Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:47

Dimphyl schreef:
Secricible, volgens het artikel gaat het om 5 verschillende vaccin producenten, of ik heb het niet goed begrepen.
Cosmetica etc is jaarlijks doorgaand, deze (hypothetische) 500.000 extra dode haaien komen daar nog boven op.. voor een populatie haaien die al tegen uitsterven aanzit is dit toch echt een flinke klap..

Volgens de bronnen in het artikel is het maken van de plantaardige squaleen al mogelijk maar te duur of tijdrovend.. haaien slachten is dus makkelijker..

waarvan in NL alleen het sanofi vaccin gebruikt gaat worden:
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... accins.pdf

De andere 4 is niks over te vinden, ik vraag me af of ze überhaupt door de keuring zijn gekomen of gaan komen, maar de merken die genoemd zijn, zijn óf minimale lokale spelers, óf afgekeurd voor ze op de markt kwamen.
De berekening van 500.000 haaien is gebaseerd op dat de hele wereld dubbel gevaccineerd moet worden met die 5 vaccins die squalene bevatten. Dat was theoretisch gezien mogelijk ttv het schrijven van hun artikel, want toen waren er nog geen vaccins goedgekeurd. Dus ja, in theorie had het toen zo kunnen zijn dat alle andere 99% afgekeurd was en dus alleen die 1% vaccins op de markt zou kopen.

Je opmerking over cosmetica vind ik heel hypocriet. Dus als er jaarlijks miljoenen haaien geslacht worden voor niet-noodzakelijke cosmetica, en daar nu 500.000 haaien bij komen om levens te redden, dan is die miljoenen oke, want dat gebeurt al jaren. Maar die 500.000 om levens te redden, nee, die zijn het probleem?
Als ze zouden stoppen squalene in cosmetica te stoppen dan zou er onder aan de streep een stuk minder haaien gedood worden dan nu en ook nog eens mensen gered kunnen worden. Maar het vaccin is de dooddoener?

Dimphyl

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 13:52

Bedankt voor de extra info.

En hoho, ik zeg nergens dat het überhaupt doden van haaien oké is, alleen dat die 500.000 er nog eens extra bovenop wel echt een strop kunnen zijn.
Ik koop nauwelijks cosmetica, en was niet eens op de hoogte van het squaleen gebruik, maar ga me hier wel over inlezen voor als ik over een halfjaar oid weer iets nodig heb.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:06

Overigens moeten we nog maar zien of het Sanofi-vaccin uberhaupt in Nederland ingezet gaat worden. Tot nu toe is de bescherming onvoldoende en zijn ze met nieuwe testen bezig, waardoor de eerste vaccins, als het nu wel goed gaat, pas op zijn vroegst in het laatste kwartaal van dit jaar geleverd kunnen worden.

Aangezien we al AstraZeneca hebben die redelijk maar niet vrijwel volledig dekkend werkt (bij 60% van de mensen volledig dekkend, 98 of 99% beschermend tegen ziekenhuisopnames) en straks ook het JJ-vaccin dat goedkoop is, makkelijk op te slaan, met 1 enting werkt en ook een behoorlijke bescherming biedt (66% volledig dekkend, 85% bescherming tegen ziekenhuisopnames), is de kans dat we een sterk vertraagd vaccin dat niet vrijwel volledig dekkend is en meerdere prikken nodig heeft, tegen de tijd dat we eigenlijk iedereen wel gevaccineerd hebben, ook nog echt gaan toepassen niet zo groot.

Ondertussen is Sanofi ondertussen al gaan helpen met het produceren van het Pfizer-vaccin.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:12

Maar waarom heb jij het steeds over 500.000 terwijl het artikel het al heeft over de helft daarvan, als als als....? Dat is ook een beetje bijzonder.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:18

Blue_Eyes schreef:
Maar waarom heb jij het steeds over 500.000 terwijl het artikel het al heeft over de helft daarvan, als als als....? Dat is ook een beetje bijzonder.

omdat het 250.000 is obv 1 vaccinatie voor de hele wereld. Dus als je 2 vaccinaties pakt is dat het dubbele.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 11:35

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:40

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:44

Eulogy schreef:
Eet je verder wel gewoon vlees Dimphyl?

Natuurlijk eet toch niemand vlees?
DE bron van zoonosen over de gehele planeet, destructie van ecosystemen en habitats van dieren die virussen bij zich dragen die voorheen de mens niet bereikten omdat ze in zeer gesloten systemen leefden.
Oorzaak van grootschalige luchtvervuiling en vervuiling van grondwater.
En een hel op aarde voor levende wezens die vaak intelligenter zijn dan mensenkleuters. En dat terwijl we in tijden van overvloed leven, waarin we geen vlees meer nodig hebben, en het contra-productief is voor een goede gezondheid.
Want waar begint een goede weerstand tegen virussen? Gezonde voeding (veel fruit en groenten), schone lucht, schoon water, weinig stress.

Oh nee wacht,.... iedereen eet wel vlees, maar gaat zich binnen verstoppen achter een stoflapje en zich laten prikken om daarna weer verder te gaan met mondiale destructie.... vlees vreten, vliegen, consumeren.
Dan maar gewoon wachten op het volgende virus he?! Verstoppen we ons gewoon weer tot het overwaait.....

Stom he?! Ik vergis me steeds :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:46

Ninx schreef:
Eulogy schreef:

DE bron van zoonosen over de gehele planeet, destructie van ecosystemen en habitats van dieren die virussen bij zich dragen die voorheen de mens niet bereikten omdat ze in zeer gesloten systemen leefden.
En een hel op aarde voor levende wezens die vaak intelligenter zijn dan mensenkleuters. En dat terwijl we in tijden van overvloed leven, waarin we geen vlees meer nodig hebben, en het contra-productief is voor een goede gezondheid.
Want waar begint een goede weerstand tegen virussen? Gezonde voeding (veel fruit en groenten), schone lucht, schoon water, weinig stress.

Oh nee wacht,.... iedereen eet wel vlees, maar gaat zich binnen verstoppen achter een stoflapje en zich laten prikken om daarna weer verder te gaan met mondiale destructie.... vlees vreten, vliegen, consumeren.
Dan maar gewoon wachten op het volgende virus he?! Verstoppen we ons gewoon weer tot het overwaait.....

Zullen we hier geen discussie over vlees beginnen aub? Lijkt me niet heel relevant, dus kan in andere topics.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 11:47

Ninx schreef:
Eulogy schreef:

Er staat een toffe docu op netflix over dit onderwerp, dat de mens van origine niet eens vleeseter is en dat vlees eten meer fout dan goed doet voor je lichaam. Ze volgens vooral topsporters. The Game Changers.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:47

IMANDRA schreef:
Zullen we hier geen discussie over vlees beginnen aub? Lijkt me niet heel relevant, dus kan in andere topics.

Hahaha, niet relevant.......

Goddelijk....

Het is duidelijk dat niemand weet WAT relevant is...... als dat zo was zaten we niet in deze situatie. :o?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:49

Dimphyl schreef:
Er staat een toffe docu op netflix over dit onderwerp, dat de mens van origine niet eens vleeseter is en dat vlees eten meer fout dan goed doet voor je lichaam. Ze volgens vooral topsporters. The Game Changers.

Ik ken em!
Zelfs mijn 82 jarige vader is van vegetariër naar veganist gegaan, en kon vervolgens al zijn medicatie laten staan.

Gezondere mensen hebben meer weerstand en zijn goed opgewassen tegen virussen.

Nu nog de planeet opruimen en daarmee minder een broeihaard voor het volgende virus maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:52

hahahah ja hoe grappig he. Hilarisch. Het is niet realistisch om "de hele wereld wordt veganist" als oplossing te zien voor virussen. Je kan beter aan constructievere en realistischere oplossingen werken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 11:53

Ninx schreef:
IMANDRA schreef:

Hahaha, niet relevant.......

Goddelijk....

Het is duidelijk dat niemand weet WAT relevant is...... als dat zo was zaten we niet in deze situatie. :o?

Dit is een topic over 'viruswaanzin', misinformatie over corona, wappies/anti-vaxxxers, de viruswaarheid groep... dus nee, geen discussie over vlees. Als je het ontstaan van Corona wil bediscussiëren is dat beter in het algemene topic lijkt me.

Bovendien lijkt je reactie met name uit om lekker eens te schoppen tegen een onderwerp waar je weet dat er veel reacties en controverse van komen, dus niet een poging om een nette, fijne discussie aan te gaan.

Buiten dat is Game Changers overigens een flinke biased documentaire waar flink gecherrypicked wordt en de voordelen van vlees/zuivel niet worden besproken en bovendien staat de docu vol met foutieve informatie. Het is gewoon vega/vegan propaganda. Daarnaast zoals Marlinde zegt niet realistisch.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:07

[quote="IMANDRA"
Dit is een topic over 'viruswaanzin', misinformatie over corona, wappies/anti-vaxxxers, de viruswaarheid groep... dus nee, geen discussie over vlees. Als je het ontstaan van Corona wil bediscussiëren is dat beter in het algemene topic lijkt me.
[/quote]

Wanneer je je louter wil richten op misinformatie kun je de televisie en radio toch gewoon aanzetten? Dan word je overspoeld. Daar kan iedereen aan zijn gerief komen.

Werken aan een betere gezondheid van mensen, schonere lucht, schoner water en dus mensen minder ontvankelijk maken voor virussen en een betere balans tussen mens en natuur bewerkstelligen is nu eenmaal geen neo-liberaal agendapunt.

Dr. Zach Bush heeft een aantal goede publicaties... mocht je toch opeens iets meer willen weten.

Maar ik begrijp dat je hier alleen mensen mag schofferen die niet alleen maar knikkend voor hun televisie zitten?

Dan laat ik jullie met rust! Toedeloeeee!!!!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:08

Dimphyl schreef:

ja en onlangs is onderzoek gedaan op 55000 veganisten en daar is uitgekomen dat zij brozere botten hebben dan mensen die wel vlees en zuivel nuttigen. En nee dat is niet met vervangers en supplementen op peil te houden.

Tot zover mijn reactie over vlees in dit topic
Laatst bijgewerkt door Popstra op 16-02-21 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:09

:wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

------

Ik ben benieuw wanneer vandaag Grapperhaus met een reactie komt op deze uitspraak. En als ik het dus goed begrijp betekend het dat de avondklok iig tot een hoger beroep niet meer van toepassing is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:10

Volgens mij moet ie er inderdaad per direct af en mag er niet meer op.. dus iedereen kan weer buiten wandelen vanavond :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:11

_O- Wanneer iemand mij een "word wakker schapen" vibe geeft en dit niet goed kan onderbouwen behalve met achterhaalde bronnen moet ik altijd heel hard lachen.

Popstra schreef:
Dimphyl schreef:

ja en onlangs is onderzoek gedaan op 55000 veganisten en daar is uitgekomen dat zij brozere botten hebben dan mensen die wel vlees en zuivel nuttigen. En nee dat is niet met vervangers en supplementen op peil te houden.

Tot zover mijn reactie over vlees in dit topic

Helaas is er onder veel vega's / veganisten weinig bekend over "goed eten". Je kan met een gebalanceerd dieet gewoon dit voorkomen. Maar dat doen mensen niet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 12:11

Ik kan me wel in Ninx vinden, maar misschien wat minder extreem dan ;)
Als onze weerstand hoger is en we gezonder eten en meer bewegen (in buitenlucht) is het echt een stuk beter.
Kijk naar de besmettingen, op het 'platteland' en in boeren gemeentes zijn veel minder besmettingen.. die mensen komen meer buiten, bewegen meer, zijn gezonder..

Maar is inderdaad niet geheel op zn plek in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:12

MarlindeRooz schreef:
hahahah ja hoe grappig he. Hilarisch. Het is niet realistisch om "de hele wereld wordt veganist" als oplossing te zien voor virussen. Je kan beter aan constructievere en realistischere oplossingen werken.

Dit lijkt me dus wel een realistische oplossing. Als er massaal dit soort maatregelen genomen kan worden “in het belang van de gezondheid van de mens”, kunnen er ook andere maatregelen genomen worden die écht in het belang van de gezondheid van de mens dient.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:12

Cer schreef:
Volgens mij moet ie er inderdaad per direct af en mag er niet meer op.. dus iedereen kan weer buiten wandelen vanavond :j

erop mag wel met hoger beroep toch? als in hoger beroep wordt bepaald dat de avondklok wel rechtmatig is dan is de tijd dat de avondklok speelde en eventuele tijd na het hoger beroep wel weer een avondklok lijkt me?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:14

Humpiedumpie schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dit lijkt me dus wel een realistische oplossing. Als er massaal dit soort maatregelen genomen kan worden “in het belang van de gezondheid van de mens”, kunnen er ook andere maatregelen genomen worden die écht in het belang van de gezondheid van de mens dient.

Die worden dus niet massaal genomen. In vele landen in Afrika, noord-korea hoe wil je daar maatregelen nemen? Je kan niet wereldwijd een wet/maatregel implementeren. Zo werkt het niet.

verootjoo

Dimphyl schreef:
Ik kan me wel in Ninx vinden, maar misschien wat minder extreem dan ;)
Als onze weerstand hoger is en we gezonder eten en meer bewegen (in buitenlucht) is het echt een stuk beter.
Kijk naar de besmettingen, op het 'platteland' en in boeren gemeentes zijn veel minder besmettingen.. die mensen komen meer buiten, bewegen meer, zijn gezonder..

Maar is inderdaad niet geheel op zn plek in dit topic.

Ja, en het platteland is minder dicht bevolkt, wat ook minder makkelijk is om virussen te verspreiden.

Onder plattelanders zijn overigens weer andere aandoeningen die daar beduidend meer voorkomen, dus dat is geen garantie voor een goede weerstand.
Sowieso helpt en goede weerstand niet tegen alles

Anoniem

Ninx schreef:
Dimphyl schreef:

Ik ken em!
Zelfs mijn 82 jarige vader is van vegetariër naar veganist gegaan, en kon vervolgens al zijn medicatie laten staan.

Gezondere mensen hebben meer weerstand en zijn goed opgewassen tegen virussen.

Nu nog de planeet opruimen en daarmee minder een broeihaard voor het volgende virus maken.

En minder bevolking, minder consumeren etc. We zijn er nog laaange niet. Maar ik heb wel diep van binnen vanaf begin af aan stille hoop dat deze coronacrisis Gaat bijdragen aan een gezondere wereld..