Morrie schreef:Dat dus Pien, 60+ is al afgeschreven, dor hout. Als wij de pijp uit gaan, is het onderliggend lijden
Wat me opvalt hier in Frankrijk, is dat op dit moment iedereen voorrang krijgt. De zorg wordt of is terecht gevaccineerd. De 75++ ook vanaf het begin. De 60-65 groep begint binnenkort dmet AZ
Al een tijdje mogen de 75-70 , gevaccineerd worden met pfizer. Dan alles onder de 70 - met onderliggende problemen waar een lijst van is gemaakt tot en met de 50 -.
En dan denk ik, ok ondanks dat ik ook hoger risico loop, moet ik maar wachten tot AZ begint, want ik ben gezond. Net alsof de mensen met klachten niet ook net als iwj gewoon binnen kunnen blijven. Mijn verontwaardiging wordt tevens gevoed dat ik zie dat gezonde mensen van mijn leeftijd op de een of andere manier wel de pfizer/ moderna hebben weten te krijgen.
Pijnlijk detail is dat dit tevens de mensen zijn die gewoon lekker geleefd hebben en zich niet zo gehouden hebben aan alle regels. Dus dat prikt.
Dus als ik nu lees van AZ voor de 60 - 65 merk ik dat ik het gevoel heb dat wij er niet toe doen. Dat vind ik echt heel raar. Waarom mag een jong iemand met onderliggende klachten wel gevaccineerd worden en zich in laten schrijven en een 60++ die ook verhoogd risico heeft en gezond, maakt het niet voor uit. Die moet wachten.
Sorry maar ik begrijp het niet meer. Ik had het wel begrepen als wij ook hadden gemogen net als de jongere (70 -- )met klachten. Enfin, we wachten af. Ik verwacht/ hoop dat ik binnen 2 weken de AZ heb, want ik pak de 1ste die ik kan krijgen. Ik heb uitgerekend in Duitsland zit je ongeveer dat 1 op de 280 000 mensen te maken heeft gehad met die bloedstolling. Dus ik vind dat voor mezelf wel een aanvaardbaar risico.