Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:25

karuna schreef:
secricible schreef:
Ik zou gewoon geen vaccin nemen Karuna. Levensgevaarlijk voor jou. En covid heb je al 4x goed doorstaan ofzo? Lijkt me duidelijk dan.

Geen idee waar je dat aantal vandaan tovert. 8)7 Een keer was genoeg, %) nu een jaar geleden alweer. Vaccin mag maar geen az. Simpel zat.

Maar het valt idd op, vooral vrouwen in duitsland geloof ik twee mannen en een in italie. Maar ik blijf het raar vinden waarom zijn er geen gevallen bekend in Groot britanie?

Is daar met az gevaccineerd? Het kan zijn dat ze zoiets gewoon onder de pet houden.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:26

Anjal, zie mijn commentaar op vorige pagina .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:27

Ah gemist dan. Daar dan ook gevallen. Blijft een feit bijwerkingen heb je altijd bij medicatie. Maar valt dit dan onder acceptabele bijwerking. En zijn de verhoudingen met pfizer/moderna ook zo of komt het daar dan niet bij voor? En zo nee waarom dan bij az wel?

Als het ook bij covid ontstaat en er best veel bijwerkingen kwa ziek voelen bijkomen. Is due trombose dan bij de meest ziekvoelende van de enting of staat dat er weer los van. Genoeg uitzoekwerk voor de instanties. -O- en een redelijk nachtmerrie scenario voor de vaccinatie bereidheid
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-04-21 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:28

bigone schreef:
Anjal, zie mijn commentaar op vorige pagina .

Inderdaad,de reacties gingen zo vlug dat ik dat nog niet had gezien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:30

Femke_Tweety schreef:
Ik zou het niet gek vinden als AZ uiteindelijk wel gezet mag worden, maar alleen bij mannen.

Ik vind het dood neervallen na AZ op 26 jarige leeftijd (man) niet echt iets waarvan ik meteen denk: gelukkig hebben mannen er geen last van.
Laat ze dat maar mooi uitzoeken, daar hoeven wij niet willekeurig over te gokken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:32

nynke55 schreef:
anjali schreef:
Ik zag die viroloog Ab Osterhaus in een interview op de tv en toen men hem vroeg of hijzelf al gevaccineerd was zei hij nee! Ik vond dat best apart eigenlijk,hij zit toch de hele dag tussen die spullen.

Hij valt niet in de juiste leeftijdsgroep, neem ik aan. Als hij wel gevaccineerd was, had je weer commentaar gekregen dat hij voor zijn beurt was gegaan. Je kunt het bij sommige mensen gewoon nooit goed doen.

Hij zei inderdaad zelf dat hij nog te jong was. Maar, die man zit voor zijn werk aan een stuk door met die virussen te testen enzo. Dan loopt hij toch een enorm risico op besmetting.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:33

IMJ schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik zou het niet gek vinden als AZ uiteindelijk wel gezet mag worden, maar alleen bij mannen.

Die bloedplaatjes/trombose problemen lijken eigenlijk nagenoeg alleen maat bij vrouwen zo ongeveer in hun vruchtbare jaren voor te komen tot nu toe?

Ik denk dat er nu vooral vrouwen gevaccineerd zijn met AZ.. veel zorgpersoneel (de artsen kregen pfizer) hè?

Ik weet niet hoe dat in alle andere landen zit? Dld bijvoorbeeld?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:34

Sizzle schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik vind het dood neervallen na AZ op 26 jarige leeftijd (man) niet echt iets waarvan ik meteen denk: gelukkig hebben mannen er geen last van.
Laat ze dat maar mooi uitzoeken
, daar hoeven wij niet willekeurig over te gokken.

En daar zullen ze -gelukkig- vast ook druk mee bezig zijn.

Maar erg lastig onderzoek wel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:36

Op zich was er al een hypothese die aannemelijk was dus ik ga er vanuit dat ze daar eerst op voortborduren.

Duitsland is AZ ook voornanelijk voor personeel gebruikt, dus geheid meer vrouwen dan mannen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:47

Ook de provincie Drenthe kan volgende week ook de 60,61 en 62 jarigen prikken, ze hebben extra vaccins az gekregen. Wat een overvloed in één keer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:48

bigone schreef:
Ook de provincie Drenthe kan volgende week ook de 60,61 en 62 jarigen prikken, ze hebben extra vaccins az gekregen. Wat een overvloed in één keer.

Nou, das ook niet raar na al die cancels haha!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:51

Volgende week leveren ze weer te weinig dus dan kan dan de rem et weer op :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:57

bigone schreef:

Wij t/m 64.
Maar mensen met een bmi boven de 40 maar onder de 60 jaar moeten er nu weer uit..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:57

Ik baal er echt vreselijk van.
Zou zo graag het risico nemen om toch AZ te krijgen...
Alles beter dan nog maanden opgesloten thuis zitten.
In ruim een jaar tijd 5x vrienden gezien, in september voor het laatst in een winkel geweest (daarvoor laatste keer begin maart).
Ik zou er alles voor over hebben om (incl mondkapje en afstand) toch iets meer te kunnen leven.
Want door al de mensen die de regels wat minder naleven, durf ik dat met hoog risico niet.
Zou zelfs deze maand nog moeten vliegen voor werk maar ik geef m'n bedrijf wel op en blijf thuis... -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:11

karuna schreef:
Ah gemist dan. Daar dan ook gevallen. Blijft een feit bijwerkingen heb je altijd bij medicatie. Maar valt dit dan onder acceptabele bijwerking. En zijn de verhoudingen met pfizer/moderna ook zo of komt het daar dan niet bij voor? En zo nee waarom dan bij az wel?

Als het ook bij covid ontstaat en er best veel bijwerkingen kwa ziek voelen bijkomen. Is due trombose dan bij de meest ziekvoelende van de enting of staat dat er weer los van. Genoeg uitzoekwerk voor de instanties. -O- en een redelijk nachtmerrie scenario voor de vaccinatie bereidheid

Maar als jij een vaccinatie niet kan nemen om de bijwerkingen , dan is Pfizer ook niet echt wat. Ik heb ook behoorlijke bijwerkingen gehad zoals heel erg misselijk zijn , heel erg moe en last van gewrichten en huid. Voor iemand die ouder is en risico kon ik toen heel goed begrijpen dat voor ouderen die eraan zijn overleden die bijwerkingen het laatste zetje waren. Tevens kun je bij alle vaccins kans hebben op een allergische reactie , ook al is deze kans erg klein.

Moderna zou ik dan eerder op gokken. Mensen die ik ken hebben het gehad en alleen last van hun arm gehad. Nu kunnen deze mensen het eigenlijk niet aangeven , of slecht aangeven als ze zich niet lekker voelen dus heel betrouwbaar is dat natuurlijk niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:26

Sorry mijn vriendin is pittig ziek (nu nog een beetje) vd moderna vaccinatie die zij maandag! Gehad heeft.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:58

pien_2010 schreef:
Sorry mijn vriendin is pittig ziek (nu nog een beetje) vd moderna vaccinatie die zij maandag! Gehad heeft.

Oh toch nog wel! Nu spreek ik ook over mensen met een matig tot zwaar verstandelijke beperking waarvan een aantal pijn en niet fit voelen niet aangeven , en waaraan je dat echt moet zien. Wel gaven een aantal dan pijn in de arm aan. Nu zijn de meesten ook niet bewust van de bijwerkingen welke dat dan zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:05

Weet iemand waarom 60++ nu wel AZ kan krijgen en 60 -- niet, welke redenatie ligt daaraan nu PRECIES aan ten grondslag.
Dat is me nog niet helemaal duidelijk .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:08

Omdat de trombose optreed bij 60-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:09

secricible schreef:

Ok. Ik dacht even dat het voor ons niet zoveel uitmaakt want we zijn al 60++. :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:15

pien_2010 schreef:
secricible schreef:

Ok. Ik dacht even dat het voor ons niet zoveel uitmaakt want we zijn al 60++. :o

Dat dus Pien, 60+ is al afgeschreven, dor hout. Als wij de pijp uit gaan, is het onderliggend lijden

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:26

Nee joh! Het is nog niet gebeurt bij 60+!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:36

Morrie schreef:
Dat dus Pien, 60+ is al afgeschreven, dor hout. Als wij de pijp uit gaan, is het onderliggend lijden

Wat me opvalt hier in Frankrijk, is dat op dit moment iedereen voorrang krijgt. De zorg wordt of is terecht gevaccineerd. De 75++ ook vanaf het begin. De 60-65 groep begint binnenkort dmet AZ
Al een tijdje mogen de 75-70 , gevaccineerd worden met pfizer. Dan alles onder de 70 - met onderliggende problemen waar een lijst van is gemaakt tot en met de 50 -.
En dan denk ik, ok ondanks dat ik ook hoger risico loop, moet ik maar wachten tot AZ begint, want ik ben gezond. Net alsof de mensen met klachten niet ook net als iwj gewoon binnen kunnen blijven. Mijn verontwaardiging wordt tevens gevoed dat ik zie dat gezonde mensen van mijn leeftijd op de een of andere manier wel de pfizer/ moderna hebben weten te krijgen.
Pijnlijk detail is dat dit tevens de mensen zijn die gewoon lekker geleefd hebben en zich niet zo gehouden hebben aan alle regels. Dus dat prikt.
Dus als ik nu lees van AZ voor de 60 - 65 merk ik dat ik het gevoel heb dat wij er niet toe doen. Dat vind ik echt heel raar. Waarom mag een jong iemand met onderliggende klachten wel gevaccineerd worden en zich in laten schrijven en een 60++ die ook verhoogd risico heeft en gezond, maakt het niet voor uit. Die moet wachten.
Sorry maar ik begrijp het niet meer. Ik had het wel begrepen als wij ook hadden gemogen net als de jongere (70 -- )met klachten. Enfin, we wachten af. Ik verwacht/ hoop dat ik binnen 2 weken de AZ heb, want ik pak de 1ste die ik kan krijgen. Ik heb uitgerekend in Duitsland zit je ongeveer dat 1 op de 280 000 mensen te maken heeft gehad met die bloedstolling. Dus ik vind dat voor mezelf wel een aanvaardbaar risico.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:34

In 2015 heb ik trombose opgelopen door het slikken van de pil en ik ga niet weer een risico nemen door me met AZ te laten vaccineren. Volgende week een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken of er andere mogelijkheden zijn qua vaccin. Ik ben definitief klaar met AZ.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:43

Ann schreef:
In 2015 heb ik trombose opgelopen door het slikken van de pil en ik ga niet weer een risico nemen door me met AZ te laten vaccineren. Volgende week een afspraak maken met mijn huisarts om te kijken of er andere mogelijkheden zijn qua vaccin. Ik ben definitief klaar met AZ.

Daar kan ik je absoluut geen ongelijk in geven na alle commotie.
Ik ben wel benieuwd hoe artsen staan tegenover Janssen aangezien dat ook een vectorvaccin is, net zoals AZ.

Maar goed, ik ben ook een beetje raar want ik hoef niet zo persé een vaccin en dat schijnt nogal uitzonderlijk te zijn :')