Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:46

Lekker gelopen Suliko! Geen last van je scheenbeen meer dus?
Ja klopt wat Leonie zegt, zo zegt mijn trainer het ook. Ik wandel soms ook de rust stukjes. Al heb ik nu al heel lang geen interval meer gelopen haha.

Lekker Goof, in je eentje weg. Geen idee, nooit in Schoorl geweest.

Lekker gelopen Leonie, en mooi trailvestje!
Ik heb er eentje van My Protein en een Camelbak, vind die van my protein fijner.

Leuk dat je ambassadeur mag worden SV!

Lekker gelopen Germie! En wat knap met extra kleding, dat zou ik zelf nou weer niet aandurven.
Ik zag op Fb eens iemand die met zo’n warmtepak ging lopen toen het van de zomer 28 graden was. Echt bizar.

Danseresje, de startbaan zelf is dan dicht voor publiek. Eromheen en erlangs kan wel, maar veel stukken kan je volgens mij alleen via de startbaan komen.

Wat knap zeg, en die hele wandeling uit zetten, en dan ook nog even lopen! Wauw!

Haha een frikandellen tocht ook. Niks voor mij, ik ben Vega, en vind eten tijdens lopen al een ding.
Ja je hebt inderdaad ook wijn marathons enzo. Na de halve van Gouda kreeg ik een biertje, wel alcohol vrij. En een blokje kaas.

Klopt iris, de startbaan word al jaren niet meer gebruikt voor vliegtuigen. Er zit middenin wel een museum en daarbuiten staan ook vliegtuigen.
Het is nu een natuurgebied geworden.
Lekker nog even gelopen! En wat leuk dat die mensen je aanspraken!

Ik ga zo weer rondje startbaan, maar geen foto’s denk ik want het is K weer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 10:49

Twijfelen over een korte broek en lange mouwen bij 17 graden :'). Heerlijk hoe iedereen daarin verschilt. Ik wou dat ik iets van jouw koukleumerigheid had ieris.

Ninus wat heb je op het oog voor een auto? Drinken doen wij beiden nauwelijks, ik geef er weinig om.

Lekker gedaan in de regen sherivey!

Ik ben wel hersteld, had 0,0 spierpijn gisteren dus daar ben ik blij mee. Alleen erg moe. Slecht geslapen natuurlijk en een hele dag voor de klas helpt ook niet mee voor je herstel :+ .
Nu nog wat moeheid en een zere plek in mijn rechtervoet. Hopelijk trekt dat snel weg.

BusyMissy

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:29

Leuk zo'n frikandellen loop. Ik eet voor 99,9% vegetarisch, maar af en toe eet ik dus wel een frikandel omdat ik de vega variant niet te hachelen vind.

Gisteren was het wel echt lekker weer om te lopen, fijn dat de korte broek weer aan kon. Ik was een uurtje vroeger gestopt met werken en heb daardoor voor het eerst weer volledig in het licht kunnen lopen. Dat was wel echt fijn.
Heb 5km easy pace gedaan op 6:19. Zou volgens het schema 6:50 moeten zijn maar dat lukt dus (nog) niet. Bijna alles in zone 2 kunnen lopen, alleen de laatste km liep mijn hartslag iets op. Twijfel daarom of ik volgende week de volgende training ga doen of dat ik deze week nog een keer herhaal.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:32

De frikandellentocht is geen loop, maar een wandeltocht ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:43

Goof schreef:
De frikandellentocht is geen loop, maar een wandeltocht ;)

Dank voor de toevoeging. Is een beetje een eigen leven gaan leiden denk ik :j
Ik ben wat dat betreft ook echt nog niet toe aan hardloopevenementen :') . Ik ben al blij dat ik al weer drie weken heb kunnen opbouwen, op naar week 4 *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:27

Valt mee dan SV met de spieren. Dat moe zijn is wel logisch ja, lekker rustig aan doen.

Lekker Busy!

Ik heb net een tempo loop gedaan. Word beetje chagrijnig van die easy runs en niet langer dan 45 minuten dus even wat geprobeerd.
Heb 15 WU op 6:30, toen 20 min op MP maar ging te snel, gemiddeld 5:29, en toen 10 min uitlopen.
Lekker rondje zo, ondanks de regen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:43

WU en MP?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 12:48

Lekker bezig Samantha!

Goof, WU is warm up. MP lijkt me marathon pace....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:22

Danseresje schreef:
Lekker bezig Samantha!

Goof, WU is warm up. MP lijkt me marathon pace....

Haha ja klopt!
Scheelt typen als je het afkort :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:33

Oh god, dat had ik op zich zelf ook kunnen bedenken, maar dat geeft maar weer aan hoezeer mijn hoofd aan vakantie toe is :')

Net een half uurtje gelopen. En wtf... ik moet echt serieus betere sportbh's... Ik ben zojuist door een hoogbejaarde man met rollator erop gewezen dat 'alles mee doet' >;)

Dus wederom de vraag; goede, stevige cups, maar wel dusdanig strak en ingesnoerd dat de boel als geheel gewoon niet meer zo mee hupst??? Iemand please?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:35

O jemig echt? Die man had vast de dag van z’n leven.

Nee zonder dollen, ik heb geen idee, bij mij maakt het niet zoveel uit wat voor kwaliteit sportbeha ik aantrek want er schud niks.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:36

Ja, ik gun hem dan wel een pleziertje en op zich was ik wel bkij dat hij het zei (alhoewel ik het zelf ook wel wist), maar ik vind het ook wel echt vervelend.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:36

Frikandellen wandeltocht haha, is dat een alternatief voor de snerttocht? <<) <<)

Hoe is het met iedereen met pijntjes en blessures?

Lekker Goof, even in je eentje weg. Soms is dat echt even god, tijd voor jezelf. Geniet er van!

Ik wilde van de week 5 km lopen, zonder te wandelen maar na 4 km deed de onderkant van mijn voeten pijn, compleet verzuurd (ik liep 8:15 dus toch niet perse te snel?) en ik kon echt niet meer.
Zo apart dat soort dagen.
Vandaag heb ik even rust. Veel gaande op mijn werk dus heb wat last van stress (mss daarom ook wel minder lekker gelopen hoor) Morgen ga ik weer lekker lopen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 13:37

hahahaha ik lees net jouw bericht :D Die man heeft zijn ogen uitgekeken *\o/*
Tja nog steeds fan van de Odlo BH's en Shockabsorber

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:53

Ik heb een deload weekje en hoewel mijn loopjes juist niet zo goed gingen, voel ik sinds gisteren wel een soort extra energie. Morgenochtend weer met de loopgroep :)

Veel plezier met alle evenementen dit weekend!

Goof, heb je een grote maat? Bij mijn volstaat Nike, Under Armour en Brooks. Geen ervaring mee, maar ik zou dan denk ik eens voor een Shockabsorber kijken. Of via sportbhtest.nl?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:05

Goof schreef:
Oh god, dat had ik op zich zelf ook kunnen bedenken, maar dat geeft maar weer aan hoezeer mijn hoofd aan vakantie toe is :')

Net een half uurtje gelopen. En wtf... ik moet echt serieus betere sportbh's... Ik ben zojuist door een hoogbejaarde man met rollator erop gewezen dat 'alles mee doet' >;)

Dus wederom de vraag; goede, stevige cups, maar wel dusdanig strak en ingesnoerd dat de boel als geheel gewoon niet meer zo mee hupst??? Iemand please?

:')
https://www.dehardloopwinkel.nl/hardloo ... rt/p11251/

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:26

Goof, ben blij dat ik die man maandag niet ben tegen gekomen :')

Koekie, zie het maar als alternatief voor de snerttocht ja <<) . Maar vind een frikandel ook veel lekkerder dan snert :j
Balen van je voetzolen. Herken het wel van het wandelen toen ik nog in gewone schoenen liep. Moest dan ook echt rust nemen en van mijn voeten af.
Hopelijk gaat het de volgende keer weer gewoon goed!

Tiggs, hopelijk zet je meer energie ook door in je loopjes!

Heb eens naar de Odlo sportbh zitten kijken. Ga toch een gok wagen met bestellen, maar had het fijn gevonden als ze een maatje groter hadden....
Shock absorber valt voor mij af vanwege geen voorsluiting en met mijn arm ga ik die achtersluitingen echt niet dicht krijgen -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 17:10

Hahaha Goof, wat heb je terug gezegd?

Wij zijn richting Winterswijk/Duitsland gereden om de regen te ontvluchten en hebben eerst een ronde van 7km gewandeld rond het Zwillbrocker Venn, waar je flamingo's kunt spotten. Alleen zijn die er nu niet. Maar wel twee kraanvogels door het veld zien lopen. Prachtige dieren. Daarna nog 6km in het bos daar in de buurt gewandeld.
Paar druppels regen op de hele middag. Helemaal prima dus.
Morgen misschien een herstelloopje.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:14

Ik liep door, had dus niet veel tijd om het te laten landen en inhoudelijk te reageren, dus meer dan een 'oh, ok' kreeg ik er niet uit :')

Lekker, weekendje weg of blijf je langer?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 17:29

Nee hoor gewoon even heen en weer om te wandelen, we waren net over de grens bij Winterswijk. Is een uurtje rijden. Ik heb nog geen vakantie. Pas na komende week. Jij wel komende week vakantie?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:30

Oh zo, heerlijk.
Ja klopt, ik heb nu een weekje vrij ja, vandaar dat ik lekker 2 daagjes naar Schoorl kan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 17:47

Geniet ervan!
Wij gaan volgend weekend een weekendje naar België, natuurlijk om lekker te trailen :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 19:36

@goof Schoorl is prachtig!! Heb echt genoten tijdens die run
Maar kan je qua routes niet helpen helaas

Klinkt nice SV!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:10

Zo, iedereen is weer lekker bezig. Hier een beetje een rommelige week gehad. Na vorige week vrijdag intervallen en zaterdag een long run gedaan te hebben had ik zondag een running clinic waarbij we allemaal een paar schoenen mochten uitproberen. Ik mocht de Nike Vaporfly 3 uitproberen, een race day schoen met carbon plaat. Ik heb een intervallen programma gedaan bij de clinic, en best aardig gelopen. Mijn indruk van de schoenen was dat ze easy pace/tempo pace makkelijker deden voelen, maar dat interval pace ongeveer gelijk aanvoelde als vrijdag. Nu waren het vrijdag 200m intervallen en zondag 300m intervallen dus ze geven wel een beetje voordeel ook daarbij. Ze voelden als een soort bouncy castles, maar verbazend stabiel als je er mee ging rennen. Voorlopig hou ik het wel bij alle schoenen die ik al heb, het is me geen €250 á €300 waard.

Maandag heb ik een intensieve fietstraining gedaan, dinsdag een rustig 5km rondje, woensdag een nog rustiger 4k rondje en donderdag heb ik een rustdagje gepakt. Gister had ik sprint training, en ik ben er heen gelopen en weer terug naar huis, dus gister 4.3km heen, 2 uur loopscholing en sprint training en 4.3km terug naar huis. Vandaag weer een rustig 5k rondje.

Ik geniet van hoe "makkelijk" een rustige 5k voelt momenteel. Ik heb afgelopen zomer een periode gehad waar ik echt een mentale blokkade had in hardlopen waarbij ik het gewoon niet voor elkaar kreeg om meer dan een 12 á 15 minuten aan een stuk je blijven lopen dus dat dat nu zonder gevecht wel lukt is heel fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 12:38

Wat fijn IMAY!

Hier een trailtje gedaan met heuvels, maar de benen waren er nog niet helemaal klaar voor. Het ging zwaar. 10km, 262 hm.

Afbeelding