Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zebrastreep schreef:Op mijn werk moest iedereen met corona ook doorwerken. Maar we kregen ook niks qua beschermende kleding en of mondkapjes. Ik nam ze zelf mee en voor mij heeft het gewerkt. Maar daardoor is het wel de spuigaten uitgelopen.
Ik snap dat het in de zorg lastig is om personeel te zoeken. Want als iedereen uitvalt is vervaging echt ver te zoeken wat dat is er gewoon niet. Maar zo creëer je wel een situatie dat iedereen ziek wordt waardoor je flink in de problemen komt. Dus de enige oplossing is dan besmette mensen door laten werken. Toevallig las ik er vanmorgen nog een artikel over op nu.nl dat dat niet de bedoeling is en het bedrijf aansprakelijk kan worden gesteld als iemand ernstig ziek wordt door de keuze van het bedrijf.
Maar volgens mij liggen genoeg bedrijven niet op dezelfde lijn als de opgelegde regels.
Yvankaxx schreef:Zebrastreep schreef:Op mijn werk moest iedereen met corona ook doorwerken. Maar we kregen ook niks qua beschermende kleding en of mondkapjes. Ik nam ze zelf mee en voor mij heeft het gewerkt. Maar daardoor is het wel de spuigaten uitgelopen.
Ik snap dat het in de zorg lastig is om personeel te zoeken. Want als iedereen uitvalt is vervaging echt ver te zoeken wat dat is er gewoon niet. Maar zo creëer je wel een situatie dat iedereen ziek wordt waardoor je flink in de problemen komt. Dus de enige oplossing is dan besmette mensen door laten werken. Toevallig las ik er vanmorgen nog een artikel over op nu.nl dat dat niet de bedoeling is en het bedrijf aansprakelijk kan worden gesteld als iemand ernstig ziek wordt door de keuze van het bedrijf.
Maar volgens mij liggen genoeg bedrijven niet op dezelfde lijn als de opgelegde regels.
Wij hebben tijdens de uitbraak op mijn woning in november ook een collega gehad die ook gewerkt heeft. Zij was positief, maar echt nul klachten. Doordat 6/8 bewoners positief waren werkten wij de gehele dienst in pbm waardoor er voor bewoners en personeel geen risico was. Wij kregen de diensten echt niet meer opgelost waardoor dit de enige optie was. In principe is dit bij ons dus zeker niet gebruikelijk! Ik vrees er alleen dus wel voor dat als ik donderdag niet voldoende opgeknapt ben, dat ze wel gaan proberen te zorgen dat ik ga werken.
Citaat:Maar aan de andere kant als je gaat werken is de kans dat het herstel nog weer trager gaat ook groter. Ik probeer altijd te denken aan ' heeft mijn collega er nu wat aan als ik kom werken'? En zo nee , dan is het beter om nog even thuis te blijven.
Zebrastreep schreef:Op mijn werk moest iedereen met corona ook doorwerken. Maar we kregen ook niks qua beschermende kleding en of mondkapjes. Ik nam ze zelf mee en voor mij heeft het gewerkt. Maar daardoor is het wel de spuigaten uitgelopen.
Yvankaxx schreef:Wij hebben tijdens de uitbraak op mijn woning in november ook een collega gehad die ook gewerkt heeft. Zij was positief, maar echt nul klachten. Doordat 6/8 bewoners positief waren werkten wij de gehele dienst in pbm waardoor er voor bewoners en personeel geen risico was. Wij kregen de diensten echt niet meer opgelost waardoor dit de enige optie was. In principe is dit bij ons dus zeker niet gebruikelijk! Ik vrees er alleen dus wel voor dat als ik donderdag niet voldoende opgeknapt ben, dat ze wel gaan proberen te zorgen dat ik ga werken.
just_kiki schreef:Mijn man weer positief getest vandaag…5 weken precies na z’n eerste besmetting.
Hij testte 2 weken na z’n eerste besmetting negatief. Vorige week weer uitbraak op z’n werk, (toen gelijk getest, weer negatief) ook die mensen 5/6 weken geleden al bingo. Nu weer
Afanaisa91 schreef:Kan het niet nog een vals-positieve test zijn, nog een virus restje van de vorige ronde, of hebben ze ook echt klachten?
Net hier de HA gebeld, of ik wat kan doen aan m’n aanhoudende oogpijn. Ze hadden die klacht nog niet eerder gehoord, en bellen morgen terug. Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren, maar niet geschoten is sws mis.