Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:35

Alles per maaltijd klaarzetten Jolien, in bakjes binnen handbereik :) En 's ochtends je eetmeter invullen voor de rest van de dag

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:36

Marit schreef:
Achteraf wel. Maar ik denk altijd dat het af is en dan komen die jumping jacks en ropes allemaal nog :')

Hahahah ja dat heb ik met die laatste abs-ronde! -O-

Maar de cardio vind ik best wel heel weinig uitdaging. Wordt dat in de volgende levels nog zwaarder?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:39

Bhriseis schreef:
Alles per maaltijd klaarzetten Jolien, in bakjes binnen handbereik :) En 's ochtends je eetmeter invullen voor de rest van de dag

Ik had ook keurig 2 bakjes havermout meegenomen naar het werk, maar ik ben maar aan 1 bakje toegekomen. Ik moest na het werk direct door naar een bijles-leerling dus op de fiets 10 tegen de harde wind in. Dus ik was echt wel leeg. Gelukkig daar lekker 2 grote mokken thee gekregen, maar eenmaal thuis was de pijp echt wel leeg...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:40

De laatste abs zijn wel het zwaarst maar de cardio hou ik soms amper vol, voel het dan zo in m'n benen. Maar dat moet ook nog wennen natuurlijk. Die met gewichtjes in combi met benen aan het eind vind ik ook heel zwaar.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:42

Hihi met de cardio heb ik juist totaal geen moeite, vind dat niet zwaar.
Krachttraining weer wel :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:54

Tammy_ schreef:
http://www.mijn.voedingscentrum.nl kan je een account aanmaken, dan kan je in een soort dagboek bijhouden wat je eet, hoeveel kcal je daardoor binnenkrijgt en wat het percentage is dat je aan vet, verzadigd vet, koolhydraten, eiwitten en vezels binnenkrijgt :)

www.valtaf.nl is een andere site waar je ook een dagboek bij kan houden, ik vind deze prettiger.

Het valt me trouwens wel op dat er nog wel wat verschillen zijn.
Volgens het voedingscentrum weegt 1 eetlepel havermout 5 gram en volgens valtaf.nl 10 gram...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:56

Ik heb het juist heel wisselend, de ene dag huppel ik zo de cardio door, de andere dag vind ik de kracht weer moeilijker.
Ik heb echt de griep te pakken dus vandaag nog steeds geen shred voor mij -O-

Er is ook een heel handig appje van fatsecret waarmee je ook barcodes kunt scannen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:56

Dat is mij een tijd geleden al eens opgevallen Karin. Daarom ga ik altijd uit van datgene wat op de verpakking staat aan calorieën.
Ik heb ook al eens zitten denken aan een eetdagboekje, heb dit ook meermaals geprobeerd maar het werd bijna een obsessie, dit had dus niet echt een goede uitwerking. Daarnaast heb ik werkelijk geen idee hoeveel ik nu eigenlijk verbrand met sporten (met name het shredden) dus dan weet ik nog niet hoeveel ik aan het eind van de dag overhoud.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:59

Ik kon vandaag echt niet de moed vinden om te gaan schredden. (Ik kan dat filmpje na 2 keer al dromen incl. alle opmerkingen en mede daardoor vind ik het zooo saai en merk ik ook dat ik afgeleid ben en minder mijn best doe :o ). Daarom vandaag besloten om de wii te gebruiken. Dus een warming up gedaan, 13 minuten hard gelopen, 5 minuten steps gedaan en nog 4 minuten hoepelen (2 linksom en 2 rechtsom) en dan een cooling down. Ik voelde me vermoeider dan na het schredden en daardoor ook meer voldaan :j

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:03

Ik vraag me ook af wat je ongeveer verbrand aan kcal met shredden. Volgens mij valt dat nog vies tegen :D

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:05

Ja, dat vraag ik mij ook af!
Het hangt natuurlijk af van je lengte/gewicht e.d. maar ik denk dat ik, persoonlijk, niet meer dan 50 kcal verbrand. Met 5 kwartier fitness verbrand ik er ook 'maar' 400...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:06

Ymke schreef:
Ik vraag me ook af wat je ongeveer verbrand aan kcal met shredden. Volgens mij valt dat nog vies tegen :D

Kwestie van hartslagmeter om doen. :j
Wil ik van de week wel even doen maar het verschilt nogal per persoon.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:10

Ik kom ook lang niet meer aan mn kcal nu ik de hele dag op kantoor zit. Kan niet heel veel eten zeg maar, dus ik moet 's avonds nog vrij veel eten.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:14

De interwebs zeggen dat je met circuittraining 6 tot 9 kcal verbrand per minuut, 30% meer dan gewone fitness door de afwisseling tussen cardio en kracht.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:15

Dat zou ongeveer 150 calorieën zijn. Best wel weinig :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:17

Als je uit gaat van 9 niet natuurlijk :P

Vind het altijd zo gek, als je op valtaf oid je beweging invult dat ze dan zoveel rekenen voor huishouden of fietsen, dat je met 1 uur stofzuigen 220 kcal zou verbranden tegenover shredden dan max 270 kcal per half uur.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:21

Heb jij ooit een uur lang stof gezogen dan? :=

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:22

Haha nee, maar ik kan het wel keer 12 doen :P

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:25

Equimotion schreef:

:')

Ag, als ik de verhalen hier zo lees werpt het zeker zijn vruchten (of in dit geval) de centimeters af! Dus ik ga er gewoon voor ! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:27

Depende schreef:
Als je uit gaat van 9 niet natuurlijk :P

Vind het altijd zo gek, als je op valtaf oid je beweging invult dat ze dan zoveel rekenen voor huishouden of fietsen, dat je met 1 uur stofzuigen 220 kcal zou verbranden tegenover shredden dan max 270 kcal per half uur.

Hoeveel calorieen je verbrand is afhankelijk van je gewicht.

Stel dat je inderdaad 270 calorieen zou verbranden voor 30 minuten shredden.
Na de shred blijf je nog steeds calorieen verbranden omdat je jouw spieren flink getraind hebt en je afhankelijk van hoe hard je je best hebt gedaan blijf je dus nog een tijd verbranden.

Stel dat je echt voor 100% er voor zou gaan en echt zware gewichten gebruikt, alle oefeningen op zijn moeilijkst uitvoert en je spieren flink voelt branden dan blijf je na de shred nog wel 30 minuten calorieen verbranden.

Dan zou je dus op 270 calorieen x 2 zitten. (2 x 30 minuten 270 calorieen verbranden),
Dan zit je al op 540 calorieen per dag die je verbrand hebt.

Als je je BMR berekent hebt en daarbij je beweging hebt opgeteld en van dat totaal 500 calorieen aftrekt heb je nog eens een te kort van 500 calorieen gecreert.

Dan heb je dus in totaal shred + eten een calorieen gat gemaakt van 1040.
1040 x 7 dagen per week = 7280.
Om 1 kilo af te vallen moet je een te kort van 7777 calorieen per week creeren.

Als je even uitrekent hoeveel calorieen je verbrand met een flink uur fietsen en dat 1 a 2 uur per week er nog bij zou doen op basis van deze nummers zit je dus op 1 kilo per week gewichtsverlies.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:46

Ohjeetje, ik maak me een beetje zorgen om mijn voedingspatroon.
een uurtje geleden gaf ik al aan alleen maar een bakje havermout te hebben gehad en aan het eind van de middag uit wanhoop maar een stel oreo's en pringles naar binnen te hebben gepropt.
Nu heb ik net warm gegeten, maar ik heb het idee dat ik ieder moment over m'n nek kan gaan, terwijl ik enkel een kop champignonsoep en 2 pistoletjes met filet americain heb gegeten. :(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:49

Volgens deze website: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php zou is mijn BMR: 1425 en mag ik met mijn beweging 2565 calorieën eten. Dat wordt flink door eten :')
Dat geeft overigens wel aan waarom ik honger heb nu ik ook shred naast het paardrijden, want zoveel eet ik echt niet. (morgen eens bij houden)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:54

Jolien87 schreef:
Yay! Succes met level 2 :) Voel je, je nu trouwens alweer wat beter? :(:)

Ben ontzettend moe, daar zal het wel mee te maken hebben gehad.

Bzoem schreef:
Vandaag geen shred.
Kwam op de manege. Paard van vriendin dood. Heb hem nog als veulen verzorgd.
Dus had niet zoveel zin om nu nog te sporten (plus ik vertrouw m'n buik en knie nog niet).
Maar het voelt heel slecht om over te slaan..

Jeetje heftig, heel veel sterkte! :(:)
Logisch dat je niet gaat sporten. Herken het wel dat als het een keer niet kan/lukt het voelt als falen.
Amaryllis schreef:
Mijn enkels zijn gewoon nogsteeds niet goed -:(- Baal er zo van! Heb een ontstekingsremmende kuur gehad maar ik zit nu weer op 70% van de pijn die ik daarvoor had! ^) Vanmiddag maar even bellen met mister HA om het te overleggen..

Ik wil zo graag weer shredden, ik vond het echt leuk!

Wat zei de huisarts? :(:)

Monster_tos schreef:
Ik voel mijn bovenbenen eigenlijk nog steeds :p En ben inmiddels bij dag 15 :)

Ik ben bij dag 12, voel ze ook nog. :j

Bzoem schreef:
Nou. Bedankt voor alle sterkte.
Helaas zit het geluk niet aan mijn kant deze dagen.
Vanochtend is ook mijn verzorgpaard ingeslapen. Ze had haar (al wat zwakkere) voorbeen gebroken. Ze stond los in de bak, zoals altijd. Maar dit keer stond ze ineens op drie benen. Niet meer te redden.
Vlak daarvoor trouwens gehoord dat m'n oma is opgenomen in het ziekenhuis vanwege ernstige buikklachten. Ze weten nog niet precies wat het veroorzaakt, maar er zit wel iets niet goed.
Het is me een beetje te veel allemaal.
Nu dus al de tweede rustdag terwijl ik nog maar 5 dagen moest. Ach. Het lijkt nu even minder belangrijk.

Jeetje, het zit je helemaal niet mee. Heel veel sterkte!
Is er al meer bekend over je oma? :(:)

lisantjuuh schreef:
Hallo!
Ik meld me ook maar weer is! ik was op dag 12 dus al 2 dagen level twee, totdat ik door mijn enkel ging, was dat genezen en wou ik weer gaan beginnen. Val ik van mijn paard met gevolg een hersenschudding. Morgen ga ik sportschoenen halen en doe ik weer lekker mee vanaf dag 1 level 1 heb er zin in!

Oei. Rustig aan hoor! :(:)

MissBonny schreef:
Equimotion schreef:

:')

Ag, als ik de verhalen hier zo lees werpt het zeker zijn vruchten (of in dit geval) de centimeters af! Dus ik ga er gewoon voor ! :D

Ik merk het ook aan m'n broeken dat er centimeters af zijn. :j

Gisteren dag 11 gedaan, wel weer even kijken naar die nieuwe oefeningen. Maar erg leuk! Daarna helaas beroerd bed ingegaan en vandaag ook nog af en toe duizelig geweest. Denk vermoeidheid door te drukke weken. Ben vanavond en morgenavond weg, weet even niet hoe ik dat ga doen met shredden. :\ Even afwachten maar hoe laat ik thuis ben, misschien is één rustdagje en wat bijslapen ook wel even verstandig..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:56

Haha ik ook zo iets Splash!

Daar kom ik nooit aan :+

En nu ga ik mij een uur lang af laten beulen op het voetbalveld. Shredse dames die nog moeten vanavond! Jullie kunnen het +:)+

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:57

Ymke schreef:
Marit schreef:
Achteraf wel. Maar ik denk altijd dat het af is en dan komen die jumping jacks en ropes allemaal nog :')

Hahahah ja dat heb ik met die laatste abs-ronde! -O-

Maar de cardio vind ik best wel heel weinig uitdaging. Wordt dat in de volgende levels nog zwaarder?

Ik vond de cardio in het begin ook niet zwaar,
in level 1 was dat mijn ''rustmomentje'' maar in level 3 wordt het een stuk zwaarder.
De normale cardio onderdelen worden uitgevoerd met gewichten
en de laatste cardio (springen) is sowieso al zwaar.