[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:15

Ik heb ruim 2 jaar geen pil geslikt (ivm zwanger willen worden en zwangerschap) en voelde me de gelukkigste persoon op de wereld! Energie genoeg, libido terug, moodswings weg! Perfect! Na de bevalling hoopte ik lang niet ongesteld te worden maar helaas..... Toen snel weer de nuvaring er in gedaan. Spiraal raaden ze me nog af aangezien de bevalling niet helemaal vlekkeloos verliep dus voorlopig hou ik het zo.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:24

Iolanthe schreef:
Blacky, MoonCup zit bij mij ook fijn.
Ergens op YouTube staat een filmpje van een meisje die verschillende soorten cups vergelijkt, de diepte van de vagina neemt ze alleszins ook mee in haar vergelijking. Ik zal eens kijken of ik het terug vind!

Edit: hier :) https://www.youtube.com/watch?v=_G87oBd6rOw

Die had ik gisteravond idd ook gezien :)
Enige waar ik bij de mooncup bang voor ben is die rand en ribbels oid eronder.. ben bang dat dat te hard/aanwezig gaat zijn en denk dat ik daar dan last van ga krijgen..
Wat dat betreft leek de Sckooncup mij wel mooi maar zij heeft daar een oud(er?) model die nog naden heeft en sneller kapot lijkt te gaan dan wat ik hoor in de nieuwere reviews..

Waarom zijn er zoveel :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:29

Blacky94 schreef:
Iolanthe schreef:
Ergens op YouTube staat een filmpje van een meisje die verschillende soorten cups vergelijkt, de diepte van de vagina neemt ze alleszins ook mee in haar vergelijking. Ik zal eens kijken of ik het terug vind!

Die had ik gisteravond idd ook gezien :).
Enige waar ik bij de mooncup bang voor ben is die rand en ribbels oid eronder.. ben bang dat dat te hard/aanwezig gaat zijn en denk dat ik daar dan last van ga krijgen..
Wat dat betreft leek de Sckooncup mij wel mooi maar zij heeft daar een oud(er?) model die nog naden heeft en sneller kapot lijkt te gaan dan wat ik hoor in de nieuwere reviews..

Lily cup misschien? https://www.youtube.com/watch?v=O1vsrREG0T8. Die is wat kleiner dan de moon.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:45

Blacky94 schreef:
Iolanthe schreef:

Die had ik gisteravond idd ook gezien :)

Die rand en ribbels voel ik helemaal niet eigenlijk :) Alleen in het begin is het inderdaad wat lastiger om hem uit te halen door die dikkere rand, maar daar heb ik nu (heb hem nu ongeveer 3 keer een weekje gebruikt, denk ik) helemaal geen last meer van. Sckooncup ken ik niet, zal eens opzoeken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:25

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:21

jesito schreef:
.

Karin al geweest, enne??

Nee ik ben nog niet geweest.
Heb gister de brief in huis gekregen. Moet maandag heen.
Dus ben heel erg benieuwd.

Vind het doodeng maar er zit maar 1 ding op en dat is het gewoon over me heen laten komen denk ik :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:08

karin, Wordt er bij jouw gewoon een datum geprikt of ben je dan ook ongesteld??
Ik mag rond de 9e, dus ook ik zie het met angst en beven dichterbij komen, haha.
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte.
Hopelijk valt het mee.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:29

jesito schreef:
karin, Wordt er bij jouw gewoon een datum geprikt of ben je dan ook ongesteld??
Ik mag rond de 9e, dus ook ik zie het met angst en beven dichterbij komen, haha.
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte.
Hopelijk valt het mee.

Nee wordt gewoon een datum geprikt. Ik ben net vorige week ongesteld geweest, net weer met een nieuwe strip van de pil begonnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:52

hmmm, bij de gyn wilde ze het het liefst tijdens de menstruatie doen, ik kan dan bellen en dan kom ik er tussen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:55

Ja want dan is je baarmoedermond soepeler en is het zetten dus makkelijker/minder pijnlijk

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:56

Staat ook idd overal beschreven, even van een site geplukt:

Wanneer laten inbrengen?
Het spiraaltje kan door de huisarts of gynaecoloog worden ingebracht. Dit kunt u niet zelf doen. Het beste moment is om het spiraaltje te laten inbrengen tijdens de menstruatie, zo rond de tweede of derde dag. Doordat tijdens de menstruatie de baarmoedermond een klein beetje open staat, zal het makkelijker zijn het spiraaltje te plaatsen. Het word aanbevolen om een uur voor het inbrengen een pijnstiller in te nemen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:00

Ojajoh schreef:
DaisyDarling schreef:
Lily cup misschien? https://www.youtube.com/watch?v=O1vsrREG0T8. Die is wat kleiner dan de moon.

wat een vreselijk mens :=

Gaat dus meer om dat je hier wel ziet dat er qua vorm en 'comfort' (qua look) heel veel verschil in al die cups zit. Ze is indd ietwat irritant :+

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:04

jesito schreef:
Staat ook idd overal beschreven, even van een site geplukt:

Wanneer laten inbrengen?
Het spiraaltje kan door de huisarts of gynaecoloog worden ingebracht. Dit kunt u niet zelf doen. Het beste moment is om het spiraaltje te laten inbrengen tijdens de menstruatie, zo rond de tweede of derde dag. Doordat tijdens de menstruatie de baarmoedermond een klein beetje open staat, zal het makkelijker zijn het spiraaltje te plaatsen. Het word aanbevolen om een uur voor het inbrengen een pijnstiller in te nemen.

Tja de gynaecoloog regelt t dus die zal t wel weten.
Ik weet ook niet of hij hem gelijk gaat zetten of dat we eerst een intake hebben ofzo.
Ik zie wel, laat t gewoon over me heen komen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:22

Ja dat is ook, zal idd wel goed komen.
Ik denk altijd maar zo, als anderen het kunnen kan ik het ook.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:54

Bij mij is hij ook niet tijdens de menstruatie geplaatst en heb er niks van gevoeld

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:02

Haha idd Jesito, zal vast niet t ergste Zijn wat ons kan gebeuren ;)

Ik ben heel benieuwd polly, hoop dat ik er ook niks van voel
(Even offtopic,, wat een geweldig onderschrift heb jij hahah)
Laatst bijgewerkt door Karin92 op 27-03-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:03

Polly schreef:
Bij mij is hij ook niet tijdens de menstruatie geplaatst en heb er niks van gevoeld

Bikkel, haha.
Fijn dat het zo gied ging.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:06

Ik was echt zenuwachtig hoor na al die horrorstory's maar het is me echt zo enorm meegevallen...

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:08

Nou gelukkig maar, dan is er dus nog hoop!

Ik zal maandag mijn horrorervaring ook wel even plaatsen... (zo nu kan het alleen maar meevallen :p )

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:24

Zijn er hier mensen die in de stopweek migraine krijgen? Ik voel aan mn hoofdpijn wanneer ik ongesteld ga worden, en afgelopen keer zelfs uitval verschijnselen in gezicht en lijf. Elke keer gekoppeld aan stopweek van mijn pil, dus wil eigenlijk of een andere pil of een totaal ander alternatief... hoor alleen over spiraaltje veel huidklachten en heb een vrij zuivere huid. Prikpilook wisselende verhalen. Nuvaring zie ik niet zitten dat gepiel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:09

vencedor schreef:
Zijn er hier mensen die in de stopweek migraine krijgen? Ik voel aan mn hoofdpijn wanneer ik ongesteld ga worden, en afgelopen keer zelfs uitval verschijnselen in gezicht en lijf. Elke keer gekoppeld aan stopweek van mijn pil, dus wil eigenlijk of een andere pil of een totaal ander alternatief... hoor alleen over spiraaltje veel huidklachten en heb een vrij zuivere huid. Prikpilook wisselende verhalen. Nuvaring zie ik niet zitten dat gepiel.

Ik zie niet in hoe je van een koperspiraaltje huidklachten kunt krijgen... :? Zitten geen hormonen in ofzo. En ook in een Mirena zitten er maar zo weinig dat ze niet in je bloed terecht komen. Wat heb je gehoord over huidklachten bij een spiraaltje dan? :P

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:21

Toch zijn er meerdere in dit topic, waaronder ik ook in zekere mate, die wel degelijk meer last kregen van bijv puistjes etc.
En iemand anders, volgens mij in dit topic ook, kreeg last van soort van ontstekingen. Ik had ook dat veel puistjes niet goed wilden genezen maar idd maar door bleven etteren en kleine (onderhuidse) ontstekingen werden en dat heb ik nog nóóit gehad.
Sterker nog, ik heb een paar maanden zo'n plekje op mn borst gehad. 2 dagen terug spiraal er uit laten halen en hij is nu in die 2 dagen al een heel stuk opgeknapt..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:24

Magrathea, acné is een redelijk veel voorkomend bijverschijnsel van de mirenaspiraal.
koperspiraal kan ik me niet voorstellen dat je daar echt last van krijgt. Mirena zeker wel.
Zoals ik al een aantal keer heb aangegeven hier in het topic heb ik namelijk ook enorm last gekregen van acne na plaatsing can het spiraaltje.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:24

Ja dat dus... en klinkt heel suf maar daar ben ik echt te ijdel voor hahaha. Wil ik echt niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:19

Ik heb overigens ook migraine als ik ongesteld moet worden, alleen verschil is dat ik met de pil het bijna elke week had en nu alleen 1 tot 2 dagen rond de menstruatie. Daarnaast is de migraine wel goed beheersbaar door medicatie gelukkig.