Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:37

SsSimonee schreef:
Boompje1985 schreef:
Maar je krijgt wel andere medicatie met icsi, hoe heftig je daar op reageert kun je niet voorspellen. Het eerste traject heb ik geen last gehad van de hormonen, het tweede traject wel. De punctie is zo voorbij en kun je ook onder sedatie laten doen als je het niet aandurft om het alleen met pijnstillers,lokale verdoving en spierontspanners.

Het blijft een persoonlijke keuze maar in mijn geval was mijn kinderwens sterker dan de angst voor de rest.

Miekelien wat een mooi resultaat *\%/*

Verder wens ik iedereen succes! En voor wie het nodig heeft een hele dikke knuffel :knuffel:

Nogmaals dit is 1 van de redenen.
Ben ook zelf apothekersassistente en weet dus welke medicatie ik krijg. Daar is deels de zelfde van dan bij de IUI.
Maar het is inderdaad ook een persoonlijke keuze van mijn man en mij.

Ik snap de keuze denk wel, ik wil ook geen traject in, maar meer omdat ik alle medische handelingen aan mezelf zat ben, nare ervaringen met puncties heb etc. Nu ligt het probleem bij mij op moment niet direct in het zwanger worden, wel in het blijven

Damber2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:44

SsSimonee schreef:
Boompje1985 schreef:
Maar je krijgt wel andere medicatie met icsi, hoe heftig je daar op reageert kun je niet voorspellen. Het eerste traject heb ik geen last gehad van de hormonen, het tweede traject wel. De punctie is zo voorbij en kun je ook onder sedatie laten doen als je het niet aandurft om het alleen met pijnstillers,lokale verdoving en spierontspanners.

Het blijft een persoonlijke keuze maar in mijn geval was mijn kinderwens sterker dan de angst voor de rest.

Miekelien wat een mooi resultaat *\%/*

Verder wens ik iedereen succes! En voor wie het nodig heeft een hele dikke knuffel :knuffel:

Nogmaals dit is 1 van de redenen.
Ben ook zelf apothekersassistente en weet dus welke medicatie ik krijg. Daar is deels de zelfde van dan bij de IUI.
Maar het is inderdaad ook een persoonlijke keuze van mijn man en mij.

Jouw lijf. En jullie keuze!

Was alleen benieuwd, vandaar die directe vraag
Je hebt er goed over nagedacht, lijkt het.

Hier is alles rustig. Heb vrijdag een gesprek bij de HA praktijk. Meer als geestelijke ondersteuning. Geen idee of het helpt. Ik ben vooral down in de week waarin je kunt testen.

Nu zit ik alweer op 3 DPO. En heb sinds 2 dagen in de ochtend veel honger. Heel raar.
Ik ben het type; eet een koekje bij de koffie en ik heb 2 uur daarna geen trek in de maaltijd. Gister was ik zo gammel, dat ik om 10.00 weer heb gegeten.

Gesprek bij de huisarts liep vorige weer niet uit op een afspraak met de kliniek. De kliniek adviseert ook nog even te wachten tot juli. Wel werd een zaad test aangedragen.

Ik leg me er nu even bij neer. Zoals ik zei ben ik vooral gefrustreerd rondom de test week.
Ik trek het niet om de hele maand gefrustreerd te zijn.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:53

Ik blijf het maar raar vinden, Damber. Voor jou lijkt mij dit ook heel frustrerend.

Simone, inderdaad jouw lijf, jouw keuze. Je bent niemand verantwoording schuldig. En mocht je je later bedenken, dan zou je het traject alsnog kunnen ingaan. Zoals ik hier lees, is het inderdaad een ingrijpend traject.

_IJsvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:27

Simone, begrijpelijk besluit. Fijn dat jullie beiden er hetzelfde over denken. Moeilijk besluit maar eigen gezondheid gaat voor

Damber2, blijf het heel vreemd vinden...tot juli wachten dus :(:) Heel frustrerend

Miekelien, mooi resultaat duimen dat nu ook blijft zitten

beenjesshar, ook mooi resultaat nu duimen dat verder ook goed verloopt

Eefsel, wat balen zeg...hopelijk volgende cyclus beter :(:)

_IJsvogel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:34

Voor de dames die IVF doen...hoelang was bij jullie de wachttijd voor IVF behandeling?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:39

_IJsvogel schreef:
Voor de dames die IVF doen...hoelang was bij jullie de wachttijd voor IVF behandeling?

Destijds geen wachttijd, 2,5 jaar geleden. Wel wat aanlooptijd met instructies ed, denk dat ik na 2mnd startte met de pil, gerekend vanaf intake en ik kwam wel vanuit een ander zkh waar al onderzoek was gedaan.
9mnd geleden weer terug gegaan en toen gaf zkh al aan dat als we een nieuw traject moesten opstarten we op 6mnd moesten rekenen. Soms korter afh van de medische situatie en leeftijd.
Ik had nog cryos en ben daar zwanger van geworden dus heb uiteindelijk geen nieuw traject gehad.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:42

Miekelien ik duim ook!

Eefsel balen zeg, hopelijk gaat het volgende cyclus wel goed :(:)

Beentjesshar, hoe was je pick-up?

Ik krijg zaterdag een terugplaatsing, dan toch in kunstmatige cyclus. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik maar ik kreeg maar geen follikels. Dus nu ben ik al sinds zondag progesteron aan het spuiten :)

Ijsvogel wij hadden geen wachttijd, maar hadden wel al een paar IUI en een laparoscopie gehad in hetzelfde centrum. Ik denk dat het ervan afhangt waar je gaat

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 06:37

Bij het eerste traject een wachttijd van 3 maanden, bij het tweede traject 1 maand. Hier hebben ze wel een wachtlijst.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 15:42

_IJsvogel schreef:

Wij konden vanuit de laatste IUI direct door. Ik had de pil al in huis zodat ik daar meteen mee kon beginnen bij de menstruatie na de laatste IUI. Voor we na de doorverwijzing de eerste onderzoeken hadden heeft ongeveer een maand geduurd, dus dat ging gelukkig ook heel snel. Maar het wisselt inderdaad enorm per kliniek.

Beenjesshar mooi resultaat tot nu toe! Heb je al een update gehad over de bevruchtingen?

sSimonee ik snap je helemaal hoor, dat was ook een van de dingen waardoor ik vooraf twijfelde. Ik reageerde gelukkig niet zo sterk op de hormonen bij IUI en durfde daarom juist wat makkelijker door. Heel goed dat je hierin niet perse voor de druk van de artsen gaat, maar voor jullie eigen gevoel en eigen keuze.

Damber ik blijf het vreemd vinden dat ze niks doen! Bij ons was de doorverwijzing geen probleem omdat we al meer dan een jaar bezig waren en ik ben ook nog iets jonger dan jij, vreemd dat ze bij jullie dan zo lang wachten.. Maar als de kliniek zelf inderdaad zegt dat ze nog niets doen dan kan de huisarts verder ook niet veel natuurlijk..

Heel spannend Eline, ik ga voor je duimen! Op naar een paar goede plak-embryo's deze maand!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:00

Ja we krijgen morgen een terugplaatsing!!

Ga voor je duimen Eline

Wij hadden ook geen wachtlijst om te starten

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 17:50

Ik duim mee voor jullie +:)+

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 09:56

Eline en Beentjesshar, succes vandaag allebei! De duimen draaien voor jullie.

Vanochtend een zwangerschapstest gedaan en deze is negatief. Wij moeten weer terug naar het ziekenhuis voor vervolgonderzoek dus.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 10:01

Adamootje schreef:
Eline en Beentjesshar, succes vandaag allebei! De duimen draaien voor jullie.

Vanochtend een zwangerschapstest gedaan en deze is negatief. Wij moeten weer terug naar het ziekenhuis voor vervolgonderzoek dus.

:( fff :(:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 11:06

Beenjesshar en Eline heel veel succes toegewenst en mijn duimen draaien ook voor jullie!

Adamootje dikke knuffel voor jou :knuffel:

Eefsel ik hoop dat het de volgende ronde het wel allemaal goed gaat :knuffel:

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:58

Adamootje schreef:

Vind ik niet leuk :(:) maar hopelijk kunnen ze jullie nu wel helpen

Eline en Beenjesshar heel veel succes vandaag!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 14:04

Miekelien, we lopen inmiddels een half jaar bij het vruchtbaarheidscentrum, dus eigenlijk hielpen ze al.:o Het afgelopen half jaar heb ik netjes iedere maand een eisprong gehad met behulp van de medicatie, dus dat is fijn. Na de onderzoeken starten we vermoedelijk met IUI.

Bedankt voor de knuffels/ steun!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:08

Oja, dat wist ik ook wel eigenlijk 8)7
Maar ze gaan dus gelukkig wel redelijk snel een stap verder, dat is ook wel fijn

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:37

Adamootje knuffel voor jou

Hoe is het bij jou gegaan gister Eline ? Duim voor je

Hier zijn alle 4 de eitjes bevrucht en gister terugplaatsing de andere mogen zich nog even bewijzen of ze door blijven groeien dan gaan ze de vriezer in

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:44

:knuffel: balen Adamootje.. Hopelijk gaat IUI wel het gewenste resultaat geven! Dikke knuffel!

Spannend Eline en Beenjesshar, duimen draaien heel erg!

En bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en digitale knuffels! Ik had even een baal week, maar nu weer vol goede moed vooruit! Hopelijk wordt m'n lichaam wel uit zichzelf ongesteld en anders ben ik blij dat het ziekenhuis daarbij kan helpen ;) ook weer even contact opgenomen met de sportschool, ben nogal een emotie eter en laatste tijd veeeel emoties gehad (en dus ook veel slecht gegeten :Y) ) om ook die touwtjes weer even wat strakker te trekken en m'n lichaam gezonder te maken voor ons mooie embryotje

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:01

Eefsel2109 schreef:
:knuffel: balen Adamootje.. Hopelijk gaat IUI wel het gewenste resultaat geven! Dikke knuffel!

Spannend Eline en Beenjesshar, duimen draaien heel erg!

En bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en digitale knuffels! Ik had even een baal week, maar nu weer vol goede moed vooruit! Hopelijk wordt m'n lichaam wel uit zichzelf ongesteld en anders ben ik blij dat het ziekenhuis daarbij kan helpen ;) ook weer even contact opgenomen met de sportschool, ben nogal een emotie eter en laatste tijd veeeel emoties gehad (en dus ook veel slecht gegeten :Y) ) om ook die touwtjes weer even wat strakker te trekken en m'n lichaam gezonder te maken voor ons mooie embryotje

Groot gelijk hb je, <3 ook wat afleiding kan goed doen. :(:)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:29

Oh, spannend Beentjesshar! Was de terugplaatsing goed te doen?

Eefsel, fijn dat je je weer beter voelt. Hopelijk mag je snel weer terug voor de terugplaatsing.

Ik ben dus gisteravond ongesteld geworden. 3/4 dagen te vroeg ook (9 dagen na de eisprong). Alsof mijn lichaam na die zwangerschapstest meteen dacht: 'weg ermee!'

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:45

Wat balen Adamootje knuffel

Ja viel goed te doen was een terugplaatsing na 3 dagen zijn er overigens 2 teruggeplaatst nu de wacht weken en horen van de week wat er met de overige gebeurt of ze goed genoeg zijn om in te vriezen

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:03

Beentjesshar ik duim voor je, en ook voor de andere eitjes om in te vriezen <3

Adamootje, is teken dat niet mocht zijn. Uitkijken naar een nieuwe ronde meid. :(:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:44

beenjesshar schreef:
Hoe is het bij jou gegaan gister Eline ? Duim voor je

Hier zijn alle 4 de eitjes bevrucht en gister terugplaatsing de andere mogen zich nog even bewijzen of ze door blijven groeien dan gaan ze de vriezer in

Alles is goed verlopen, ik heb eigenlijk al elke keer een heel vlotte terugplaatsing gehad. Ik vind het super spannend :j Ik heb er wel meer vertrouwen in dan de vorige keer, mijn baarmoederslijmvlies was heel goed en ik heb vertrouwen dat de medicatie zijn werk zal doen.

Hoe is het bij jou gegaan? Hopelijk is de terugplaatsing goed verlopen! En hopelijk halen de andere embryo's de diepvries!

Adamootje balen zeg :(:) Hopelijk werkt de IUI goed voor jullie!

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:09

Ja hier is het ook goed gegaan
Was voor ons de eerste keer en moet zeggen vind/vond alles erg mee vallen