Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:41

Topper! SV, wauw wat een prestatie
.
Die telefoon heb je dik en dwars verdiend *\o/* *\o/*

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 16:58

Wat een mooie tijd, super knap! *\o/* *\o/* Wel jammer van je telefoon...

lies_sparkle

Berichten: 6147
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:08

Supervixen schreef:
JAAAAAAAA ik heb mijn 7e halve eindelijk onder de 2 uur gelopen!!

Wat een race. Het eerste kwartier was het zo druk dat ik tegen de 7 min per km aanzat. Daarna ging ik als een speer. Mijn benen voelden ook top. Alleen na 16km pijn in mijn maag.
En.. mijn telefoon naar de mallemoeren geholpen. Per ongeluk water over gegooid. Dus helaas heeft hij mijn halve niet geregistreerd. Ik weet wel zeker dat ik meer dan 21.1 heb gelopen, want bij de 20 zat ik al op 20.5 ofzo en gaf hij 5.30 per km aan. Volgens de uitslag liep ik 5.40 per km.
Meteen doorgereden naar de mediamarkt en een nieuwe telefoon gekocht. Dure halve dus.

Eindtijd 1.59.42!!! Trots!


Gefeliciteerd :D

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:16

Die telefoon is gewoon een cadeautje voor zo'n topprestatie van jezelf!
Lekker nagenieten nu, top gedaan!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:36

Wauw sv wat een super tijd <3 Gefeliciteerd !!

Ik heb mn 2e halve marathon ook uitgelopen *\o/* begon echt super fijn maar na 10 km begon mn oor wel echt te vervelen en heb ik regelmatig wat meter moeten lopen om de steken te stoppen.

3 uur over gedaan. Maar wel gehaald.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:58

Wat een bikkel ben je dat je 'm hebt uitgelopen ondanks je oorontsteking _/-\o_

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:37

Zeker Mondy, je bent een bikkel dat je hebt doorgezet!!

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:39

Gefeliciteerd SV!! *\o/* *\o/*
En jij ook Mondy, echt een bikkel ben je met een oorontsteking een halve lopen! _/-\o_ _/-\o_

Aagje_Nimbly

Berichten: 556
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:49

Wauw wat een prestaties weer!! En wat een doorzetter ben je mondy!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:49

Bikkel of stom :')
Maar thx allemaal ! Ben lekker aan t nagenieten

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 20:22

Mondy schreef:
Bikkel of stom :')
Maar thx allemaal ! Ben lekker aan t nagenieten

Gewoon een bikkel! Een keiharde!

s1993

Berichten: 2135
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:03

Gefeliciteerd SV, superknap gedaan!

Mondy ook gefeliciteerd, misschien een beetje van beide ;) Heel verstandig vast niet maar alsnog een bikkel dat je het toch hebt gedaan.

Ik heb gister de marathon in Eindhoven gelopen *\o/* Was de eerste keer dat ik de hele deed en wat was het gaaaf! Maar ook ongelooflijk zwaar! Vond het erg warm, begon met een tempo van ongeveer 5.55 maar halverwege zat mijn hartslag rond de 170 (normaal loop ik rond de 150, zal een combi van adrenaline en warmte zijn geweest) en dat vond ik toch wel erg hoog. Zeker nadat ik mensen om me heen zag afhaken (sommige stonden te kotsen langs de kant, een aantal ook helemaal van de kaart alsof ze stomdronken waren en een paar opgehaald door de ambu) besloten iets rustiger te lopen en veilig de finish over te komen. Uiteindelijk 4 uur en 21 minuten over gedaan, dus dik tevreden :D Vandaag een dagje vrij genomen van het werk, dat was een goede keuze want ik heb behoorlijke spierpijn *D Trappen op wil nog wel, trappen af voelt niet prettig en gaat erg langzaam :')

Supervixen

Berichten: 13031
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:45

Supergoed s1993!! Zeker met die temperatuur. Ook slim dat je een dag vrij hebt genomen.
Ook een gave medaille die van Eindhoven. Kun je trots op zijn!

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:45

Supergoed inderdaad!!! Ook door netjes naar je lijf te luisteren. Lagen er inderdaad behoorlijk veel aan de kant. Ook bij de halve.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:28

Inderdaad. Ik vond het echt naar om te zien. Ik rende de 10 km en op een gegeven moment voegden we ons bij de achterhoede van de halve marathon.
Bijna iedereen was aan het wandelen, strompelen of inderdaad gestrekt aan de kant van de weg. Die mensen deden allemaal meer dan 3 uur over de halve marathon en ik vraag me af of meer dan 10% van die lopers genoeg getraind aan de start is verschenen. Ik kan ook wel een halve marathon uitlopen maar omdat ik in juli niet goed op conditie was heb ik besloten om gewoon de 10 te doen.

Maar goed, op die 10 km had ik het ook zwaar hoor. Buikkramp vanaf km 2. Best warm en flinke wind. Veel slingeren tussen wandelaars en vaak op de rem. Het was hem gewoon niet gisteren. Het is een wonder dat ik nog onder de 50 min ben geëindigd 49.04.

Maar gefeliciteerd met jullie prestaties dit weekend mondy supervixen en s1993! Het waren geen makkelijke condities.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:42

s1993 gefeliciteerd met je eerste marathon.

sv wat goed je doel behaald om binnen de twee uur te lopen.

Mondy fijn dat je er een goed gevoel over hebt om die halve marathon toch uit te lopen. Hoewel ik persoonlijk er vraagtekens bij heb dat als je zoveel last heb van je oorontsteking dat je er drie uur over moet doen het dan wel verstandig is om door te zetten.

fleury mooie tijd op de 10km. Mocht je dan zolang doen over de halve marathon? Meestal is 2 1/2 uur toch wel het maximale.

Ik mag volgende week aan de bak voor mijn marathon. En als ik een beetje fris over de finish kom de week erop nog eentje.

Marijke_1995
Berichten: 898
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:51

Wat een fanatiekelingen allemaal dit weekend *\o/*

Morris wat fijn dat je merkt dat je sterker wordt van de sportschool! Daar doe je het voor :D

Yesssss Supervixen gefeliciteerd met je halve marathon onder de 2 uur *\o/* Heel knap! Hopelijk volg ik je snel :)) Zonde van je telefoon wel trouwens, maar dat is bijzaak nu :D

Mondy: knap dat je de halve marathon hebt uitgelopen terwijl je oor niet helemaal meewerkte! Hoe gaat het nu?

s1993 is een marathonloper *\o/* Wat goed! Je hebt een verstandige keuze gemaakt denk ik en alsnog in een hele nette tijd de finish gehaald, petje af! Nu lekker rustig aan haha.

Fleury knap dat je alsnog onder de 50 minuten de 10km hebt voltooid!

Ook ik heb dus de halve marathon van Eindhoven gelopen, mijn eerste halve marathon. Ik ging vrij optimistisch voor een tijd van onder 2 uur. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat ik dit moet kunnen aangezien ik 2 weken terug nog 18km op het juiste tempo heb gelopen tijdens een duurloop. Maargoed, jullie kennen de omstandigheden, en ook ik was zeker niet bestand tegen de toch warmere temperaturen. Op 12 / 13 km de 2 uur pacers laten gaan en tempo terug laten zakken. Helaas werd het alsnog een laaange lijdensweg :') Wel doorgezet en uiteindelijk in 2 uur en 4 minuten de finish bereikt. Tijdens de wedstrijd heb ik heeeeel vaak gedacht: 'ik doe dit nooit meer', maar natuurlijk heb ik ondertussen een nieuwe halve marathon op de planning staan :') Het duurt nog wel een tijdje gelukkig. Nu eerst het cross seizoen in en daar hopelijk sterker van worden!

Marijke_1995
Berichten: 898
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:53

Greetje63 schreef:
s1993 gefeliciteerd met je eerste marathon.

sv wat goed je doel behaald om binnen de twee uur te lopen.

Mondy fijn dat je er een goed gevoel over hebt om die halve marathon toch uit te lopen. Hoewel ik persoonlijk er vraagtekens bij heb dat als je zoveel last heb van je oorontsteking dat je er drie uur over moet doen het dan wel verstandig is om door te zetten.

fleury mooie tijd op de 10km. Mocht je dan zolang doen over de halve marathon? Meestal is 2 1/2 uur toch wel het maximale.

Ik mag volgende week aan de bak voor mijn marathon. En als ik een beetje fris over de finish kom de week erop nog eentje.


Volgende week Amsterdam? En welke de week erop?
Ik heb er nog even over gedacht om gewoon volgende week een nieuwe poging te wagen op de halve, ik ben natuurlijk wel in vorm nu :P Maar het verschil tussen jou en mij is toch dat voor jou die afstanden niet ongewoon zijn, dus ik denk dat ik maar even verstandig moet zijn.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:38

Marijke, knap dat je door hebt gezet. Ik kan me de gedachten van ‘ik doe dit nooit meer’ heel goed voorstellen. Prestatie om trots op te zijn hoor.

s1993 gefeliciteerd ! Een dagje vrij, mocht ik ooit een marathon gaan lopen, neem ik de hele week vrij :') :')

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:40

Fleury schreef:
Inderdaad. Ik vond het echt naar om te zien. Ik rende de 10 km en op een gegeven moment voegden we ons bij de achterhoede van de halve marathon.
Bijna iedereen was aan het wandelen, strompelen of inderdaad gestrekt aan de kant van de weg. Die mensen deden allemaal meer dan 3 uur over de halve marathon en ik vraag me af of meer dan 10% van die lopers genoeg getraind aan de start is verschenen. Ik kan ook wel een halve marathon uitlopen maar omdat ik in juli niet goed op conditie was heb ik besloten om gewoon de 10 te doen.

Maar goed, op die 10 km had ik het ook zwaar hoor. Buikkramp vanaf km 2. Best warm en flinke wind. Veel slingeren tussen wandelaars en vaak op de rem. Het was hem gewoon niet gisteren. Het is een wonder dat ik nog onder de 50 min ben geëindigd 49.04.

Maar gefeliciteerd met jullie prestaties dit weekend mondy supervixen en s1993! Het waren geen makkelijke condities.


Ik kwam ook een deel van de 10 tegen en hebben er zullen er ook genoeg zijn die mij hebben zien wandelen. Maar ik weet dat ik wel de afstand kan lopen maar ook naar mn lijf luister door te wandelen als ik denk dat dat nodig is. En was ook wel goed moe. Nu 3 uur daardoor gelopen helaas.
Mn vriend klaagde ook over de 10 km mbt weinig ruimte en slecht kunnen doorlopen. Dus die was niet heel erg goed geregeld.

Greetje63 ik snap je hoor !
Ik ben gestart met de intentie dat als t niet zou gaan ik zou stoppen. Bij voorbaat stoppen terwijl t wel ging wilde ik niet. Eerste 10 gingen echt fijn en daarna eerst rustig wat stukken had dat ik rustiger moest doen. Op laatste paar km wel last van mn oor met rennen maar ben ik tussendoor ook gaan wandelen. Miss slecht... Maar was er bijna en wilde het dan ook proberen. Was het niet gelukt dan ook niet erg maar kon t nu op deze manier wel volhouden.
Vorig jaar zonder slecht oor 2 uur 40 erover gedaan dus nog niet eens zo heel erg veel slechter gezien de omstandigheden :')
Ik ben nog wel flink aan het trainen om tempo erin te krijgen en vooral mn passen langer te maken. Streven is volgend jaar rond de 2.15 toch te komen. Vooral mn passen trainen. Heb voor mezelf wel telkens die 3 uur als max aangehouden omdat ik dacht dat dat ook de maximale tijd was dat je er over mocht doen.
Heb met horloge bijgehouden of ik dat zou redden. Als had gebleken dat ik dat niet zou kunnen bij de laatste paar kms had ik uitgestapt.

Marijke_1995 super gedaan !! Hoor van velen dat ze niet de tijden hebben gelopen die ze wilden lopen dus het was toch zwaarder dan gedacht. Vind het een hele mooie tijd !!!

Oor is vandaag trouwens wel een heel stuk rustiger :D Lekker goed losgetrild denk ik _O-
Had vrij vandaag maar mijn bhv training stond precies vandaag gepland en vanavond school.

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 17:41

Mondy schreef:
Wauw sv wat een super tijd <3 Gefeliciteerd !!

Ik heb mn 2e halve marathon ook uitgelopen *\o/* begon echt super fijn maar na 10 km begon mn oor wel echt te vervelen en heb ik regelmatig wat meter moeten lopen om de steken te stoppen.

3 uur over gedaan. Maar wel gehaald.


Wat een bikkels allemaal. :j

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:19

Marijke inderdaad Amsterdam en de week erop misschien Etten-Leur. En dan heb ik voor november voor de Ronde venen marathon en tis voor Niks ingeschreven. Viel toevallig ook op twee op volgende weken. Dacht eigenlijk dat er 14 dagen tussen zat anders had ik niet voor allebei ingeschreven. Maar ik ga ze gewoon al duurloop training doen hoor. Amsterdam had ik wel willen knallen maar dat zit er nu even door omstandigheden niet in.

Lisitano

Berichten: 4960
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 18:42

Wat is iedereen lekker bezig zeg!

Ik denk dat ik vanavond of morgen weer ga starten. Door flinke griep heb ik twee weken niet kunnen lopen. Goed koorts gehad en ik voel(de) het nog aan mijn lijf. Gisteren een stuk gewandeld en ik kon gelijk m'n bed in.
Eerst maar een heel kort en mak stukje dus :)

Gem

Berichten: 17554
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:54

Ik heb gisteren ook de HM van Eindhoven gelopen. De warmte kon ik goed tegen, de wind tijdens de laatste 5 km maakte dat je snel uitdroogde. Inderdaad veel uitvallers zien liggen, wandelen, spugen, al dan niet met EHBO erbij. Heb de laatste 1,5 km daarom bewust gas teruggenomen.
Ik zat in de laatste startgroep H (verwachte eindtijd 2.15), 'mijn' haas zat helaas te ver vooruit in D, dus we hebben elkaar niet gezien. Heb de pacers van de 2.05 - 2.10 weten te naderen tot 50 meter (dus dan loop je op dat moment sneller dan 2.05), maar kreeg helaas mijn onvermijdelijke 'dixiemomentje' waardoor ik de pacers weer kwijtraakte ;(. Uiteindelijk toch 2.05.48 netto looptijd (2.09.59 officiele tijd van start tot finish). Toch ruim tien minuten van mijn PR af *\o/*

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 21:57

Ik heb ook een week niet gelopen. Ging wel lekker vanavond! Alleen is het in de stad toch lastig om in het donker een langer rondje te maken. Denk dat ik volgende keer spullen al mee pak en gelijk door rijd naar de watersportbaan die goed belicht is en waar je goed kunt doorlopen. Eens thuis geparkeerd wil ik de auto echt niet meer verzetten, het is al lastig genoeg om 1 keer een plekje te vinden :D met paardrijden reed ik ook altijd gelijk door van het werk en dat is voor mij wel best. Eens ik de deur binnenstap wil ik eten en dan is het naar de boem.

Mooie prestaties hier allemaal dit weekend! Wat een hitte zeg! Leek wel een zwoele zomeravond net.