpauze te nemen. Daarom minder workouts, minder cardio, zwaardere gewichten, en meer kh en minder vetten om mijn verbranding weer een boost te geven.

Avondeten is erg makkelijk! Paprika in de wok, quorn er bij, kurkuma, light room, en wat kookvocht vd pasta. Jummie!

Je script, vertel! Is ie al ingediend? Hoe bevalt WW je?

Hier inmiddels echt een baaldag; ik denk al heel de dag aan mijn oma die me opvoedde en vandaag vijf jaar overleden is. Wil ik net wat ontspannen, krijg ik een mail waaruit blijkt dat collega's over me roddelen :roll: Echt, laat me gewoon met rust!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:25

Bhriseis schreef:
Liesje wat een knappe prestatie! En dat sporten komt zo wel weer terug, rust is ook noodzakelijk.

Hihi Laura lekker wel! Typisch ook met dat mooie weer, ijsje hier, aperitiefje daar...

Aight, cutten = de bodybuilding term voor lijnen, dus minder eten dan je verbruikt. Bulken is het averechtse, en op verbruik eten is precies tussen in :) Omdat ik minder sportte dan voorheen en dus minder stress ervoer heb ik vrij streng gecut, maar vorige week begon ik te schommelen en sinds gisteren is er plots een anderhalve kg bij. Ik ben ook al een dag of tien hondsmoe, dus ik denk dat mijn lichaam me vertelt dat het tijd is om even een rustpauze te nemen. Daarom minder workouts, minder cardio, zwaardere gewichten, en meer kh en minder vetten om mijn verbranding weer een boost te geven.

Avondeten is erg makkelijk! Paprika in de wok, quorn er bij, kurkuma, light room, en wat kookvocht vd pasta. Jummie!

Je script, vertel! Is ie al ingediend? Hoe bevalt WW je?

Hier inmiddels echt een baaldag; ik denk al heel de dag aan mijn oma die me opvoedde en vandaag vijf jaar overleden is. Wil ik net wat ontspannen, krijg ik een mail waaruit blijkt dat collega's over me roddelen :roll: Echt, laat me gewoon met rust!

Oooh op die manier, nu snap ik hem :')

Scriptie moet ik binnenkort inleveren, maar er moet nog zoveel gebeuren haha. Beetje hel.

WW bevalt opzich redelijk. Je mag een max. aantal ''punten'' per dag + een weekendextra wat je kan verdelen over de week of in 1x op kan snaaien. Ik vind dat ik weinig punten mag (ik voerde het in op MFP en zag dat mijn dag 1000 kcal was. Dat gaat even mooi niet gebeuren, ik wil niet crashen op zo'n manier). Maar ik denk dat het komt doordat ik bepaalde ''rijke'' producten heb gegeten die WW niet wil stimuleren. Zoals enkel de falafelballetjes + 2 pitabroodjes al de helft van mijn dagelijkse puntenaantal (ondanks dat ze niet extreem kcal rijk zijn). Maar ze zitten bijvoorbeeld hoog in vetten en makkelijke khd, en dan kent ie er meer punten aan toe. Rogge varianten zijn minder punten en bepaalde producten mag ik onbeperkt eten zonder punten te tellen. Op die manier proberen ze me te sturen richting de gezonde keuze haha ~~}>
(maar voor nu lijkt het vooral alsof ik niks mag behalve die dingen :o ), even wennen dus!

Ik blijf wel gewoon extra kcal erbij pakken, want ik wil niet onder mn BMR van 1400 gaan zitten. Dus dat is dan jammer voor de WW punten, maar het is wel mijn lichaam :D