[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dressage

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:18

@ micha, bij mij is het ook mijn zij. Ik denk inderdaad dat met het slapen weer inderdaad een folie erop plak. Alleen voor de nacht. Het is anders idd pijnlijk, had het vorige keer ook, dat het plakte.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:22

Dat weet ik inderdaad :j daarom zette ik dat er ook bij.
Bij mij was ie alsnog een stukje vast geplakt omdat ik teveel draai in mijn slaap en dat is echt niet zo lekker :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 18:24

bijv. je sleutelbeen :j

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:12

Nou heb hem voorzichtig afgespoeld en lekker ingesmeerd.
Nu mag hij even lekker drogen, loop half naakt in huis :-p dat is dan weer het voordeel van voorjaar/zomer.
Thanks Joolien en Micha!
Elke keer weer vergeet ik hoe ik het de laatste keer deed.

Ik heb momenteel ook al een foto alleen nu zie je heel duidelijk het verschil tussen oud en nieuw.
Ik post een foto als hij mooi is genezen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:38

Waarmee smeren jullie dat in?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:43

Bepanthen smeer ik het dun mee in

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:48

UltimOo schreef:
Hmm ik zit ook al een tijd te bedenken wat ik precies wil, maar kom er nog niet helemaal uit.
Misschien dat iemand hier een idee heeft?
Ik wil graag een tattoo op de binnenkant van mijn rechter bovenarm. Het liefst iets wat te maken heeft met (de geboorte) van mijn dochtertje. Dit was een bijzonder moment, aangezien ik er pas achter kwam dat ik zwanger was op het moment dat ze op het punt stond geboren te worden. (Meer info kan via pb, om ontopic te blijven :) ). Ik vind een tekst in de trand van: I believe in miracles heel mooi, maar wil niet iets waar honderden andere mensen mee lopen. Alleen de naam van mijn dochtertje vind ik weer te simpel. Iets in het buitenlands, Frans bijvoorbeeld, vind ik ook heel erg mooi :)
Wie heeft hier dé ingeving?

Ik ben zelf gek op uilen en mijn kleintje zijn geboorte kaartje was een uil op bloesem tak, deze laat ik 12 juli zetten en helemaal doorlopen naar m'n andere schouder + sleutelbeen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:21

Maartje1990 schreef:
bijv. je sleutelbeen :j

Gewoon folie met tape kreeg ik.

Friemel heb je een foto van die uil?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:04

Nou Micha, dat folie werkt ook niet aangezien bepanthen plakkeriger is dan vaseline. Ben bang dat die folie weer aan die bepanthen blijft plakken.
Dat word dus de komende paar dagen ongemakkelijk en half naakt slapen :-p

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:12

Op de site van de tattooshop waar ik er een ga laten zetten staat dat er voor het slapen gaan geen zalf op moet doen, dat het droog moet zijn?

Maar ik heb even gegoogled op 'nazorg tattoo' en sommige dingen zijn heel erg gelijk, andere verschillen weer 'heel erg' (bijv. de een zegt witte vaseline, de ander zegt weer dat je dat juist niet moet gebruiken, een zegt géén tissue want dat plakt ander zegt tissue óf handdoek droogdeppen).

Ik ga morgen naar mundial trouwens, laat ik een human rights tattoo zetten (ik ga al héél vroeg zodat ik zsm naar dat café kan lopen :+ ) dit wordt dus de eerste := ben benieuwd.

18 juli heb ik een afspraak om er eentje op m'n pols te laten zetten :j

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 23:22

Ik heb bij die van mij de eerste 3 nachten altijd ingesmeerd met bepanthen en daarna een folie er overheen. Zo kwam het overtollige inkt niet in mn beddengoed plus bleef mn shirt niet aan mn tatt plakken. Zou dat met een volgende exact hetzelfde weer doen :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 01:15

Dressage ik vind altijd dat bepanthen anders aan je folie plakt dan je huid aan je shirt. Met de folie ertussen droogt het niet op dus hoef je het er uit eindelijk niet echt af te trekken. Wat ik met alleen een tshirt wel had.

Maartje er zijn heel veel manieren van nazorg, verschillende mensen zeggen andere dingen. Ik weet dat er een aantal mensen zijn die helemaal niet smeren behalve als het echt heel droog is. Ik smeer zelf wel en ook goed en vaak. Ik heb al een droge huid van mezelf en ik wil geen schilfers. Ook heb ik het idee dat het minder jeukt als ik er wel wat op smeer.
Verder over bepanthen/ vaseline. Er zijn mensen die zeggen dat met vaseline de kleur uit je tattoo wordt getrokken. Ik heb een met vaseline gesmeerd en een met bepanthen maar ik zie geen verschil. Ook weer kwestie van persoonlijke voorkeuren.

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 10:25

@ Micha, ja is ook wel logisch ook dat het dat niet opdroogt, sukkeltje ben ik ook!
Vannacht is het ook goed gegaan, beetje apart gelegen met m'n pols op m'n been zodat m'n deken niet in de buurt bij m'n tatt kwam :') haha

Maartje, ik deed m'n eerste tattoo met Calendulan, en heel vaak insmeren. Te vaak denk ik want kreeg van die pukkeltjes van. Nu doe ik het 3 á 4 keer per dag.
Iedereen verteld inderdaad wat anders, je moet doen wat bij jou het meest logisch klinkt. Wat goed voelt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:32

Het resultaat van gister... :D Pijn viel me mee... er waren maar 2 plekjes die me pijn deden (en dan is pijn wel heel sterk uitgedrukt, was meer irritant zeg maar) en dat was als de naald meer naar boven ging aan de rechterkant, richting waar nek in schouder overgaat :) De rest van de tattoo heb ik eigenlijk niet eens gevoeld :D

Kan zijn dat het lijkt of het rondje niet rond is, maar dat komt dan doordat ik in een rare houding stond, behoorlijk door mijn knieën... mijn moeder heeft de foto gemaakt en die is maar 1,55 hoog... 18 cm kleiner dan ik dus :')
Afbeelding

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 00:54

Gaaf banjer!

Ik smeer mijn tattoo's dus ook echt nooit. Alleen de eerste dag, bij mij werkt smeren juist minder :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 08:54

Angeliquee18 schreef:
Gaaf banjer!

Ik smeer mijn tattoo's dus ook echt nooit. Alleen de eerste dag, bij mij werkt smeren juist minder :)

Ik kreeg (in Engeland) het advies om 1 keer per dag heeeeel dun te smeren met een soort vaseline. Eigenlijk meer er op smeren en vrijwel alles er weer af vegen. In Nederland moest ik het toen juist vet houden. Het is maar net wie het advies geeft en wat je zelf het fijnste vind...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:08

Afbeelding

Human rights tattoo gister op mundial laten zetten. Het lijkt alsof dat die scheef staat, maar staat (gelukkig) gewoon recht! Was voor mij de eerste, vond het niks pijn doen ofzo. Staat bij mij onder m'n linker borst.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 09:39

Haha, wat klein en schattig. :D Wel een mooie gedachte.
Misschien een brutale vraag, maar wat betaal je nou voor zoiets?! :o

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:26

WOEHOEEEE!!!! Ik mag woensdag naar JOY!!!! Zo blij, ze heeft een plekje over.....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:36

Zoveel of zo weinig als je wilt. Ze vragen een vrijwillige donatie voor de kosten.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:42

Gaaf hoor Maartje, vooral de gedachte erachter. Komen er nog meer data van dat ze gaan tattooeren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:45

Ik hoop dat ze ook op Solar staan, ik wil er ook eentje.

Ik kreeg zowel in Londen als hier het advies om bepanthen te smeren zodra het droog en trekkerig wordt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:38

Hihi ik vind 'm schattig maartje!

Ik ga waarschijnlijk vanmiddag weer tattooeren,
Even kijken hoe ik me voel :)
Maar moet toch echt even goed door oefenen,
Begin september weer een conventie!

@ arabcarla, wat ga je laten zetten? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 12:39

Ga je toch wel door joh?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:16

Angeliquee18, gewoon lekker op je gemak kijken tot waar je het aankunt :)