Corona patiënten op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:37

Ik ben geen man en ook echt vermoeid door corona.. meteen buiten adem en branderig gevoel in de longen. Maar het wordt wel elke dag beter :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:51

Steenbok12: ik hoop dat je snel klachtvrij bent :(:)

Yvankaxx : Ohh ellende ! Ook bij ons in de wijkzorg een hele explosie van zieke collega's, schijnt afgelopen week dramatisch te zijn geweest en nu nog. Voelt dan zoooo rot als je niks kunt betekenen. -O-

Snel buiten adem zijn heb ik ook, hoop dat dat wel snel gaat wegtrekken want krijg daar helemaal de kriebels van.
Inmiddels ook gewoon pijn aan mijn ribben door het vele hoesten....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:43

Op mijn werk moest iedereen met corona ook doorwerken. Maar we kregen ook niks qua beschermende kleding en of mondkapjes. Ik nam ze zelf mee en voor mij heeft het gewerkt. Maar daardoor is het wel de spuigaten uitgelopen.

Ik snap dat het in de zorg lastig is om personeel te zoeken. Want als iedereen uitvalt is vervaging echt ver te zoeken wat dat is er gewoon niet. Maar zo creëer je wel een situatie dat iedereen ziek wordt waardoor je flink in de problemen komt. Dus de enige oplossing is dan besmette mensen door laten werken. Toevallig las ik er vanmorgen nog een artikel over op nu.nl dat dat niet de bedoeling is en het bedrijf aansprakelijk kan worden gesteld als iemand ernstig ziek wordt door de keuze van het bedrijf.

Maar volgens mij liggen genoeg bedrijven niet op dezelfde lijn als de opgelegde regels.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:14

Zebrastreep schreef:
Op mijn werk moest iedereen met corona ook doorwerken. Maar we kregen ook niks qua beschermende kleding en of mondkapjes. Ik nam ze zelf mee en voor mij heeft het gewerkt. Maar daardoor is het wel de spuigaten uitgelopen.

Ik snap dat het in de zorg lastig is om personeel te zoeken. Want als iedereen uitvalt is vervaging echt ver te zoeken wat dat is er gewoon niet. Maar zo creëer je wel een situatie dat iedereen ziek wordt waardoor je flink in de problemen komt. Dus de enige oplossing is dan besmette mensen door laten werken. Toevallig las ik er vanmorgen nog een artikel over op nu.nl dat dat niet de bedoeling is en het bedrijf aansprakelijk kan worden gesteld als iemand ernstig ziek wordt door de keuze van het bedrijf.

Maar volgens mij liggen genoeg bedrijven niet op dezelfde lijn als de opgelegde regels.

Wij hebben tijdens de uitbraak op mijn woning in november ook een collega gehad die ook gewerkt heeft. Zij was positief, maar echt nul klachten. Doordat 6/8 bewoners positief waren werkten wij de gehele dienst in pbm waardoor er voor bewoners en personeel geen risico was. Wij kregen de diensten echt niet meer opgelost waardoor dit de enige optie was. In principe is dit bij ons dus zeker niet gebruikelijk! Ik vrees er alleen dus wel voor dat als ik donderdag niet voldoende opgeknapt ben, dat ze wel gaan proberen te zorgen dat ik ga werken.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:08

Zonnetje81 schreef:
De mannen om mee heen klagen meer over moe zijn. Is dat bij jullie ook?

Geen man , zelfde probleem. Vandaag voor het eerst weer eens op de racefiets, na 25km heel moe en brandende longen ( 3,5 weken geleden nog 100km met twee vingers in mijn neus)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:14

Yvankaxx schreef:
Zebrastreep schreef:

Wij hebben tijdens de uitbraak op mijn woning in november ook een collega gehad die ook gewerkt heeft. Zij was positief, maar echt nul klachten. Doordat 6/8 bewoners positief waren werkten wij de gehele dienst in pbm waardoor er voor bewoners en personeel geen risico was. Wij kregen de diensten echt niet meer opgelost waardoor dit de enige optie was. In principe is dit bij ons dus zeker niet gebruikelijk! Ik vrees er alleen dus wel voor dat als ik donderdag niet voldoende opgeknapt ben, dat ze wel gaan proberen te zorgen dat ik ga werken.

Als iemand 0 klachten heeft zou ik er ook weer wat anders tegenaan kijken. Maar bij mij had iedereen klachten en een aantal moesten volop aan de bak terwijl ik niet ingepland was ( en overigens het besmet was) dat had ook wel anders gekund maar volgens mijn werk was er geen andere optie.

Zeker voet bij stuk houden als je je niet goed voelt! Snap zeker dat het in de zorg lastiger is , dat vindt ik ook wel omdat je toch weet dat de bewoners je nodig zijn en niet zonder personeel kunnen.

Maar aan de andere kant als je gaat werken is de kans dat het herstel nog weer trager gaat ook groter. Ik probeer altijd te denken aan ' heeft mijn collega er nu wat aan als ik kom werken'? En zo nee , dan is het beter om nog even thuis te blijven.

Vindt het alleen rot als bedrijven op je gevoel in gaan praten waardoor je een soort schuldgevoel krijgt.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:33

Citaat:
Maar aan de andere kant als je gaat werken is de kans dat het herstel nog weer trager gaat ook groter. Ik probeer altijd te denken aan ' heeft mijn collega er nu wat aan als ik kom werken'? En zo nee , dan is het beter om nog even thuis te blijven.

Dit dus. Met dat ik dan meeneem ben ik geen risico op de weg zonder files is het 30 minuten rijden naar werk enkele reis. Alleen route A15/A16/A20 dus heel veel files en is het redelijk normaal om er 1 uur over te doen enkele reis. Tel daarbij dat ik in het verleden tot 2x gehad heb dat ik weg gezakt ben achter stuur (liep toen ook met medische problemen).

Om die reden vandaag ook niet naar de moestuin gegaan en dat is maar 15/20 minuten rijden. :o

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:28

Ik leek gisteren bijna van mijn klachten af, maar sinds vannacht ineens benauwd en meer verkouden.
Daarvoor helemaal geen last van gehad. Ik hoop dat het mee valt en ik gewoon kan werken vandaag (thuis).

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:57

Nou na mijn man en dochter welke positief zijn testte ik vandaag ook positief met de thuistest. Vanmiddag naar de GGD.
Tot nu toe alleen spierpijn in mijn rug (is mijn zwakke plek) en hoofdpijn.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:21

Zebrastreep schreef:

Ohh wat erg, zeker voor de zorg. Ik meende dat personeel uit de 1e golf nu een schadevergoeding kon krijgen, maar als ik zoek kom ik enkel op berichten van de FNV die hard aan het gillen zijn om een collectief voor de herstel zorg. Niks aansprakelijkheid oid.

Yvankaxx schreef:

Hmm logisch inderdaad, als iedereen al besmet is. Als het geen effect heeft op je eigen herstel, dan wordt het natuurlijk een hele andere situatie.
Ik ben bang dat dat hier in het ziekenhuis ook binnenkort zal gebeuren, voor zover dat niet al speelt. Ik zie berichten dat waarschijnlijk ook weer zorg categorie 3 moet worden afgeschaald.

Beterschap Kiki en Josien! Ik voel me deze ochtend eigenlijk best prima. Zaterdag nog enkele uurtjes thuisgewerkt, ik werd er erg enthousiast van maar kon gisteren weer met pijn op de borst in bed. Hopelijk wordt vandaag beter!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:32

Mijn man weer positief getest vandaag…5 weken precies na z’n eerste besmetting.
Hij testte 2 weken na z’n eerste besmetting negatief. Vorige week weer uitbraak op z’n werk, (toen gelijk getest, weer negatief) ook die mensen 5/6 weken geleden al bingo. Nu weer :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:03

Best bizar, dus erna moet je nog super goed opletten.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:05

Ohh jeetje zeg. Leuk idee dus die groepsimmuniteit. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:15

just_kiki schreef:
Mijn man weer positief getest vandaag…5 weken precies na z’n eerste besmetting.
Hij testte 2 weken na z’n eerste besmetting negatief. Vorige week weer uitbraak op z’n werk, (toen gelijk getest, weer negatief) ook die mensen 5/6 weken geleden al bingo. Nu weer :=

Bizar he... Was hij bij de eerste besmetting erg ziek? Ze zeggen dat dat ook wel mee te maken heeft.

Mijn pa was 3 weken geleden ook positief, amper klachten. Nu weer besmet en goed ziek. Mijn moeder was toen ook positief zonder ziek te zijn, dus ik ben benieuwd of zij het nu ook weer krijgt...

Ik ga er nu eigenlijk wel vanuit dat ik het met mijn lading klachten en ziek zijn EN 3 prikken niet meer zo ga krijgen :Y)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:19

Hier ook voor de 2e keer raak.
Mei&juli 2021 gevaccineerd, september 2021 corona.
En testen gisteren weer positief. Zit nu vol snot, hoofdpijn, keelpijn, hoesten, spierpijn en lamlendig
Man is ook positief, oudste 2 kinderen negatief en van de baby moeten we de uitslag nog krijgen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:49

Naast dat je idd het opnieuw kan krijgen, of toch net niet voldoende antistoffen hebben opgebouwd kan het natuurlijk ook om een andere variant gaan

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:59

Kan het niet nog een vals-positieve test zijn, nog een virus restje van de vorige ronde, of hebben ze ook echt klachten?

Net hier de HA gebeld, of ik wat kan doen aan m’n aanhoudende oogpijn. Ze hadden die klacht nog niet eerder gehoord, en bellen morgen terug. Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren, maar niet geschoten is sws mis.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:03

Net even een klein blokje door de wijk gelopen (840 stappen, waar hebben we het over). Nu direct weer benauwd en druk op de longen en vermoeid. Nu dus eerst weer gevloerd op de bank en weer bijtanken om straks te gaan stofzuigen :roll:

Ik moet woensdag, donderdag en vrijdag weer dagdiensten werken. Woensdag mag ik er sowieso nog niet uit dus daar zijn ze al mee bezig. Door het ziekteverzuim bij ons in huis en de Corona onder de bewoners en het personeel krijgen ze die dienst al haast niet opgelost. Laat staan als het me nog niet gaat lukken om donderdag en vrijdag te werken.. :x

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:15

Wanneer je nu na 800 stappen al out gaat kun je het werken wel op je buik schrijven.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:33

Jeetje wat vervelend zo benauwd!
Ik ws vannacht en vanochtend ook erg benauwd met druk op de borst, maar ik knap erg op van frisse lucht. Dus ook van een rondje wandelen met de hond, gelukkig daar niet van buiten adem.
Momenteel is het drukkende gevoel ook weer weg en sta ik weer te dansen in de kamer :) .

Werken lijkt me dan ook heel erg lastig Yvanka!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:38

bigone schreef:
Wanneer je nu na 800 stappen al out gaat kun je het werken wel op je buik schrijven.

Nou inderdaad, ik ben bang dat je met overbelasting na 800 stappen ook niet van meerwaarde zal kunnen zijn op je werk.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:39

Hier ook nog steeds benauwd, hoesten wordt wel steeds minder. Maar dat benauwde gevoel en druk op de borst blijft. Alsof je een marathon hebt gelopen als je één trap op loopt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:42

Afanaisa91 schreef:
Kan het niet nog een vals-positieve test zijn, nog een virus restje van de vorige ronde, of hebben ze ook echt klachten?

Net hier de HA gebeld, of ik wat kan doen aan m’n aanhoudende oogpijn. Ze hadden die klacht nog niet eerder gehoord, en bellen morgen terug. Ik ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren, maar niet geschoten is sws mis.

Ik had ook oogpijn. Kan dat niet te maken hebben met de oogspier? De spierpijn vond ik enorm heftig aan corona, veel erger nog dan de pijnlijke longen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:43

Toch veel mensen met dezelfde klachten! Hoe frustrerend is het om zo snel buiten adem te zijn -O- zoveel werk maar het lukt gewoon niet. Een uur of 2 wakker en ik ben alweer bekaf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 15:10

Hier een positieve zelftest. Symptomen: keelpijn, hoesten, hoofdpijn en ik verhoging. Duizelig ook, ook tijdens het lopen. En als ik me inspan, zoals dit typen, krijg ik het warmer.

Ben benieuwd naar de uitslag van de pcr