Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilsee_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:14

HI! Mag ik mij misschien hier bijvoegen?
Ik zal me even voorstellen! Ik ben Ilse, 19 jaar 1.72 en er moeten gewoon echt wat kilo's af. Heb (nog) geen overgewicht maar ben mijzelf momenteel zo zat. Ik sport nu 5x per week (Kickboks, GRIT, BBB, hardlopen en paardrijden of gewoon fitness)

Ik vind het altijd heel lastig om de start te maken, en sporten wil wel maar dat eten is echt een ramp.
Lijstjes vind ik ook behoorlijk "moeilijk" op een of andere manier kan het bij mij alleen maar heel slecht. In beide gevallen heel weinig of heel veel.

Oke ik plaats mijn lijstje toch, niet heel veel maar ben de hele dag binnen met school bezig helaas.

O: Banaan met magere yoghurt
L: Italiaanse bol met zalm en sinaasappelsap
T: dadels
A: Spinazie omelet met zalm, pijnboompitten en cottage cheese

Drinken: water op de sinaasappelsap na.
Beweging: 45 minuten buiten gelopen that is it.

Oh en over die spierpijn hierboven, ik heb gisteren GRIT gedaan en ben nog steeds helemaal kapot :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:18

Heey Ilse! Ik ken jou haha. :D Knap dat jij zoveel sport joh! :oo

Werkt myfitnesspal niet voor jou? Zodat jij kcal kan tellen?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:21

Hi! Marlinde! Wat doe jij hier :+ Ja dat sporten is het probleem niet, ik vind dat oprecht leuk haha.
Nou ik heb dus sinds gisteren die app geïnstalleerd dus ik ben heel benieuwd of dat gaat werken :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:23

Ik ben niet meer zo graatmager als dat ik vroeger altijd was... :')

Voor de info: Ilse is de kleindochter van mijn buren die naast mijn ouders wonen, wij speelden vroeger samen. En vroeger was ik formaat bezemsteel. :+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:26

Formaat bezemsteel _O-

Welkom Ilse (:

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:26

Storm2009 schreef:
Amaris schreef:

Normaal eet ik 's ochtends meer, maar vandaag had ik er gewoon geen zin in.
Mijn normale eetpatroon is niet heel veel minder dan wat jij eet, dus ik zie het niet zo dat ik zo weinig zou eten?

Morgen heb ik alleen al met ontbijt en lunch 850 calorieen bij elkaar en dan wordt het diner denk ik een flinke zalmmoot met groenten. Ik zie het probleem niet.

Het viel me Alleen maar op hoor. Sorry dat ik me zorgen maak om je eetpatroon. Maar een ontbijt met 850kcal lijkt me ook weer andere uiterste.

Ik eet mss meer momenten maar kom op max 1750-1800 kcal per dag en dat heeft m'n lijf ook minimaal nodig met het sporten wat ik doe. Je lijf heeft brandstof nodig

Ontbijt EN lunch he. Anders zou ik voor ontbijt een pizza hebben moeten eten om aan die 850 te komen. Dat gaat wat ver :Y) (alhoewel, ik zou het kunnen :+ )

Ontbijt: 2 of 3 eitjes met tomaat, kaas en champignons
Lunch: met volle kwark, noten en bessen.
Dan haal ik die 800 c wel.

Maar je hebt misschien gelijk. Ik had geen zicht (meer) op het aantal calorieen die ik binnen kreeg. Dus ik ben nu fatsecret andersom gaan gebruiken. Niet om het aantal omlaag te houden maar om juist te zien of het niet te laag wordt. Nu eet ik soms een bakje kwark extra om het iets omhoog te trekken.

Dat is het 'probleem' met gezonde vetten, je eet onbedoeld te weinig denk ik, omdat er zo weinig honger is.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:28

Hahaha Marlinde geloof er niks van haha :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:30

Ben nu nog niet enorm/dik, maar dat houd ik graag zo. :P

Ik ging dus samen met mijn vriend afvallen, en die is dus een kilo aangekomen ipv afgevallen. _O- Dus mijn vreetgedrag van afgelopen week maakt dat ik toch nog kan winnen. _O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:46

Hoi,

Ik zou ook graag meelezen en kletsen in het topic. Ik ben van de week naar de diëtist geweest (1e gesprek) omdat ik graag hulp wil met afvallen. Ik heb lipoedeem (en lymfoedeem) waardoor het lastig is om af te vallen. Nu raadde ze me aan om minder koolhydraten te gaan eten omdat dat bij mijn aandoening de beste resultaten geeft. Normaal gesproken zou ze het niemand adviseren maar ze heeft hier specifieke kennis voor.

Nu ben ik op dag 2 heel even de weg kwijt :')

Ik houd bij wat ik eet op de eetmeter en moet kijken of ik rond de 50 koolhydraten kan komen. Nu blijf ik wel enorm laag in calorieën (1000) en hoog in vet (40 gr) en eiwit (65 gram) nu twijfel ik vooral aan het vet,of dat wel goed gaat. Ik heb haar wel gemaild dus hoop wel snel antwoord te krijgen maar denk hier zit ook vast iemand met tips.

Alvast bedankt!

(oh ja wil zo'n 10 kilo kwijt)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:58

1000 kcal maar?! Dat is echt veel te weinig..
en 40gr vet is niet 'hoog', zeker niet als je low carb eet..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:02

Ik eet momenteel nogal budget, want mijn geld is op. :+

O: tosti met pesto en 1 grote dunne plak jong belegen kaas
T: mandarijn
L: Tosti met plak kaas jong belegen
T: 1 stuk fruit straks
A: Gebakken aardappelen + plak kaas in kokosolie met salade (slamix, komkommer, zongedroogde tomaat) met dressing van balsamicoazijn, olijfolie en honing.
Die plak kaas is als vleesvervanger, anders word ik niet vol.
T: handje walnoten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:04

xNavatu schreef:
1000 kcal maar?! Dat is echt veel te weinig..
en 40gr vet is niet 'hoog', zeker niet als je low carb eet..

Ja ik weet alleen niet zo heel goed hoe ik nu aan meer kcal kom dit is van vandaag, dus ik kan bijvoorbeeld straks nog een halve avocado eten als ik terug kom van rijden?

Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:08

Ik zou beginnen met ipv die skyr al eens gewoon volle producten te gaan eten. Griekse yoghurt of volle kwark. Muesli is veel suikers en khl, vervang dat eens door een handje noten? Ook al meer calorieen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:15

Khdarm en vetrijk eten is echt een omslag in je denken en je basisvoeding moet dan dus ook bestaan uit vetrijke producten. Verder je koolhydraatbronnen schrappen.

Skyr --> volle griekse yoghurt
Gerookte kipfilet --> kippenpootje oid, of kies voor vette vissoorten
Duitse biefstuk --> zelfgemaakte hamburger. Ik mis hier overigens je bereidingsvetten

Producten als muesli en fruit zou ik op dit moment schrappen en je koolhydraten gebruiken voor groente, minimaal 300gram per dag, liefst nog (veel) meer. Aardappelen idem, zetmeelbronnen zijn zo veel khd in klein volume, voorlopig heb je daar geen ruimte voor.

Verder : vul je voeding aan met gezonde vette bronnen zoals noten en zaden, olijfolie over je salade, gebruik van klontje boter over je groente, regelmatig vette vissoorten.

Mijn khdarme/vetrijke dagen bestaan uit
O: koffie met volle melk en klontje boter er in, 2 zoetjes
Tussendoor: 70gram komkommer met 25gr pindakaas en wat noten of zaden
L: salade met veel groente, wat ei, vaak avocado, soms wat mayonaise enz.
T: noten, soms plakje kaas
A: vlees met veel groente, vaak gebakken met een schepje pesto of klontje boter over de groentes. Soms soep, ovenschoten oid
T: kom volle griekse yoghurt met walnoten, vaak met wat rood fruit erbij
Laatst bijgewerkt door secricible op 09-11-16 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:18

Als ik het zo weer eens zie staan secricible dan denk ik 'wat is het toch een heerlijke manier van eten' haha!

Als ik niet al min of meer zo at, zou ik er alsnog aan beginnen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:21

Maar het is zo lastig om zo te eten wanneer je geen vlees of ei eet. En je lichaam teveel zuivel haat. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:22

Dat kan ik me inderdaad helemaal voorstellen dat dat het wel moeilijk maakt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:23

Ik mis de khd soms wel echt. Op sportdagen eet ik wel khd en daardoor is het goed vol te houden, hoewel ik geen tarwe eet en dat echt heel erg mis. Een keer een lekker broodje, soms een keer in de avond een tarwerijke snack(koekje, pepernoten...). Dat hoop ik echt weer terug te krijgen.

Verder zit mijn focus nu niet op afvallen, maar op stabiel gewicht en klein beetje hoger in kcal om spiermassa te bouwen dus ik lees wel mee, maar geen eigen ervaringen ;)

Marlinde: dan wordt het inderdaad moeilijk. Dan moet je alles uit plantaardige vetten halen, en dan heb je weinig keuze.... kun je niks met volle soyaproducten, eventueel aangevuld met een scheutje lijnzaadolie er doorheen ofzo?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:25

Wat een gezelligheid hier! :D

Ik heb me eigenlijk al ruim een week niet gewogen. Deels omdat ik nu bij mijn ouders zit en het wegen niet zo in mijn patroon zit hier, deels omdat ik bang ben dat ik ineens vet zwaar geworden ben of zo, haha!
Heb ook best wel veel aan mijn hoofd, veel aan het klussen in mijn nieuwe huis.

Ik wil ook meer eiwitten gaan eten, maar ik krijg het maar moeilijk in mijn eetpatroon merk ik.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:27

Ja het is een uitdaging, zeker als je niet teveel geld uit wil geven. Vind soya ook niet een heel prettig product. Ik eet wel kwark! Maar ik moet niet kaas, kaas en kwark eten op 1 dag. Dan voel ik mij niet prettig. De "vezels" moeten echt opwegen tegenover het "zuivel" dan valt het het beste.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:38

Ok thanks!

Wat betreft de skyr, die heb ik nog liggen en vind het zonde om weg te gooien. Heb net amandelen gehaald, die passen denk ik ook wel bij mn witlof :) Olie om in te bereiden ben ik idd vergeten.

Vet vlees houd ik niet van dus daar moet ik dan even naar zoeken.

Wat betreft de aardappelen, mijn vriend lust bijna geen groenten dus daar ligt een uitdaging, ik wil ook niet helemaal alleen eten dus heb afgesproken om 2 keer in de week "samen" te eten, ik neem dan maar 1 a 2 lepels aardappelen en de rest groenten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:48

xNavatu, ah bedankt! Ik ga het langzaamaan proberen, want ik vind het best moeilijk om dan een balans te vinden. Want wat eet je dan als je minder fruit en groente eet? Dat is toch juist gezond?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:58

Fruit en groente eet ik juist wel, maar dat probeer ik dan ook mn enige koolhydraat bronnen te laten zijn. Fruit wel enigzins beperkt, sommige groenten ook (mais, wortelen etc) maar de rest let ik verder niet op.
Als mn focus er is dan eet ik geen (of tenminste zo min mogelijk brood en pasta en rijst en aardappelen en dat soort dingen. En geen bewerkte dingen zoals koekjes etc :))

Doe het overigens niet persee voor afvallen maar vooral voor mn huid + dat ik gewoon veel meer energie heb als ik al die dingen uit mn dieet haal.

.. ik wou dat ik meer wilskracht had om me er ook echt aan te houden :+ Ik werk op de bakkerij bij een AH en dear god het is zo moeilijk om me eraan te houden want ik ben echt een #1 brood fan. Dus het werkt niet bepaald mee als ik hele dagen met brood in mn handen sta, en voordurend taarten en koeken moet laten 'proeven' aan klanten (waar we zelf ook regelmatig van mee eten). Van de week kwam de plaatselijke bakker nog met proefproducten (voor onze afdeling, om te keuren wat we in het assortiment wilde en wat niet).. daar ben ik eigenlijk al verplicht om het te proeven hahaha. Van de week even snel geswitched met een collega en zelf op de deli afdeling gaan staan omdat ik de diepvries en restjes thuis aan het opeten ben dus al veel te veel carbs binnen krijg naar mn zin :))

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:20

BROOD <3

Ik zou echt een verhaal kunnen schrijven over brood, ik ben er zo gek op _/-\o_ _/-\o_
En dan het liefste vers, warm brood met kaasjes |o

Ik ben wel echt van plan om, zodra ik in mijn nieuwe huis kan, alles om te gooien en ook koolhydraten te minderen. Nu is het nog een beetje lastig omdat ik veelal afhankelijk ben van mijn ouders met eten. En ja, die eten eigenlijk elke avond wel chips, borrelnootjes oid voor de tv. Gelukkig kan ik daar aardig vanaf blijven, maar het is wel af en toe lastig. Zelf haal ik dat soort dingen alleen in huis in het weekend of als er mensen langskomen.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:27

Ja dat heb ik dus ook _O- Je zal bijna dagelijks in een bakkerij staan... :')

... fml _O-