Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:30

Ik heb verschillende oog make up removers (o.a. micellair water van Garnier) en ik probeer nooit hard te wrijven, maar soms hebben mijn wimpers een uitvalperiode. :+ Mijn niet waterproof mascara is al zeker 3 maanden oud dus ik ben sowieso toe aan een nieuwe. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:33

Welke remover je gebruikt is nog niet eens het belangrijkste, als je bang bent dat je wimpers uittrekt, zou ik het product op een wattenschijfje doen, even een minuutje op je oog leggen zodat het goed kan inwerken en dan veeg je je mascara (en andere oogmake-up) zo weg.

Zelf gebruik ik een duo remover van de Etos of cleansing oil van Dior.

Wat verwacht en wil jij van een mascara?

Sem_

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:52

Ga ik eens proberen, ik denk dat ik het dan misschien te kort laat intrekken. Waterproof mascara durf ik op het moment al niet meer goed op te doen.

Qua mascara zoek ik er eentje die vooral goed zwart is en volume geeft, maar zonder te klonteren. :j En niet waterproof dus. Qua prijs maakt het me niet zoveel uit.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:58

Ik heb quasi altijd wimpers mee bij mascara verwijderen := Ik laat altijd mijn product even intrekken, maar welk ik ook gebruik, er blijft altijd mascara achter. Dus wrijf ik een beetje :P Het is wel erger in periodes waarin ik ook haaruitval heb. Dus vind dat niet heel abnormaal. Ik ben ook nog altijd op zoek naar dé mascara. Ik heb van die prutwimpers die ongelooflijk snel aan elkaar plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:01

Ik heb gemerkt dat een combinatie van 2 mascara's het beste voor mij werkt.
Gebruik Max Factor Clump Defy als 1e laagje, die separeert als een malle en geeft een klein beetje lengte, maar niet voldoende en ook niet voldoende volume.

Daarna gebruik ik een 2e mascara, mijn favoriet is op dit moment Diorshow Iconic Overcurl, de niet waterproof variant.

Ik merk echt dat mijn wimpers er elke keer perfect uit zien sinds ik de MF als een soort primer gebruik.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:25

Ik gebruik ook standaard 2 mascara's, momenteel als je het heel streng bekijkt zelfs 4 :=
Ik begin met de primer (wit) kant van de L'Oreall double extension, dan de zwarte kant, dan doe ik mn onderste wimpers met L'Oreall Telescopic en dan nog een laagje op mn bovenste wimpers met een volume mascara op dit moment de Essence Lash princess

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:29

:wow:

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:41

Misschien dat ik de Guerlain mascara die ik in waterproof heb, ook maar gewoon in niet waterproof koop. Dat is namelijk wel echt een hele fijne..

Voor mijn onderste wimpers gebruik ik ook altijd een aparte. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:43

Ik gebruik maar 1 mascara en dat is er eentje die ik ooit gratis toegestuurd heb gekregen, van het merk Hean. Helemaal prima :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:44

Ik vind er wel een verschil zitten in waterproof of niet waterproof.
Overcurl normaal is mijn favoriete mascara, de waterproof variant vind ik niet fijn, geeft te snel klontjes.

Mijn ervaring is dat mascara vooral heel veel try and error is voor je je perfecte hebt gevonden.

Heb ook nog YSL Babydoll staan, maar die maak ik pas open als mijn Dior op is.
Vond het een beetje te ver gaan om 3 high end mascara's open te hebben :')

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:47

Dat vind ik ook! Vind de colossal van maybelline geweldig in de normale variant, maar de waterproof werkt absoluut niet voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:49

Waterproof doet voor mij juist meer :j Maar heb een tijdje een waterproof mascara gebruikt en daar heb ik een hele rottige reactie op gekregen omdat ik hem er echt niet meer normaal af kreeg.. Dus sindsdien weer normale voor mij :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:53

Ik gebruik altijd een normale, veel makkelijker eraf te halen. Toen ik eerder nog elke dag een uur moest fietsen naar school wel waterproof, wel zo fijn met regen en dergelijke. Maar heb nu een auto, dus zit lekker droog.

Verder nog geen reacties over een redelijk leuk geprijsde primer?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:54

Ik heb die van jou nooit gebruikt dus kan slecht vergelijken..
Gebruik momenteel 1 van P2 die doet t prima, maar alleen te krijgen in duitsland dacht ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:56

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een fijne primer, maar met die jij noemt heb ik geen ervaring.
Ben zelf net aan het twijfelen over de Dior primer.

Is die voor een droge, combinatie of juist vette huid?

Verder heb ik zelf eentje van Smashbox gehad.
Voelde heel fijn op mijn huid, maar mijn foundation ging er niet heel makkelijk overheen.

Zit nu te twijfelen tussen de Dior, Laura Mercier hydrating, The Porefessional of de pore minimizing van Smashbox.

Momenteel gebruik ik de blur magic van L'Oreal en die bevalt op zich prima, hij vult mijn porieen goed, maar het doet geen ene fluit om mijn make up langer te laten zitten.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:58

DnT schreef:
Ik heb gemerkt dat een combinatie van 2 mascara's het beste voor mij werkt.
Gebruik Max Factor Clump Defy als 1e laagje, die separeert als een malle en geeft een klein beetje lengte, maar niet voldoende en ook niet voldoende volume.

Zelfs de clump defy doet mijn wimpers aan elkaar kleven :') De colossal van Maybelline vind ik wel fijn en van Clinique heb ik ook al eens een fijne gehad. Voor de rest tot nog toe weinig succes helaas.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:59

Volgens mij P2 alleen in Duitsland ja. Zal binnenkort zelf wel eens op zoek gaan in Ici Paris XL of bij een grotere drogist. Vind de Guerlain super fijn, maar kan op moment even niet zo'n groot bedrag missen daarvoor. Misschien kan ik op internet ook wel vergelijkbaars vinden.

DnT, ik vind de Dior pore minimizing en de Porefessional behoorlijk veel op elkaar lijken. Heb het idee dat de laatste iets meer droge plekjes benadrukt. En betreft prijs liggen ze ook erg dichtbij elkaar (prijs per ml, tubes zijn niet even groot). Maar heb zelf idee dat een wat gladde gelachtige, niet siliconen primer voor mij fijnste is. Met die Guerlain glijdt foundationkwast heerlijk over huid en brengt makkelijk en mooi aan.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:59

Porefessional werkt voor mij echt helemaal niet, blijft op mn huid liggen en wrijf dan alles er zo af.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:02

Hmmm...
Ik heb heel veel droge plekjes, dus dan vallen de Porefessional en de Dior dus eigenlijk al af...

Ik heb een mini verpakking van Porefessional gehad, maar dat was midden in de zomer en dan ben ik gewoon minder droog.
Ik wil een pore minimizing die mijn droge plekken niet accentueerd.
Lijkt simpel, is het dus niet :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:04

Ik gebruik die witte primer van Rimmel en vind 'm super fijn! Make up blijft veel langer zitten, hij laat m'n poriën ed mooi vervagen en geeft ook een mooie glans :) Zou geen andere primer meer willen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:05

Ik kan de LM hydrating primer niet meer vinden bij skins :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:10

:oo
Ik ook niet, die is toch niet uit het assortiment?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:15

Ik denk dat ik voor een primer ga van MAC, groter flesje (50 ipv 30 ml) en stuk goedkoper dan de Guerlain. Nog niet heel goedkoop, maar voor mij al heel wat :P

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 15:26

Primer gebruik ik tegenwoordig niet omdat ik het idee heb dat mn foundation dan minder lang blijft zitten :)) Maar hiervoor gebruikte ik die van mac en heb ook een tijd porefessional gebruikt (:

En qua mascara heb ik op t moment een obsessie voor Benefit They're Real..
die vond ik eerst echt niks bijzonders maar for some reason vind ik hem nu helemaal geweldig :))

Suus___ schreef:
Voor de mensen die t leuk vinden:
[FK] [FOTO] New York!

Balen zijn Djilan, gelukkig geven ze t bij mij dan af bij de buren..
Ik zag dat de bloggers volgen 'discussie' weer is opgewaaid :=
Ik 'volg' momenteel: Gr3veyardgirl, misslipgloss, LLG, Jackie Wyers, Beautylab, Jaclyn Hill, LikeWowLala, Hollyannaeree, Lisa eldridge, Carli Bybel, Shaaanxo, Emma Pickles, Nikkietutorials & Linda Hallberg (al heb ik al heel lang niets meer van haar gezien :( ) Ik volg ze dus niet allemaal fanatiek maar kijk als ze iets interessants hebben :)

Volg jij Linda dan wel goed want die plaatst gewoon regelmatig hoor? :))

Ik volg Shaaanxo, AllisonLovesJB (1 van mn faves) , KathleenLights, MannyMua (Een gay die ik awesome vind en behoorlijke makeupskillz heeft :)) ), Nicole Guerriero en Claire Marshall :)) En ik heb ook een abbo op Chloe Morello, Lauren Curtis, Sona Gasparian, Sally Jo, theMakeupChair, Kandee Johnson, Tanya Burr, icovetthee, Jaclyn Hill, MakeupbyAli, Emma pickles, Fleur DeForce en Carly Bybel maar die kijk ik niet altijd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:10

Shaaanxo volg ik ook, erg leuke meid, maar echt... die heb ik nog nooit de juiste kleur foundation zien gebruiken _O-