Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zonnetje81 schreef:Vind je jezelf TE mager? Of dat ook weer niet? Het is ook maar wat je gewend bent natuurlijk.
Ennasuus schreef:Ik sta te kijken van de lage bmi’s
Onder de 20? Dat is ondergewicht
Logisch dan toch dat er geen glp medicatie meer wordt voorgeschreven?
En een bmi van 20-25 is perfect gezond gewicht
Ik ga dat nooit bereiken dat weet ik nu al
Maar als ik het ooit zou bereiken zou ik zeker weten stoppen en proberen dat gezonde gewicht te behouden zonder glp
Hopelijk heeft je lichaam een nieuwe balans en lukt het nu wel om op dat gezonde gewicht te blijven
secricible schreef:En toch snap ik het wel, zeker voor dit soort bedrijven. Je wil medicatiemisbruik tbv eetstoornissen wel voorkomen.
Dieuwke_ schreef:Maar een onderhoudsdosering is gewoon prima hè. Als je voldoende eet, niet verder afvalt en je goed voelt dan is er niks aan de hand.
Veel medicatie is gewoon levenslang, dat is met GLP-1 niet anders.
Ennasuus schreef:@zonnetje
Het gaat niet om veroordelen
Het gaat erom dat een bmi tussen 20-25 een perfect gezond bmi is dus dan is er toch geen reden meer voor een arts om medicatie voor te schrijven?
Tenzij er een andere medische reden is voor glp medicatie
Deertje schreef:Ennasuus schreef:@zonnetje
Het gaat niet om veroordelen
Het gaat erom dat een bmi tussen 20-25 een perfect gezond bmi is dus dan is er toch geen reden meer voor een arts om medicatie voor te schrijven?
Tenzij er een andere medische reden is voor glp medicatie
Ik ben gisteren bij de reumatoloog geweest en die zei dat het ook licht ontstekingswerkend werkt, dus in mijn geval ( heb spier- en gewrichtsreuma) alleen maar goed
Rambogirl schreef:Ik heb gisteren weer 2 spuiten opgehaald bij de apotheek. Mounjaro 10mg.
Wat ik wel heel raar vond is dat de 7,5mg spuit die ik in November haalde, me €350,- kostte.
Nu heb ik voor 2x 10mg "maar" €600,- betaald.
Is de prijs zoveel verlaagd in de laatste 2 maanden? Heeft er toevallig nog iemand een 7,5mg spuit gehaald rond die tijd? En wat kostte het toen?