Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
opisop_shop schreef:Van mij had vorig jaar wel over gemogen. Dat was toch een hele grote hap uit het lesjaar.
Hier ook thuis onderwijs. Bij ons houdt dat in groep drie en vijf beide een half uur per dag gezamenlijk met leerkracht en hele klas mogelijkheid tot stellen van vragen.
Jongste had vandaag een half uur begeleiding in klein plusgroepje, rest van de week mogen ouders alle taken uitleggen want ze geven geen instructie.
Dochter uit groep vijf zit in extra instructie groepje voor rekenen, wat meester vanmorgen pas had gemaild dus dat had vrijwel iedereen gemist. Nieuwe afspraak ingepland maar dat mailde hij pas vijf minuten van tevoren.
Ja hoor wij ouders zitten de hele tijd achter de pc op mail te wachten want verder hebben wij ook niks te doen zeker
Op mijn mail voor de kerstvakantie dat ik vind dat school (wederom) tekort schiet heb ik geen reactie gekregen
Hoewel zwaar voor ouders en kinderen denk ik dat langere sluiting wel beter is voor de cijfers. Waarvan ik erg benieuwd ben welke kant ze volgende week op gaan.
Sheran schreef:Eindelijk een situatie waarin Montessori wél zo zijn voordelen biedt!
(Ja heb zelf op een nogal slechte Montessorischool gezeten. Geen uitleg, leraren konden overzicht niet houden. Lijkt me ook onmogelijk met 32 leerlingen van 3 verschillende leerjaren).
En fijn Esje!
lenaa_tje schreef:Sheran schreef:Eindelijk een situatie waarin Montessori wél zo zijn voordelen biedt!
(Ja heb zelf op een nogal slechte Montessorischool gezeten. Geen uitleg, leraren konden overzicht niet houden. Lijkt me ook onmogelijk met 32 leerlingen van 3 verschillende leerjaren).
En fijn Esje!
Ook niet ieder kind is daar geschikt voor. Ik vond het heerlijk en mijn zusje werd gillend gek.
lenaa_tje schreef:Shadow0 schreef:Ik ben best benieuwd of er meer kinderen 'niet geschikt' voor montessori-onderwijs zijn, of meer kinderen niet geschikt voor klassikaal.
Beide ieder kind leert op een andere manier. De 1 werkt graag zelfstandig en de ander word graag aan de hand gehouden. Ook daar is niks mis mee.
pien_2010 schreef:Oeps Besita, ik hoop toch dat België ook kan accelereren en eventueel mee kan gaan in het aankoop beleid van de EU. Dit is niet goed.
pien_2010 schreef:Oeps Besita, ik hoop toch dat België ook kan accelereren en eventueel mee kan gaan in het aankoop beleid van de EU. Dit is niet goed.
Pandora2 schreef:pien_2010 schreef:Oeps Besita, ik hoop toch dat België ook kan accelereren en eventueel mee kan gaan in het aankoop beleid van de EU. Dit is niet goed.
Belgie zit toch mee in het aankoopbeleid van de EU ?
Ik vraag mij af hoe het in andere landen zit met de beschikbare hoeveelheden en de snelheid van enten. Lees daar eigenlijk weinig over.
Shadow0 schreef:Welke onderwijsvorm neemt kinderen bij de hand volgens jou? Regulier of Montessori?
(En een ander punt is natuurlijk: is dat een statische eigenschap? Geldt dat voor een kind altijd of in alle situaties?)