Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:29

beenjesshar schreef:
Ja hier is het ook goed gegaan
Was voor ons de eerste keer en moet zeggen vind/vond alles erg mee vallen

Dat is fijn.

Hier vandaag maar ja gezegd op uitnodiging voor een baby shower.

Echt...

Heb er lafjes op gereageerd dat het wel volgens de Corona regels moet. Bijvoorbeeld buiten.

Ergens wil ik gewoon zeggen dat ik echt niet wil. Maar heb de moed niet. En weet ook niet hoe ik er een begripvol verhaal van kan maken.

Hier doet iedereen altijd overal aan mee. Dan zou ik letterlijk de zeur zijn. Ik wil echt niemands feest verknallen.

Waarom ben ik zo zwak. En waarom bestaan die stomme Showers eigenlijk? Hebben mensen geen idee?

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:53

Damber2 schreef:
beenjesshar schreef:
Ja hier is het ook goed gegaan
Was voor ons de eerste keer en moet zeggen vind/vond alles erg mee vallen

Dat is fijn.

Hier vandaag maar ja gezegd op uitnodiging voor een baby shower.

Echt...

Heb er lafjes op gereageerd dat het wel volgens de Corona regels moet. Bijvoorbeeld buiten.

Ergens wil ik gewoon zeggen dat ik echt niet wil. Maar heb de moed niet. En weet ook niet hoe ik er een begripvol verhaal van kan maken.

Hier doet iedereen altijd overal aan mee. Dan zou ik letterlijk de zeur zijn. Ik wil echt niemands feest verknallen.

Waarom ben ik zo zwak. En waarom bestaan die stomme Showers eigenlijk? Hebben mensen geen idee?

Ja zeer lastige situatie inderdaad Damber
Daar dan een beetje gezellig moeten terwijl je hoofd daar helemaal niet naar staat

Snap die babyshowers ook nooit doe maar gewoon dan doe je gek genoeg en dan in de tijd van Corona laat maar voor mij zou het ook niet hoeven .

Nu kon ik zelf ook nooit geen nee zeggen sinds ik met me huidige vriend ben zeg ik pas nee die zei echt ja maar als je niet wil of je er niet prettig bij voelt dan moet je dat ook kunnen zeggen een ander houd ook geen rekening met jou

Knuffel voor jou en vind je zeker niet zwak

HHorseA

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:13

Hier bestaat dat zelf niet.. je mag niks doen waar je geen zin in hebt. Damber. Zou te veel confronterend zijn zou ik denken....ik zou pas doen als de tijd daar is...dikke knuffel.

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:45

Dank jullie wel.
Al denk ik niet dat ik de kracht heb af te zeggen.
Gooi het maar op Corona. Nu hopen dat het die dag regent en binnen is.

Wil best een mooi cadeau kopen. Ken haar smaak. Maar de hele dag blij doen en vragen krijgen wanneer ik nu een keer ?

Zou zo willen dat mensen op dit punt opnieuw in de opvoeding gaan. Heb afgelopen vrijdag een gesprek gehad. Bleek het een ggz dame te zijn. Zij gaf aan dat in het oosten mensen er heel gericht naar vragen, was zij als Amsterdammer totaal niet kende. Geen idee of het klopt.

Ik vind de oosterlingen leuk hoor. Maar op dit punt. Kan ik ze wel schieten. Voor Corona werd ik wel 3x per week gevraagd.

Boompje hoe gaat het bij jou? Ben zo nieuwsgierig hoe het met je gaat nu het gelukt is.
Als je liever pb wil vind ik dat oké. Voel je nergens toe verplicht.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:04

Helaas, leeg vruchtzakje. |(

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:33

Dikke knuffel Boompje
Wat balen zeg sterkte

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:38

Thanks, ja tis gewoon domme pech. Nu wachten tot het lichaam het zelf opruimt. Heb een fles wijn gehaald en die trek ik zo lekker open in het zonnetje!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:40

Ah, getsie, Boompje! Lief voor jezelf zijn nu. :knuffel:

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:04

Boompje1985 schreef:

Wat? Neee!

Ging er zo vanuit dat het je gelukt was.
Sorry.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 16:53

Ah nee, wat erg! Hopelijk ruimt je lijf het snel zelf op, maar het blijft verschrikkelijk.. :knuffel:

Damber ik snap je helemaal hoor. Zijn er mensen uit die groep die weten van jullie verhaal? Dat maakt het misschien wel iets makkelijker. En je hoeft inderdaad echt niet te gaan als je het niet trekt.
Overigens herken ik het hier in het oosten nog niet zo dat er heel direct steeds naar gevraagd wordt, maar dat is misschien ook wel omdat ze er dan van mij of van mijn vriend direct een bijdehante opmerking voor terug krijgen O:)

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:27

Miekelien schreef:
Ah nee, wat erg! Hopelijk ruimt je lijf het snel zelf op, maar het blijft verschrikkelijk.. :knuffel:

Damber ik snap je helemaal hoor. Zijn er mensen uit die groep die weten van jullie verhaal? Dat maakt het misschien wel iets makkelijker. En je hoeft inderdaad echt niet te gaan als je het niet trekt.
Overigens herken ik het hier in het oosten nog niet zo dat er heel direct steeds naar gevraagd wordt, maar dat is misschien ook wel omdat ze er dan van mij of van mijn vriend direct een bijdehante opmerking voor terug krijgen O:)

Ja.. ik snap dat wel. Maar mijn bijdehante opmerkingen zijn op. En ben ook ietsjes ouder dan dat jij bent.

Misschien ook wel gefrustreerder. Waardoor ik er meer mee zit? Voor Corona waren het zo 3 vragen per week. Denk nu 3 per maand. Waarvan er altijd wel een echte volhouder bij zit.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:08

Boompje meen je niet. Fffff Neeeeeeee is niet leuk meer. Ffff ik keek er zo naar uit voor jou |( meis potverdorie. Dikke knuffel. Waarom pfff

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:57

Boompje1985 schreef:

Hé wat verdrietig zeg |(

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:59

Dat is mooi klote boompje, heb dat in januari ook gehad. Als je een luisterend oor nodig hebt staat me pb open

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:04

oliebol Boompje.. Dikke knuffel!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:07

Dankjewel iedereen! Het heeft even tijd nodig voor ik dit een plekje kan geven. Wij lassen daarom ook even pauze in voor we weer verder gaan. Heb even genoeg teleurstelling gehad op het voortplantings gebied.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:19

Boompje1985 schreef:
Dankjewel iedereen! Het heeft even tijd nodig voor ik dit een plekje kan geven. Wij lassen daarom ook even pauze in voor we weer verder gaan. Heb even genoeg teleurstelling gehad op het voortplantings gebied.

Heel begrijpelijk

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:57

Begrijpelijk, Boompje! Wat een zware klap hebben jullie weer te verwerken. Sterkte en een dikke knuffel!

Saar, hoe is het met jou?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:27

Sterkte met het verwerken boompje!

Adamootje, hier gaat t goed :o
Bloeden is na 12 weken gelukkig gestopt

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:24

Ik weet dat het precies niets helpt Boompje.
Maar je zit nog steeds in mijn gedachte....

Zou willen dat ik je echt kon helpen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:34

Saaarr schreef:

Oh, dat is fijn! Over 4 weken echo nr. 2, of mag je eerder terug?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:48

Adamootje schreef:
Saaarr schreef:

Oh, dat is fijn! Over 4 weken echo nr. 2, of mag je eerder terug?

Over 2,5 week de 20 weken echo alweer
Vandaag ook even geweest voor wat info dingen, bloeddruk en hartje luisteren

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:05

Wat gaat de tijd snel! Alles gaat dus ook goed met de baby?

Wij hadden afgelopen woensdag een afspraak in het ziekenhuis. De gynaecoloog ziet voorlopig geen aanleiding om mij verder te onderzoeken. Op de echo en in het bloed wordt niets afwijkends gezien en dat stelt me erg gerust. Deze maand mag ik nog eenmaal Letrozol slikken, in afwachting van de uitslag van de semenanalyse. De uitslag bepaalt de vervolgbehandeling. Eind deze maand moeten we weer terug en dan krijg ik, indien dit nodig is, ook direct prikinstructies.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:21

Ik zou ook heel graag willen aansluiten als dat mag. Bij ons ligt het verhaal ietsje anders, maar een gezond kindje lijkt ons helaas ook niet gegund..

Vanaf 2019 4 zwangerschappen gehad waarvan de eerste na 17 weken afgebroken moest worden ivm een erfelijke afwijking waarbij ons kindje niet verenigbaar zou zijn met het leven (dus tijdens de zwangerschap of direct na de geboorte zou sterven).
Bij de tweede zwangerschap is het hartje gestopt met kloppen na 8 weken en is een miskraam opgewekt met medicatie.
De derde keer bleek met 11 weken op de echo sprake van hetzelfde als de eerste keer en is ook deze zwangerschap afgebroken.
Een paar maanden later kreeg ik ineens hele ernstige bloedingen en ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en daar met spoed geopereerd. Gelukkig was mijn baarmoeder nog wel goed want recent had ik weer een positieve test, maar deze zwangerschap is na 6 weken geëindigd in een spontane miskraam..

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:45

MaaikeMarlou schreef:
Ik zou ook heel graag willen aansluiten als dat mag. Bij ons ligt het verhaal ietsje anders, maar een gezond kindje lijkt ons helaas ook niet gegund..

Vanaf 2019 4 zwangerschappen gehad waarvan de eerste na 17 weken afgebroken moest worden ivm een erfelijke afwijking waarbij ons kindje niet verenigbaar zou zijn met het leven (dus tijdens de zwangerschap of direct na de geboorte zou sterven).
Bij de tweede zwangerschap is het hartje gestopt met kloppen na 8 weken en is een miskraam opgewekt met medicatie.
De derde keer bleek met 11 weken op de echo sprake van hetzelfde als de eerste keer en is ook deze zwangerschap afgebroken.
Een paar maanden later kreeg ik ineens hele ernstige bloedingen en ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan en daar met spoed geopereerd. Gelukkig was mijn baarmoeder nog wel goed want recent had ik weer een positieve test, maar deze zwangerschap is na 6 weken geëindigd in een spontane miskraam..

:(:) hey meis,uiteraard ben je hier welkom. Om je gevoel te uiten. jij hebt ook wel tegenslag gehad zeg, ik duim ook voor jou , dat het eens wel goed mag gaan.