Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zebra89

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:51

Amaris ik blijf erbij dat je ongezond weinig eet....
Je lijf heeft brandstof nodig en op deze wijze gaat hij alleen maar je spieren verbranden.

Hier gaat het goed, ik heb het sporten weer lekker in het ritme sinds ik door mn rug ben gegaan lag het even op zn gat. Maar nu ik weer hersteld ben sinds een week heb ik het sporten weer goed op orde.

Ook weer even het brood uit mn etensgewoonte geschrapt, voel me zo veel fitter. Ik eet nu meestal

O: bakje yoghurt met fruit en noten
T: 2 tot 3 stuks fruit of groente
L: Bulgursalade of Couscous salade met koude groenten
T: Fruit of bijv havermoutreep (zelf gmaakt)
A: Zoete Aardappel of rijst, groente, vlees of vis

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:13

Ik heb weer een slecht weekend gehad Helaas :o

O: yoghurt met aardbeien Jam
T: Mandarijn
L: 2 donkerbruine broodjes met light roomkaas en 2 plakken rookvlees, Mandarijn.
T: appel met kaneel.
A: macaroni met tomaat en mozzarella

Vorige week bananen pannenkoeken gemaakt, was heerlijk. Smaakte naar wentelteefjes <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:27

Storm2009 schreef:
Je lijf heeft brandstof nodig en op deze wijze gaat hij alleen maar je spieren verbranden.

Hier gaat het goed, ik heb het sporten weer lekker in het ritme sinds ik door mn rug ben gegaan lag het even op zn gat. Maar nu ik weer hersteld ben sinds een week heb ik het sporten weer goed op orde.

Ook weer even het brood uit mn etensgewoonte geschrapt, voel me zo veel fitter. Ik eet nu meestal

Normaal eet ik 's ochtends meer, maar vandaag had ik er gewoon geen zin in.
Mijn normale eetpatroon is niet heel veel minder dan wat jij eet, dus ik zie het niet zo dat ik zo weinig zou eten?

Morgen heb ik alleen al met ontbijt en lunch 850 calorieen bij elkaar en dan wordt het diner denk ik een flinke zalmmoot met groenten. Ik zie het probleem niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:34

Omdat je sowieso 1500 kcal moet hebben per dag... dat red jij zo niet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:54

Dat verbranden van spiercellen zal niet zo snel gebeuren omdat ik over het algemeen voldoende eiwitten eet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:00

Hoi, ik kom me hier ook weer melden!
Ik heb een paar weken enorm veel gevreten, maar ik kon me er ook echt niet toe zetten om gezond te eten. Ook ben ik op vakantie geweest in Lissabon en daar ook heerlijk gegeten! Toen ik terugkwam heb ik besloten wel weer goed te gaan eten. Ik heb een weekje mfp uitgeprobeerd, maar dat werkte niet zo fijn. Ik kan sowieso mijn eten niet wegen, omdat mijn moeder dan boos wordt. En er staat veel minder kcal dan ik wil eten, maar 1450, want een beetje weinig is als je nog in de groei bent. Dus nu heb ik besloten weer gewoon gezond te eten, zonder dat ik overal heel erg op let.
Maar hier lijstjes delen werkt wel vrij motiverend voor mij, dus dat kom ik wel weer doen!
(ik ben trouwens na de vakantie 2 kilo aangekomen, en het is er nog niet af :') )

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:16

Je kan in mfp ook het aantal kcal aanpassen naar wat jij wilt evt. Maar denk dat gewoon gezond eten een prima manier is, doe ik ook :)
Ik heb een tijdje in mfp ingevoerd om een beetje feeling te krijgen wat waar in zit, maar nu weet ik prima wat ik op een dag ong kan eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:29

Oke mooi!
Hier mijn lijstje van gisteren, tips mogen zeker
O: boterham met kipfilet en boterham met pruimenjam. En een kop thee.
T: appel en water.
L: boterham met kaas en tomaatjes, boterham met vruchtenhagel en boterham met twee speculaasjes.
T: boterham met hagelslag.
T: ranja en een bakje pepernoten
A: boterham met kipfilet, boterham met hagelslag, halve boterham met pindakaas en cracker met pasta.
(erg veel brood, want ik moest gauw iets eten voor het paardrijden)
T: Een kop thee en een bakje pepernoten.

B: uur intensief gereden op mijn nieuwe jonge paard, half uur gegymd (unihockey ofzo), 40 minuten gefietst.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:09

Ik zou zelf de ranja vervangen door water of thee, en misschien wat minder pepernoten.

Ik werd vanochtend heel blij van de weegschaal, bijna 2 kg eraf nu *\o/* Nog 1 kg en ik heb mn eerste tussendoel gehaald :D

Mn planning voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: appel, mandarijn
L: kipreepjes, ijsbergsla, tomaat, klein beetje slasaus. En ik denk een cup a soup erbij.
T: Banaan, mandarijn
A: onbekend, bij mn moeder

Vanavond lekker weer wandelen met mn wandelclubje :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:39

Mijn weekend was ook weer behoorlijk slecht, iets te veel vodka haha.

@kimmie25501 als ik het zo zie krijg je volgens mij wel veel suiker binnen! Ik zou sowieso de ranja veranderen door water!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Kwark en Skyr met banaan en kaneel
T: Mandarijn
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet, rucola en tomaat
T: Stuk fruit en misschien nog rijstwafel, ligt er aan of ik nog trek heb
A: Kip of vis met groente

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:41

Amaris schreef:
Storm2009 schreef:

Normaal eet ik 's ochtends meer, maar vandaag had ik er gewoon geen zin in.
Mijn normale eetpatroon is niet heel veel minder dan wat jij eet, dus ik zie het niet zo dat ik zo weinig zou eten?

Morgen heb ik alleen al met ontbijt en lunch 850 calorieen bij elkaar en dan wordt het diner denk ik een flinke zalmmoot met groenten. Ik zie het probleem niet.

Het viel me Alleen maar op hoor. Sorry dat ik me zorgen maak om je eetpatroon. Maar een ontbijt met 850kcal lijkt me ook weer andere uiterste.

Ik eet mss meer momenten maar kom op max 1750-1800 kcal per dag en dat heeft m'n lijf ook minimaal nodig met het sporten wat ik doe. Je lijf heeft brandstof nodig

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 16:10

Bedankt voor de tips!
Ranja heb ik voor vandaag idd al vervangen door thee, en ik zal maar een bakje pepernoten eten. (Dit omdat ik nu bezig ben met een bakje en toen pas het topic las :') )

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:36

En mijn lijstje van vandaag, tips mogen zeker weer!
O: boterham met pruimenjam en boterham met pindakaas. En een beker melk.
T: sultana en water.
L: boterham met kaas, sla en tomaatjes, boterham met melkhagelslag en boterham met pruimenjam. En water en thee.
T: bakje pepernoten en kop thee.
T: banaan.
A: knolselderijstampot met prei en koteletten.
T: Griekse Yoghurt met zomerfruit.
T: wss nog een kop thee.

B: met paard gewandeld, 60 minuten gefietst.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:51

Ik zou persoonlijk iets meer eiwitrijk voedsel eten en wat minder koolhydraten, gezien je boterhammen bijvoorbeeld nu carbs on carbs zijn (behalve de kaas dan) en tussendoortjes eigenlijk ook, muv de griekse yoghurt, carbs zijn. Maargoed zou kunnen dat dit voor jou beter werkt hoor, mijn lijf werkt sowieso beter op hoog vet en hoog eiwit dus daarin ben ik misschien toch al wel anders haha.

Mijn lijstje van vandaag;
T: mandarijntje
B: Insanity plyo
L: 216gr knoflook wokgarnalen, 2 liefde en passie spelt boterhammen
B: werk van 13-17
T: 400gr wortels
A: 170gr rundgehakt, 60gr champignons, 195gr pasta basis italiaanse kruiden, 50gr spelt spaghetti, 50gr kaas
T: 2 bakjes activia

D: 3 liter water

1752 kcal, 131gr carbs, 76gr vet en 122gr eiwit

Teveel carbs naar mn zin (brood en pasta had ik normaal proberen te vermijden) maar mn ouders zijn 3 weken op vakantie en als ze terug komen moet de diepvries een eind leeg zijn dus ik ben die de komende paar weken aan het leeg eten haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:58

Ja en mijn lijf kan juist heel slecht tegen veel eiwitten en vet. _O- Super irritant maar van teveel zuivel gaan bepaalde dingen harder dan moet. :')

Moet dus echt voldoende vezels eten. :=

Wilde vandaag bijna op het station wat lekkers halen voor thuis, maar heb toch maar een tosti gemaakt toen ik thuis was. *D

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:01

Oh ja ik probeer sowieso meer aan mn eiwitten en vet te komen in de vorm van vette vis en vlees en olie en avocado etc :)) Zuivel moet ik ook geen overload van nemen want dan ontstaat er een heel gebergte op mn gezicht :')

Voldoende vezels eet ik ook wel maar die haal ik uit groente en fruit, dat eet ik dan wel weer gewoon en daar word ik niet moe van zoals ik wel heb als ik brood en pasta etc eet. (Nouja bij fruit ook wel maar dan moet ik er wel echt veel van eten, maar met mate gaat fruit prima). Ik heb een speciaal lijf denk ik :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 00:06

Ja ik eet dus geen vlees en vis... En olie is ook zo wat, gebruik wel veel door sla heen, met bakken en pak zongedroogde tomaten etc. Maar pasta en brood icm met kaas valt altijd fijn merk ik. :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 09:17

xNavatu, wat bedoel je precies met die carbs? En waardoor kan ik dat vervangen? En wat is dan precies eiwitrijk voedsel?
Gisteren heb ik trouwens die Griekse Yoghurt niet meer op, ik werd ineens echt supermisselijk en kreeg niks meer weg. Vandaag ga ik dat weer opnieuw proberen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 11:50

mag ik mij hier ook weer melden ?

ik heb een tijdje terug ook mee gepraat maar toen het kwa prive leven even verkeerd ging ben ik even gestopt met mee praten

ik zit momenteel al tien weken met een knie blessure en hoop eigenlijk donderdag groen licht te krijgen van mijn fysio om te mogen sporten

kwa eten gaat het bij mij super eet op vaste tijden en vijf keer per dag alleen het bewegen is bij mij echt niks hierdoor val ik ook niet af en heb ik ook zwaar overgewicht waar ik vanaf wil
daarom duim ik heel hard dat ik morgen groen licht krijg van mijn fysio om te mogen sporten het moet er af en moet er snel wat aan gaan doen mijn gewicht zet ik hier liever niet neer maar als je dat graag wilt weten mag je een pb sturen

een dietiste helpt bij mij niet heb ik al heel veel geprobeerd nu gaat mijn vader wel naar een dietiste en die heeft een bepaalde lijst met dingen gekregen die wel en niet goed zijn dus daar kijk ik ook een beetje bij af

hopelijk mag ik gezellig met jullie komen mee kletsen

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:15

Fijn dat je weer terug bent! Hopelijk mag je snel weer sporten!!

O: couscous met courgette
T: banaan en havermout reep
L: pompoensoep
T:

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:18

ik hoor het hopelijk morgen ben er zo klaar mee

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:19

Herkenbaar. Ik ben invalide geweest in m'n zwangerschap en mocht in begin toen ik weer kon lopen nauwelijks meer sporten. Heel frustrerend als je van de kilos af wil.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:29

ja inderdaad heel frustrerend ik loop nu wel al ruim een week zonder krukken en mijn knie voelt al een stuk beter al kan het nog lang duren voordat het echt beter is maar wil er hard aan werken.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:45

Pff vervelend zeg! Maar gelukkig dat het al een betere kant op gaat! (:

Kimmie25501 schreef:
xNavatu, wat bedoel je precies met die carbs? En waardoor kan ik dat vervangen? En wat is dan precies eiwitrijk voedsel?
Gisteren heb ik trouwens die Griekse Yoghurt niet meer op, ik werd ineens echt supermisselijk en kreeg niks meer weg. Vandaag ga ik dat weer opnieuw proberen.

Je voeding zou een voor jou werkende balans moeten zijn tussen macro nutrienten, wat koolhydraten (carbs), eiwit en vet zijn. Eiwitten 'bouwen' vooral aan je lijf in de vorm van herstel en opbouw etc (kan bijvoorbeeld helpen om spierpijn te verminderen, maar is ook goed voor je huid en je nagels etc). Carbs zijn de energie leveranciers, de suikers > eigenlijk de brandstof voor je lijf. Als je meer carbs eet dan dat je lijf verbruikt word het opgeslagen als reserve, in de vorm van vet. (Hoeveel 'te veel' is verschilt ook heel erg per persoon, ik doe het bijvoorbeeld heel goed op minder carbs, waar een vriendin van me helemaal gek word als ze hetzelfde aantal carbs binnen zou krijgen). En vet levert zowel energie als bouwstoffen (:

Carbs vind je in fruit, groenten, brood, pasta, rijst, havermout en koekjes enzo. (Dat bedoelde ik met carbs on carbs, brood (carbs) met jam(carbs) etc. En sultana en pepernoten en banaan zijn ook allemaal carbs. Dus dat zou ik persoonlijk iets meer combineren met eiwitten en vet.)
Eiwit vind je veel in kip, tonijn, zalm, kalkoen, biefstuk, kwark, kaasyoghurt etc. (en evt. eiwitpoeder en zulke producten)
En vetten zijn natuurlijk olijfolie maar ook avocado, vette vis, kaas, noten, roomboter etc. (:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:53

Aanvulling op wat Nadine zegt: meer eiwitten = sneller en/of blijvender afvallen. Het is wetenschappelijk bewezen dat je veel beter meer eiwitten kan eten, dan minder khd (minder khd maakte namelijk geen verschil). Moet wel zeggen dat dit een gemiddelde is, zoals Nadine zegt zal de een beter ergens op reageren dan de ander.

Mohhh, heb nog steeds spierpijn in mn buik van vrijdag xD. Kon za, zo, ma en gisteren niet eens fatsoenlijk rechtop lopen. Nu wel weer beter gelukkig.

Hebben jullie nog lekkere/leuke maar vooral makkelijke tips voor lunch die je makkelijk mee kan nemen naar school (liefst wat meer eiwit/vet, khd heb ik 's ochtends & als tussendoortje al)? Hiervoor at ik 's ochtends en 's middags nooit zo veel, maar omdat er vrij lange dagen zijn nu op school, wil ik toch wat meer gaan lunchen, aangezien het avondeten dan ook later is.