Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:49

Helaas kan een vrouw niet zomaar zoveel spier aankomen. Maar 1,5 kilo kan ook vocht, hormonaal oid zijn.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:05

Hoi dames!
Ik lees/praat ook graag mee! Zit de laatste tijd een beetje in een dip en vorig jaar heb ik rond dit tijdstip veel gesport in de sportschool, toen voelde ik me veel blijer en fitter dus besloten dat ik weer ga beginnen.

Heb een voor foto gemaakt, verder doe ik niet echt meten. Af en toe op de weegschaal, maar gezien ik veel krachttraining ga doen verwacht ik eigenlijk dat dat cijfertje sowieso eerst omhoog gaat i.p.v. naar beneden.. :')
Ik eet ook gewoon nog wat ik wil en hoop door een paar keer in de week te sporten mn lichaam iets bij te werken. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:28

MarlindeRooz schreef:
Helaas kan een vrouw niet zomaar zoveel spier aankomen. Maar 1,5 kilo kan ook vocht, hormonaal oid zijn.

Ik sport wel elke dag, daarnaast gebruik ik een hormoonloze anti-conceptie en dit al anderhalf jaar. Ik ben al 3 jaar clean van hormonale anti-conceptie, dus dat valt ook al af.
En vocht vasthouden. Hoe dan? Vraag ik me dan af.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:30

Lous schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik sport wel elke dag, daarnaast gebruik ik een hormoonloze anti-conceptie en dit al anderhalf jaar. Ik ben al 3 jaar clean van hormonale anti-conceptie, dus dat valt ook al af.
En vocht vasthouden. Hoe dan? Vraag ik me dan af.
Gewoon, iedereen houdt vocht vast en als je een keer meer koolhydraten of zo hebt gegeten dan is het bijvoorbeeld wat meer. Kan echt van alles zijn.

Doe je aan zware krachttraining? Want zelfs dan is het inderdaad onwaarschijnlijk dat het spier is. Maar joh, ik schommel zoveel ook wel eens van dag tot dag, hoeft echt niks te betekenen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:05

Na bijna 2 weken enorm hoesten (tot overgeven aan toe) eindelijk weer sporten morgenvroeg! Hem mezelf maar gemotiveerd met een draadloze JBL koptelefoon haha. :))

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:05

Ondanks ik dat kilo verschil ook demotiverend vind, schommel je inderdaad altijd. Denk aan bv als je meer zout heb gegeten. Dan hou je al meer vocht vast

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:55

Ik gebruik geen anticonceptie en juist onder invloed van m'n eigen hormonen fluctueert mijn gewicht.
Rondom eisprong en menstruatie ben ik altijd zo maar een kg zwaarder, meestal ook door vocht vasthouden, meestal moet ik 1 of 1 dagen erna heel vaak plassen en daarna is m'n gewicht weer gedaald.

Wij koken zelf behoorlijk zoutarm en na een avondje uiteten met wat meer zout zie ik dat ook onmiddellijk op de weegschaal terug aan vocht/gewicht erbij.

En daarnaast doet het moment van de dag er ook toe, wanneer je weegt.
S morgens net uit bed, na toilet en voor ontbijt is bij mij 1 tot 1,5 kg lichter dan 's avonds vlak voor het naar bed gaan.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:57

Joh, ik ben weleens opeens 4 kg aangekomen. En ja, dat was er na een week gewoon weer af. Ik snap wel dat je ervan baalt, maar zoals gezegd wordt kunnen er talloze redenen zijn waardoor je bent aangekomen.

Het ging hier op de vorige pagina over het doorslaan in het bereiken van een zo laag mogelijk vetpercentage. Volgens mij is er niets mis met bezig zijn met eten, sporten en vetpercentage, maar je moet hierin ook niet overdrijven natuurlijk. Een te laag vetpercentage zal ook gezondheidsrisico's met zich meenemen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 00:14

Zeker waar Adamootje.

In het schema van Pt stond ook dat ik 4 (!!!!) Liter water moest drinken. Ik had normaal enorm moeite met al 2 liter. Nu ik bolero heb herontdekt , drink ik het bijna met gemak :+. Gevolg is dat ik zo ontzettend lek ben. 12 keer naar de wc geweest exclusief 2 keer vannacht :O

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 06:59

Waarom moet je zo veel water drinken dan?
Klinkt als absurd veel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:05

Is ook echt niet nodig imo.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:07

Wat een discussie even. Denk dat we elkaar allemaal gewoon moeten laten. Als iemand zo door slaat omdat een ander aangeeft een laag vetpercentage te willen, dan had dat anders via een andere weg ook wel gebeurd. Als je daar gevoelig voor bent, is er meer dan genoeg info over te vinden online.

Zojuist mijn nieuwe schema gekregen. Vind het altijd wat eng om oefeningen te doen die ik nog niet eerder heb gedaan. Moet nu ook echt in het 'mannen' gedeelte bij ons zijn dus hoop geen scheve blikken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:18

Is er zo n grote scheiding dan tussen mannen en vrouwen? Hier loopt alles door elkaar. Het "mannen"stuk is vooral losse stangen, zware gewichten, dumbels tot idiote gewichten. De voorkant meer dezelfde oefeningen maar dan met apparaten. Daar staan ook roei, loopband enz. Maar daar trainen mannen ook gewoon.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:23

Hihi. Bij ons ben ik regelmatig de enige vrouw bij de losse gewichten.
Maar ik merk wel dat dat de laatste tijd wat meer aantrekt.
Ik word nooit echt aangekeken en zeker geen scheve gezichten. Wel met regelmaat een complimentje over mijn spier.
Vooral als ik in Breda ga sporten, daar zijn de mensen wat vrijer in complimenten dan in de randstad := .
Geen zorgen, lekker je ding doen. Je bent er voor jezelf.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:32

Bij de losse gewichten, zie ik echt zelden een vrouw. Laatst was ik bij de nieuwe biggym vestiging in Zwolle. Was maar 1 andere vrouw en die lag een uur lang in de massagestoel haha.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:35

Oh bij ons staan er wel genoeg vrouwen bij de losse gewichten volgens mij maar moet zeggen dat ik er helemaal niet op let :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 08:53

Wij hebben meer losse gewichten als apparaten en je ziet bij ons echt wel regelmatig vrouwen ertussen. Denk dat er sowieso iets meer mannen zijn (denk 70-30) behalve bij de groepslessen.
Gisteren was ik dan ook de enige vrouw en waren er nog 5 mannen aan het trainen. Maakt mij niet zoveel uit meer, ik merk wel dat nu ik ongeveer een jaar krachttraining doe en ook wat meer kan ik mij ook wel wat zelfverzekerder erin voel. Had er in het begin vooral zelf last van, niet dat ze keken of opmerkingen maakten maar meer dat ik zelf dacht wat doe ik hier eigenlijk :?
Dat kan ik wel wat meer loslaten :j

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:00

Ik hoop vanaf volgende week ook naar de losse gewichten te mogen, met mijn nieuwe schema! :D Dat heb ik in ieder geval wel specifiek aangegeven, dat ik graag 50-50 losse gewichten-apparaten zou willen.

Bij ons in de sportschool zijn er ook vrouwen bij de losse gewichten. Niet super veel, maar wel steeds meer. Ik vind dat echt heel cool, als die vrouwen daar gewoon tussen staan en lekker hun ding doen. Ik merk zelf wel dat er veel gekeken wordt bij ons. Vooral als ik soms 's avonds laat ga sporten en niet samen met mijn vriend ga, dan word ik er soms gewoon ongemakkelijk van. :o

Ik heb ook nog een vraag aan jullie. Ik heb het gevoel dat ik teveel eet. En dan de porties en de tussendoortjes. Gisteren kwam ik bijvoorbeeld rond half 4 thuis van school en echt, ik voelde me gewoon naar van de honger, terwijl ik wel gewoon een prima lunch had gehad, met volkorenbrood, een ei en fruit. Hebben jullie dat ook en hebben jullie tips om langer verzadigd te zijn?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:04

Ik hoor altijd dat je veel eiwitten moet eten.
Maar ik prop me gewoon vol met een zak drop. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:09

Ik let daar ook totaal niet op, ben hier bij de losse gewichten ook een van de weinigen, maar kan me voorstellen dat het anders is als het nieuw voor je is.

4 liter water zie ik het nut ook niet van in.

Gister 87,5kg voor 5x5 gesquat :D En dat was denk ik ongeveer 9RPE dus nog niet m'n max. Laatste 5RM was 90kg dus gok dat dat nu verbeterd is :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:18

Ik vind met losse gewichten trainen het fijnste en leukste. Maar bij ons is het heel erg goed verdeeld. Behoorlijk wat fanatieke vrouwen ook. Niet dat het me anders uit zou maken, maar wel leuk om te zien dat het hier zo bevorderd wordt ook door de trainers.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:42

Ik weeg mezelf altijd op hetzelfde moment en weet inderdaad dat het per moment op de dag kan verschillen net als tijdens en rond mijn menstruatie. Dat laatste speelt op dit moment niet mee.
Maar goed ik ben de laatste tijd nooit zoveel aangekomen (sinds december, dat ik bezig ben met mijn nieuwe levensstijl). Daarvoor ging er alleen maar gewicht af. Maar we gaan het zien volgende week :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 09:50

Ik zat gister ook aan de 3 liter water totaal. Binnen het uurtje sporten een hele liter water weggedronken O.o . Maar het was druk, en warm en vochtig.. Daar zweet ik altijd harder van dan welke inspanning dan ook haha.

Ik heb een pull- up challenge gedaan. Eerst 30x op een kwart van mijn eigen gewicht(ik weeg 58kg, dus deze met 45 kilo tegengewicht gedaan), daarna 10x op half gewicht, dan 5x op driekwart eigen gewicht en dan 1x vol eigen gewicht.

Alleen die laatste redde ik gewoon écht niet meer, alleen de weg naar beneden ging nog _O- .

Maar ik ben er verder wel trots op *\o/*

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:00

Ik drink meestal ook wel 2,5-3 liter water per dag. Gaat automatisch, moet er inderdaad wel veeel van naar de wc :=

Vandaag heb ik een meting gehad en ben echt heel blij met de waardes. Vetpercentage viel me ook echt ontzettend mee. Ben weer gemotiveerd haha *\o/*

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:56

@Sannens geen tips helaas ik heb altijd honger en dan maakt het echt niet uit of ik eet wat ik nu eet of 3x zoveel. Alleen in een all you can eat restaurant raak ik vol haha. Dus sorry :P

Wat knap Eulogy! Dat is echt veel zeg!

@Sintara dat klinkt wel als een hele mooie manier om ze op te bouwen zeg dat ga ik ook eens proberen! Vind die oefening echt zo ontzettend moeilijk en zwaar gewoon en blijf zo lang op hetzelfde hangen. Maar misschien dat het met jouw manier weer een stapje verder lukt.