Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:34

Ik ga vandaag proberen met de andere eiwitshake, die van body en fit. De Smart Protein, en die leuk ik een beetje op met de eiwit muesli van body en fit. Ben benieuwd of dat beter vult!

Verder heb ik de andere eiwit bars van XXL nutricion gisteren binnengekregen en oooohhh die zijn zoveel lekkerder dan de quest bars! Deze eet ik wel voor mn plezier :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:43

Amaris schreef:
Ik ga vandaag proberen met de andere eiwitshake, die van body en fit. De Smart Protein, en die leuk ik een beetje op met de eiwit muesli van body en fit. Ben benieuwd of dat beter vult!

Verder heb ik de andere eiwit bars van XXL nutricion gisteren binnengekregen en oooohhh die zijn zoveel lekkerder dan de quest bars! Deze eet ik wel voor mn plezier :)

Welke heb je besteld? Ik heb nog geen enkele gevonden die kan tippen aan een Quest bar. :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:43

Nieuwkomers welkom!
En de gene met goede resultaten : goed bezig!!

Ik hang nog steeds rond de 63.5 dus dat gaat super! Zit iets onder m'n doel, maar heb momenteel aardig wat stress en erg druk. Dus zo gek vind ik t niet :Y)

O: 100 gram magere yoghurt met witte druiven en hero fruit & co drink.
B: 25 minuten fietsen, paard longeren en stal uitmesten.
T: 2 delicate wasa crackers, 1 met horizon pindakaas en 1 met geitenkaas + 1 speculaas koekje.
B: paard 2 rijden en stal uitmesten.
L: salade met ei, advocado, gerookte kip, tomaat, bleekselderij.
T: -
A: ? Ik moet werken en ze gaan vanavond zelf koken.
T: zal een stuk fruit worden en een blikje cola zero
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 17-07-15 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:44

Ik denk dat ze het over de Delicious Protein Bars van XXL Nutrition huismerk heeft. Die zijn inderdaad heeeeel lekker!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:49

Kayleigh_ schreef:
Ik denk dat ze het over de Delicious Protein Bars van XXL Nutrition huismerk heeft. Die zijn inderdaad heeeeel lekker!

Ik heb nu deze:
https://xxlnutrition.com/nl/nld/xxl-nut ... rotein-bar

En die vind ik echt veel minder chemisch smaken dan de quest. De structuur is meer noga-achtig, en het smaakt warempel echt naar karamel en pinda.

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:50

Dat vond ik zelf ook :j Heb zelf dus de Delicious Protein Bars en die vind ik ook niet chemisch. Heerlijke repen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:52

Ook een goeie tip! Die zijn ook nog goedkoper.

Ga ik gewoon ook proberen :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:20

bente12 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een lekkere hummus voor op brood? Ik vind hummus een heel verantwoord brood beleg maar ik heb er nu twee geproefd die echt niet te eten waren. :')

ik hoor positieve dingen over de hummus van de Lidl. Persoonlijk kan ik je niet helpen, vind hummus echt niet lekker. :P

Vandaag m'n dag weer goed begonnen met 40 min. zwemmen {:} Morgen is het weer weegdag, ben benieuwd of er wat af is. Maar ik ben ook tevreden als ik gewoon stabiel gebleven ben. :)

Fijne dag allemaal!
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 17-07-15 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:21

Ik vroeg me trouwens af of jullie misschien tips hebben of me advies kunnen geven.. Zit een beetje in de knoop namelijk..

Ik at de afgelopen vijf maanden in Amsterdam (op kamers), zoals eerder verteld. 's ochtends yoghurt met een handje fruit (ik deed 3 dagen met zo'n doosje bevroren fruit [kers/mango] van de AH), 's middags fruitsalade [1 pink lady appel + banaan + handje rode druiven en soms een mango / 1/2 galiameloen erdoor] en 's avonds groenten [200/250/300gr] en vlees [gehakt/kip/vis] gebakken in een beetje olijfolie en gekruid met peper zout en soms wat italiaanse kruiden. Door dit 'dieet' te volgen ben ik zo'n 4 a 5 kg afgevallen, van 83 naar 78. Nu ik weer thuis zit en weer wat normaler eet (weer brood & aardappel, maar toch met mate, gezond en niet al te veel kcal), ben ik juist weer aangekomen, zit nu op 79,5 (aldus de weegschaal vanmorgen). Hier blijf ik heel erg op hangen, ik val niet meer af terwijl ik ook weer rond de 1200 kcal eet. ('s ochtends wasa vezelrijk cracker + jonge kaas, 's middags boterham met sla/paprika of wat kipfilet oid en 's avonds gewoon wat de pot schaft, meestal gewoon 100g - 150g aardappel / 100g mager vlees / 150g - 200g groenten)

Ik snoep vrijwel nooit, en als ik het een keer doen dan blijf ik qua kcal altijd ruim onder de 2000. Ik ga eigenlijk nooit boven de 1600kcal uit. Ik snap dus niet zo goed waarom ik nu ben aangekomen en niet verder afval, terwijl mijn energie inname toch [ver] onder de 'normale' energie inname van 2000 kcal ligt. He lijkt wel of mijn lichaam runt op 1300 kcal, in plaats van de normale 2000.

In Amsterdam sportte ik niet veel; ik fietste ±20min per dag naar mijn stageplek en zodra ik weer thuis was moest ik alweer aan het werk, had dus niet zo veel tijd (en puf) om te sporten. Afgelopen weken ook niet zoveel tijd gehad/niet aan gedacht, omdat ik zat met mijn afstuderen en al de shizzle eromheen. Volgende week ga ik wel weer intensief sporten (samen met Nadine, yay). Dan ga ik ook beginnen met de Formafast milkshakes als vervanging van mijn ontbijt + middageten. (Shakes zijn onbereid per 100g 386kcal, per shake is het 25gr + 225ml magere melk, dus per shake is het ±100kcal + de waarden van de melk) Eens kijken of dat wel verschil maakt... Wordt er een beetje gedemotiveerd van zo :(

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:53

Persoonlijk zou ik niet je ontbijt en middageten gaan vervangen voor die shakes, ik ken meerdere mensen die dit gedaan hebben, maar hierbij vielen ze inderdaad af, maar na een periode van shakes, en je terug gaat op het normale eten dan kom je juist weer aan, omdat je lichaam het niet gewend is. + waarschijnlijk ook nog een bonus kilo erbij. Ik ken zelfs iemand die iets te lang met die shakes bezig is geweest en en nu geen vast voedsel meer kan verdragen. Als ze dit een keertje eet, ze direct moet overgeven.

Ik wil je alleen meegeven dat afslanken met shakes geen gezonde manier is om dat te doen. Je zegt dat je lichaam zichzelf runt op die 1200 calorieen, maar mocht jij een bmr hebben van 1450 calorieen, en jij eet er 1200, gaat jou lichaam zuinig om met die 1200 calorieen, het zou ook best zo kunnen zijn, dat als jij 1600 gezonde calorieen eet, je wel afvalt. Is misschien het proberen wel waard? Daarbij natuurlijk lekker blijven bewegen!

Succes alvast! :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:58

Ja de zus van mijn vriend heeft het gedaan (Ze heeft nog dezelfde bouw als mij) en dan 3x shakes per dag, 's avonds groenten erbij. Heel 'extreem' dus. Zij is echt blijvend afgevallen, dus vandaar dat ik t ook wilde proberen (alleen dan de minder extreme vorm zegmaar).

Klinkt toch gek, meer eten en dan wel afvallen haha.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:11

Samiyah schreef:
bente12 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een lekkere hummus voor op brood? Ik vind hummus een heel verantwoord brood beleg maar ik heb er nu twee geproefd die echt niet te eten waren. :')

ik hoor positieve dingen over de hummus van de Lidl. Persoonlijk kan ik je niet helpen, vind hummus echt niet lekker. :P

Vandaag m'n dag weer goed begonnen met 40 min. zwemmen {:} Morgen is het weer weegdag, ben benieuwd of er wat af is. Maar ik ben ook tevreden als ik gewoon stabiel gebleven ben. :)

Fijne dag allemaal!

Bedankt! Ik ga het eens proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:27

Zo werkt het ook niet. Als jij meer eet dan je verbruikt zal je aankomen, of dit dan 'gezonde' kcal zijn of 'ongezonde'. Energie = energie.

Imandra, ik zou het ook afraden om bijna volledig op shakes over te gaan. Hoe lang woon je terug thuis (dus hoe lang heb je nu je huidige voedingspatroon)? Het kan ook vocht zijn dat je lichaam opslaat door verandering van dieet.
Heb je al je eten bijgehouden in een app/in een sheet/waar dan ook? Heb je je kcal berekend? Misschien eet je nu wel meer kcal dan je eerst deed waardoor je weer aankomt, ook al lijkt dit misschien in je beleving niet zo.

Als je van weinig kcal naar meer kcal wil, zal je dit rustig moeten opbouwen. Reversed dieting heet dat. Ongeveer 50 kcal per week toevoegen aan je dieet, zodat je weer rustig naar een normale hoeveelheid voedsel gaat.

In de regel is het vrij simpel: meer energie binnen krijgen dan je verbruikt = aankomen. Minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt = afvallen. Het zal dus ergens (ongemerkt) fout gaan, als alle omstandigheden in je leven verder gelijk zijn behalve je voedingspatroon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:34

Ik gebruik de app FitnessPal, dus kan precies zien hoe veel ik eet, was overigens ook niet van plan om alleen shakes te drinken, wil alleen 's ochtends en 's avonds shakes doen (wellicht met wat fruit erdoor gemixt) en tussendoor iets van komkommer / paprikareepjes ofzo. 's Avonds gewoon mee eten met de rest, dus aardappel/groente/vlees. Ik hoop begin september op kamers/appartement te zitten, maar ivm te veel studenten en te weinig woningen vrees ik ervoor. Vergeleken met eerst eet ik nu minder fruit maar wel weer brood en aardappel, maar wel binnen de 'grenzen' zegmaar.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:58

Ik snap ook wat jullie bedoelen, maar op het moment dat je geheel overgaat naar shakes, dus vloeibaar voedsel, wordt je lichaam daar ook lui van omdat het vrij weinig hoeft te verteren. Als je dan later weer volledig vast voedsel gaat eten wordt je lichaam weer aan het werk gezet en heb je kans dat, dit niet meer zo snel gaat, athans dat zijn mijn ervaringen en de ervaringen die ik gehoord heb. Na shakes komen de meeste mensen weer aan in gewicht. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook gebeurd. Maar kun je eventueel niet smoothies maken van fruit, joghurt etc? Wel een stukje gezonder, want in die shakes zitten vaak weinig koolhydraten, meer eiwitten maar vaak ook weer veel meer suikers. Het is maar een ideetje hoor, als jij je prettig voelt bij die afslankshakes, hou ik je zeker niet tegen :P

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:03

Kayleigh_ schreef:
Zo werkt het ook niet. Als jij meer eet dan je verbruikt zal je aankomen, of dit dan 'gezonde' kcal zijn of 'ongezonde'. Energie = energie.

Imandra, ik zou het ook afraden om bijna volledig op shakes over te gaan. Hoe lang woon je terug thuis (dus hoe lang heb je nu je huidige voedingspatroon)? Het kan ook vocht zijn dat je lichaam opslaat door verandering van dieet.
Heb je al je eten bijgehouden in een app/in een sheet/waar dan ook? Heb je je kcal berekend? Misschien eet je nu wel meer kcal dan je eerst deed waardoor je weer aankomt, ook al lijkt dit misschien in je beleving niet zo.

Als je van weinig kcal naar meer kcal wil, zal je dit rustig moeten opbouwen. Reversed dieting heet dat. Ongeveer 50 kcal per week toevoegen aan je dieet, zodat je weer rustig naar een normale hoeveelheid voedsel gaat.

In de regel is het vrij simpel: meer energie binnen krijgen dan je verbruikt = aankomen. Minder energie binnenkrijgen dan je verbruikt = afvallen. Het zal dus ergens (ongemerkt) fout gaan, als alle omstandigheden in je leven verder gelijk zijn behalve je voedingspatroon.

Het is wel zo, dat als je te weinig eet, je minder resultaat gaat zien qua afvallen. Uiteindelijk val je natuurlijk wel af want je lichaam heeft de energie nodig. Maar als jij je lichaam ook goed voed, weet je lichaam dat er genoeg binnen komt ipv zuinig moet doen. Ze raden je ook zeker niet voor niks aan om niet onder je bmr te gaan eten, want het is ook gewoon ongezond. Elk lichaam heeft rond de 1600 a 1800 calorieen nodig als je matig beweegt. Dit is nog meer als je gaat sporten. Ik zou ook aanraden om langzaam wat meer te gaan eten. En wat kayleigh ook zegt , het kan inderdaad ook vocht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:06

Dat je lichaam lui wordt van shakes is inderdaad waar, ik ken ook genoeg mensen die ernstige darmproblemen hebben doordat ze zijn gaan afvallen met shakes...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:08

Fruitshaker zijn ook lekker, heb het zo nu en dan wel eens gedaan in Amsterdam. Wat zouden jullie pakken, yoghurt of melk? Ik kan heel moeilijk eten 's ochtends, vandaar de yoghurt. Ik krijg dan echt geen brood door mn keel, en een shake lijkt me dan ook wel makkelijk. Misschien iets doen van 's ochtends zo'n afslankshake, middags fruitshake + iets van volkorenbrood en 's avonds 'gewoon' eten? hoe zouden jullie het indelen? Ben echt nieuw wat afvallen betreft.. Ik weeg momenteel iig 79,5 (lengte is 1,67). Ik zou -als mogelijk- graag naar de 60 / 65kg willen en daarbij mijn stofwisseling snelheid wat opkrikken..
Alleen afslankshakes is dus niet the way to go en wil het natuurlijk zo verantwoord mogelijk houden.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:18

Eigenlijk draait afvallen niet om diëten, maar om je lifestyl om te gooien. Je moet het zien als een nieuwe levensstijl, wat je jaren zou moeten kunnen volhouden ipv diëten en later weer terug vallen in het oude patroon. Ik heb het een hele tijd echt moeilijk gehad met eten, ging te weinig eten, die shakes onder andere ook geprobeerd noem maar op. Maar nu heb ik voor mezelf een fijn eetpatroon gevonden wat ik echt goed kan volhouden! Heb zeker ook mijn cheatavondjes of dagjes, maar ik hou het zo vol en dat is misschien wel het allerbelangrijkste, dat je dit jaren kunt doen.

Ik plaats wel een dagje, ik ben overigens gestopt met brood en aardappels te eten, ik kreeg hier echt een opgezette buik van, dus ben ik ermee gestopt dit dagelijks te eten, maar ik eet het echt nog wel is af en toe. Ben hierdoor aan het afvallen, en verantwoord ongeveer 0,5 kilo per week :)

O: 3 a 4 volkoren cracottes met kipfilet of 250 ml yoghurt
T: pakje volkoren melba toastjes ( soms glas verse jus d'orange erbij) of stuk fruit
L: 4 cracottes met kipfilet/rosbief (mager beleg) soms nog wat groente erbij
T: pakje volkoren melba toastjes/stuk fruit / yoghurt of optimel Griekse kwark met een smaakje
A: eet ik mee met mijn ouders, altijd verschillend, kan groente met vlees zijn, of pasta, wraps heel verschillend
T: meestal pak ik nog iets van fruit, of cracottes met mager beleg, of een smoothie zelfgemaakt, vaak ook nog 250 ml magere kwark.

Hier red ik het op als ik een dagje niet sport, bij mijn dagen dat ik echt intensief sport, voeg ik hier en daar nog wat extra toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:25

Yoghurt is sowieso heel goed voor je darmen vanwege de bacteriën. Dus om je darmen te ondersteunen zou ik persoonlijk altijd yoghurt pakken ipv melk als dat mogelijk is. Om toch aan voldoende vezels te komen zou ik uitkijken naar fruit die veel vezels bevat. Blauwe bessen bijvoorbeeld zijn echte superfoods. Veel vezels, relatief weinig suiker. Frambozen en ananas bevatten ook veel vezels.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:37

@Linsey: Die opgeblazen buik had ik eerder ook altijd, maar na het 5mnd stoppen met brood eten en daarna langzaamaan weer beginnen heb ik er geen last meer van :). Ze gaan er in t ziekenhuis wel nog naar kijken, maar dat is meer ivm familiair gedoe. (colonoscopie in aug) Jou dagje klinkt wel te doen. Doe je nog iets in de yoghurt of niet? Kale yoghurt vind ik zo zuur haha.
@Kayleigh: Toevallig nog andere tips qua fruit? Bessen en frambozen zijn net de fruitsoorten die ik niet zo lekker vind haha. Mango / Meloen / Ananas / Banaan, beetje tropische vruchten, daar ben ik helemaal gek op. Oh, en aardbeien haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:45

Mango, meloen en aardbeien zitten nagenoeg geen vezels in. Appels (mét schil), bramen, peren, sinaasappel, citroen en kiwi heeft ook veel vezels.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 14:55

@Linsey waarom eet je zoveel cracottes? Want erg gezond vind ik ze eigenlijk niet := (iig niet in de hoeveelheid dat jij ze eet) zitten bijvoorbeeld maar 0.3 g vezels in (in de volkoren variant) tegenover 2.3 g van een snee volkorenbrood. + redelijk wat suiker...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:28

Samiyah schreef:
@Linsey waarom eet je zoveel cracottes? Want erg gezond vind ik ze eigenlijk niet := (iig niet in de hoeveelheid dat jij ze eet) zitten bijvoorbeeld maar 0.3 g vezels in (in de volkoren variant) tegenover 2.3 g van een snee volkorenbrood. + redelijk wat suiker...

Zijn wasa crackers een beter alternatief?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 15:30

Weet ik eigenlijk niet, ik ben niet zo van de crackers... vind dat net gebakken lucht altijd :)) Maar op internet kan je wel voedingswaarden vinden en vergelijken. :)