paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Glamorgana

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:18

Goed bezig, Ladybird!!! Doe jij die smoothies als maaltijd of als tussendoortje? Mooie manier om aan je groente te komen. Ik heb altijd het idee dat ik van vloeibare maaltijden niet zo lang vol zit. Maar dat kan tussen mijn oren zitten...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 13:33

Goede berichten!

Qua gewicht gaat het hier top. Qua paard zitten we wel in een dip omdat hij nu alweer 4 weken stil staat met een blessure -O- is het net zo mooi weer kunnen we niks anders als stappen aan de hand.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:04

Ook ik maar weer begonnen.
Deed een afvalprogramma op de sportschool met sporten en dieet.
We deden dat met een groepje maar kregen weinig tot geen begeleiding.
Als we niet af vielen werd er gelijk een eetschema gemaakt met 300 kcal minder.
Terwijl ik al honger had...
Dus helemaal motivatie kwijt..
Loop nog steeds met m'n knieblessure dus echt sporten lukt ook niet.
Mag gelukkig wel wandelen dus dat doe ik dan ook zo veel mogelijk.
Weeg nu op het zwaarts dus moet echt aan de bak.
Maandag gewogen en begonnen.
Hopelijk wat kilo's kwijt voor de zomer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:48

Wat balen dat het met het programma zo gelopen is. Je verwacht daar toch wel veel meer van. Je betaalt er goed voor waarschijnlijk.

LadybirdJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:50

Glamorgana schreef:
Goed bezig, Ladybird!!! Doe jij die smoothies als maaltijd of als tussendoortje? Mooie manier om aan je groente te komen. Ik heb altijd het idee dat ik van vloeibare maaltijden niet zo lang vol zit. Maar dat kan tussen mijn oren zitten...

Nee ik eet het wel als tussendoortje! Gewoon rond een uur of 4 zegmaar dan red ik het de rest van de middag wel weer

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 11:48

ik zit (alweer) in een impasse.

dagen dat het goed gaat, dagen dat ik vreet als een varken. blijf dus ook hangen.
gelukkig wel leuke dingen in het verschiet, dus maar weer hard aan de gang.

eerst met het paard naar het strand morgen.

en hafpower...we moeten maar samen gaan wandelen!

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:10

EmptyWords wat gaaf om naar het strand te gaan!!
Dat wandelen moeten we zeker weer oppakken.
Maar soms gaat het dagen goed met de knie en soms sta ik op en is het dik en pijnlijk.

SuzanH het was zeker niet goedkoop.
Gelukkig wel een " aanbieding" en heb de schema's opgeslagen dus kan daar nu zelf mee aan de slag.

Glamorgana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:58

Ik wou dat ik het kon, wandelen... Dat doe ik (naast paardrijden) het allerliefst. Liefst lekker ver. Maar ik heb een nevenfunctie in de crisisbeheersing en zit midden in twee aaneengesloten weken piketdienst, dus kan maar een heel beperkt eindje van huis want anders haal ik mijn aanrijtijd niet. En ook naar stal fietsen kan nu even niet.

Nou ja, het is niet anders. Om van de nood een deugd te maken train ik nu door middel van de Wii, heb daarop een spel dat trainingen van 30-45 minuten aanbiedt met cardio- en krachttraining. Best leuk om te doen en ga er zelfs een beetje van zweten! Het was nodig blijkbaar, want na de eerste twee dagen heb ik gruwelijke spierpijn.

Maar wel 0,7 kg kwijt al. Tuurlijk is het vocht, maar hoe stimulerend als het iets oplevert...

Volhouden, meiden, we kunnen het!!! En niet vergeten WATER te drinken...

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:40

SuzanH hoe gaat het met de blessure van je paard, al verbetering in zicht?

Emptywords hoe is het op strand bevallen met je paardje, genoten zeker?
Met mijn vorige paardje ben ik wel een aantal keren op het strand geweest, heerlijk! Echter met mijn huidige paard nog niet, eerst even trailer oefenen ook en stiekem vindt ik het wel spannend ook want mijn huidige paard kan nog weleens wat bokken uitdelen zeker bij spanning en grote ruimtes iiiiieeeekkk.

Hafpower en vlot het al een beetje ondanks het tegenvallende sportschool programma? Op hoeveel kcal hadden ze je daar gezet dan omdat je zoveel honger hebt?

Ik heb ook het idee dat smoothies voor mij als vulling niet lang werken, ik eet dan mijn fruit en zuivel liever onafhankelijk van elkaar en verdeel dat wat over de dag.

De Wii is ook een mogelijkheid inderdaad hahaha, mijn dochter die danst veel met dat ding en ik heb eens meegedaan en inderdaad best inspannend nog.

Traplopen in huis (10x op en neer) is ook een mooie oefening voor tussendoor.

Bij mij gaat het gewicht ook goed en blijf nu aardig stabiel gelukkig. Ga wel binnenkort 10 dagen met vakantie en dat vindt ik dan wel weer spannend, zeker omdat ik geen weegschaal mee kan nemen.......

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:02

Snap ik patt, maar wel gewoon lekker genieten hè van je vakantie! Waar ga je naar toe? :)

Ik ga over iets meer dan een maand, ga zometeen nog even wat dingetjes regelen. Dan heb ik er rust van haha

Het eten gaat mwa, zo gaat het een paar dagen goed en dan weer niet. Vandaag weer een poging tot oppakken. Het is wel lekker weer dus beweging is niet zo probleem! Heb gelijk zin om naar buiten te gaan :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:09

Paard is ingespoten met cortisone. We weten nu iig wel zeker dat het in de weke delen zit. Een steriele ontsteking door overbelasting, ws een misstap ergens gemaakt. Nog 1 week stappen aan de hand. Dan nog 1 maand stappen onder de man. Dan zou het -fingers crossed- goed moeten zijn.

Patt wij gaan ook bijna op vakantie. Maar ik ga gewoon netjes alles invoeren dan moet het goed komen. Hier blijft het ook netjes stabiel. Heel blij mee.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 12:56

Fijn dat het vooruitzicht positief is Susan!

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 23:12

_KellyAV wij gaan naar Spanje naar mijn ouders, lekker even bijkletsen en ze weer live knuffelen en gezellig samen zijn. Tuurlijk ga ik wel genieten maar het is toch altijd oppassen. Stokbrood bijvoorbeeld is zoveel kcal voor zo weinig en het gezellig samen zijn gaat toch vaak samen met voedsel en gezellig samen aan tafel daar. Ach we zien wel, ga wel mijn kcal bijhouden in de app en probeer wat extra te bewegen daar.

SusanH Wel duidelijk dan waar het probleem zit duurt misschien even maar wel fijn dat het allemaal goed gaat komen. Ik ga hetzelfde doen gewoon netjes alles invoeren en niet te ver erbuiten proberen te gaan.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:30

Oh wat fijn!!
Inderdaad, maar dat zal je de zomer periode thuis denk ik ook hebben. Wij bbq'en best vaak. En daar zit natuurlijk van alles lekkers bij..

Ik ga naar Amerika, dus dat gaat een uitdaging worden met eten ben ik bang.. ik heb het beeld dat alles groot en ongezond is :') gelukkig gaan we genoeg actieve dingen

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:02

Wij bbq-en ook graag en dat wordt in Spanje helemaal makkelijk gedaan natuurlijk.
Thuis heb ik mijn Remia Friteslijn waar ik alles mee mix zodat ik toch sausjes op smaak heb met een mindere kcal inname. Probeer ook altijd veel groenten zoals champignons met paprika op stokjes erbij te bbq-en en daarbij tomaat en komkommer salade.

Iemand nog meer gezonde bbq tips?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:06

Ik gebruik ook altijd frites lijn!

Tips voor een gezonde bbq heb ik eigenlijk niet, behalve wat je al opnoemt :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:52

Paprika grillen. Zoete aardappel. Courgette. Witte ui. Aubergine. Groene asperges.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 19:10

Indd heel veel groenten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 10:49

de " appel" op het werk is weer gevuld met mini's. lastig om daar vanaf te blijven. Gister niet gelukt, tot nog toe vandaag wel.

afgelopen weekend voor een vriendin jurken geshopt, ik werd enigszins depressief van alle 16 jarige die gala jurken aan het uitzoeken waren. lang, slank en dan die jurken met open ruggen... mijn hemel. geeft weer wat motivatie.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:40

Gaat je vandaag wel lukken EW!! *\o/* je kan het!
Denk aan het moment dat jij zo'n jurk aan kan en het je beeldig zal staan!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 11:46

die jurken hoef ik niet, vond ze niet mooi :P maar ging even om t idee

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:01

@patt 2 jaar geleden zat ik met dat programma op 1800 kcal maar deed ik daar fanatiek 2x per week body pump en 2x per week sporten bij.
Nu hadden ze me eerst op 1800 laten staan wat natuurlijk niet klopt.
Toen na een aantal weken naar 1600 en daarna na 1200.
Daar had ik echt super honger bij.
Dacht alleen maar en eten en voelde me slap.
Ik denk dat ik het best op 1600 kan zitten.
Maar moet zeker weer gaan sporten maar mijn knie vind nog van niet...

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 18:04

EW ik heb vandaag ook een jurk gekocht..
Moet er zelf nog even aan wennen haha
Heb soms ook het gevoel om de handdoek in de ring te gooien als ik na een week niks ben afgevallen..
Maar bedenk me dat dat het gewicht ook niet binnen een week er aan zat dus eraf zal wel langer duren...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:25

Dat duurt idd langer maar stil staan betekent niet dat je niet verder af zult vallen. Ik heb ook zo vaak op een plateau gezeten. De aanhouder wint! Misschien even een nieuwe balans vinden? 1200 kcal is ook wel erg weinig. Met 1600 is beter vol te houden.

Ik moet nog erg wennen. Nieuwe korte broek gekocht. Toch een maat te groot want hij zakt wel erg af. Maar ik durfde geen maat 38 te kopen. Had dus wel gemoeten. Nu met de warmte kilo erbij. Hou dus toch vocht vast dan. Nooit eerder opgevallen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 22:00

hafpower schreef:
EW ik heb vandaag ook een jurk gekocht..
Moet er zelf nog even aan wennen haha
Heb soms ook het gevoel om de handdoek in de ring te gooien als ik na een week niks ben afgevallen..
Maar bedenk me dat dat het gewicht ook niet binnen een week er aan zat dus eraf zal wel langer duren...

Nice!

Hier 2 dagen genoten van het bos die eindelijk groen aan het worden is.

Afbeelding
Gisteren veel zwijnen

Afbeelding
Vandaag edelherten.