GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:36

Ik vind je niet super mager maar als jij dat vindt dan is dat ook oké natuurlijk. Ik vind je een mooi figuur hebben hoor.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Suzanne F. schreef:
Ik vind je niet super mager maar als jij dat vindt dan is dat ook oké natuurlijk. Ik vind je een mooi figuur hebben hoor.

Mijn botten steken overal uit. Zou niet weten waar ik nog zou kunnen afvallen. Zo valt het niet op, maar als je mij in mijn ondergoed zou zien ☺️☺️

Zonnetje81

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Vind je jezelf TE mager? Of dat ook weer niet? Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Zonnetje81 schreef:
Vind je jezelf TE mager? Of dat ook weer niet? Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk.

Juist goed
Er mag zeker niks meer af, want dan wordt het lelijk
Ik heb nu een BMI van 19.5
Woog deze morgen 54.5 kg. Ben 1m68
Ben wel breed van bouw
Laatst bijgewerkt door Deertje op Gisteren, 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Deertje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Juist goed
Er mag zeker niks meer af, want dan wordt het lelijk

Fluctueert het tussen nog veel? Ik weet niet of je dagelijks/wekelijks weegt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Ik denk dat de broek een beetje vertekent
Bij de knie zie je dat het toch echt dun eruit ziet, de armen en handen ook. Ik vind je prachtig overigens :)
Een dergelijke broek toont vaak wat groter, daarom staat zo'n broek bij mij enorm :+

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Ik sta te kijken van de lage bmi’s
Onder de 20? Dat is ondergewicht
Logisch dan toch dat er geen glp medicatie meer wordt voorgeschreven?
En een bmi van 20-25 is perfect gezond gewicht

Ik ga dat nooit bereiken dat weet ik nu al
Maar als ik het ooit zou bereiken zou ik zeker weten stoppen en proberen dat gezonde gewicht te behouden zonder glp
Hopelijk heeft je lichaam een nieuwe balans en lukt het nu wel om op dat gezonde gewicht te blijven

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:35

Ennasuus schreef:
Ik sta te kijken van de lage bmi’s
Onder de 20? Dat is ondergewicht
Logisch dan toch dat er geen glp medicatie meer wordt voorgeschreven?
En een bmi van 20-25 is perfect gezond gewicht

Ik ga dat nooit bereiken dat weet ik nu al
Maar als ik het ooit zou bereiken zou ik zeker weten stoppen en proberen dat gezonde gewicht te behouden zonder glp
Hopelijk heeft je lichaam een nieuwe balans en lukt het nu wel om op dat gezonde gewicht te blijven

Onder de 18 is ondergewicht. En geen vind ik kortzichtig. Zonder kom je dan in no time aan. Er moet eerder dan wat afgebouwd worden ofzo.

Niet iedereen wil stoppen. Ik niet. Wil een ander dat wel moeten ze zelf weten maar elkaar veroordelen ook op een lager gewicht is weer zo makkelijk. En zeggen gewoon stoppen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

@zonnetje

Ik schommel al sinds juli tussen de 54 en 55 kg. Dus bij mij niet

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

En toch snap ik het wel, zeker voor dit soort bedrijven. Je wil medicatiemisbruik tbv eetstoornissen wel voorkomen.

Ennasuus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:52

@zonnetje
Het gaat niet om veroordelen
Het gaat erom dat een bmi tussen 20-25 een perfect gezond bmi is dus dan is er toch geen reden meer voor een arts om medicatie voor te schrijven?
Tenzij er een andere medische reden is voor glp medicatie

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

secricible schreef:
En toch snap ik het wel, zeker voor dit soort bedrijven. Je wil medicatiemisbruik tbv eetstoornissen wel voorkomen.

Moeten ze het iets meer monitoren en begeleiden. Maar zo’n wellis heeft geen benul hoe het gaat met hun klanten.

Ennasuus
Jawel want als je stopt kom je weer aan. Het is in veel gevallen levenslang gebruik. Dus het is wel degelijk nodig in veel gevallen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Hier vergelijkbaar bmi met Deertje maar ik ben niet super mager hoor. Ik ben 1.64 en blijf nu tussen de 51 en 52 kilo. Maar ik ben zeker niet mager. Ik vind het zo prima. Heb nog steeds klein buikje maar die zal er nooit afgaan maar dat is ook oké. Ik wil rond dit gewicht blijven. Voel me heel goed, kan aantrekken wat ik wil en voel me fit.
Voorlopig blijf ik op de lage dosis. Ik wil liever niet stoppen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Maar een onderhoudsdosering is gewoon prima hè. Als je voldoende eet, niet verder afvalt en je goed voelt dan is er niks aan de hand.

Veel medicatie is gewoon levenslang, dat is met GLP-1 niet anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Dieuwke_ schreef:
Maar een onderhoudsdosering is gewoon prima hè. Als je voldoende eet, niet verder afvalt en je goed voelt dan is er niks aan de hand.

Veel medicatie is gewoon levenslang, dat is met GLP-1 niet anders.

Ben al stabiel vanaf juli. Dus al meer dan een half jaar.
Ja eens maar dan zou het raar zijn als ze het ineens niet meer zouden willen voorschrijven toch?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ja eens hoor! En ik denk dat dat het probleem is met commerciële instanties. Als je het in goed overleg met de huisarts voorgeschreven krijgt, dan is er controle. Commerciële instanties moeten het doen met telefoongesprekken en kunnen minder goed controleren of iemand stabiel is en geen gekke eetstoornis aan het ontwikkelen is. Het zou zomaar kunnen dat ze daar hun vingers niet aan willen branden, dan zijn ze hun goudmijntje kwijt.

Maar het is wel knap vervelend als je nu stabiel bent en ineens ontzeggen ze je medicatie. Eigenlijk moet je dus gewoon liegen over je gewicht.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:04

Ennasuus schreef:
@zonnetje
Het gaat erom dat een bmi tussen 20-25 een perfect gezond bmi is dus dan is er toch geen reden meer voor een arts om medicatie voor te schrijven?

Ik ben gisteren bij de reumatoloog geweest en die zei dat het ook licht ontstekingswerkend werkt, dus in mijn geval ( heb spier- en gewrichtsreuma) alleen maar goed
Ging ik gisteren avond nog naar de apotheek voor mijn chemo pilletjes die ik daarvoor moet nemen, vroeg de apotheek of ik de Mounjaro ook mee ging nemen? Zei "heuh, ik heb ze toch al afgehaald?" Zegt ze dat er nieuwe voorschriften opstaan
Had de reumatoloog die ook op mijn identiteitskaart gezet. Heb er nu wel genoeg. Echt gek als je er over nadenkt. Sommige krijgen geen GLP1 wat ze ook doen en ervoor vechten, en hier krijg je dat zonder moeite ( ok, heb medische achtergrond, maar het zou niet mogen)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:36

Dat is idd bijzonder Deertje. Er zit zoveel verschil in hoe huisartsen hiermee om gaan. Bij mij in het dorp is echt een zwaar zwaar obees iemand met allerlei bijklachten zoals pms, pcos etc etc. Die krijgt geen GLP-1. Echt belachelijk.

Ik heb trouwens ook fibromyalgieachtige klachten die eigenlijk nu helemaal weg zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:41

Deertje schreef:
Ennasuus schreef:
@zonnetje

Ik ben gisteren bij de reumatoloog geweest en die zei dat het ook licht ontstekingswerkend werkt, dus in mijn geval ( heb spier- en gewrichtsreuma) alleen maar goed

Maar daar schrijven bedrijven als yazen ed het niet voor voor. Dat dat offlabel gebeurt zoalsjou reumatoloog prima, maar dan zijn zij ook verantwoordelijk om te monitoren. Dat kunnen bedrijven als yazen gewoon niet waarmaken.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:03

Ik heb gisteren weer 2 spuiten opgehaald bij de apotheek. Mounjaro 10mg.
Wat ik wel heel raar vond is dat de 7,5mg spuit die ik in November haalde, me €350,- kostte.
Nu heb ik voor 2x 10mg "maar" €600,- betaald.
Is de prijs zoveel verlaagd in de laatste 2 maanden? Heeft er toevallig nog iemand een 7,5mg spuit gehaald rond die tijd? En wat kostte het toen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:27

Rambogirl schreef:
Ik heb gisteren weer 2 spuiten opgehaald bij de apotheek. Mounjaro 10mg.
Wat ik wel heel raar vond is dat de 7,5mg spuit die ik in November haalde, me €350,- kostte.
Nu heb ik voor 2x 10mg "maar" €600,- betaald.
Is de prijs zoveel verlaagd in de laatste 2 maanden? Heeft er toevallig nog iemand een 7,5mg spuit gehaald rond die tijd? En wat kostte het toen?

Nou begin januari betaalde ik 445 voor 15 en heb er van de week 2 gehaald die waren ook goedkoper. Maar dat scheelde paar euro.

679,32 tov 445,50
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Vandaag, 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:28

Ik betaal via yazen 453 euro voor een 15 mg spuit. Laatste keer was volgens mij in oktober (nationale apotheek)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

fjordjes schreef:
Ik betaal via yazen 453 euro voor een 15 mg spuit. Laatste keer was volgens mij in oktober (nationale apotheek)

Dan betaal je bij yazen de reguliere prijs van de apotheek.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:01

Thuisapotheek kost 10 mg nu 338

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:15

ok, maar t lijkt erop dat de prijzen gelukkig aan het dalen zijn dan.
Precies op tijd nu iedereen nog wil inslaan om de golden dosis nog erbij te hebben *\o/*