Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sureido schreef:Ik gebruik die smiley altijd als nagelbijten tot ik ook een keer een grote snauw kreeg dat het niet grappig was. Durf hem bijna niet meer te gebruiken.
Douce schreef:RIVM: 'Amerikaanse studie bewijst niet dat vaccins overdracht van virus tegengaan' - https://nos.nl/l/2375183
Ik ben heel benieuwd wanneer hier wel een gedegen onderzoek naar gedaan wordt. Is natuurlijk een beetje lastig omdat je natuurlijk ook niet teveel risico wil lopen.
anjali schreef:Douce schreef:RIVM: 'Amerikaanse studie bewijst niet dat vaccins overdracht van virus tegengaan' - https://nos.nl/l/2375183
Ik ben heel benieuwd wanneer hier wel een gedegen onderzoek naar gedaan wordt. Is natuurlijk een beetje lastig omdat je natuurlijk ook niet teveel risico wil lopen.
Als dat zo zou zijn dan zou ik er weinig aan hebben. Want ik wil me voornamelijk laten vaccineren om mijn sociale leven met veel ouderen weer terug te kunnen krijgen.En die niet te kunnen besmetten.Voor mezelf vind ik de mogelijke bijwerkingen van het vaccin ernstiger dan corona zelf.
Ann schreef:In 2015 heb ik trombose opgelopen door het slikken van de pil en ik ga niet weer een risico nemen door me met AZ te laten vaccineren. Volgende week een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken of er andere mogelijkheden zijn qua vaccin. Ik ben definitief klaar met AZ.
Pandora2 schreef:Confusion alom dus![]()
Ik denk dat ze pas na langere tijd onderzoek kunnen doen om te zien of het virus nog overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. En de praktijk zal het ook uitwijzen natuurlijk.
Net zoals er nu nog niet geweten is hoe lang een vaccin precies werkzaam blijft.
Het Sputnik vaccin is ook gebaseerd op hetzelfde principe als AZ dacht ik. Zouden de russen over de bijwerkingen ook communiceren of is dat beetje ijdele hoop ?
Sizzle ?
Sizzle schreef:Pandora2 schreef:Confusion alom dus![]()
Ik denk dat ze pas na langere tijd onderzoek kunnen doen om te zien of het virus nog overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. En de praktijk zal het ook uitwijzen natuurlijk.
Net zoals er nu nog niet geweten is hoe lang een vaccin precies werkzaam blijft.
Het Sputnik vaccin is ook gebaseerd op hetzelfde principe als AZ dacht ik. Zouden de russen over de bijwerkingen ook communiceren of is dat beetje ijdele hoop ?
Sizzle ?
Als ze in Europa op de markt willen dan zijn ze verplicht om alle data beschikbaar te stellen.
In Oostenrijk gaan ze Spitnik prikken. Het werkt inderdaad vergelijkbaar aan AZ en daarom willen ze ook samenwerken, of werken al samen.