Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:44

Ik had maandag gemoeten, maar bleek de uitnodiging per post niet te hebben gehad van werkgever dus heb een uur voor de vaccinatie af moeten zeggen. Nu eigenlijk wel blij toe want ik vond het al wel spannend ook al is het een zeldzame bijwerking. Ik kijk het toch nog even aan allemaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:48

Ik ben persoonlijk alsmaar al wat sceptisch over AZ geweest omdat het ook het enige vaccin is waar de fase 3 resultaten zo matig overweenkomem met de real-world data. Bij de anderen gaat dat heel mooi gelijkmatig op. Maar AZ is voor ons sowieso geen optie op het moment, die is nog altijd niet door de goedkeuring.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:04

Die goedkeuring gaat er bij jullie ook niet meteen komen nu denk ik :=

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:17

Is dat zo gek dan?
Ik vind die smiley echt misplaatst, zo van proest wat een overdreven hysterie.

Er zijn, hoe je het ook wendt of keert, gerede gronden om aan te nemen dat die zeldzame trombosevorm gerelateerd is aan AZ.
Overigens nu ook berichten uit GB: 30 gevallen, 7 doden.
Ik vind het beleid van o.a. het EMA hieromtrent nogal ondoorgrondelijk en de lang volgehouden niks-aan-de-hand-houding van AZ zelf ronduit kwalijk.

Voor mij vooralsnog geen AZ. Ik sluit wel achteraan in de rij als er tegen die tijd nog met AZ geënt wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:19

Askja schreef:
Is dat zo gek dan?
Ik vind die smiley echt misplaatst, zo van proest wat een overdreven hysterie.

Hij kan ook als nagelbijtende smiley worden gezien (en wordt daarvoor ook veel gebruikt).

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:21

Ik vermoed dat je de smiley verkeerd interpreteert. Gebeurt wel vaker bij die smiley.

Ik vat m zelf op als: pfoe, veel gedoe met Astrazenica.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:25

Die smiley wordt idd gebruikt zoals hij bedoeld is en zoals Brainless ook zegt.
En zeker niet van proest, wat een hysterie. Die uitleg verzin je zelf bij deze smiley namelijk.

Ik heb altijd de Swissen met hun niet-goedkeuring in mijn achterhoofd gehouden want dat zijn geen uilen op gebied van geneeskunde. En heb het in dit topic ook meermaals aangegeven denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:25

In Engeland zijn ze de laatste weken met de jongere mensen aan het vaccineren en dat er dus nu in één 30 ipv 5 zijn geeft toch aan dat er een verband is, voor mij in ieder geval. Dat neemt niet weg dat het risico uitermate klein is en de kans op Corona en flink ziek veel groter.
Rivm heeft nu de vaccinaties van 60 + ook stopgezet . Om niets te verspillen want er waren veel te weinig afspraken ingepland voor de 80 prikpunten. Zal me benieuwen wat de huisartsen doen . Komende week komt er een grote lading Pfizer , 500.000 , ga daar maar de 60:64 , obesitas en down mee prikken, 500.000 keer minder kans op een bezet ziekenhuisbed.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:26

Ik gebruik die smiley altijd als nagelbijten tot ik ook een keer een grote snauw kreeg dat het niet grappig was. Durf hem bijna niet meer te gebruiken. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:28

sureido schreef:
Ik gebruik die smiley altijd als nagelbijten tot ik ook een keer een grote snauw kreeg dat het niet grappig was. Durf hem bijna niet meer te gebruiken. :=

Same here. Gebruik hem daarom ook nooit meer :')
Sommige mensen gaan dan gelijk snauwen dat het niet grappig is, terwijl dat poppetje niet eens lachend kijkt :?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:28

sureido schreef:

In mijn beleving kan het beide kanten op. Nagelbijten maar ook gniffelen. De zin waar hij achter staat bepaald dan de context.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:29

sureido schreef:

Ik snap werkelijk waar niet waarom mensen om deze smiley een snauw geven.

:=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:29

De smiley heet "confused". :))

Jessix

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:31

Nou dat zegt genoeg!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:32

Ik had hem dus nog nooit als gniffelen gezien tot die dag. Al doende leert men...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:37

RIVM: 'Amerikaanse studie bewijst niet dat vaccins overdracht van virus tegengaan' - https://nos.nl/l/2375183

Ik ben heel benieuwd wanneer hier wel een gedegen onderzoek naar gedaan wordt. Is natuurlijk een beetje lastig omdat je natuurlijk ook niet teveel risico wil lopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:42

Douce schreef:
RIVM: 'Amerikaanse studie bewijst niet dat vaccins overdracht van virus tegengaan' - https://nos.nl/l/2375183

Ik ben heel benieuwd wanneer hier wel een gedegen onderzoek naar gedaan wordt. Is natuurlijk een beetje lastig omdat je natuurlijk ook niet teveel risico wil lopen.

Als dat zo zou zijn dan zou ik er weinig aan hebben. Want ik wil me voornamelijk laten vaccineren om mijn sociale leven met veel ouderen weer terug te kunnen krijgen.En die niet te kunnen besmetten.Voor mezelf vind ik de mogelijke bijwerkingen van het vaccin ernstiger dan corona zelf.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:47

Confusion alom dus :D

Ik denk dat ze pas na langere tijd onderzoek kunnen doen om te zien of het virus nog overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. En de praktijk zal het ook uitwijzen natuurlijk.
Net zoals er nu nog niet geweten is hoe lang een vaccin precies werkzaam blijft.

Het Sputnik vaccin is ook gebaseerd op hetzelfde principe als AZ dacht ik. Zouden de russen over de bijwerkingen ook communiceren of is dat beetje ijdele hoop ?
Sizzle ?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:54

anjali schreef:
Douce schreef:

Als dat zo zou zijn dan zou ik er weinig aan hebben. Want ik wil me voornamelijk laten vaccineren om mijn sociale leven met veel ouderen weer terug te kunnen krijgen.En die niet te kunnen besmetten.Voor mezelf vind ik de mogelijke bijwerkingen van het vaccin ernstiger dan corona zelf.

Precies met deze reden heb ik me laten vaccineren. Andere vaccins werken toch ook zo, dat je naast dat je zelf niet meer ziek wordt een ander niet kan besmetten? Uit dierproeven leek dit bij het corona vaccin ook al naar voren gekomen te zijn. En uit onderzoeken in Israël was dit ook al naar voren gekomen.

Ik vraag me af of dit soort info niet bewust achter wordt gehouden uit angst dat er twee kampen komen (gevaccineerden die geen afstand meer hoeven houden e.d. en niet gevaccineerden)?
Ik ben gevaccineerd met Pfizer en vertrouw er toch op dat de kans klein is dat ik zelf ziek wordt, maar ook dat de kans klein is dat ik een ander nog kan besmetten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:57

Het is vrij ingewikkeld onderzoeken. En ook iets waar je 100% zekerheid op wilt hebben voor je daar strategie op inzet natuurlijk. Dat kan een hele dure vergissing zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:59

Met de griepspuit kan je zelf toch ook nog ziek worden ? En anderen ook nog besmetten.
Als het goed is, wordt je zelf wel minder ziek dan zonder vaccin uiteraard.

Al weet ik niet of vaccins tegen influenzavirussen op dezelfde manier werken als tegen coronavirussen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:37

Ann schreef:
In 2015 heb ik trombose opgelopen door het slikken van de pil en ik ga niet weer een risico nemen door me met AZ te laten vaccineren. Volgende week een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken of er andere mogelijkheden zijn qua vaccin. Ik ben definitief klaar met AZ.

Groot gelijk, dat zou ik ook nooit doen. Je zult zeker voor de anderen mogen gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:45

Pandora2 schreef:

Ik denk dat ze pas na langere tijd onderzoek kunnen doen om te zien of het virus nog overdraagbaar is als je gevaccineerd bent. En de praktijk zal het ook uitwijzen natuurlijk.
Net zoals er nu nog niet geweten is hoe lang een vaccin precies werkzaam blijft.

Het Sputnik vaccin is ook gebaseerd op hetzelfde principe als AZ dacht ik. Zouden de russen over de bijwerkingen ook communiceren of is dat beetje ijdele hoop ?
Sizzle ?

Als ze in Europa op de markt willen dan zijn ze verplicht om alle data beschikbaar te stellen.
In Oostenrijk gaan ze Spitnik prikken. Het werkt inderdaad vergelijkbaar aan AZ en daarom willen ze ook samenwerken, of werken al samen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 18:20

Sizzle schreef:
Pandora2 schreef:

Sizzle ?

Als ze in Europa op de markt willen dan zijn ze verplicht om alle data beschikbaar te stellen.
In Oostenrijk gaan ze Spitnik prikken. Het werkt inderdaad vergelijkbaar aan AZ en daarom willen ze ook samenwerken, of werken al samen.

Merci !
Ik ben benieuwd want hun aanvraag ligt al een tijdje bij het EMA dacht ik.
Of we horen misschien eerder berichten uit Oostenrijk, dat kan ook natuurlijk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:39

In Frankrijk zijn ook 2 mensen overleden na vaccinatie AZ.
De familie van een 38-jarig slachtoffer trekt naar de rechtbank.
Zal tevergeefse moeite zijn vrees ik.

En ik las ergens dat een huisartsenpraktijk in NL per ongeluk 150 mensen een dubbele dosis AZ ingespoten heeft. Gelukkig geen problemen tot nu toe.