Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:15

kunnen we dan zonder ninx ook ontopic blijven? :D En anders alsnog dat topic openen hierover?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:15

Popstra schreef:
Dimphyl schreef:
Er staat een toffe docu op netflix over dit onderwerp, dat de mens van origine niet eens vleeseter is en dat vlees eten meer fout dan goed doet voor je lichaam. Ze volgens vooral topsporters. The Game Changers.

ja en onlangs is onderzoek gedaan op 55000 veganisten en daar is uitgekomen dat zij brozere botten hebben dan mensen die wel vlees en zuivel nuttigen. En nee dat is niet met vervangers en supplementen op peil te houden.

En dit was de conclusie van dat onderzoek:
". Daarom werd er geen verschil gevonden tussen een voeding met dierlijke producten en een vegetarische of veganistische voeding. Het is daarom volgens de onderzoekers belangrijk dat zowel een vegetarische als veganistische voeding op de juiste manier gepland wordt en voorziet in voldoende voedingsstoffen."

Bovendien bepleit ik niet dat iedereen veganistisch wordt.
Maar mensen eten iedere dag en de gehele dag door vleesproducten. 1 op de 5 mensen gebruikt medicatie tegen hart-& vaatziekten, overmatige consumptie van dierlijke voeding is daarvan mede de oorzaak.

Ik zeg MINDER, en BETERE kwaliteit.

Kijk om je heen.... iedereen is te dik, de gezondheid van mensen is niet in orde. Al deze mensen liggen met hun dikke buiken op apengapen met dit virus.
Is dat de schuld van de mensen zelf? Een beetje....

Maar vooral van de overheid die fruit en groenten steeds onbetaalbaarder maken door de btw daarop te verhogen, en vertelt sector te subsidiëren en suiker- en dierlijke producten steeds betaalbaarder te maken.
Om nog te zwijgen over alle schadelijke toevoegingen die hier toegestaan zijn.

Is dit on topic? JA! Gezondheid zou prioriteit nummer 1 moeten zijn in een pandemie... en dat is het dus NIET.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:16

MarlindeRooz schreef:
Humpiedumpie schreef:

Dit lijkt me dus wel een realistische oplossing. Als er massaal dit soort maatregelen genomen kan worden “in het belang van de gezondheid van de mens”, kunnen er ook andere maatregelen genomen worden die écht in het belang van de gezondheid van de mens dient.

Die worden dus niet massaal genomen. In vele landen in Afrika, noord-korea hoe wil je daar maatregelen nemen? Je kan niet wereldwijd een wet/maatregel implementeren. Zo werkt het niet.

Dus als het niet ineens over de hele wereld kan, moeten we er maar gewoon helemaal niet aan beginnen? Verbeter de wereld en begin bij jezelf zeg ik altijd.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 12:16

secricible schreef:
Cer schreef:
Volgens mij moet ie er inderdaad per direct af en mag er niet meer op.. dus iedereen kan weer buiten wandelen vanavond :j

erop mag wel met hoger beroep toch? als in hoger beroep wordt bepaald dat de avondklok wel rechtmatig is dan is de tijd dat de avondklok speelde en eventuele tijd na het hoger beroep wel weer een avondklok lijkt me?

Voor nu is ie er af, maar inderdaad HB kan nog wat veranderen, lijkt me alleen sterk dat dat gaat gebeuren, echt goede argumenten zijn er niet.
Vraag me af wat dit betekend voor boetes die uitgedeeld zijn afgelopen tijd, zouden die nu ook bezwaar kunnen maken (en gelijk krijgen?)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:18

Ninx schreef:
[quote="IMANDRA"
Dit is een topic over 'viruswaanzin', misinformatie over corona, wappies/anti-vaxxxers, de viruswaarheid groep... dus nee, geen discussie over vlees. Als je het ontstaan van Corona wil bediscussiëren is dat beter in het algemene topic lijkt me.

Wanneer je je louter wil richten op misinformatie kun je de televisie en radio toch gewoon aanzetten? Dan word je overspoeld. Daar kan iedereen aan zijn gerief komen.

Werken aan een betere gezondheid van mensen, schonere lucht, schoner water en dus mensen minder ontvankelijk maken voor virussen en een betere balans tussen mens en natuur bewerkstelligen is nu eenmaal geen neo-liberaal agendapunt.

Dr. Zach Bush heeft een aantal goede publicaties... mocht je toch opeens iets meer willen weten.

Maar ik begrijp dat je hier alleen mensen mag schofferen die niet alleen maar knikkend voor hun televisie zitten?

Dan laat ik jullie met rust! Toedeloeeee!!!!![/quote]

Ga ergens anders heen met je radicale uitspraken. Goeiemorgen zeg.

Ik ben heel erg benieuwd of het gaat lukken om die avondklok daadwerkelijk te beëindigen. Ik zou er wel blij mee zijn persoonlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:19

Humpiedumpie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Die worden dus niet massaal genomen. In vele landen in Afrika, noord-korea hoe wil je daar maatregelen nemen? Je kan niet wereldwijd een wet/maatregel implementeren. Zo werkt het niet.

Dus als het niet ineens over de hele wereld kan, moeten we er maar gewoon helemaal niet aan beginnen? Verbeter de wereld en begin bij jezelf zeg ik altijd.

Geloof me, ik doe al genoeg om duurzaam te leven. Maar ik zie ook in dat het niet realistisch is omdat te verwachten van de hele wereld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:20

Ben het wel met Ninx eens overgrote deel vd bevolking veels te zwaar is en dat men daardoor ook eerder allerlij kwalen en ziektes krijgt. Zo ook op de IC met Corona belanden. maar of dit nu door vlees eten komt!?

Ik denk dat de Corona of liever ik hoop dat de Corona een goede les is voor iedereen dat het allemaal wel wat minder mag zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:21

Is de avondklok nu al officieel beëindigd of is het weer een advies? Zie zulke nieuwsberichten wel vaker voorbij komen en dan is er nog niks veranderd of aan de hand.

Jammer dat we in dit land gewoon niet even vol kunnen houden... Aantal bestemmingen ging echt naar beneden. Wat is het volgende plan? Naar de rechtbank om alles weer open te gooien? Virus waarheid denkt nu ook dat ze werkelijk wat zijn en hebben gedaan. Ik stoorde mij totaal niet aan de avondklok...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:22

MarlindeRooz schreef:
Het is niet realistisch om "de hele wereld wordt veganist" als oplossing te zien voor virussen. Je kan beter aan constructievere en realistischere oplossingen werken.

1) Ik kijk geen Netflix en geen malle "docu"s.

2) Wat realistisch is...?
Tja, wie had in december 2019 een idee van wat ons te wachten stond...?
(Er zijn zo veel dingen uitgemaakt voor 'niet realistisch' die wij nu volstrekt alledaags vinden...)

3) Waar je geen virussen mee uitroeit, maar wel pandemieën mee voorkomt :
minder slepen met dieren
geen bio-industrie
geen megastallen
minder vliegreisjes
meer biodiversiteit.

(En deze lijst is gewoon harde wetenschap, maar klinkt al gauw 'veganistisch'.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:23

Wij hadden het er thuis vandeweek ook nog over... dat te zwaar zijn echt een probleem kan zijn, en dat er weinig tot niks aan gedaan wordt om dat tegen te gaan. Net als kunnen roken en overmatig alcohol kunnen gebruiken.. sigaretten zouden veel duurder kunnen ..
Gezond eten moet goedkoper kunnen, maar ik weet niet hoe dat in de keten werkt...

Aan de andere kant hebben mensen zelfbeschikkingsrecht, dus ze mogen zelf weten wat ze naar binnen stoppen ...

Ik denk dat de boetes aangevochten kunnen worden en teruggedraaid worden ..?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:24

Popstra schreef:
Ben het wel met Ninx eens overgrote deel vd bevolking veels te zwaar is en dat men daardoor ook eerder allerlij kwalen en ziektes krijgt. Zo ook op de IC met Corona belanden. maar of dit nu door vlees eten komt!?

Ik denk dat de Corona of liever ik hoop dat de Corona een goede les is voor iedereen dat het allemaal wel wat minder mag zijn.

Vlees is absoluut niet het enige, dat gevoel krijg ik wel door Ninx en dat vind ik niet terecht.
Ik denk dat we eerst maar eens moeten spreken over het vliegverkeer, als dat niet in zo'n hoog tempo lag anno vandaag dan was dat virus niet zo rap hierheen gekomen. Dat is uiteindelijk de boosdoener geweest.
Dus dan kun je wel als die-hard vega even hier binnen komen stormen en een pleidooi houden over dat vlees de schuld is van alle te dikke mensen en alle gezondheidsproblemen maar ik mis toch echt de nuance.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:25

MarlindeRooz schreef:
Humpiedumpie schreef:

Geloof me, ik doe al genoeg om duurzaam te leven. Maar ik zie ook in dat het niet realistisch is omdat te verwachten van de hele wereld.

Ik vind je wel erg zwart wit denken. Er is een groot grijs gebied tussen “ik” en de rest van de hele wereld ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:26

Popstra schreef:

Nee, dat komt niet alleen door vlees. Ook door het overmatig gebruik van suikers.
En door toevoegingen en smaakmakers in ons voedsel die maken dat mensen meer eten dan goed voor ze is.
Veel mensen zijn daardoor 'eetverslaafd'.

Veel van die toevoegingen zijn niet toegestaan in andere Europese landen.

Maar overmatig gebruik van dierlijke producten resulteert helaas wel in hart- en vaatziekten, dat is pas epidemisch.
We eten teveel, en er wordt teveel geproduceerd op een manier die niet heilzaam is voor ons.

Zware mensen, maar ook mensen die leven in gebieden waar hele hoge concentraties fijnstof is (veeteelt en vliegverkeer) kampen met meer complicaties door het virus.
Dat is zorgelijk vind ik en verdient aandacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:26

Cer schreef:
Wij hadden het er thuis vandeweek ook nog over... dat te zwaar zijn echt een probleem kan zijn, en dat er weinig tot niks aan gedaan wordt om dat tegen te gaan. Net als kunnen roken en overmatig alcohol kunnen gebruiken.. sigaretten zouden veel duurder kunnen ..
Gezond eten moet goedkoper kunnen, maar ik weet niet hoe dat in de keten werkt...

Aan de andere kant hebben mensen zelfbeschikkingsrecht, dus ze mogen zelf weten wat ze naar binnen stoppen ...

Ik denk dat de boetes aangevochten kunnen worden en teruggedraaid worden ..?

Sigaretten zouden wat mij betreft verboden mogen worden. Met nog duurder maken verdienen ze er alleen maar meer aan en de verslaafden zijn ze gek om het toch wel te blijven kopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:27

Dimphyl schreef:
secricible schreef:

erop mag wel met hoger beroep toch? als in hoger beroep wordt bepaald dat de avondklok wel rechtmatig is dan is de tijd dat de avondklok speelde en eventuele tijd na het hoger beroep wel weer een avondklok lijkt me?

Voor nu is ie er af, maar inderdaad HB kan nog wat veranderen, lijkt me alleen sterk dat dat gaat gebeuren, echt goede argumenten zijn er niet.
Vraag me af wat dit betekend voor boetes die uitgedeeld zijn afgelopen tijd, zouden die nu ook bezwaar kunnen maken (en gelijk krijgen?)

Als de avondklok inderdaad onrechtmatig blijft (dus zonder HB of als ze HB ook verliezen) dan zijn de boetes inderdaad ongeldig en moeten terugbetaald worden.

Zebrastreep schreef:
Is de avondklok nu al officieel beëindigd of is het weer een advies? Zie zulke nieuwsberichten wel vaker voorbij komen en dan is er nog niks veranderd of aan de hand.

Jammer dat we in dit land gewoon niet even vol kunnen houden... Aantal bestemmingen ging echt naar beneden. Wat is het volgende plan? Naar de rechtbank om alles weer open te gooien? Virus waarheid denkt nu ook dat ze werkelijk wat zijn en hebben gedaan. Ik stoorde mij totaal niet aan de avondklok...

Voor nu is deze onrechtmatig en dus officieel beëindigd. Er is nog geen enkele keer geweest dat een rechtzaak officieel een maatregel onrechtmatig heeft beschouwd dus zulke nieuwsberichten heb je nog niet eerder kunnen zien. Wel dat juridische mensen van mening waren dat een maatregel onwettelijk was ,maar dus niet getoetst via een rechter.

Maar ik denk dat het wel goed is om de nieuwsberichten even in de gaten te houden vandaag, de regering zal nog met een reactie komen.

Verder heb ik geTEMt op het offtopic.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:29

Janneke2 schreef:
3) Waar je geen virussen mee uitroeit, maar wel pandemieën mee voorkomt :
minder slepen met dieren
geen bio-industrie
geen megastallen
minder vliegreisjes
meer biodiversiteit.

(En deze lijst is gewoon harde wetenschap, maar klinkt al gauw 'veganistisch'.)

Ik zou daaraan toe willen voegen:

4) waar je mensen weerbaarder mee maakt:
fruit en groenten betaalbaarder maken
ongezonde producten duurder maken
mensen met lagere inkomens meer toegang geven tot sporten
meer groen in woonwijken voor verbetering luchtkwaliteit
and so on........

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:29

Het verdiend zeer zeker aandacht dat men gezonder moet gaan leven.
Dat begint al bij de opvoeding van kinderen.

Het aanbod je in supermarkten vind is ook abnormaal veel. Ben altijd benieuwd hoeveel daar van in de afval container beland. Ik denk enorm veel. Dat mag ook een stuk minder wat mij betreft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:30

secricible schreef:

Oh... gaat dit topic niet over misinformatie?
Dan gaat het toch ook over correcte informatie?

Dan is dat toch on-topic?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:31

Popstra schreef:
Het verdiend zeer zeker aandacht dat men gezonder moet gaan leven.
Dat begint al bij de opvoeding van kinderen.

Het aanbod je in supermarkten vind is ook abnormaal veel. Ben altijd benieuwd hoeveel daar van in de afval container beland. Ik denk enorm veel. Dat mag ook een stuk minder wat mij betreft.

Hoeveel verdwijnt er in de afvalbak? Zo'n 9 procent van ons eten verdwijnt jaarlijks ongebruikt in de afvalbak, dat is ruim 34 kilo voedsel per persoon per jaar. Alle huishoudens samen verspillen daarmee in Nederland 590 miljoen kilo goed voedsel.

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:33

Volgens mij is mager vlees helemaal niet zo ongezond.. dus niet alle dierlijke producten zijn slecht. Ik zou niet als veganist kunnen leven :n Maar het kan wel minder

En dat mensen eten weggooien, ligt ook een beetje aan de mensen... denk?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:38

Ninx schreef:
secricible schreef:

Oh... gaat dit topic niet over misinformatie?
Dan gaat het toch ook over correcte informatie?

Dan is dat toch on-topic?

Het topic gaat over viruswaanzin. Je zou denken dat de titel dat redelijk duidelijk maakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:39

Ik doelde meer op wat de supermarkten uiteindelijk weg moeten gooien.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:40

Het gaat hier niet over het jaarlijkse afval wat wordt geproduceerd maar over corona..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:42

secricible schreef:
Het topic gaat over viruswaanzin. Je zou denken dat de titel dat redelijk duidelijk maakt.

Dat is dan wel fijn.... dan ben ik on-topic.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:44

Ja het ging ook een poosje over haaien... het is soms lastig om binnen een topic ontopic te blijven :j