[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:21

Die groene slimpie is errug lekker. :9 bubble-gum smaak is dat geloof ik.
Ik heb een vreetbui gehad vanmorgen, 5 (koolhydraatbeperkte) broodjes met kokosbrood gehad. := Dus ik heb mijn ontbijt en lucht ineen gehad. :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:13

Dame23 schreef:
En dais knap hoor dat je al zoveel kwijt bent! Echt goed bezig, vanaf welk gewicht zit jij op je streefgewicht?

Ik gister Mc donalts gehad omdat het de laatste dag is dat me vriend thuis is en hij dan altijd wat lekkers wil eten. Hij mocht kiezen en het werk een menu van de mc!. Ik dacht naja voor een keertje best lekker. Maar het viel me zo zwaar tegen! de patat erg zout en de hamburger viel veelste zwaar!. En later op de avond ook nog buikpijn en ik sliep niet lekker want het leek wel niet te verteren. blegh :r . Dus dit was voorlopig de laatste keer voor mij!. Me vriend is nu 2 weken weg en ik had gezegd als hij thuis komt ik minstens weer 3kg kwijt ben. Dus daar gaan we voor!. Ik sta nu op -4,2 dus over 2 weken zou ik op -7,2. Ben benieuwd.... :P

Je lijf komt in protest van dat baggervoedsel :Y) Op zijn tijd is het wel eens lekker, maar ik heb er net als jou ook veel last van :( Op mijn maag/darmen en mijn algehele stoelgang :o Succes met de 2kg op twee weken! :)
Mijn streefgewicht ligt trouwens op 68, maar ik spreek dit eigenlijk niet echt uit want ik krijg daar in mijn omgeving veel commentaar op :) Ik moet nog 4.5 kg! :)

Corientje, een te hoog b12? Hoe doe je dat? :D Ik heb een te laag b12 en moet daarvoor spuiten gaan halen als ik klachten krijg :) Ijzer is eenvoudig hoog te houden door 1x in de maand een fles ferro-siroop van roosvicee te drinken :j

Heartbeat, lekker is dat hè, zo kapot zijn van het sporten. Dat geeft echt een kick :j

Wollie, jouw dag ziet er heel gevarieerd en gezond uit :j

Heleen, goed dat er alweer zoveel af is op 2 dagen!

Vanochtend ben ik voor het eerst naar de pilates-les geweest. Ik miste voor mezelf wat actie (ben graag helemaal gesloopt na het sporten), maar ik voel nu met alles mijn buikspieren. Ze zijn helemaal in shock en ze trillen bij alles := Dus ondanks dat ik mezelf niet kapot heb gewerkt, voel ik wel dat ik iets gedaan heb :)

Dadelijk op de fiets naar stal en heel misschien dat ik er op ga en anders ff een ronde aan de hand. Paard stikt van de energie op het moment :):)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:35

_PassoaJus schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op shakes..... Iemand hier ervaring er mee? (Ik weet dat er hier iemand dit doet, meisje, ''kort'' roodachtig (Geverfd) haar en heeft onlangs nog foto's geplaatst met veel kilo's verschil!) Ben erg benieuwd!

Corientjuhh: Hoezo vind je dit weinig? Ik mis eigenlijk alleen nog de gezonde tussendoortjes (Daardoor vind ik ik het wel wat te weinig). Voor de rest een heel netjes schema!

Denk dat je mij bedoeld? :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:37

Dais
Waarschijnlijk omdat ik multivitamine pillen slikte
Is me verboden haha
Had b12 van 199 100 is max
Ijzer had ik 4.5 min is 10
Oeps haha

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:40

100 max? Nog nooit van gehoord :n En een teveel aan B12 is ook niet schadelijk voor zover ik weet, te weinig wel :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:49

Ben ook weer bijgelezen :) Welkom voor de nieuwe mensen! En wat een topresultaten boeken jullie. Voor de mensen die even een dipje hebben, kom op, jullie kunnen het!!!

Hier gaat het gestaag door. Ik was ruim twee weken geleden voor het laatst wezen wegen bij mijn consulente (ivm. schoolvakantie had zij vrij) Tussendoor zelf wel door blijven wegen, en er was afgelopen weekend ruim 2 kg af. Ben nu ziek aan het worden, feestje van de maand, darmpjes werken niet mee, dus dubbel vocht vasthouden... vanochtend was er maar 300 gram af bij de consulente, maar ik weet waar het aan ligt :) Nog 5,6 kg te gaan, en dan mag ik van mijzelf op m'n paardje klimmen!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:51

Daar kijk je enorm naar uit durf ik te wedden :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:54

Jep, heel erg! :D We zijn nu vooral veel aan het wandelen, ook heerlijk!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:56

Zeker, ik doe dat ook graag en veel :j Mensen verklaren me wel eens voor gek (daar heb je toch geen paard voor om er naast te lopen?) maar agh ik loop graag en hij gaat gewoon gezellig mee :) Het is net een grote hond.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:58

Haha vind ik ook! De een wandelt met de hond (Okee, dat doe ik ook met onze hondjes :') ) en de ander gaat op stap met zijn/haar paard! Is voor mij ook een goede training. Yusraa heeft de pas er goed in, dus ik moet ook flink snelwandelen! :D Morgenvroeg gaan we weer lekker op pad.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:02

corientjuhh schreef:
Dais
Waarschijnlijk omdat ik multivitamine pillen slikte
Is me verboden haha
Had b12 van 199 100 is max
Ijzer had ik 4.5 min is 10
Oeps haha

Dan zit jij helemaal niet te laag.. De streefwaarden van B12 ligt tussen de 130 - 700 dus jij zit er mooi tussen.
IJzer (HB) zit bij vrouwen tussen de 7.5 - 10 dus ja daar zit je wel te laag bij.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:10

deflin schreef:
Dank je worlgirl. Meer eiwitten dus en minder koolhydraten. Heb inmiddels koolhydraatarm brood besteld en die krijg ik morgen als het goed is binnen. Gevarieerder eten, nou ga al jullie lijstjes eens bij langs wat jullie allemaal eten.

Succes Heartbeath met hartlopen!!

Eiwit shakes moet je mengen met melk of niet?? zo ja dan neem ik die niet.

Hebben jullie bepaalde weekschema's die jullie gebruiken om gevarieerder te eten??

Je kan eiwitshakes met van alles mengen, water, melk, sojamelk, yohgurt, fruit en water en ga zo maar door.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:09

Wat een heerlijk gevoel Bonjoy!

Mijn wokplannen gaan niet door vanavond |( vriendlief ging net reserveren en toen zaten ze al vol...
dus nu wordt het volgende week :Y) (we hebben een bon, dus we moeten bij dat restaurant en het geld alleen op dinsdag, woensdag en donderdag en op dinsdag heb ik school 's avonds en op donderdag heeft hij altijd koopavond... dus dan blijft volgende week woensdag over! naja wat om naar uit te kijken!

Dus.... ik denk dat ik vanavond weer eens een poging ga doen om het befaamde chipsgerecht te optimaliseren! (nu 2 x gedaan, eerste keer net wat te bruin, 2de keer net wat te licht...)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:39

Chipsgerecht klinkt apart lekker, wat is dat?
Wat een leuk doel op je paardje en wat knap dat je dit zo vol houdt om ookmdan pas echt erop te gaan.

Hier de tweede dag, dus, toch ook best spierpijn, maar vanavond dus weer flink sporten.
Had vanmiddag niet eens honger, toch mijn yoghurt gegeten en zowaar de koekjes met chocolade kunnen weerstaan, die dochterlief gegeten heeft. Hier zit nog veel in verhuisdozen *bloos*, weegschaal is nog niet terecht, dus van de week maar eens even kijken naar mijn gewicht op de Wii.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:43

Dame23, wat sportief van je, 10 km! Netjes zeg :D

Corientjuh, ach mandarijnen zijn gezond :D. Als je trek hebt kun je beter idd fruit pakken :) super -1! :D

Ach ik drink eigenlijk altijd water, af en toe thee en heel soms een glaasje cola light. Probeer dat zoveel mogelijk te vermijden, maar af en toe in het weekend ofzo mag ik van mezelf best een glaasje :)

Wollie, ik vind jouw dagmenu echt heel erg netjes! :)

Heartbeat, lekker bezig zeg! Voelt goed he even flink sporten :)

Bonjoy, wouwie je bent er bijna! Super :D

Hier was er vanmorgen ook weer 0,5 kg af :D. Gaat dus lekker!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:44

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 15:44

Je moet jezelf ook niet alles ontzeggen toch... Helpt bij mij iig niet. Werkt juist averechts en dan ga ik snaaien.

Als ik honger krijg en het is nog niet echt etenstijd, neem ik vaak ook een kauwgompje.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:10

Ik ging voor de eerste keer havermout proberen, maar vrees dat ik het verkeerd heb gekocht. Las vaak op internet dat mensen het veel te onzoet vonden en er dan stevia bijdeden ofzo. Maar ik at het dus vanmorgen en vond het supersuperzoet en verstond het niet echt. Nu blijkt dat er op de verpakking bijstaat, met cassonadesmaak... Is het dan eigenlijk wel nog ok voor af te vallen?

http://eviewer.netmedia-europe.be/cache ... &width=275

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:45

@Magli ik ken het niet, ziet er wel lekker uit hahaha!

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:16

Ik ben lekker callorietjes aan het verbranden in de sportschool. :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:38

Ik heb net totaal 10 minuten goed doorgelopen
5 minuten heen optreden eb weer 5 minuten terug :)
Verder ook nog een sprintje getrokken vanmiddag naar de bus ahha

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:39

Nueve schreef:
Oh dat is raar zeg! Brinta is granen. Brinta maak ik altijd door eerst melk op te warmen, en daarna pas het poeder erin te strooien. Havermout moet ik echt even laten meekoken, zodat die vlokjes zacht worden. Heerlijk romige pap wordt dat :9

Ik heb hier thuis ook havermout staan! Voor in de appeltaart wel is waar en dan vind ik het HEERLIJK! Maar jij eet het dus als ontbijt? Hoe doe je dat? Melk koken en dan de havermout mee koken? Hoeveel en hoelang?

Ja, jou bedoelde ik Bonjoy! :j

Ik heb gisteren de kruidvat shakes gehaald.... Vanille gaat nog wel, maar aarbei vond ik ronduit ranzig in combinatie met magere yoghurt! :r Vandaar dus ook de extra boterham als tussendoortje, had trek doordat ik de shake niet helemaal heb gehad.

Lijstje voor vandaag:

O: Vanillie shake met 250 ML melk, appel + kop water.
T: 4 koppen thee + biscuitje.
L: Aardbei shake met 250 ML yoghurt, kopje tomatensoep.
T: Boterham met 20+ smeerkaas + 2 koppen thee.
A: Macaroni.
T: 2 koppen thee + appel.
Sport: 30 KM fietsen + veel zware producten tillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:04

Jep ontbijt en soms ook lunch!
Ongeveer 200 ml melk en havermout naar smaak (aangeraden wordt iets van 5 eetlepels, ik doe wel meer). Ik warm het samen op in een pannetje, breng het aan de kook en laat het dan een paar minuten doorkoken. Wel blijven roeren, anders krijg je troep. ;) Wanneer het een lekker dik mengsel is en de vlokken zacht zijn, is het klaar! Jum!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:11

Ga het morgen eens proberen! Hoeveel calorieën zouden dat ongeveer zijn denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:16

Rond de 200, maar dan heb je wel een flinke bak hoor. 150 ml kan ook prima, of half melk, half water.