Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:56

Goed van jou Rainbow!
Als ik in een tijgerprint ga rondlopen komt mijn man niet meer thuis denk ik :D
Niks gedaan gisteren, vandaag in de herkansing.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:55

Oh my... Vanaf morgen ga ik een 6-weekse bodyboost doen

Dat betekend 3x in de week trainen met bootcamp en begeleiding van een voedingsdeskundige :=

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 06:31

Succes Sall :D

F_Orumster

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:45

Klinkt goed Sall!

Ik blijf het stiekem maar frustrerend vinden dat ik flink spieren opbouw, maar nog geen gewichtsverlies heb. Ik probeer nu, ipv 2 workouts achter elkaar, 1 workout te doen en daarna te hardlopen met Evy (start to run). Hardlopen is effectiever na een half uur, dus na een half uur krachttraining/HIIT zou dat goed moeten werken. Gister heb ik dus na killer buns & thighs level 2 Start to run les 1 gedaan en ik vond het heerlijk 8)7 Voorheen hield ik niet van hardlopen, maar door 5 maanden HIIT ging les 1 me erg makkelijk af.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:03

Klinkt goed F_Orumster!

Vanavond heb ik een conditie test en intake bij de voedingsdeskundige

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:14

Ben benieuwd of je dan wat gewicht kwijt raakt Forumster, je bent iig goed bezig. +:)+
Jij succes vanavond Sall. :j
Ik ben mijn eigen deskundige, ben je klaar mee :+ Geen tijd vandaag om te hupsen..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:54

Hoe ging het Sall?
Ik ben weer met de shred begonnen, mijn conditie is iig beter als vorig jaar.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:50

Top!

Ik ben net een weekend n Londen geweest
Ben uit de bocht gevlogen met de wijntjes, maar het eten was super gezond en we hebben heel veel gelopen.
De intake (vetmeting,wegen, meten) was wel wat confronterend, maar ook interssant.
Eerste echte training was te doen, mijn knie hield het vol (al voelde ik m wel de dagen erna, maar niet op een slechte manier)

Zaterdag kon ik dus niet meetrainen, maar die haal ik komend weekend in.

Ga nu boodschappen doen en gezonde zooi in huis maken. Ik wil een bananenbrood proberen te maken (handig ook voor na de workout )

Ze raden ook een eiwitshake aan voor na de training, ik heb daar geen ervaring mee
Maar mijn oudste bleek een hele emmer te hebben staan
Morgen weer trainen *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:28

Zulke weekendjes horen er ook bij!

Wat was je vetpercentage (of durf je dat niet te delen). Ik zal hem binnenkort ook meten, moet toch even door mijn vriend gedaan worden.

Ik gebruik ook eiwitshakes, helpt mij sneller herstellen en bij de spieropbouw. Mijn dagelijkse voeding bevat net aan 50gram eiwit, dat kan best meer zijn.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:01

Ik moet ook meer eiwit eten mbt spieropbouw
Mijn vetpercentage was 34% ik schrok daar best van :o
Ze vertelde wel dat dat iets vertekend was omdat ik twee zwangerschappen achter de rug heb en dus ruim in mijn vel zit op mijn buik
Verder heb ik niet veel spek, alleen dus echt op mijn buik (en borsten)
Ik lees net dat ik obese ben met dat percentage??!! 8)7 := (lees Tegenstrijdige berichten)
Maar goed, heb ik iets om aan te werken :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:22

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:32

Door programma's als Obese denken we bij de term obese alleen nog maar aan die extreme gevallen.
Ik vind jou er niet obese uitzien.
Mijn pap was ook nogal geïntimideerd toen hij de stempel morbide obesitas opgelegd kreeg, en eigenlijk heeft hij dunne beentjes en een afdakje, maar dat afdakje telt hard. Hij voldoet ook totaal niet aan het beeld morbide obesitas (maar goed 110kg bij 1.83) en zeker niet omdat mn 'schoonzus' werd gezegd overgewicht te hebben, terwijl ik die wel obese vind.

Hoe is je vet gemeten, met een speciale weegschaal of met een huidplooimeter? En in geval van een meter, hoeveel punts? Met de speciale weegschaal of met een te beperkte plooimeting ben je de sjaak als je de aanzet met name op de buik/bovendeel hebt. Na twee zwangerschappen is het ook wel logisch dat je daar nog een laagje hebt zitten, dat had tenslotte een functie nietwaar?

Ik hoop dat mijn vriend komend weekend vroeg genoeg opstaat om mij ns te meten - dat kan het beste 's ochtend voor het ontbijt zegt men. Omdat joghurt bv ook al een huidverdikking veroorzaakt ofzo en natuurlijk het meest stabiele tijdstip. Dan zal ik het hier ook opbiechten :D
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-06-15 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:35

Ze heeft een huidplooimeter gebruikt en het is op verschillende punten gemeten (2plekken op mijn arm, ergens op mijn rug (waar je bh band zit ong) en buik (precies op de plek waar mijn rol(letje) zit :+
Was wel s avonds net na het trainen

Ik ben 45 en de kids zijn 19 en 14, dat laagje is dus niet echt meer nodig nu :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:40

Dan kun je je voortgang het beste meten door de volgende meting ook na de training te doen.

Afbeelding

Edit: bicep en triceps en schouders dus, buik bij de navel of boven heupbeen?
Volgende keer heup en benen ook meenemen (voorzijde dij halverwege heup en knie), dan kom jij vast beter uit de bus. Ik juist andersom, al ben ik op de rug ook nog te romig.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:11

Buik voor mijn gevoel tussen navel en heup in

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:47

Ik denk wel dat ze er meer verstand van hebben als ik, je kunt zelf wat googlen op 3,5,7 zelfs tot 10 punts meting. Belangrijkst is steeds op dezelfde manier en punten meten. De buik hoort 2cm naast de navel, verticaal gemeten te worden, de heup boven het heupbot diagonaal.
Afbeelding

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:14

Sall zo op het oog zie je er toch prima uit? Misschien heb je meer inwendig vet rond je organen?
Hier ook nog een laagje hoor, met oudere kinderen :o
Huidplooimeting moet ik me ook eens in gaan verdiepen, komt straks aan bod in mijn opleiding dus ik neem aan dat ik er ook mee moet gaan werken.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:47

Oef jongens, sinds lange tijd weer iets aan sport gedaan, no more trouble zones, ging kapot en het weer hielp ook niet mee. Maar ben blij dat de kop er weer af is, morgen verwacht ik spierpijn, dus denk iets kortst full body van fitness blender om de spieren toch beweging te geven.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:37

Ik heb ook net nmtz gedaan, zo gek op doe workout :)
Daarna evy les 12, maar dat was net ff te zwaar op driekwart.

Solar je zal vast spierpijn hebben ja, dat wil altijd wel met nmtz.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:47

Luistert iemand nog weleens naar Jillian? ~~}>
Ik heb gisteravond weer no more trouble zones gedaan, zo'n heerlijke full body workout, echt mijn favoriet.
Verder doe ik momenteel meer Kayla Itsines en dan af en toe een Jillian, en ook ben ik bezig met start to run van Evy.

Gister weer eens het meetlint om me heen geslagen en ben toch zeker leuke centimeters kwijt, de toppers zijn de taille op navelhoogte (lovehandles) -5.5cm, de heup (-5cm) en de bil maar liefst -8cm.
Wel maanden werk hoor!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 12:18

Jaa! Ik heb afgelopen weekend BFBM weer eens gedaan, vind ik ook echt een fijne. Ik ga vandaag weer verder met de bodyshred. Ben ondertussen ook bij de basicfit geweest, maar dat bevalt mij toch minder goed dan het doen van JM thuis.

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 22:36

na een heeeele lange tijd niks meer van Jillian michaels te hebben gevolgd wil ik nu weer beginnen. Ik heb destijds 30 day shred gedaan en zag erg veel verschil. Inmiddels doe ik 1 keer per week aan CrossFit maar dit is te weinig vind ik. Ik heb thuis een sportkamer en wil graag ook thuis veel sporten maar als ik zelf een workout in elkaar moet zetten lukt dat moeilijk. Met welk workout programma van Jillian hebben jullie naast de 30 DS goede ervaringen? Ik zit te twijfelen tussen body revolution of shred it with weights...
hoop dat ik hier wat ervaringen kan lezen die me de doorslag geven met welke ik ga beginnen :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:47

Het zou al veel schelen als je precies halverwege je crossfit lessen een workout kunt inlassen, het beste een full body. Met 1 x sporten zul je meer bezig zijn met onderhoud en is te weinig om op te bouwen. Het mooist is als je nog 2 keer kunt sporten thuis, met 1-2 rustdagen ertussen steeds.

Ik vind Jillian heel fijn, maar ik ben het er niet zo mee eens dat je 10 dagen achter elkaar of minstens 5-6x per week dezelfde workout moet doen. De helft van de keren sport je dan voor niks. Je moet spiergroepen minstens 1 rustdag geven voor je ze een nieuwe impuls geeft, en ook is het beter om af te wisselen om te voorkomen dat je te eenzijdige oefeningen doet. Lees maar eens op supercompensatie. Ook gaat je lichaam wennen aan oefeningen, je merkt dat je bijvoorbeeld de zesde of zevende keer het je te gemakkelijk is. Terwijl als je elke keer wat anders doet, elke workout toch buffelen blijft (dat wil je, toch?)

Je kunt op zich wel dagen achtereenvolgend sporten, als je maar heel andere dingen doet en spieren die in spierpijn verkeren met rust laten. Wat ik bijvoorbeeld wel heb gedaan is bjvoorbeeld een buns&thighs afwisselen met 6week 6 pack en dan nog eens een full body. Als je maar 1-3 keer sport per week, kun je het beste een full body workout pakken, wil je 3-5 of 6 keer sporten, zorg dan dat je opsplitst in bovenlijf en onderlijf en bv cardio, of zelfs een 3 split armen&borst, buik&rug, benen ofzo. En dat is soms best lastig met JM en vind ik het enige nadeel, er zitten soms toch nog oefeningen in zitten die toch net weer algemener zijn. Ik heb weleens 6week 6pack gekozen omdat ik nog spierpijn had in de benen en die dus met rust wil laten, en dan worden de benen tóch nog aan het werk gezet.

Er is geen goed of slecht in full body versus splitsen, beiden is goed en vooral afhankelijk van hoevaak je kunt sporten die week. Splitsen kan wel handig zijn om iets meer intensiteit te zetten op een van de onderdelen of als je ziet dat je onderlichaam achterblijft - even bijwerken.

Maar als je creatief omgaat met JM kan dat ook best een heel eind!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:12

Daarom ben ik ook zeer tevreden over body revolution en body shred. Als je die netjes Volgt train je heel afwisselend en verschillende spiergroepen. De cardio workouts daarbij vind ik ook erg fijn.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:58

Vandaag begonnen met de 30 day shred.
Heerlijk! Voelde echt dat ik wat gedaan had.
Morgen vast enige spierpijn. :j
Duidelijke video en Jillian is ook wel een type die op mij motiverend werkt. :D