Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Zit hier ook op advied GGD en huisarts in sociale isolatie, niets opzoeken en gewoon goed nadenken bij wat ik doe.
Mag wel bos in met honden, ook met vriendin maar wel afstand houden.
Familie ook rekening houden hiermee en hopen dat het aan mijn deur voorbij gaat.
Evt antibiotica ophogen van 3xpw naar 5x
Ach ik zal het wel zien.
karuna schreef:Ja zowel door ggd en rivm en huisarts gaven me dat advies. Omdat je hoest in bv je elleboog komt dat vol te zitten met virusdeeltjes. (Zowel jas als bv een trui) Idem je bestek. Ik was nu dagelijks een miniwasje wat daarna in de droger gaat op hetere stand en de afwasmachine draait nagenoeg leeg op heetste stand. Mij is geadviseerd om dat als kan dagelijks te wassen zodat het niet kan doorbesmetten.
Citaat:Behandeling van wasgoed
Gooi wasgoed dat in aanraking is geweest met de patiënt of in de directe omgeving in een aparte wasmand. Was handdoeken, beddengoed en kleding (indien mogelijk) op minimaal 60°C met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel. Laat het wasgoed goed drogen in een droogtrommel of aan de waslijn. Draag handschoenen bij het behandelen van wasgoed en pas daarna handhygiëne toe. Door de patiënt gebruikte vaat moet gescheiden worden afgewassen met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
Reiniging
Door de patiënt gebruikte vaat moet gescheiden worden afgewassen met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
Mjelleke schreef:Heet wassen is geen onzin. Staat gewoon in het protocol thuisisolatie.Citaat:Behandeling van wasgoed
Gooi wasgoed dat in aanraking is geweest met de patiënt of in de directe omgeving in een aparte wasmand. Was handdoeken, beddengoed en kleding (indien mogelijk) op minimaal 60°C met een volledig wasprogramma en normaal wasmiddel. Laat het wasgoed goed drogen in een droogtrommel of aan de waslijn. Draag handschoenen bij het behandelen van wasgoed en pas daarna handhygiëne toe. Door de patiënt gebruikte vaat moet gescheiden worden afgewassen met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
Reiniging
Door de patiënt gebruikte vaat moet gescheiden worden afgewassen met standaard afwasmiddel en heet water, of in de vaatwasmachine op een uitgebreid wasprogramma.
https://lci.rivm.nl/covid-19/bijlage/thuisisolatie
Steentje schreef:Jongens, mag ik zeggen dat ik echt heel erg bang ben?
Ik heb dit topic en nieuwswebsites al heel vaak weg geklikt, om vervolgens de liveblogs en het laatste nieuws vervolgens weer te lezen en meteen daarna heb ik al weer spijt, want het boezemt me echt serieuze angst in. Maar ik wil ook niet mijn hoofd in het zand stoppen..
karuna schreef:Better safe then sorry toch? Als huisarts me dit advies geeft. Wat is er mis met zo heet mogelijk wassen?
Citaat:Moeten we ook onze kleding extra wassen?
Met al dat genies in de elleboog kan het geen kwaad kleding extra te wassen, raadt het RIVM aan: op 60 graden om er zeker van te zijn dat het virus de wasmachine niet overleeft. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de overdracht van virussen via het kuiltje van de arm nu niet direct bekendstaat als een beruchte infectieroute: de kans dat het virus vanuit de elleboog naar u overspringt, is buitengewoon klein.
Uit de volkskrant
Amyyy schreef:DubbelDun schreef:Ligt in de lijn der verwachting...
Als we op deze manier doorgaan, zitten we over 4 dagen boven de 1000 besmettingen. Ik vind 121 ook echt veel en had uiteraard gehoopt dat het minder zou zijn.
Pandora2 schreef:karuna schreef:Ja zowel door ggd en rivm en huisarts gaven me dat advies. Omdat je hoest in bv je elleboog komt dat vol te zitten met virusdeeltjes. (Zowel jas als bv een trui) Idem je bestek. Ik was nu dagelijks een miniwasje wat daarna in de droger gaat op hetere stand en de afwasmachine draait nagenoeg leeg op heetste stand. Mij is geadviseerd om dat als kan dagelijks te wassen zodat het niet kan doorbesmetten.
Bijzonder advies![]()
Vooral omdat er blijkbaar van uitgegaan wordt dat iedereen een droger en een afwasmachine heeft...